Belépés
2019. július 16. kedd | 29. hét | 197. nap | 14:25 | Valter
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Ásványi anyagok a szervezet számára
Szervezetünknek ásványi anyagokra is szüksége van, azonban ezeket csak táplálékokkal vagyunk képesek magunkhoz venni, mivel ezeknek az anyagoknak a szintézisére nem vagyunk képesek.

Az egyik ilyen fontos, a szervezetünk számára nélkülözhetetlen ásványi anyag a kálium, amely elsősorban a megfelelő izom- és idegműködést képes biztosítani. Káliumot a legtöbb gyümölcs tartalmaz, de legnagyobb mennyiségben a banánban, az aszalt szilvában, a mazsolában és a sárgadinnyében van jelen. Kálium ezeken kívül van még a tejtermékekben, a burgonyában, a sovány húsokban, a szárnyasokban, a dióban, a száraz babban, a lencsében, a spenótban, a szójában, a mogyoróban, a mandulában, a magvakban, a gombában, az élesztőben, a paradicsomban és a citrusfélékben. Megtalálható azonban még a tormában, az édesköményben, a petrezselyemben, a vadzellerben, a kaporban, a rozmaringban, a borsmentában, a korianderben, az Aloe verában, a pitypangban és a csipkebogyóban is.

Klórtartalmú táplálékok: húsfélék, halak, kiváltképp a szardínia, az olajbogyó, a tengeri moszat és a savanyú káposzta.

A fogak és csontok egészségéért felelős és az izom-összehúzódást biztosító magnézium olyan táplálékokban található meg, mint például a dió, a mogyoró, a levélzöldségek, a teljes kiőrlésű gabonafélék, a tengeri halak, a tejtermékek és a tojás. Előfordul még a diófélékben, a magvakban, a citromban, a fügében, az élesztőben, a száraz hüvelyesekben, az olajos magvakban, a bazsalikomban, a borsmentában, a kaporban, a petrezselyemben, a csipkebogyóban, a korianderben, az oregánóban, a köményben, a tigrisfűben, a zsályában és a pitypangban.

A sav-bázis egyensúlyt biztosító nátrium megtalálható a marhahúsban, a sertéshúsban, az olajbogyóban, a szardíniában, egyéb halakban, a zöldségekben, a sajtban, a sóban, a vesében, a velőben, a fűszerkeverékekben, a húskészítményekben, a kenyérfélékben, a konzervekben és a savanyú káposztában.

Foszforban gazdag táplálékok: tejtermékek, tej, tojás, hal, hús, húskészítmények, száraz hüvelyesek, barna rizs, teljes kiőrlésű gabonák, olajok, banán, diófélék, magvak, élesztő, zöldségek, szárnyasok.

Kalciumtartalmú élelmiszerek: tejtermékek, tej, húsfélék, halak, zöld leveles zöldségek, bab, tojás, diófélék, káposztafélék, száraz hüvelyesek, olajos magvak, teljes kiőrlésű gabonafélék, sóska, szójabab, spenót, brokkoli, Cayenne-i bors, borsmenta, rozmaring, petrezselyem, fokhagyma, édeskömény, koriander, oregánó, kapor, Aloe vera, fehér mályva, kamilla, zsálya és pitypang.
Forrás : Link
pacsakute, 2018. február 20. kedd, 21:29
Címkék: szervezet számára, egyik ilyen, szervezetünk számára, megfelelő izom-, legtöbb gyümölcs, aszalt szilvában,
Kommentek
A spárga gyógyító hatásai
provitamin, B-vitamincsoport, C-vitamin- és biotintartalma kiemelkedő. Az ásványi anyagok közül káliumban bővelkedik, éppen ezért vízhajtó és lúgosító hatású!

Folsavban világrekorder

Amiben a spárga világrekordernek számít, az a folsavtartalma. Minden grammjában 1 mikrogramm van, ami azt jelenti, hogy 10 deka spárga fedezi az egész napi folsav-szükségletünket. A folsav egyike a testünk működéséhez szükséges legsokoldalúbb vitaminoknak és a vízben oldódó B-vitaminok közé tartozik. Szervezetünk működése szempontjából létfontosságú, hiszen a sejten belüli anyagcsere-folyamatokhoz van rá szükség. Jelenléte hozzájárul a száj nyálkahártyájának és az emésztőrendszer épségének megőrzéséhez. A folsav a B12-vitaminnal együttműködve a sejtek szaporodása, növekedése mellett a vérképzésben is fontos szerepet játszik. Felelős a vörösvértestek ép formájáért, a fehérvértestek és a vérlemezkék képzéséért. Segít legyőzni a vérkeringésben a hemociszteint, így hozzájárul az érelmeszesedés megelőzéséhez.
pacsakute, 2019. június 07. péntek, 18:19
A hagymák gyógyhatásairól
B2-, C-, E-vitamin és nikotinsav, ezenkívül ásványi anyagok, például kalcium, magnézium, mangán, foszfor és vas, valamint fehérjék és szívre ható anyagok találhatók.

A hagyma gyógyhatásai

Ha a hagymát melegítjük, gyógyhatású anyagainak nagy részét elveszíti, de érzékeny gyomrúak számára elviselhetőbbé válik. Aki nem szenved gyomorsavtúltengésben vagy gyomorégésben, annak ajánlatos minél több nyers hagymát fogyasztani. Aki azonban hiperaciditásban szenved, ami azt jelenti, hogy szervezete túl sok gyomorsavat termel, annak csak mértékkel szabad nyers hagymát fogyasztania. Sok embernél azonban a sav felszökését és a gyomorégést éppen a túl alacsony savszint okozza. Ez ellentmondásosnak tűnhet, de a magyarázat igen egyszerű: Ha egy érzékeny gyomor nem termel elég savat, akkor nem képes a táplálékot elég gyorsan és elég alaposan megemészteni, ami azután ott marad a gyomorban, és erjedése közben sav termelődik. Ez irritálja a nyálkahártyát, és savfelszökést okoz. Ebből az következik, hogy
pacsakute, 2019. május 22. szerda, 13:12
Szokások, amelyek károsítják a vesét
A veséinkre nagy szükség van. Ez a szerv szűri a vért, termeli a hormonokat, szívja fel az ásványi anyagokat, savakat semlegesít és eltávolítja a szervezetből a toxinokat. Akadnak azonban olyan szokások, amelyek lassan, évek alatt tönkretehetik a vesét. Ezért nagyon fontos, hogy vigyázzunk rá.

Hamar megbetegedhet, ha nem iszunk elegendő folyadékot. Ugyanis egyik fő feladata a méreganyagok kivonása és a vér szűrése. Ha túl keveset iszunk, a salakanyagok felhalmozódnak és károkat okoznak a vese működésében.

A szervezetnek ahhoz, hogy megfelelően működjön, szüksége van sóra. A legtöbb ember azonban túl sok sót fogyaszt, ami megemeli a vérnyomást és ez megterhelő a vesék számára.

A vizelet-visszatartás is okozhat gondot. Ez veseelégtelenséget, vesekövek kialakulását és inkontinenciát generálhat.

A kutatások azt igazolják, hogy a túl sok cukorfogyasztás sem egészséges, mert fehérje jelenik meg a vizeletben. A vizeletben megjelenő fehérje azt mutatja, hogy a vese képtelen
pacsakute, 2019. május 18. szombat, 21:28
Cékla gyógyhatásairól
mint 3000 ismert fitotápanyagról tudunk és tudósok minden héten fedeznek fel újakat. Ezek a fitotápanyagok néha sokkal hasznosabbak, mint az ásványianyagok vagy a vitaminok. A fitotápanyagok nincsenek szintetizálva, ezért jó , ha friss zöldséget és gyümölcsöt fogyaszt és nem támaszkodik a szintetikus kiegészítőkre. Egy fontos csoportja a fitotápanyagoknak a céklában a betalainok. A betanin és a vulgaxantin különösen egészséges betalainok. Ezek az anyagok segítik a gyulladáscsökkentő mechanizmusokat a szervezetben, harcolnak a szabad gyökökkel és segítenek a szervezet méregtelenítésében. Ennek eredményeképpben általánosságban szállnak szembe a betegségekkel. A forralással a betalainok eltávoznak. Minél tovább főzi őket, annál kevesebbet tartalmaznak ezekből a remek polifenolokból. Az optimális mennyiség csak akkor biztosított, ha nyersen fogyasztja el. Egy órányi főzés után szinte minden betalain eltávozik belőle. Főzheti őket rövid ideig, körülbelül 5 percig. Ezzel a módszerrel a fitotápanyagok könnyebben
pacsakute, 2019. május 05. vasárnap, 20:52
A csalán gyógyhatásairól
igyanak rendszeresen csalánteát, hogy idejében kiválasszák a vesehomokot.

- Enyhülnek a szénanátha és az asztma tünetei. Több olyan esetet ismerünk, amikor a szénanátha teljesen elmúlt, csupán azáltal, hogy a páciens novembertől áprilisig naponta csalán teát ivott.

- Roboráló és erősítő szer mindazoknak is, akiket legyengít a tavaszi fáradtság,

- Magas vérnyomásra és pangásos szívelégtelenségre is jó a teája, de orvosi felügyelet mellett fogyasszuk, mert hatására kiürül a szervezetből a kálium. Ilyenkor kálium dús ételek fogyasztása javasolt.

- A menstruációs fájdalmaktól szenvedők a megelőző napon fogyasszák.

- Hatékony a hajhullás, korpásodás és a zsíros haj ápolásánál, de a bőrkiütést is kezelhetik vele. A fiatalok pattanásai elmúlnak.

- A csalánlevél drogjának nagyobb tömegét klorofill előállításara dolgozzák fel, de igen jelentős a gyógyteaként való felhasználása. Klorofillja színezőanyag, a likőr-, cukor- és élelmiszeripar is
pacsakute, 2019. április 07. vasárnap, 18:52
Alacsony cukortartalmú gyümölcsök
Azok az emberek, akik odafigyelnek a cukorbevitelükre, gyakran lemondanak a szénsavas üdítőkről, a csokoládéról, a süteményről és az egyéb édességekről, de nem gondolnak a gyümölcsökre. Természetesen a gyümölcs egy nagyon jó módja annak, hogy megőrizzük az egészségünket, de egyes gyümölcsök - például a banán vagy a mangó - nagyon sok cukrot tartalmaznak.

Most olyan gyümölcsökről olvashat, amelyek csak kevés cukrot tartalmaznak. Az alacsony cukortartalmú gyümölcsök biztosítják szervezetünk számára a rostot, a vitaminokat és az ásványi anyagokat.

Az eper sok más bogyós gyümölcshöz hasonlóan csak kevés cukrot, ezzel szemben sok értékes rostot tartalmaz. Jó forrása a C-vitaminnak is, amely egy antioxidáns vitamin.

Egy közepes méretű őszibarack mindössze 13 gramm cukrot tartalmaz.

A szeder, hasonlóan az eperhez rostban gazdag, kevés cukorral. A szeder nagyon jó antioxidáns-forrásnak számít. Érdekes megjegyezni, hogy az áfonya körülbelül kétszer annyi cukrot
pacsakute, 2019. április 05. péntek, 22:47
Hurma gyógyhatásairól
Datolyaszilva - a szervezet számára szükséges anyagok kimeríthetetlen tárháza.
Csodálatosan egyesíti - , kálium-, magnézium- , kalcium -, vas- , jód , A-vitamin (béta -karotin ), C , PPvitaminokat.

Mik az előnyei? Datolyaszilva feltölti a szervezetet kálium sókkal , melyek olyannyira szükségesek a szív-és érrendszer számára . A datolyaszilva hasznos tápanyagai együttesen erősítik az érfalakat, csökkentve a hipertóniás kockázatokat, és normalizálja a vérnyomást.

A datolyaszilva csodálatos narancssárga színének forrása az A-vitamin (béta-karotin) amely segít a rák megelőzésében. Az A-vitamin a legkedvezőbb hatással van a szemre, és a bőr állapotára.
Ugyanez a karotin gondoskodik a légző rendszerünkről, és megelőzi a hörgő, és tüdőgyulladást. Magas A, és C vitamintartalmának köszönhetően növeli az immunitást, ezzel megvéd bennünket a megfázásos betegségektől.
pacsakute, 2019. április 01. hétfő, 21:00
Tavaszi egészséges és hasznos táplálékok
hatású. A béta-karotin egyik legjobb forrása az édesburgonya.

2, Articsóka

Az articsóka szilimarint tartalmaz, mely kiválóan tonizálja a májat, a benne lévő cinarin pedig segíti méregtelenítő munkáját, egészséges működését.

3, Fokhagyma

A fokhagyma jótékony tulajdonságait szinte felsorolni sem lehet. A tradicionális kínai medicinában májerősítő tulajdonságai miatt is igen népszerű, avokádóval, olíva olajjal, citrommal fogyasztva kiváló táplálék az emberi szervezet számára.

4, Cseresznye

Az ősi kínai orvoslás a cseresznyét szintén kiváló, májerősítő ételként tartja számon.

5, Spárga

A spárga B-vitaminokban, folsavban, káliumban, rutinban, szelénben és K-vitaminban igen gazdag. Szabályozza a vérnyomást és erősíti a veseműködést.

6, Póréhagyma

A póréhagyma szulfidokban gazdag, melyek védelmet nyújtanak a magas vérnyomással, valamint a szív- és érrendszeri betegségekkel szemben. Ezek a vegyületek
pacsakute, 2019. március 14. csütörtök, 13:14
Képek, videók
a szervezet méregteleníté
snbela44
2016. május 04. szerda, 17:32
Az ifjúság szervezetei
furaila
2015. június 04. csütörtök, 12:18
A bank az a szervezet
sanci81
2015. április 13. hétfő, 15:56
A szervezet méregteleníté
irmus
2015. március 16. hétfő, 18:43
MSZMP szervezeti szabályz
lacipecsenye
2013. október 28. hétfő, 09:58
Az emberi szervezetnek...
pacsakute
2013. április 19. péntek, 07:29
A szervezet méregteleníté
pacsakute
2013. április 07. vasárnap, 08:05
érzelmeink-szervezetün k.j
dnemethk
2013. január 21. hétfő, 23:21
szervezetunk-teli-vita min
snbela44
2013. január 15. kedd, 15:05
szervezetunk-teli-vita min
sarkadykati
2013. január 13. vasárnap, 13:03
Egyik nap ilyen, a másik
scorpionsrose
2014. szeptember 22. hétfő, 09:42
- ilyen az egyik Taxi,érd
farkas1945
2012. november 18. vasárnap, 12:14
Mire hat szervezetünkben
irmus
2015. június 04. csütörtök, 05:56
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.