Belépés
2019. október 17. csütörtök | 42. hét | 290. nap | 10:05 | Hedvig
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Az ISZB gyógyítása
10 tipp az étkezéshez és az életmódváltáshoz, hogy megelőzzük az infarktust
A különböző szívbetegségek még mindig az emberiség elsőszámú gyilkosai. A rendszeres mozgás, gyümölcs- és zöldségfogyasztás, valamint a telített zsírok csökkentése segít karban tartani szívünket. Megmutatjuk, mi az a 10 változtatás az életmódunkban, ami segíthet minket a szívbetegségek megelőzésében.

Pisztáciával az infarktus megelőzéséért
1. Chips helyett nassoljunk pisztáciát!
Az Amerikai Táplálkozási Intézet folyóiratában megjelent kutatás kimutatta, hogy egy 4 hetes pisztáciát tartalmazó diéta, olyan jótékony zsírokat tartalmaz, melyek hízás nélkül csökkentik a szívbetegségek kialakulásának kockázatát.

Míg a pisztácia gazdag rostokban, vitaminokban és káliumban, 24 szem körülbelül mindössze 85 kalória. Tehát nyugodtan lehet fogyasztani, beépíteni a napi étrendbe, főleg érdemes a magas kalóriatartalmú rágcsálnivalókat erre cserélni, így elkerülve az elhízást is.

2. Fehér kenyér helyett használjunk teljeskiőrlésű kenyeret!
Egy teljeskiőrlésű ételekben gazdag étrend egyértelműen csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának kockázatát. A Wake Forest Orvosi Egyetem kutatása alapján a stroke és a szívbetegség is megelőzhető ily módon. Naponta 2,5 adag teljeskiőrlésű étel fogyasztása 21 százalékkal csökkenti a kockázatot, ahhoz képest, aki csak 0,2 adag teljeskiőrlésű ételt fogyaszt. Érdemes tehát olyan élelmiszereket venni, melyek címkéjén a “100%-ban teljeskiőrlésű" szöveg szerepel.

3. Pároljuk a zöldséget ahelyett, hogy olajban sütnénk!
Mossuk meg a zöldségeket, és helyezzük őket egy edénybe forrásban lévő víz fölé. Fedjük le, és attól függően, hogy milyen zöldséget készítünk, pár percen belül el is készül olaj hozzáadása nélkül. Azon kívül, hogy az olajban sütés káros hatásait kikerüljük, még a zöldségek előnyeit is élvezhetjük. A zöldségekben és más ételekben rejlő rostok segítik csökkenteni a vérnyomást, és a szívbetegségek kialakulásának esélyét.

4. Sima tej helyett használjunk sovány tejet!
Nem kell hirtelen, drasztikus változtatáshoz folyamodni. Érdemes fokozatosan csökkenteni a zsírtartalom százalékát, így észrevétlenül állhatunk át a sovány tej fogyasztására. Egy pohár teljes tejben közel 5 gramm telített zsír van, míg ugyanennyi sovány tejben 0,125 gramm található.

Vaj helyett használjunk margarint szívünk védelme érdekében
5. Vaj helyett használjunk margarint!
Ha szeretnénk csökkenteni a bevitt kalóriák és telített zsírok számát, akkor a vaj margarinra való cseréje egy igazán jó kezdet lehet. Egy evőkanál vajban 100 kalória és 7 gramm telített zsír van, mely értékek a margarinban jóval alacsonyabbak.

6. Só helyett használjunk fokhagymát!
A só fogyasztás visszafogása 25 százalékkal csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát. Ezen kívül a Brit Orvostudományi lap kutatása szerint, az alacsonyabb só bevitel az említett betegségek következtében történő halálesetek számát is csökkenti 20 százalékkal. Ha fokhagymát használunk só helyett, akkor nem csak az alacsonyabb vérnyomás jótékony hatásait élvezhetjük, hanem a fokhagyma előnyeit is, melyek között említhető a rák elleni harcban való segítség és a szívbetegségek elleni védelem kialakítása azáltal, hogy csökkenti a “rossz" koleszterint a szervezetben.

7. Egy romantikus regény helyett olvassunk egy útmutatót szívünk egészségéhez!
Számos különböző könyv született már, melyek szívbarát tanácsokkal foglalkoznak. Érdemes egy-egy ilyet elolvasni, hogy tisztában legyünk statisztikákkal, megelőzési módszerekkel vagy akár már létező betegségek kezelésével.

8. Steak helyett fogyasszunk lazacot!
A telített zsírokban és kalóriákban gazdag vaskos steak helyett, próbáljuk ki a lazacot, mely nagyon gazdag omega-3 zsírsavakban. Az omega-3 zsírsavak legfontosabb tulajdonsága, hogy jelentősen csökkentik a szívritmuszavar vagy koszorúér betegség miatt bekövetkezett hirtelen halál kockázatát.

Az omega-3 zsírsavakban gazdag lazacot szívünkre is jótékony hatással van
9. Email helyett, kézbesítsük üzeneteinket mi magunk!
Ahelyett, hogy SMS-t vagy e-mailt küldenél a kollégádnak vagy szomszédodnak, próbáld ki, hogy elmész hozzájuk. Bizony! Akár ez a kis mozgás is jó hatással lehet szíved egészségére azáltal, hogy csökkenti a vérnyomást. Bár az ajánlott mennyiség napi 30 perc mérsékelt mozgás, heti 5 napban, még ez a pár perc séta is többet ér, mint a semmi.

10. Sütőolaj helyett használjunk olívaolajat!
A telített zsírok elkerülése kulcsfontosságú lehet a szív egészségének megőrzését illetően. cseréljük le az olajat olívaolajra, amiben “jó" zsírok találhatóak. Szakértők szerint napi két evőkanál olívaolaj csökkentheti a szívbetegségek kockázatát. Azonban a mértékletesség betartása ezesetben is elengedhetetlen, ugyanis egy evőkanál olívaolaj 120 kalóriát tartalmaz.

+1 tipp: Szedjünk gyógyszert szívünk egészségének megelőzéséért!
Az életmódváltás mellett, gyógyszerek rendszeres szedésével is megelőzhetőek a szív- és érrendszeri problémák. Az Aspirin Protect 100mg acetilszalicilsavat tartalmazó gyógyszer. Napi 1 tabletta beszedése megakadályozza a vérlemezkék kóros összetapadását, s ezáltal az ereket szűkítő vagy elzáró vérrögök képződését, így csökkentve az infarktus előfordulásának kockázatát.
lovaszmarika, 2019. október 07. hétfő, 17:45
Címkék: Amerikai Táplálkozási Intézet, Wake Forest Orvosi Egyetem, Brit Orvostudományi, Aspirin Protect, különböző szívbetegségek, emberiség elsőszámú,
Kommentek
Fagylalt vagy jégkrém?
"FAGYLALT VAGY JÉGKRÉM?"

Magyarországon az egy főre eső jégkrém fogyasztás átlaga évente kb. 3-4 liter. Ez az Egyesült Államok 26 literes egy főre eső éves fogyasztási adataihoz képest szerény adat, a táplálkozási ajánlásokat is figyelembe véve nem feltétlenül jelent lemaradást.


A jégkrém fogyasztásról

Magyarországon az egy főre eső jégkrém fogyasztás átlaga évente kb. 3-4 liter. Ez az Egyesült Államok 26 literes egy főre eső éves fogyasztási adataihoz képest szerény adat, a táplálkozási ajánlásokat is figyelembe véve nem
menusgabor, 2018. július 20. péntek, 18:00
A vendéglátóhelyeken étkezők szervezetében magasabb a ftalátszint
jelzi, hogy a házilag elkészített ételek kevésbé tartalmazhatnak sok ftalátot, a meddőségi problémákat, terhességi komplikációkat és más egészségi problémákat előidéző vegyi anyagot. Eredményeink azt mutatják, hogy a vendéglátóipari helyeken való étkezés fontos és korábban fel nem ismert forrása az amerikai lakosság ftalátoknak való kitettségének" - idézte Ami Zotát, a George Washington Egyetem Milken Intézetének professzorát az intézet közleménye.

Az amerikai kutatók a nemzeti egészség- és táplálkozási felmérés (NHANES) keretében 2005 és 2014 között gyűjtött adatokat elemezték. A 10 253 résztvevő arról tájékoztatta a kutatókat, hogy hol étkeztek az elmúlt 24 órában. A kutatók később megvizsgálták a résztvevők vizeletmintáit ftalát nyomait kutatva.

A résztvevők 61 százaléka számolt be arról, hogy előző nap vendéglátóipari helyen étkezett. A ftalát-ártalom és a vendéglátóhelyen való étkezés közötti kapcsolat minden korcsoportban jelentős volt, de a legnagyobb a tinédzserek körében.

A
velemenyezd, 2018. március 29. csütörtök, 22:13
Kutatás: kevesebbet dohányoznak a magyar tinédzserek, mint 2010-ben
Török Krisztina, a Nefi főigazgatója hangsúlyozta, hogy az adatok szerint Magyarországon kiemelkedően erősek a tizenévesek baráti kapcsolatai. A 11 és 13 évesek körében a magyar tanulók számoltak be a legnagyobb arányban erős baráti támogatásról, míg a 15 évesek között csak a svájci fiatalok előzik meg a magyarokat.

A túlsúlyos magyar fiatalok aránya - mintegy húsz százalék a 11-15 évesek körében - nem változott a korábbi kutatás óta, ez európai viszonylatban továbbra is közepesnek mondható. A táplálkozási szokások azonban kedvezően módosultak: többen fogyasztanak naponta zöldségféléket.

A főigazgató arról is beszélt, hogy bár nem elegendő mértékben, de nőtt a testmozgás gyakorisága. A fiatalok kevesebbet nézik a televíziót, ugyanakkor többet használják a számítógépet.

Pusztai Zsófia, a WHO magyarországi képviseletének vezetője a nemzetközi eredményeket ismertetve azt emelte ki, hogy bár a fiúk túlsúlyosabbak, a lányok nagyobb arányban tartják magukat annak. A lányok rosszabb mentális
velemenyezd, 2016. március 17. csütörtök, 17:42
Az igazság a húsról
kapcsolatban. Már csak azért is, mert a hús koránt sem olyan rossz, mint azt sokan gondolják. Nézzük a leggyakoribb tévhiteket a húsról!

Lehet, hogy sokan hisznek a vegetáriánus étrendben, de attól a tény még tény marad: az európai emberek nagy része igenis szereti a húst. Németországban például kilencven százalékuknak ott van a napi étrendjében annak ellenére, hogy a húsra egyre több fórumon kockázati tényezőként tekintenek - holott az európaiak húsközpontúak.

A Német Táplálkozási Társaság (DGE) adatai szerint a férfiak hetente több mint ezer grammhúst és kolbászt esznek meg, ez pedig kétszer annyi, mint az ajánlott mennyiség (300-600 gramm), a nőknél a heti hatszáz gramm még épphogy belefér.



1. A fehér hús tényleg egészségesebb, mint a vörös?

Tény, hogy a fehér húsoknak (pl. baromfi) jobb a hírük, mint a vörös húsoknak (pl. marha vagy sertés), ugyanakkor nem lehet egyértelműen azt állítani, hogy egészségesebb is. Mert bár a vörös húsok valóban
suzymama, 2015. november 15. vasárnap, 10:32
Javultak az amerikaiak táplálkozási szokásai, megállt a túlsúlyosak arányának növekedése
Egy átlagos amerikai felnőtt napi kalória-bevitele, amely 2003 körül tetőzött, most először csökken huzamosabb ideje azóta, hogy több mint négy évtizeddel ezelőtt a szövetségi statisztikát kezdtek vezetni a problémakörről. A tendencia, ha különböző mértékben is, de minden társadalmi csoportban kimutatható. Egy átlagos amerikai gyerek napi kalóriafogyasztása legkevesebb 9 százalékkal csökkent.

A legjelentősebb változást a nem csökkentett energiatartalmú italok fogyasztásában regisztrálták: ez a '90-es évek vége óta egynegyedével csökkent. Amíg az emberek 1998-ban éves szinten átlagosan 40 gallon (több mint másfél hektoliter) cukros üdítőt vásároltak, addig ez az adat 2014-re 30 gallonra (113,5 literre) esett vissza. Ez nagyjából megfelel a '80-as évek szintjének, amikor az elhízási folyamat még nem szabadult el.

Az amerikaiak étkezési szokásai a hetvenes évek közepén kezdtek gyors ütemben változni, ami maga után vonta a kalóriafogyasztás csaknem egyenletes növekedését és az emberek egészségi
velemenyezd, 2015. július 27. hétfő, 07:04
Gyömbérrel a rák ellen
kutatás eredményeit, a gyömbér remek gyógymód rákos betegek számára, főképp ha ellenállóak lesznek a kemoterápiás gyógyszerekre, hiszen az ismételt kezelések csökkenthetik a kemoterápia hatékonyságát. Emellett nincsenek ismert mellékhatása sem, azonban a megfelelő fogyasztási mennyiséget még nem állapították meg, hiszen embereken még nem tesztelték a fenti vizsgálatokat.

A grúziai állami egyetemen is felfedezték, hogy a gyömbér segíti a prosztatarák elleni harcot. Kutatásukat a Brit Táplálkozási Magazinban (British Journal of Nutrition) publikálták kimutatta, hogy egereken végzett tanulmányok alapján a prosztata tumor mérete 56%-kal csökkent.

A szaúd arábiai Abdulaziz egyetem biológia tudományi karán a finomítatlan gyömbérkivonat mellrák ellenes hatásait vizsgálták. Arra jutottak, hogy a gyömbér megakadályozza a mellrákos sejtek burjánzását, miközben nincsenek túl nagy befolyással a nem elrákosodott mell sejtekre. A kutatás kimutatta, hogy ,,a gyömbér megfelelő jelöltje lehet
pacsakute, 2015. július 03. péntek, 07:15
Otthoni gyógymódok csontritkulásra
millió ember szenved csontritkulásban vagy az alacsony csonttömeggel kapcsolatos betegségekben. Nincs okunk feltételezni, hogy nálunk jobb lenne ez az arány.

Fontos kockázatot növelő tényező még a nem megfelelő étkezés, a mozgáshiány, a dohányzás, bizonyos orvosságok, az alacsony testtömeg, a vékony csontozat és az örökletes faktorok. A pajzsmirigy a mellékpajzsmirigy, illetve az adrenalin mirigyek túlműködése is köthető a csontritkuláshoz. Sőt a nem megfelelő kalciumbevitel és egyéb táplálkozási hiányok, mint a D-, K- vitamin, a magnézium, a mangán, a cink, a réz és a bór hiány is nagy szerepet játszanak ennek kialakulásában.
Forrás:drtihanyi

Az Amerikai Nemzeti Csontritkulási Alapítvány ,,néma betegségnek" híja, ugyanis a korai szakaszban szinte semmilyen tünete nincs. Fő következmény a csonttörés kockázatának jelentős növekedése. A csontok törékennyé válnak, így már egy kisebb esés is komoly töréshez vezethet, például a medence, a csukló és a gerinc területén. A
pacsakute, 2015. április 21. kedd, 20:25
Képek, videók
táplálkozási piramis.jpg
sarkadykati
2012. október 17. szerda, 10:48
Táplálkozási piramis
pacsakute
2012. szeptember 30. vasárnap, 10:15
táplálkozási piramis.jpg
zsuzso3
2010. február 16. kedd, 23:22
Táplálkozási piramis
sarkadykati
2009. április 04. szombat, 07:54
egr_egyetemen0406.jpg
maroka
2019. április 06. szombat, 10:03
Egyetemi nóta 01.jpg
chillik
2017. december 15. péntek, 05:15
Egyetemi nóta 02.jpg
chillik
2017. december 15. péntek, 05:14
Az egyetemi körben 01.jpg
chillik
2017. november 28. kedd, 05:02
Az egyetemi körben 02.jpg
chillik
2017. november 28. kedd, 05:02
Szeged-1930- egyetem előt
agica2004
2017. június 06. kedd, 19:43
Agárdi, egyetemi oktató
furaila
2017. május 11. csütörtök, 04:06
osho-az_egyetemen_nem_ tan
menusgabor
2016. október 11. kedd, 16:37
egyetem.jpg
sz719eszter
2016. február 20. szombat, 16:01
egyetem autó.jpg
kicsoda57
2015. december 22. kedd, 16:53
Harvard Egyetem
sanci81
2015. november 24. kedd, 15:38
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.