Belépés
2019. október 20. vasárnap | 42. hét | 293. nap | 03:02 | Vendel
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Ásványi anyagok a szervezet számára
Szervezetünknek ásványi anyagokra is szüksége van, azonban ezeket csak táplálékokkal vagyunk képesek magunkhoz venni, mivel ezeknek az anyagoknak a szintézisére nem vagyunk képesek.

Az egyik ilyen fontos, a szervezetünk számára nélkülözhetetlen ásványi anyag a kálium, amely elsősorban a megfelelő izom- és idegműködést képes biztosítani. Káliumot a legtöbb gyümölcs tartalmaz, de legnagyobb mennyiségben a banánban, az aszalt szilvában, a mazsolában és a sárgadinnyében van jelen. Kálium ezeken kívül van még a tejtermékekben, a burgonyában, a sovány húsokban, a szárnyasokban, a dióban, a száraz babban, a lencsében, a spenótban, a szójában, a mogyoróban, a mandulában, a magvakban, a gombában, az élesztőben, a paradicsomban és a citrusfélékben. Megtalálható azonban még a tormában, az édesköményben, a petrezselyemben, a vadzellerben, a kaporban, a rozmaringban, a borsmentában, a korianderben, az Aloe verában, a pitypangban és a csipkebogyóban is.

Klórtartalmú táplálékok: húsfélék, halak, kiváltképp a szardínia, az olajbogyó, a tengeri moszat és a savanyú káposzta.

A fogak és csontok egészségéért felelős és az izom-összehúzódást biztosító magnézium olyan táplálékokban található meg, mint például a dió, a mogyoró, a levélzöldségek, a teljes kiőrlésű gabonafélék, a tengeri halak, a tejtermékek és a tojás. Előfordul még a diófélékben, a magvakban, a citromban, a fügében, az élesztőben, a száraz hüvelyesekben, az olajos magvakban, a bazsalikomban, a borsmentában, a kaporban, a petrezselyemben, a csipkebogyóban, a korianderben, az oregánóban, a köményben, a tigrisfűben, a zsályában és a pitypangban.

A sav-bázis egyensúlyt biztosító nátrium megtalálható a marhahúsban, a sertéshúsban, az olajbogyóban, a szardíniában, egyéb halakban, a zöldségekben, a sajtban, a sóban, a vesében, a velőben, a fűszerkeverékekben, a húskészítményekben, a kenyérfélékben, a konzervekben és a savanyú káposztában.

Foszforban gazdag táplálékok: tejtermékek, tej, tojás, hal, hús, húskészítmények, száraz hüvelyesek, barna rizs, teljes kiőrlésű gabonák, olajok, banán, diófélék, magvak, élesztő, zöldségek, szárnyasok.

Kalciumtartalmú élelmiszerek: tejtermékek, tej, húsfélék, halak, zöld leveles zöldségek, bab, tojás, diófélék, káposztafélék, száraz hüvelyesek, olajos magvak, teljes kiőrlésű gabonafélék, sóska, szójabab, spenót, brokkoli, Cayenne-i bors, borsmenta, rozmaring, petrezselyem, fokhagyma, édeskömény, koriander, oregánó, kapor, Aloe vera, fehér mályva, kamilla, zsálya és pitypang.
Forrás : Link
pacsakute, 2018. február 20. kedd, 21:29
Címkék: szervezet számára, egyik ilyen, szervezetünk számára, megfelelő izom-, legtöbb gyümölcs, aszalt szilvában,
Kommentek
Magnéziumtartalmú ételek
MAGAS MAGNÉZIUM TARTALMÚ ÉTELEK, AMELYEK AKÁR MÁR MA ESTE AZ ÖN TÁNYÉRJÁN LANDOLHATNAK!
A természetes magnéziumforrások ugyanolyan fontosak a mindennapokban, mint a magnézium - elsősorban bőrön át - mesterséges pótlása. A kínai orvoslásban gyakran ,,csodálatos ásvány" néven említett könnyű fém olyan nélkülözhetetlen a szervezetnek, mint a víz vagy a levegő. Már néhány grammnyi magnézium is több száz biokémiai reakcióban vesz részt: közreműködik az energiaháztartás, a szív- és érrendszeri folyamatok szabályozásában, az erős csontok, fogak, a ragyogó bőr, a kiegyensúlyozott hormonháztartás, az egészséges idegrendszer megteremtésében.

Fedezze fel, milyen természetes magnézium tartalmú ételek elérhetőek Öntől egy karnyújtásnyira!

MAGNÉZIUMFORRÁSOK TOPLISTÁJA - AZ 5 LEGHASZNOSABB TERMÉSZETES MAGNÉZIUMFORRÁS
Miben van magnézium? Rengeteg
pacsakute, 2019. október 01. kedd, 10:32
Élesztő és a szobanövények
Ki gondolta volna, hogy az élesztő nem csak a finom péksütemények elkészítéséhez használható? Az élesztőt sokan használják táplálékkiegészítőként is, mivel köztudottan jó hatással van a szervezetre, de remek növényápoló is. Az élesztő gazdag ásványi anyagokban és mikroelemekben. Vízben feloldva az élesztőből olyan anyagok bocsájtódnak ki, amelyek elősegítik a növények gyorsabb növekedését. Ellenállóbbak lesznek tőle a virágok és az átültetést is jobban fogják bírni. Csak egyetlen dologra kell figyelned: az élesztő, csak meleg földben fejti ki a hatását.

Hogyan tápláld a virágföldet élesztővel

Hagyományos élesztő

1 kg hagyományos élesztőt oldj fel 5 liter vízben. Mielőtt ezt a készítményt a virágaidra öntenéd, tovább kell hígítani. Az 5 liter élesztős folyadékot 50 liter vízzel kell elkeverni.
( EZ AZÉRT MEGFONTOLANDÓ - SZERINTEM AZ 1 kg elírás lehet : CzI )
Porélesztő

10 g porélesztőt oldj fel 10 liter vízben és kavarj hozzá 2 evőkanál cukrot. Hagyd állni
pacsakute, 2019. szeptember 29. vasárnap, 12:58
A vörösáfonyalé
van az egészségre és a szépségre, mivel magas a tápanyagértéke.

A vörösáfonyalé tápanyagértéke:
• A vörösáfonylé nagy mennyiségben tartalmaz antioxidánsokat más zöldségekhez és gyümölcsökhöz képest.
Egy csésze vörösáfonyában 8983 antioxidáns található.
• 100 gramm vörösáfonya antocianin flavonoidokat, szianidint, peonidint, quercetint, tannint és 87, 13 gramm vizet tartalmaz. Ezen kívül jó szalicil és C-vitamin-forrás.
A vörösáfonya táplálja a szervezetet szénhidrátokkal, proteinekkel és olyan ásványi anyagokkal, mint a kalcium, foszfor, vas, nátrium, magnézium, kálium, cink és olyan vitaminokat, mint a niacin, riboflavin, B6-, E- és K-vitamin.

A vörösáfonyalé egészségre gyakorolt jótékony hatása
A vörösáfonya egy sokféleképpen felhasználható gyümölcs, amely rendkívüli hatással van az egészségre. Gyógyhatásai évszázadok óta ismertek. Az indiánok nyers vörösáfonyával kezelték a sebeket. A gyümölcsben található fitovegyületek sokféle
pacsakute, 2019. szeptember 20. péntek, 14:10
Gránátalmalé és gyógyhatásai
annyi antioxidáns található benne, mint például a zöld teában vagy a narancsban.

A gránátalmáról azt tartják, hogy Iránból származik, és Egyiptomba Kr. e. 1600-ban került, ahol nem csak fogyasztották, de széles körben használták gyógyászati célokra is. Mivel tele van fényes piros, ékszerekre emlékeztető magokkal, a gránátalma gyakorta a termékenység és jólét jelképe a különböző kultúrákban.

Egy pohár gránátalma leve a szükséges napi 40% folsavval, A-, C- és E-vitaminnal látja el a szervezetet. A frissen facsart, teljesen feldolgozatlan gránátalmalé minden boltban kapható gyümölcslénél jobb, mivel számos vitamint tartalmaz a legnagyobb mennyiségben. Bizonyosodjon meg róla, hogy a gyümölcslé nem édesített, mivel a cukor gyulladásgátló hatása ellensúlyozza a gyümölcs egészségre gyakorolt jótékony hatásait.

A gránátalma tápanyagértéke:

A gránátalma nagy mennyiségben tartalmaz ellaginsavat, antioxidánst és egy olyan omega-5 többszörösen telítetlen zsírsavat, amely
pacsakute, 2019. szeptember 20. péntek, 13:48
A savanyú káőoszta gyógyhatásairól
egyik legegészségesebb és legkitűnőbb rákellenes táplálékunk. Sajnos, télen vásároljuk a drága egzotikus gyümölcsöket, melyeket legtöbbször zölden szednek le a fáról, eröltetve érlelnek és gombaölő vegyszerekkel fújnak be, ahelyett hogy az olcsó, hazai természetes vitaminforrásokhoz nyúlnánk, mint például a hordós savanyúkáposztához.

Miért olyan értékes a savanyú káposzta?

A savanyú káposzta és annak leve tele van C Vitaminnal (20 mg/100 gr - 200 g savanyú káposzta fedezi a szervezet napi C-vitamin szükségletét) és más hasznos tápanyaggal, mint például : A- provitaminnal, B1-vitaminnal(0,03 mg/100 g) és B Complex Vitaminokkal, E Vitaminnal, K Vitaminnal (100 g tartalmazhatja a napi ajánlott adagnak akár a kétszeresét is), niacinnal (0,1 mg/100 g) és karotinnal(0,02 mg/100 g). Tartalmaz továbbá folsavat - B9-vitamint is, amely javítja a C-vitamin hasznosulását a szervezetben. Magas kolin tartalma (B komplex tagja), a zsírok anyagcseréjében tölt be fontos szerepet, melyről
pacsakute, 2019. augusztus 31. szombat, 01:23
Brokkoli
meg közelebbről, recepteket is ajánlunk hozzá!
A brokkoli nem éppen a legkedveltebb zöldségek közé tartozik, ráadásul sokan nem is az íze, hanem harsány zöld színe miatt utasítják el, pedig egészségünkre gyakorolt pozitív hatásait nagyban ennek köszönhetjük. Élénk színéért ugyanis a klorofill a felelős, egy természetes flavonoid, melynek köszönhetően igen erős antioxidáns hatással is rendelkezik. Az antioxidánsok fontos szerepet töltenek be immunrendszerünk védelmében, hiszen megakadályozzák a szervezet számára káros szabadgyökök elszaporodását. Az őszi-téli időszakban rendszeres fogyasztása ezért kifejezetten tanácsos.
Erős daganatellenes hatás
Bár antioxidáns tulajdonsága valóban kiemelkedő, emellett bőségesen tartalmaz még vitaminokat, így A-, C, B- és K-vitamint, és ásványi anyagokat, így nátriumot, káliumot, kalciumot, rezet, vasat, magnéziumot, foszfort is. Jelentős szerepe van a szív- és érrendszeri, valamint a daganatos betegségek megelőzésében, B9-vitamin-tartalmának köszönhetően
lovaszmarika, 2019. augusztus 30. péntek, 10:30
A paradicsom gyógyhatásairól
tartalmaz még foszfort, vasat, folsavat, tiamint, niacint és krómot is, ami fokozza a zsírégetést. A már említett solaninon kívűl tartalmaz még egy tomatin nevű, mikrobaölő hatású vegyületet is. A paradicsom legfőbb értéke viszont a magas likopintartalma - semmilyen más zöldség vagy gyümölcs nem tartalmazza ilyen nagy mértékben ezt az antioxidáns hatású vegyületet.

A likopin egy nagyon erős antioxidáns, amely kimondottan antikarcinogén hatásáról ismert. Zsírban oldódó anyag, mely nem ürül ki a szervezetből, mint a C-vitamin, hanem felhalmozódik a szervekben, különösen a mellékvese kéregben, a májban, a herében és a prosztatában. Segít a szívbetegségek megelőzésében, véd a vastag- végbél, prosztata-, mell-, tüdő-, hasnyálmirigyrák valamint a szürkehályog kialakulása ellen.

- A likopin molekulaformája nagyon hatékonynak bizonyul a szabadgyökök károsító hatása ellen. Az azonban még nem teljesen tisztázott, hogy minek köszönheti azt a speciális tulajdonságát, amellyel hatékonyabban védi a
pacsakute, 2019. augusztus 16. péntek, 22:29
Jó tudni - az egészségünkért
idegsejtek működését, de az immunrendszer megfelelő működéséhez is nélkülözhetetlenek. Legtöbben a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében betöltött szerepükről, például koleszterincsökkentő hatásukról, a vérrögök kialakulásának gátlásában és az infarktus megelőzésében játszott szerepükről ismerik ezeket a zsírsavakat - jól ismert tény, hogy a sok halat fogyasztó országokban sokkal ritkábbak ezek a problémák, mint ott, ahol alig eszik halat a lakosság. A bőrre is jó hatással vannak, és a szervezetben jelen lévő gyulladásokat is képesek csökkenteni. Kismamáknál segíti a magzat fejlődését, míg a csecsemők esetében az éleslátás kialakulását és a szellemi fejlődést támogatja.

Omega 6 - Ideális arányban az omega 3 hatását segíti. A hidegen sajtolt olajokban van nagyobb mennyiségben, ám főzés után már inkább ártalmas. Az omega-6 zsírsavak jelentősen javítják szervezetünk általános állapotát, hozzájárulnak számos betegség megelőzéséhez, illetve kezeléséhez. Többek között enyhítik a
pacsakute, 2019. augusztus 16. péntek, 22:11
Képek, videók
a szervezet méregteleníté
snbela44
2016. május 04. szerda, 17:32
Az ifjúság szervezetei
furaila
2015. június 04. csütörtök, 12:18
A bank az a szervezet
sanci81
2015. április 13. hétfő, 15:56
A szervezet méregteleníté
irmus
2015. március 16. hétfő, 18:43
MSZMP szervezeti szabályz
lacipecsenye
2013. október 28. hétfő, 09:58
Az emberi szervezetnek...
pacsakute
2013. április 19. péntek, 07:29
A szervezet méregteleníté
pacsakute
2013. április 07. vasárnap, 08:05
érzelmeink-szervezetün k.j
dnemethk
2013. január 21. hétfő, 23:21
szervezetunk-teli-vita min
snbela44
2013. január 15. kedd, 15:05
szervezetunk-teli-vita min
sarkadykati
2013. január 13. vasárnap, 13:03
Egyik nap ilyen, a másik
scorpionsrose
2014. szeptember 22. hétfő, 09:42
- ilyen az egyik Taxi,érd
farkas1945
2012. november 18. vasárnap, 12:14
Mire hat szervezetünkben
irmus
2015. június 04. csütörtök, 05:56
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.