Belépés
2019. augusztus 17. szombat | 33. hét | 229. nap | 19:16 | Jácint
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
A narancsról jó tudni



A narancs a citrusfélék nagy csoportjába tartozik és szinte az egyik legnépszerűbb gyümölcs az egész világon. Ma a világ melegebb régióiban termesztik, és friss gyümölcs vagy gyümölcslé formájában fogyasztják. A narancs a rostok, a C-vitamin, a tiamin, a folsav és az antioxidánsok kiváló forrása. Amellett, hogy nagyon ízletes, számos egészségügyi előnnyel is rendelkezik.

A narancs főleg szénhidrátokból és vízből áll, nagyon kevés mennyiségű fehérjét és zsírt tartalmaz. Kalóriatartalma is rendkívül alacsony. Az egyszerű cukrok, mint a glükóz, a fruktóz és a szacharóz a szénhidrátok domináns formája a narancsban. Ezek mind-mind a narancs édes ízéért felelősek.

Számos egészségügyi előnyét élvezhetjük ennek a citrusos gyümölcsnek, mivel alacsony a glikémiás indexe. Ez magyarázza, hogy a narancs polifenolokban és rostban rendkívül gazdag, ami mérsékli a vércukorszint emelkedését.

A narancs rostban is gazdag. Van benne pektin, cellulóz és lignin is. A táplálékrost számos jótékony hatással jár. A rostok az emésztőrendszer működésének javítását segítik elő, illetve a bélben lévő jó baktériumok táplálását és szaporodását is elősegítik. A rost a fogyásban is segítségünkre lehet és a koleszterinszint csökkenésében is.

A narancs számos vitamin és ásványi anyag, különösen a C-vitamin, a tiamin, a folsav és a kálium jó forrása. A kálium csökkentheti a vérnyomást a magas vérnyomásban szenvedő embereknél, és kedvező hatással van a szív- és érrendszeri egészségre.

A narancs különféle bioaktív növényi vegyületekben is gazdag. Kutatók úgy vélik, hogy ezek a bioaktív anyagok is okozzák a narancs pozitív egészségügyi hatásait. Az antioxidáns vegyületek két nagy csoportja, a karotinoidok és a fenolos vegyületek is megtalálhatók a narancsban.

A narancs tehát a fenolos vegyületek, különösen a polifenolok kiváló forrása, amelyek hozzájárulnak a gyümölcs antioxidáns tulajdonságaihoz.

A másik nagyon fontos antioxidáns - bioflavonoid - a hesperidin, amely jó hatást gyakorol a szív- és érrendszer egészségére. De vannak benne még antociánok, ezek felelősek a gyümölcs színéért.

A kutatások azt mutatják, hogy a narancsban lévő citromsav és citrát segíthetnek a vesekő kialakulásának megelőzésében.
Forrás : Link
pacsakute, 2019. július 29. hétfő, 13:52
Címkék: citrusfélék nagy, egyik legnépszerűbb, egész világon, világ melegebb, antioxidánsok kiváló, narancs főleg,
Kommentek
A méregtelenítés napjainkban
izzadás egy másik módja annak, hogy megszabadulj a méreganyagoktól. Segíti az izmok és a csontok egészségének megőrzését is. Az olyan sportok, mint például a futás, az úszás és a kerékpározás, nagyszerű módjai annak, hogy megemeljék az izzadást és a szívverést. Egy másik módja az izzasztásnak a gőzfürdő vagy a szauna.

3. Készíts méregtelenítő smoothie-kat
Ha a megfelelően választod ki a hozzávalókat, a smoothie hasznos tápanyagokkal lesz tele. A bogyós gyümölcsök, a dinnye, a kivi, a citrusfélék, az alma, a körte és a legtöbb leveles zöldség széles választékát kínálja antioxidánsoknak és rostoknak, ha megfelelő arányban fogyasztod. Egy jó reggeli turmix ebédig mozgásban tart és szépít is.

4. Használj természetes bőrradírokat
A luffa szivacs vagy egy puha kefe mindennapi használata segít eltávolítani az elhalt bőrsejteket, amelyek blokkolhatják a pórusokat és lassítják a toxinok felszabadulását a bőrön keresztül. A száraz kefét végtagokon kell használni, a legtávolabbi
lovaszmarika, 2019. július 31. szerda, 15:56
A spárga gyógyító hatásai
életképesség csökkenésével is járhat. A születendő kisgyermek egészségének szempontjából tehát nemcsak az anya, de az apa étkezési szokásai is szerepet játszhatnak. A jelenlegi ajánlott folát mennyiség 19 éven felüli férfiaknak napi 400 mikrogramm, azonban gyermekvállaláskor ennél többre is szükség lehet.

A megoldást és a magzat védelmét ebben az esetben is a biológiailag aktív folsav pótlása jelentheti.

Természetes formában tartalmazza a tojássárgája, szója, banán. Megtalálható a citrusfélékben: a citromban, a narancsban; ezenkívűl sok zöldségben (általában a zöld levelesekben): a zöldbabban, a karfiolban, a brokkoliban, a bimbóskelben, a parajban, a spárgában; a hüvelyesekben: a lencsében, a babban, a borsóban; valamint a csonthéjasokban (mogyoróban, dióban, mandulában) és a teljes kiőrlésű termékekben is. Jelentős mennyiség van az élesztőben, a búzacsírában, zabpehelyben és a friss gyümölcsökben.

A húsfélék közül egyedül a máj rendelkezik jelentős folsav
pacsakute, 2019. június 07. péntek, 18:19
Szívkoszorúér-betegség megelőzése gyulladáscsökkentéssel
A szívkoszorúér-betegség olyan állapot, amelyet a szív felé haladó artériák falán kialakuló plakk okoz. A legtöbb kardiovaszkuláris betegség összefüggést mutat a megnövekedett gyulladásos szintekkel, éppen ezért a gyulladás csökkentésével - mint a legtöbb betegség gyökerével - a testét akár gyógyult állapotba is hozhatja.

Az étrend módosítása, a stressz szintjének csökkentése és a rendszeres edzés minden módja természetes módon szabályozhatja a gyulladást, és ezért is nagyon előnyös a szívkoszorúér- megbetegedés megelőzésére és kiegészítő kezelésére.

A szívkoszorúér-betegség kezdeti stádiumában a tünetek annyira elhanyagolhatók, hogy az emberek többsége nem is foglalkozik ezekkel. Később megjelenhet a mellkasi nyomásérzés, de olyan érzés is kialakulhat, mintha valami szorítaná az illető szívét. Ez az úgynevezett angina, valószínűleg a leggyakoribb, blokkolt artériás tünet. Megjelenhetnek még a mellkasi kényelmetlenség különböző formái: nehézlégzés, szorítás és nyomó érzés a
pacsakute, 2019. április 20. szombat, 17:50
A haj növesztését segítő módszerek
A-vitamin segíti a haj növekedését, ám túlzásba esve a haj kihullását is okozhatja. A-vitamint a mangoban, papayaban, narancsban, aszalt szilvában, és a répában találhat.

B-vitamin
Javítja a vér hemoglobin termelését, amely az oxigén szállításért felelős, ily módon javítja a szervezet és a fejbőr vérkeringését. Fogyasszon burgonyát, banánt, csirkehúst, zabkását, halféléket és babot.

C-vitamin
Segíti a kollagéntermelést és a szabadgyökök elleni harcot. Ne felejtsen el citrusféléket, kiwit, guavát fogyasztani.

E-vitamin
A fejbőr hajszálereinek megfelelő működését stimulálja, így javítja a fejbőr vérkeringését és segíti a haj gyorsabb növekedését. A gabonafélék, naprafogróolaj, szójaolaj, tofu rengeteg E-vitamint tartalmaz.

Ezen túl fogyasszon minél több sötétzöld színű zöldséget magas vastartalmuk miatt, valamint Omega-3 zsírsav tartalmuk miatt egyen rendszeresen halat és olajos magvakat.
Forrás :
pacsakute, 2019. április 10. szerda, 01:14
Alacsony cukortartalmú gyümölcsök
ásványi anyagokat.

Az eper sok más bogyós gyümölcshöz hasonlóan csak kevés cukrot, ezzel szemben sok értékes rostot tartalmaz. Jó forrása a C-vitaminnak is, amely egy antioxidáns vitamin.

Egy közepes méretű őszibarack mindössze 13 gramm cukrot tartalmaz.

A szeder, hasonlóan az eperhez rostban gazdag, kevés cukorral. A szeder nagyon jó antioxidáns-forrásnak számít. Érdekes megjegyezni, hogy az áfonya körülbelül kétszer annyi cukrot tartalmaz, mint a szeder.

A citrusfélék közül a citrom is nagyon egészséges, csak minimális cukrot tartalmaz, ellenben sok rost van benne. C-vitamin-szükségletünket is kielégíthetjük, ha citromot fogyasztunk. Citrom hozzáadásával készíthetünk finom italokat, de a salátánkat is megízesíthetjük vele.

Egy szelet mézdinnye körülbelül 11 gramm cukrot tartalmaz. Likopinban gazdag, de van benne C-vitamin, vas és kálium is. Ezek a vitaminok és ásványi anyagok nemcsak az immunrendszer, hanem a szív- és érrendszer egészségét is
pacsakute, 2019. április 05. péntek, 22:47
Pitvarfibrillácó, ami rejtve is maradhat
növényi olajok, finomított szénhidrátok, feldolgozott élelmiszerek, hozzáadott cukrok, transzzsír, pasztőrözött, hagyományos tejtermékek, magas nátriumtartalmú élelmiszerek.

A szívbetegségek elkerülése érdekében érdemes magas rosttartalmú és antioxidáns táplálékokat magunkhoz venni. Például zöld leveles zöldségeket, céklát, sárgarépát, keresztesvirágú zöldségeket, articsókát, brokkolit, káposztát, karfiolt, hagymát, kelbimbót.

Antioxidánsban gazdag gyümölcsök legfőképpen a citrusfélék és mindenfajta bogyós gyümölcs. Gyulladáscsökkentő fűszerek és fűszernövények: fahéj, curry, gyömbér, rozmaring, bazsalikom, fokhagyma, kakukkfű, kurkuma.

Hasznos lehet a zöld tea, az oolong és a fehér tea. Érdemes tiszta gazdaságból származó fehérjét enni, illetve hüvelyeseket és babot. A szív egészségét a jó zsírok is védik, amelyek megtalálhatók a magvakban, a diófélékben, a vadon fogott halban, az avokádóban, a kókuszolajban és az extraszűz olívaolajban. A vörösbor és a kávé mérsékelt
pacsakute, 2019. április 03. szerda, 22:03
Képek, videók
narancsrozsa.gif
blognagyi
2010. január 17. vasárnap, 14:48
narancsrozsa.gif
yaskane
2009. május 15. péntek, 22:01
narancsrozsa.gif
lyrena
2009. január 29. csütörtök, 00:26
narancsrozsa.gif
frega
2008. november 25. kedd, 14:57
Citrusfélék.jpg
pacsakute
2018. december 14. péntek, 22:31
citrusfélék.JPG
sarkadykati
2012. május 11. péntek, 05:25
citrusfélék.jpg
ametiszt54
2012. január 21. szombat, 15:06
A legnépszerűbb ország
sanci81
2017. február 07. kedd, 17:44
Legnépszerubb srác a Sitt
cipello
2011. december 20. kedd, 22:44
legnépszerűbb srác a d ut
boglar666
2007. március 28. szerda, 08:10
az egész világon Barát.gi
suzymama43
2010. október 19. kedd, 15:33
Az egész világon...
evicacica
2008. augusztus 02. szombat, 09:38
Melegebb tájakra.gif
zsokaoldala
2012. február 04. szombat, 11:02
melegebb napokra....
szupermami
2011. szeptember 09. péntek, 13:00
Itt melegebb van
szalai0913
2010. október 03. vasárnap, 09:10
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.