Belépés
2020. július 04. szombat | 27. hét | 186. nap | 00:29 | Ulrik
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Viszlát, ingyenes web!
Az internet óriási reménység volt a média számára, de kiderült, hogy az emberek nem akarnak fizetni online tartalomért. Jött a mobil, újabb esélyt kapott a piac, de oda sem sikerült átmenteni a klasszikus kiadói modelleket. A webes, illetve online szolgáltatások viszont hamarosan átfordulnak termőre, csak nem épp úgy, ahogy sokan számítottak rá.

A szélessáv, az okostelefon és a mobilinternet három fontos fogalom, amivel az offline világban ragadt vállalatok nehezen tudtak mit kezdeni, üzleti modelljeiket képtelenek voltak időben az új körülményekhez és technológiákhoz igazítani. A kiadóvállalatok közül több elhagyta a klasszikus médiát, valamelyik hirdetési platformot épített, valamelyik multimédia-fejlesztésre koncentrált, de egyiknek sem sikerült igazán átvinni a fizetős online tartalom modelljét.

A 2000-es évek közepétől viszont gombamód szaporodtak a régivágású cégek és a gyors technológiai és fogyasztói piaci fejlődés közt szélesedő résben az új szereplők. Elsősorban a tartalompiac indult el, értelemszerűen a már meglévő kínálat újragondolásával. Így érkeztek meg a zenei szolgáltatók, videómegosztók, filmes on-demand szolgáltatók. 2010 után a böngészők drasztikus fejlődésével párhuzamosan egyre több, korábban dedikált asztali szoftver funkcionalitása költözött a webre, a nyugati világban ma már szinte mindenhol elérhető és gyors internetes hálózatnak köszönhetően pedig ezekben az években az infrastruktúra, például a tárolás is egyre inkább eltolódik a cloud világába.

Átalakítás

Az elmúlt tíz évben a felsorolt területek mindegyikén a piacot felforgató új szereplők teljesen ingyenes vagy reklámszponzorált üzleti modellekkel kezdtek. A tartalmak jogtulajdonosai talán érthető, hogy sikítoztak, amikor azt látták, hogy a korábbi, egyszerű folyamat, amiben a felhasználó egyszeri nagy befizetéssel jogot vásárol a használatra, elolvad és helyébee egy olyan rendszer lép, ahol végtelenül nyomott áron, teljesítmény- és használatarányosan fizetnek az emberek. Hiába lett igaz, hogy egy zenei streamingszolgáltatás éves díja magasabb, mint amennyit korábban egy átlagos vásárló CD-kre költött, ha közben alternatívaként ott a YouTube vagy végtelen mennyiségű ingyenes webrádió, ami a többség igényeit kielégíti.

Logikus érvelni a Spotify, Netflix, Amazon Prime vagy Google Music/Movies ellen, hiszen jelenleg ezek kivétel nélkül fenntarthatatlan pályán mozognak. Óriási költségekkel szereznek piacot, növelik a felhasználói számokat, miközben nyereséget nem termelnek. Ez azonban csak a piachódítás első fázisa, ami a határok és méretarányok kijelöléséről szól. Az évekig rétegtermékként létező új terjesztési modellek nem voltak elég erősek ahhoz, hogy diktáljanak a felhasználóknak, sem a tartalomtulajdonosnak. Ez egyfajta "Trónok harca" állapotot idéz elő, amikor többféle modell, több szereplő igyekszik elérni a hatalmat ahhoz, hogy a kínálati piacot befolyásolják. A recept nem különbözik attól, mint amiről hazánkban főként az apróhirdetések kapcsán szoktak beszélni: akinek sikerül maga mögött tudnia a kritikus tömeget, a piacon a kereslet és a kínálat többségét, az emelheti az árakat, változtathatja a feltételeket, anélkül, hogy a felhasználói máshoz fordulnának.

Az árak túl alacsonyak

A Netflix korábban már bukott el áremelési kísérletet, amikor szétválasztotta a DVD-kölcsönzési üzletágát a videóstreamingtől. Most újra nekiáll mégis, várhatóan nyártól emelkedik az új előfizetők számára a havidíj, illetve érkezhetnek különböző csomagok, értelemszerűen a drágább több tartalmat vagy jobb minőséget adhat. Két fontos különbség van a korábbihoz képest. Az egyik, hogy ma már a Netflix szinte köznevesült fogalom, erős piaci márka, az USA-ban az internetes forgalmi "dugók" egyik fő okozója. A másik különbség éppen ebből adódik: ezúttal a változtatásokhoz a telekommunikációs cégek partnerségét is keresi és hozzáadott értékként jelenik meg a garantált minőség, elérhetőség.




A hálózatsemlegességet folyamatosan ostromolják a szolgáltatók, de az eddigi negatív diszkrimináció helyett a jövőben éppen a pozitív megkülönböztetés okozhat hátrányt a piacon. A Netflix nem csak árat emel, hanem közben összeáll több nagy internetszolgáltatóval, amelyeknek a bevételeiből jutalékot fizet, cserébe a felhasználók prioritásos szolgáltatást kapnak: a Netflix nem fog akadozni csúcsidőben sem, míg egy másik, nem partner streamingszolgáltató a szűkre vett “normál" interneten bukdácsolhat. Ezzel a Netflix már nem csak a márkaértéke, kínálata miatt lesz egyértelmű választás a felhasználóknak, hanem amiatt is, mert a többi szolgáltatás rosszabb minőségű lesz vagy lehet.

Ugyanez a jelenség ütötte fel a fejét Európában is, a Rewheel vizsgálata szerint az EU-n belül 9 példát találni már arra, hogy inkumbens telekommunikációs szolgáltatók pozitív diszkriminációval torzítják a piacot, leküzdhetetlen előnyt adva saját vagy partnereik szolgáltatásának. Tipikus példa, amikor az adatforgalmi keretbe nem számít bele a saját médiaszolgáltatás forgalma, vagy amikor a saját streamingmédia prioritást kap. Némi konspiráció és fantázia mellett pedig például a mobilinternet-árazások vizsgálata is segít arra a következtetésre jutni, hogy a következő évek trendje az lesz, hogy a sztenderd, semleges internetkapcsolat túlárazásával, a csomagban foglalt forgalom alacsonyan tartásával vagy éppen a sebesség visszafogásával teret épít a saját szolgáltatásainak.

Pozitív diszkrimináció = kevesebb verseny

Ha a Netflix, Dropbox, Spotify, Deezer, Amazon és akár a Google is megállapodnak a szolgáltatókkal arról, hogy a bevételeikből a hálózatot építő és üzemeltető vállalatok is részesülnek, akkor ezért cserébe előnyt kaphatnak a többi versenytársukkal szemben. A negatív diszkriminációnál a telkók lassították vagy kitiltották például a peer-to-peer forgalmat, a VoIP-ot vagy a nagy sávszélesség-igényű online streaminget. Ezzel azonban saját szolgáltatásuk imázsát is rombolták, miközben legfeljebb a költségeiket tudták kordában tartani, de a bevételek nem nőttek. A pozitív diszkrimináció azonban elégedett felhasználókat szülhet, akik ingyen keretet kapnak a saját over-the-top szolgáltatásokra, akár egy számlán fizethetik be az internet mellett a filmes és zenei szolgáltatások díjait is, ahogy azt megszokták az analóg világban is. Egy nem partner szolgáltató viszont komoly hátrányból indul majd, mert az tőle töltött bitek beleszámítanak az adatkeretbe, a bitjei nem a legmagasabb prioritáson utaznak és nem is lehet előfizetni rájuk a szolgáltatói számla terhére.

Nem érdemes tehát aggódni a nagy médiacégek, átalánydíjas streamingszolgáltatók sorsáért, legalábbis azokért, amik kellően nagy méretűre tudnak nőni. Ahogy a magyar piacon a barkácsáruházak hullanak mostanság, úgy lehet számítani arra, hogy a gyengébb online szolgáltatók is sorban kiszállnak a versenyből, ezzel párhuzamosan pedig egyre inkább szűkül majd a gáláns ajánlatok száma. A jóslatok szerint a zenei streaming-előfizetések ára még csökkenhet valamennyit, ugyanis az a kiadók korai mohósága miatt volt a növekedést gátló 10 dolláros havi szintre állítva. Sokkal inkább valószínű a havi 3-5 dolláros átlagár, ami százmilliókat vesz majd rá, hogy előfizessenek. A filmes kínálatban viszont a havi 8 dollár nagyon alacsony, itt valószínűbb, hogy a mostani kábeltelevíziós csomagárak szintje felé mozdul el a piac.




Emellett minden más nem-média szolgáltatás is konszolidálódik és ha most még azt is hisszük, hogy lehet majd futni, (speciális) térképet nézegetni, fájlokat tárolni, könyveket vagy híreket olvasni, játszani ingyen, akkor tévedünk. A folyamatos hálózati kapcsolat egyik velejárója, hogy tökéletesen megvalósítható az időalapú árazás, így mozaikonként összeállíthatja mindenki saját magának, hogy az életének adott szakaszában mire van szüksége - nem kell megvásárolnia egy drága szoftvert, ha csak 4 hónapon keresztül szeretne fogyókúrázni. Ingyenesen erős kompromisszumokat kap a fogyasztó vagy idegesítő reklámokat, amiket egy nem túl pofátlan összegért át lehet ugrani.

Kissé észrevétlenül, de fizetőssé vált az “internet". A játékokban elköltött in-app vásárlások mellett havonta 2 dollár a Google-nek 100 gigabájt tárhelyért, 5 euró a Spotify-nak a korlátlan zenehallgatásért, 8 dollár a Netflixnek a filmekért, 4 dollár a sportaktivitást rögzítő Endomondóért és néhány dollár egy VoIP szolgáltatásért, 5 dollár az autó nyomkövetőjéért, persze igénytől függően itt bármilyen kombinációt összehozhatunk. Eközben a Windowsban már nem lehet kijelentkezni a Skype-ból, Androidon pedig a Google+-ból: szűkül a mozgástér és a választás szabadsága. A következő években az amerikai és európai szabályozás szigora mellett a fogyasztók tudatosságán és tájékozottságán is múlik, hogy létrejönnek-e újra a médiamonopóliumok, ezúttal az online és telekommunikációs cégek vezetésével.

...a teljes cikk az alábbi oldalon... Link

Forrás: hwsw.hu
astropapa58, 2014. május 01. csütörtök, 06:47
Címkék: Amazon Prime, Google Music, internet óriási, média számára, klasszikus kiadói, mobilinternet három,
Kommentek
Napi.hu: Regionális terjeszkedésre és a szolgáltatások fejlesztésére készül a TV2 új vezérigazgatója
is, hogy az ország gazdasági és piaci körülményei is kedvezőek" - fogalmazott.

Kitért arra is, hogy az egyik legfontosabb feladatuk a csatornacsoport digitális fejlesztése lesz.

Közölte: "Franciaországban sokkal nagyobb a verseny. Ott ugyanakkor azt is megtapasztaltam, hogy a helyi, lokálisan előállított tartalom a legfontosabb, amelynek megjelenése a nem lineáris szolgáltatások piacán visszaszorította a streaming-szolgáltatók népszerűségét".

Arra a kérdésre, hogy tart-e a Netflix vagy az Amazon Prime térnyerésétől, azt felelte, "nagyon fontos kérdés lesz, hogy ténylegesen mi érhető majd el ezeknél a szolgáltatóknál magyar nyelven, illetve milyen az árképzés. Jó filmeket és sorozatokat a tévé ingyen vagy szinte ingyen kínál. Ezek a szolgáltatások jó kiegészítők lehetnek, de nem helyettesítik a hagyományos televíziózást, ezért véleményem szerint nem jelentenek nagy veszélyt".

Úgy vélte, ezek a szolgáltatók igazán csak néhány piacon érzik jól magukat. Globális megközelítésben egyszerű a
velemenyezd, 2019. április 18. csütörtök, 13:43
Mai születésnapos-Natalia Oreiro
NATALIA OREIRO 1977. május 19-én született Montevideoban, Uruguayban.
Édesapja Carlos Florencio Oreiro Poggio, matrackészítő és Mabel Cristina Iglesias Bourié,
fodrász. Van egy nővére Adriana Oreiro. Nyolcévesen kezdett drámát tanulni, majd tizenkét
évesen már reklámfilm-meghallgatásokon vett részt. Szerepelt többek közt a Coca-Cola,
a Pepsi és a Johnson & Johnson reklámfilmjeiben. 16 évesen Argentínába költözött, hogy megvalósítsa álmát és színésznő legyen. Műsorvezetőként dolgozott, majd 1994-ben
megkapta élete első szerepét az Alta comedia című sorozatban.

Az Alta comedia-beli kisebb szerepe után feltűnt még néhány argentin sorozatban, majd
1995-ben fontosabb szerepet kapott a Dulce Ana romantikus sorozatban, a következő évtől
aztán beindult Natalia karrierje, 1996-ban megkapta első főszerepét a 90-60-90 modelos-ban.

1997-ben az alig
cuppika59, 2018. május 19. szombat, 09:42
Woody Allen Diego Lunával és Liev Schreiberrel forgatja új filmjét
A 81 éves filmes még nem adott címet következő alkotásának, de annyi bizonyos, hogy az Amazon Stúdió forgalmazza majd a mozikban.

A szereposztásban Selena Gomez, Elle Fanning, Timothée Chalamet, Jude Law, Annaleigh Ashford, Rebecca Hall, Cherry Jones, Will Rogers és Kelly Rohrbach neve is olvasható.

Allen legutóbb forgatott filmje, a Wonder Wheel az októberi New York-i Filmfesztiválon debütál a mustra zárófilmjeként. A produkció fő szerepeit James Belushi, Juno Temple, Justin Timberlake és Kate Winslet alakítja. Az ötvenes években a Coney Islandon játszódó film elkészítését szintén az Amazon Stúdió finanszírozta. A Wonder Wheel decembertől a mozikban is látható majd Észak-Amerikában, de a filmszínházak után az Amazon Prime előfizetői számára a képernyőn is elérhető lesz.

Allen tavalyi cannes-i filmfesztiválon bemutatott Café Society című filmje ugyancsak az Amazonnal való együttműködés révén született. A harmincas évek Hollywoodját felidéző alkotásra világszerte 47 millió dollárért (12
velemenyezd, 2017. szeptember 13. szerda, 17:43
AZ EP elfogadta az online tartalmak külföldi elérését biztosító jogszabályt
országban is elérhetővé válnak a szolgáltatók által jelenleg korlátozott hozzáférésű online filmek, zenék, játékok, tévéadások, amelyekre lakóhely szerint előfizettek.

Az EP által elfogadott szabályok lehetővé teszik, hogy egy másik uniós országban a szabadságukat, tanulmányaikat töltő vagy üzleti úton járó uniós állampolgárok korlátlanul hozzáférjenek az otthoni előfizetésük alapján ezekhez a tartalmakhoz. A jogszabály az olyan online előfizetéses szolgáltatásokra vonatkozik, mint a Netflix, HBO Go, Amazon Prime, Spotify Deezer és társaik.

A tájékoztatás szerint, mivel tagállamonként változhatnak az adatvédelmi szabályok, az online szolgáltatók ellenőrizhetik, hogy ügyfelük nem állandó jelleggel költözött-e át egy másik országba. Ehhez személyi okmányt, nyilvános adózási információt, IP címet vagy postacímet használhatnak, az adatvédelmi szabályok maradéktalan betartásával és a személyi adatok szigorú védelmével.

Az ingyenes tartalmakat szolgáltató oldalak számára a határon átnyúló
velemenyezd, 2017. május 18. csütörtök, 15:12
Már több amerikai háztartásban van Netflix, mint DVD-felvevő
A megkérdezett amerikai felnőttek 54 százaléka állította, hogy háztartásában van Netflix, míg digitális felvevővel 53 százalékuk rendelkezik - derül ki a Leichtman Research Group (LRG) éves felméréséből, amely a filmrendelésekkel kapcsolatos adatokat rögzíti. A piackutató csoport szerint először fordult elő mióta jelentést készítenek, hogy a Netflix túlszárnyalta a rögzítőket.

2011-ben az amerikai háztartások 44 százalékának volt DVR-je, és csupán 28 százalékának Netflixe.

A DVR 1999-ben jelent meg a piacon, míg a Netflix 2007-ben indította el streaming szolgáltatását Amerikában. Tavaly a Netfilxnek már 49,4 millió előfizetője volt az Egyesült Államokban, ami az előző évhez képest 10,5 százalékos növekedést mutat.

A 2017 januárjában 1211 amerikai felnőtt bevonásával végzett felmérés szerint a Netflixszel rendelkezők 23 százaléka naponta használja a szolgáltatást. A megkérdezettek 64 százaléka mondta, hogy előfizet a Netflix, az Amazon Prime Video és/vagy a Hulu filmrendelő
velemenyezd, 2017. március 07. kedd, 14:23
Epizódonként több mint 25 millióan látták a Trónok harca hatodik évadát
Ez ötmillióval több az előző évi nézőszámnál, a nézők 40 százaléka az HBO digitális platformjain követte a hatodik évadot, ami 91 százalékos növekedés. A közzétett adatokban nem szerepelnek az illegális letöltések - ismertette az HBO közleményét a The Independent brit napilap honlapja.



A sorozat rajongói egyre nagyobb számban a digitális platformokon követik a Trónok harcát, köszönhetően a Netflix, az Amazon, a Prime és a HULU egyre népszerűbbé válásának.

A sorozat készítői már a hetedik évadon dolgoznak, amely csupán hét epizódból áll majd, és később kerül a képernyőkre a korábbi évadoknál, amelyek mindig áprilisban nyitottak.

A hetedik évad epizódjait Írországban és Izlandon fogják forgatni korábbi közlések szerint.
velemenyezd, 2016. július 19. kedd, 18:52
Lemondott a Top Gear műsorvezetője
Evans Twitter-üzenetében jelentette be távozását. "Mindent beleadtam, amit csak tudtam, de néha ez sem elég" - indokolta döntését.

A Top Gear egyévi szünet után május 29-én indult újra, de az új évad eddig leadott első sorozatának nézettsége szinte szabadesésben zuhant. A vasárnap este sugárzott legutóbbi részre 1,9 millióan voltak kíváncsiak, 800 ezerrel kevesebben, mint az egy héttel korábbi adásra, és éppen kétmillióval kevesebben, mint az első epizódra. Az új Top Gear nézőinek tábora így egy hónap alatt gyakorlatilag a felére esett vissza.

A Top Gear sorozat azután szakadt meg tavaly, hogy világhírű előző műsorvezetőjét, Jeremy Clarksont menesztette a BBC. Ennek előzményeként Clarkson - aki 2002 óta vezette és tette globális bombasikerré a könnyed hangvételű, pergő ritmusú autós műsort - egy elmérgesedett vita végén orrba vágta Oisin Tymon producert, aki kórházi ellátásra szorult. Clarkson állítólag azon dühödött fel, hogy egy hosszú forgatási nap után a stábot nem várta meleg étel a
velemenyezd, 2016. július 04. hétfő, 17:39
Visszatért a Top Gear az új stábbal
A program két új frontembere Chris Evans, a BBC veterán rádiós és televíziós műsorvezetője, és Matt LeBlanc, a hatalmas sikerű egykori amerikai tévés vígjátéksorozat, a Jóbarátok (Friends) egyik volt sztárja.

Evans, LeBlanc és az elmaradhatatlan, misztikus - legalábbis a nézők számára ismeretlen kilétű, mindig bukósisakot viselő - instruktor, a Stig mellett a stáb tagja az ír Eddie Jordan, aki korábban Forma 1-es csapatfőnök is volt, az utóbbi években pedig a BBC Forma 1-es versenykommentátoraként jelent meg rendre a képernyőn. Jordan csapatában annak idején olyan versenyzők is megfordultak, mint Michael Schumacher és Damon Hill.

A Top Gear stábjához szerződött a német Sabine Schmitz autóversenyző, aki másfél évtizede az első nő a műsorvezetői csapatban.

A Top Gear újonca Rory Reid is, aki korábban a CNET és a Sky csatornákon vezetett autós műsorokat; őt a tavalyi nyilvános szereplőválogatáson választották ki a producerek.

A csapat tagja Chris Harris, akinek eddig online csatornákon,
velemenyezd, 2016. május 30. hétfő, 07:04
Képek, videók
Modern amazon.gif
pacsakute
2018. március 15. csütörtök, 21:39
Az Amazonas egy sziklafal
menusgabor
2017. november 17. péntek, 19:30
amazon.gif
sz719eszter
2017. szeptember 23. szombat, 14:22
Az Amazonas
sanci81
2017. június 04. vasárnap, 17:06
Az Amazonas egy sziklafal
sanci81
2017. április 17. hétfő, 13:41
Amazon unikornison.jpg
vojtiera
2017. április 02. vasárnap, 18:12
Misztikus amazon.gif
pacsakute
2017. április 02. vasárnap, 17:31
Amazonas (Brazil, Peru, C
scorpionsrose
2017. február 22. szerda, 15:27
Amazoni tejbéka
sanci81
2016. december 26. hétfő, 15:49
Amazon.gif
pacsakute
2016. február 05. péntek, 22:22
google zászló0315.png
maroka
2020. március 15. vasárnap, 08:40
google űrutazás.jpg
maroka
2019. július 19. péntek, 17:04
google zászló.gif
maroka
2019. március 15. péntek, 10:07
google zászló0315.jpg
maroka
2019. március 15. péntek, 10:00
google valentin0214.jpg
maroka
2019. február 14. csütörtök, 17:29
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.