Belépés
2020. július 15. szerda | 29. hét | 197. nap | 03:44 | Henrik, Roland
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Ásványi anyagok a szervezet számára
Szervezetünknek ásványi anyagokra is szüksége van, azonban ezeket csak táplálékokkal vagyunk képesek magunkhoz venni, mivel ezeknek az anyagoknak a szintézisére nem vagyunk képesek.

Az egyik ilyen fontos, a szervezetünk számára nélkülözhetetlen ásványi anyag a kálium, amely elsősorban a megfelelő izom- és idegműködést képes biztosítani. Káliumot a legtöbb gyümölcs tartalmaz, de legnagyobb mennyiségben a banánban, az aszalt szilvában, a mazsolában és a sárgadinnyében van jelen. Kálium ezeken kívül van még a tejtermékekben, a burgonyában, a sovány húsokban, a szárnyasokban, a dióban, a száraz babban, a lencsében, a spenótban, a szójában, a mogyoróban, a mandulában, a magvakban, a gombában, az élesztőben, a paradicsomban és a citrusfélékben. Megtalálható azonban még a tormában, az édesköményben, a petrezselyemben, a vadzellerben, a kaporban, a rozmaringban, a borsmentában, a korianderben, az Aloe verában, a pitypangban és a csipkebogyóban is.

Klórtartalmú táplálékok: húsfélék, halak, kiváltképp a szardínia, az olajbogyó, a tengeri moszat és a savanyú káposzta.

A fogak és csontok egészségéért felelős és az izom-összehúzódást biztosító magnézium olyan táplálékokban található meg, mint például a dió, a mogyoró, a levélzöldségek, a teljes kiőrlésű gabonafélék, a tengeri halak, a tejtermékek és a tojás. Előfordul még a diófélékben, a magvakban, a citromban, a fügében, az élesztőben, a száraz hüvelyesekben, az olajos magvakban, a bazsalikomban, a borsmentában, a kaporban, a petrezselyemben, a csipkebogyóban, a korianderben, az oregánóban, a köményben, a tigrisfűben, a zsályában és a pitypangban.

A sav-bázis egyensúlyt biztosító nátrium megtalálható a marhahúsban, a sertéshúsban, az olajbogyóban, a szardíniában, egyéb halakban, a zöldségekben, a sajtban, a sóban, a vesében, a velőben, a fűszerkeverékekben, a húskészítményekben, a kenyérfélékben, a konzervekben és a savanyú káposztában.

Foszforban gazdag táplálékok: tejtermékek, tej, tojás, hal, hús, húskészítmények, száraz hüvelyesek, barna rizs, teljes kiőrlésű gabonák, olajok, banán, diófélék, magvak, élesztő, zöldségek, szárnyasok.

Kalciumtartalmú élelmiszerek: tejtermékek, tej, húsfélék, halak, zöld leveles zöldségek, bab, tojás, diófélék, káposztafélék, száraz hüvelyesek, olajos magvak, teljes kiőrlésű gabonafélék, sóska, szójabab, spenót, brokkoli, Cayenne-i bors, borsmenta, rozmaring, petrezselyem, fokhagyma, édeskömény, koriander, oregánó, kapor, Aloe vera, fehér mályva, kamilla, zsálya és pitypang.
Forrás : Link
pacsakute, 2018. február 20. kedd, 21:29
Címkék: szervezet számára, egyik ilyen, szervezetünk számára, megfelelő izom-, legtöbb gyümölcs, aszalt szilvában,
Kommentek
A ribizli gyógyhatásairól
rostokat is tartalmaz, illetve nagyon sok vitamin és ásványi anyag is megtalálható benne, amely mind-mind az egészségünket szolgálhatja.

A gyümölcsben található polifenolok hozzájárulhatnak a rákos megbetegedések megelőzéséhez, jót tesznek a szív egészségének, általuk megelőzhető az elhízás és a cukorbetegség is. A ribizliben található vegyi anyagok gyulladásgátló hatással rendelkeznek, amelyek csökkenteni tudják az oxidatív stressz markereit.

Az egyik legfontosabb elektrolit a szervezet számára a kálium. A ribizliben nagy mennyiségben található meg ez az ásványi anyag. A káliumnak nagyon sok funkciója van az emberi testben. Az egyik legfontosabb szerepe a folyadék egyensúlyának fenntartásában van, de az ideg- és az izomfunkciókat is szabályozni tudja, valamint a szív egészségét is biztosítja, nem beszélve a normál vérnyomás támogatásáról.

A ribizli sok rostot is tartalmaz, illetve antioxidánsokkal és ásványi anyagokkal van töltve, ezért nagyon hasznos lehet a szívbetegségek
pacsakute, 2020. június 16. kedd, 23:50
Házi szúnyogriasztó - a bőrünkre
Melyek azok a növények, amelyeket a szúnyog ki nem állhat? Íme néhány:
babér, levendula, citrom, menta, fokhagyma, körömvirág, bazsalikom, oregáno, citromfű
Nos, ezeknek a fűszernövényeknek az illatát szúnyogunk nem tolerálja, így ha ezeket megérzi, minden bizonnyal odébbáll, de ettől kevesebb nem lesz. Mivel ezekkel a növényekkel nem boríthatod be magadat, ezért kell egy olyan ,,szer" is, ami Tőled is távol tartja a vérszomjas vadakat. Ráadásul, ha nem akarod a szervezeted vegyszerrel terhelni, akkor ebből is válaszd a természetest!
Ha már természetes, akkor erre a legalkalmasabbak a 100% higitatlan illóolajok, ezekből pedig ezek a szúnyogok ellenségei:
Levendula illóolaj
Eukaliptusz illóolaj
Citromfű illóolaj
Citrom illóolaj
Narancs illóolaj
Rozmaring illóolajj
Szegfűszeg illóolaj
Bazsalikom illóolaj
Babér
pacsakute, 2020. június 14. vasárnap, 22:20
A csokoládé 7 előnyös egészségügyi hatása
elég nagy mennyiség, nem feltétlenül ebből érdemes pótolni napi rost és ásványi anyag szükségletet. Fogyassza mértékkel!A kakaó zsírsav-profilja is kiváló. Telített, egyszeresen telítetlen, és többszörösen telítetlen zsírsavakat is tartalmaz. Tartalmaz némi koffeint is, bár olyan kis mennyiségben, hogy nem valószínű, hogy valaki éjszaka ébren marad tőle. A kakaó koffein tartalma a kávéhoz képest nagyon kicsi.

Erőteljes antioxidáns forrás

Az antioxiánsok képesek semlegesíteni a szervezetben a sejtkárosító szabad gyököket. Számtalan orvos is javasolja már, hogy a mai táplálkozást ki kell egészíteni magas antioxidáns tartalmú élelmiszerekkel, vagy ezekből készült kiváló minőségű táplálék-kiegészítővel. A sötét csokoládéban található biológiailag aktív vegyületek antioxidánsként működnekEgy tanulmány kimutatta, hogy a kakaó és a sötét csokoládé több antioxidáns aktivitással, rendelkezett, mint más ismert antioxidáns gyümölcs.

Javíthatja a véráramlást és csökkentheti a
foldinefehereva, 2020. június 14. vasárnap, 18:41
A szívelégtelenség és a csontritkulás
elkezdődik a csontbontó folyamatok munkája. Idősebb korban már sokkal nehezebb odafigyelni a csontjaink egészségére, vagyis a csonttömeg nagy része ekkor már kialakul és ilyenkor a leépülés a jellemző. Azonban nem lehetetlen a csontjaink állapotán változtatni. A testmozgás sokat segíthet, hiszen ezáltal a csontokban elindul a csontépülő folyamat, illetve a csontbontó folyamatok lelassulnak. Nagyon fontos, hogy a csontjaink számára biztosítsuk a megfelelő tápanyagokat. Napfény hatására D-vitamin termelődik a szervezetünkben. A kalcium alapú táplálkozással megadjuk a szervezet számára ezt az alapvető ásványi anyagot. Emellett a magnézium és a K-vitamin is nagyon fontos, hiszen ez a 4 tápanyag együttesen segít a csontépítésben.

A menopauza és a csontritkulás
A menopauza szakaszába lépő nők vannak a legnagyobb veszélynek kitéve - már ami a csontritkulást illeti. A menopauzán átesett hölgyeknek évente kellene csontsűrűség-vizsgálatra járni, és amennyiben szükség van rá, az orvos által írt
pacsakute, 2020. június 10. szerda, 09:19
Algák - egészségünk karbantartói
előnyei kiterjednek a gyulladás és a fájdalomcsillapításra is, mivel olyan gyulladáscsökkentő vegyületeket tartalmaznak, mint az omega-3 zsírsavak és a klorofill.

Az alga gazdag forrása a fitoszterineknek, amelyek képesek csökkenteni a vér koleszterinszintjét, különösen nagy szerepe van a rossz, azaz az LDL-koleszterinszint csökkentésében. A spirulina gazdag zsírsavakban, mint a GLA, aminosavakban, valamint antioxidánsokban.

A chlorella alga segít eltávolítani a nehézfémeket a szervezetből. Ilyen például az ólom, a higany vagy az arzén, amelyek magas koncentrációja akut vagy krónikus toxicitást okozhat. Ezek a nehézfémek károsítják vagy jelentősen lecsökkentik a mentális és a központi idegrendszer működését, valamint létfontosságú szervek károsodását okozhatják.

Az algák klorofillban gazdagok. Ez az egyik magyarázat arra, hogy miért olyan előnyösek az emberi szervezet számára. Miért olyan egészségesek még az algák? Azért, mert A-, C-, B-, E- és K-vitaminokban gazdagok. Ezen
pacsakute, 2020. június 08. hétfő, 22:08
A vitaminok létfontosságú anyagok
Azokat a szerves vegyületeket nevezzük vitaminoknak, amelyek az emberi szervezet számára létfontosságúak.

A legtöbb vitamint azonban a szervezetünk nem képes előállítani, ezért ezeket az anyagokat a táplálékkal kell magunkhoz vennünk. Ennek során egyes vitaminokat elővitamin formájában, azaz provitaminként vesz fel a szervezet, ezután ebből állítja elő a számára szükséges vitamint. Például a béta-karotin az A-vitamin provitaminja. Ezt a vitamint retinolnak is nevezik.
A D-vitaminnak mindjárt két provitaminja is van: az egyik a D2-provitamin, amelyből a szervezet a D2-vitamint (ergokalciferol) állítja elő. A D3-provitamint pedig a napfényből vesszük fel a bőrön keresztül, a szervezet ebből állítja elő a D3-vitamint (kolekalciferol).

A vitaminoknak két fajtáját különböztetjük meg. Egyrészt vannak zsírban oldódó vitaminok, másrészt vízben oldódók. Az A-, D-, E- és K-vitamin a zsírban oldódó vitaminok csoportjába tartozik, az összes többi vízben oldódó. A vitaminok olyan tápanyagok,
pacsakute, 2020. június 08. hétfő, 12:57
A zeller gyógyhatásairól
A zeller mint az antioxidánsok tárháza
Az antioxidánsok rendszeres fogyasztása azért nagyon lényeges, mert ezek védelmet jelentenek a szervezetünk számára a káros oxidációs folyamatokkal és a sejtek károsodásával szemben. A zeller meglehetősen gazdag béta- karotinban, C-vitaminban és flavonoidokban. Fitonutrienseket is tartalmaz, amelyek védelmet jelenthetnek az emésztőrendszerben, a különböző szervekben és az erekben kialakuló gyulladás ellen.

A zeller mint emésztést támogató zöldség
A zeller nagyon jó hatással van az emésztésre, mivel gyulladáscsökkentő és antioxidáns vegyületekben gazdag. A zeller poliszacharidokat is tartalmaz, amely védelmet jelenthet a gyomorfekély kialakulása ellen. Az emésztést azért is segíti, mivel a zeller nagy része víz és tele van oldható és oldhatatlan rostokkal.

A zeller tápanyagokban is rendkívül gazdag
A zeller tele van
pacsakute, 2020. június 08. hétfő, 12:48
6 kiváló méregtelenítő étel
6 kiváló méregtelenítő étel, amit rendszeresen kell fogyasztani.

Mindannyian tisztában vagyunk vele, hogy a víz-, a levegő- és a talajszennyezés a legfőbb okai annak, hogy méreganyagok kerülnek a szervezetünkbe. Emellett az elfogyasztott egészségtelen gyorsételek és üdítők is rengeteg lerakódást eredményeznek a testünkben. Mindez komoly fizikai és mentális problémákhoz vezethet.

A magas méreganyag szint a szervezetben számos betegség okozója lehet:
fáradtság és gyengeség
emésztési problémák
fejfájás
bőr problémák
izom- és ízületi fájdalmak
fertőzések
rák

Ezért is olyan fontos, hogy tisztában legyünk a méregtelenítés jelentőségével. A méregtelenítés megvéd a méreganyagok által okozott betegségektől és elősegíti a szervezet egészséges működését. Egy tiszta egyensúly fenntartásának számos módja van, mint például a rendszeres testmozgás, a rossz szokások (alkoholfogyasztás vagy dohányzás) felhagyása vagy az egészségesebb táplálékválasztás.
pacsakute, 2020. május 25. hétfő, 22:35
Képek, videók
a szervezet méregteleníté
snbela44
2016. május 04. szerda, 17:32
Az ifjúság szervezetei
furaila
2015. június 04. csütörtök, 12:18
A bank az a szervezet
sanci81
2015. április 13. hétfő, 15:56
A szervezet méregteleníté
irmus
2015. március 16. hétfő, 18:43
MSZMP szervezeti szabályz
lacipecsenye
2013. október 28. hétfő, 09:58
Az emberi szervezetnek...
pacsakute
2013. április 19. péntek, 07:29
A szervezet méregteleníté
pacsakute
2013. április 07. vasárnap, 08:05
érzelmeink-szervezetün k.j
dnemethk
2013. január 21. hétfő, 23:21
szervezetunk-teli-vita min
snbela44
2013. január 15. kedd, 15:05
szervezetunk-teli-vita min
sarkadykati
2013. január 13. vasárnap, 13:03
Egyik nap ilyen, a másik
scorpionsrose
2014. szeptember 22. hétfő, 09:42
- ilyen az egyik Taxi,érd
farkas1945
2012. november 18. vasárnap, 12:14
Mire hat szervezetünkben
irmus
2015. június 04. csütörtök, 05:56
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.