Belépés
2019. december 14. szombat | 50. hét | 348. nap | 03:02 | Szilárda
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Hasi hízás, lelassult anyagcsere ellen: 8 zsírégető vacsora
Hasi hízás, lelassult anyagcsere ellen: 8 zsírégető vacsora folytatása:

7. Zabkása

Nemcsak reggelire, vacsorára is jó választás a zabkása. Miután egy kevés vízben - épphogy ellepje a zabpelyhet - felfőzve elkészült a zabkása, adhatsz hozzá reszelt almát vagy bogyós gyümölcsöket, de akár cseresznyét vagy körtét is. Ha nem találod elég édesnek, eritrittel vagy nyírfacukorral ízesítsd. A zabkása legnagyobb előnye magas rosttartalma, aminek köszönhetően finoman átmossa a bélrendszert.





Tényleg működik a zabkásadiéta? Kipróbáltuk, fogyaszt-e

A zabkásafogyasztást érdemes beiktatnod a mindennapokba. Segíti az emésztési folyamatokat.

A hagyományos parizeres-sajtos szendvics helyett egészségtudatosabb körökben már jó ideje terjed a müzli - amely egy jóval táplálóbb alternatívája a nap első étkezésének.





Az élelmiszerboltok müzlispolcai között bóklászva azonban érhetnek még meglepetések, ha vetsz egy pillantást a csomagoláson feltüntetett összetevők listájára. Amennyiben nem szeretnél ízletes színezőanyagokat, állományjavítókat, térfogatnövelőket és egyéb E-számokat bevinni a szervezetedbe, tedd le voksodat inkább a zabpehely mellett.

Zabkásadiéta

Szinte bármelyik élelmiszerboltban vásárolhatsz zabpelyhet, de érdemes bio megjelölésűt választanod - nem biztos, hogy drágább lesz, mint a sima. A zabpelyhet gőzöléssel és hengerek közötti lapítással állítják elő, legtöbbször teljes zabszemekből - így a gabonaszemekben lévő tápanyagok nagy részét tartalmazza.

A zabpehely önmagában nem túl izgalmas kinézetű és ízvilágú eledel, azonban nagy előnye, hogy ezerféleképpen felhasználható. Sokan egyszerűen natúr joghurthoz adják, ám egyre elterjedtebb a zabkása, mely vízbe áztatott vagy főzött zabpehelyből készül.

Magokkal, fahéjjal és gyümölcsökkel

A zabkását lényegében bárhogy ízesítheted, határt csak a kreativitásod szabhat. Miután egy kevés vízben - épphogy ellepje a zabpelyhet - felfőzve elkészült a zabkása, adhatsz hozzá reszelt almát vagy bogyós gyümölcsöket, de akár szilvát vagy körtét is. Én mindenképpen az idénygyümölcsökre szavazok.

Dúsíthatod a zabkását olajos magvakkal: sózatlan mandulával, dióval, lenmaggal, napraforgómaggal is. Amit pedig én sohasem hagyok ki, az az őrölt fahéj.

Egyrészt remekül passzol a zabkásához, másrészt segíti a vércukor szabályozását - mivel egyes természetes vegyületei javítják az inzulinfunkciót -, ennek köszönhetően pedig segíti a fogyást. Ha javíthatatlanul édesszájú vagy, egy csipet nyírfacukrot vagy egy kiskanál mézet javaslok még.

Tényleg fogyaszt!

Néhány napos zabkásafogyasztás után tapasztalni fogod az anyagcsere-folyamat felpörgését, megszűnnek az esetleges emésztési panaszok. Mindez a zabpehely magas rosttartalmának köszönhető, attól azonban nem kell tartanod, hogy túlságosan is felgyorsulnak az események, inkább csak kiegyensúlyozottá válik az anyagcsere.

A zabpehelyben lévő vízoldékony rostok megszívják magukat vízzel, és gélszerű anyagot képeznek. Egyfelől magukban szívják a zsírokat, másfelől megkönnyítik a szervezetbe bevitt élelmiszerek előrehaladását a bélrendszerben.

Mindennek köszönhetően egy kiegyensúlyozott - zöldségekben és gyümölcsökben gazdag, finomított szénhidrátokban szegény - étrend mellett a zabkása megkönnyíti az emésztést, és valóban fogyaszt.

8. Gyümölcsjoghurt

Egy pohár élőflórás joghurt gyümölccsel ideális diétás vacsora lehet. A probiotikus joghurt segít helyreállítani a lelassult emésztést, a benne lévő lactobacillusok pedig a tápcsatornában kialakul gyulladásokat is orvosolják. Fontos, hogy ne kész, cukrozott gyümölcsjoghurtot vásárolj, hanem te magad állítsd össze otthon. Az olyan magas fruktóztartalmú gyümölcsök - mint a szőlő, birsalma, ananász - esti fogyasztása azonban nem ajánlott.

3 egészségesnek hitt táplálék, ami valójában káros

Gondolnád, hogy a halrudacska és a gyümölcsjoghurt nem is annyira egészséges?

Tisztában vagy vele, hogy a helyes táplálkozás nélkülözhetetlen egészséged megőrzéséhez. Talán teszel is azért, hogy minél több veszélyes élelmiszert kiiktass az étrendedből. De a mi a helyzet azokkal a táplálékokkal, melyeket egészségesnek gondolsz, ám valójában ártalmasak?





Halak rúd formájában

A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége heti minimum egy alkalommal 15 dkg hal fogyasztását ajánlja. Ha táplálkozási szempontból a magyar átlaghoz tartozol, valószínűleg nyolcad annyi halat fogyasztasz, mint amennyit kellene.

Pedig a zsíros húsú halak ásványi anyagokban és vitaminokban is bővelkednek, ráadásul a tengeri halak - lazac, szardínia, makréla, hering, tonhal - az omega-3 zsírsavak biztos forrásai.

A halrudacskák a családi ebédek kedvelt kiegészítői. Nemcsak könnyű elkészíteni, de ízletes is, és - azt hiszed - egészséges. Érdemes azonban alaposabban áttanulmányoznod a termék dobozát. A halrudacskák többsége nem halfiléből, sokkal inkább halreszelékből áll, valamint gyakran mesterséges anyagokat is rejtenek magukban.
Fogyassz igazi halat!

Vásárolj inkább a hentesnél halfilét, esetleg makrélát, szardíniát vagy tonhalat - ezek ugyanis szinte szálkamentesek. Mivel a hal szerkezetéből adódóan viszonylag gyorsan elkészül, nem telik túl sok időbe az sütés vagy a főzés.





Gyümölcslé, nektárok és ital

A napi ajánlott folyadékbevitel körülbelül két liter. Ezt célszerű szénsavmentes ásványvíz formájában fogyasztanod, de ha kedveled a gyümölcsleveket, nem kevés vitamint is bevihetsz vele a szervezetedbe. Cseppet sem mindegy azonban, pontosan mit fogyasztasz - figyelj a pontos megnevezésre.
Gyümölcslé

Ha nemcsak jóízű, de egészséges italt fogyasztanál, ragaszkodj a gyümölcslé megnevezéshez, illetve a 100%-os termékekhez. Ezek a készítmények csupán gyümölcslevet, gyümölcssűrítményt és gyümölcsöt tartalmaznak. Ha a termékben hozzáadott cukor is van, már nem írhatják rá a gyártók, hogy 100%-os.
Mit mond a dietetikus?

Nézd meg dietetikus szakértőnkkel készített videónkat, és tudj meg még többet az egészséges táplálkozásról!

Egészséges táplálkozás a dietetikus szerint

Vajon mindent megteszel, hogy megóvd az egészséged? Hallgasd meg dietetikus szakértőnket, aki elmondja, minek érdemes még nagyobb figyelmet szentelned.

Gyümölcsnektár

A gyümölcsleveket követik a nektárok, melyek 25-40%-os gyümölcs-, gyümölcslé- vagy gyümölcsvelő-tartalommal bírnak. Ezekben azonban már cukor, étkezési sav, aroma, színezőanyag és állományjavító is van.
Gyümölcsital

Ha a terméken a gyümölcsital megnevezés áll, viszonylag kevés gyümölcsöt használtak a gyártók az elkészítés során. Az ebbe a kategóriába tartozó készítmények mindössze 12-25% gyümölcsöt tartalmaznak. Továbbá színezékek, aromák, étkezési savak, tartósítószer, cukor vagy édesítőszer is kerülnek az italba.





Joghurtok gyümölccsel

A joghurtok - különösen a probiotikumot tartalmazók - javítják a bélflóra egyensúlyát, kalcium- és vitamintartalmuknak köszönhetően is támogatják az immunrendszeredet. Ám csakúgy, mint a halrudacskák és a gyümölcslevek esetében, itt sem mindegy, pontosan milyen terméket fogyasztasz. A gyümölcsjoghurtok például legtöbbször nem egészséges gyümölcsből készülnek, hanem a gyártás során cukrozott, pépes anyagot használnak. Érdemes tehát kicsit körültekintőbben válogatnod.

Csináld magad!

Ha túlságosan szereted a gyümölcsjoghurtot ahhoz, hogy lemondj róla, készítsd el magad. Vásárolj natúr joghurtot, és tegyél hozzá otthon gyümölcsöt. Még jobb, ha bioterméket választasz: keresd a csomagoláson a Biokontroll Hungária Nonprofit Kft. nevét és kódszámát.

Forrás:http://www.femina.hu
taltos1, 2014. október 27. hétfő, 22:12
Címkék: Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége, Biokontroll Hungária Nonprofit Kft, kevés vízben, zabkása legnagyobb, emésztési folyamatokat, hagyományos parizeres-sajtos,
Kommentek
Dietetikus: megtévesztőek lehetnek a "mentes" élelmiszerek
Hozzátette: nagyon fontos, hogy csak az válasszon mentes termékeket, akinek diétára van szüksége, hiszen táplálkozásélettani szempontból kiemelten fontos, hogy a szervezetnek megadjunk minden makro- és mikrotápanyagot.

Elmondta: a megfelelő étrend kialakításához nagy segítséget nyújt a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének (MDOSZ) 2016 őszén kidolgozott táplálkozási ajánlása, az Okostányér.

A gyermekek fejlődése és iskolai teljesítménye szempontjából nem mindegy, hogy a szülők milyen étrendet választanak, és sajnos a családok számos alkalommal a "mentes", kalóriamentesebb étrendet követik, amely nem szolgálja a gyermekek fejlődését - értékelte Miháldy Kinga.
velemenyezd, 2019. március 01. péntek, 11:41
FruitVeB: az idén is népszerűsítik a magyar gyümölcsöket és zöldségeket
feltétele, hogy a támogatás 10 százalékát szakmaközi alapon végrehajtott közösségi termék-marketing programra, 2 százalékát pedig a szaktanácsadók továbbképzésére kell fordítani - tette hozzá.

Domján Erika ismertette, hogy a szervezet marketingstratégiája négy pillér mentén szerveződik.

A Naponta 3x3 program, amely üzenete "Fogyassz naponta háromszor háromféle zöldséget és gyümölcsöt az egészségért!", egyszerre valósít meg agrárgazdasági és népegészségügyi célokat. A kampányban a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségével együttműködve ösztönzik a magyar termelők zöldség- és gyümölcstermékeinek fogyasztását. Az idén a már évek óta futó programok mellett a középiskolásokra koncentrálnak.

A második pillér keretében a zöldség- és gyümölcsfogyasztást sportprogramokon népszerűsítik, azokon keresztül közel egymillió fogyasztót érnek el.

A harmadik pillér a kiállításokon való részvétel, 2017-ben számos külföldi és belföldi rendezvényen, így a FarmerExpo, az OMÉK (Országos Mezőgazdasági és
velemenyezd, 2018. február 01. csütörtök, 11:31
A folyadékfogyasztásról - dietetikus szemmel
Az Európai Hidratációs Intézet és a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége közös kiadványában több érdekesség olvasható.
Míg tápanyagok nélkül hetekig, hónapokig is elélhetünk, víz nélkül csak rövid időt tudunk életben maradni. Ugyanis naponta egy felnőtt ember kb. 2,5 liter folyadékot veszít, párologtatással (izzadás, lehelet), vizelettel, széklettel.

A napi átlagos folyadék igény - de az egyéni igény ettől eltérő lehet - nők esetében napi 2 liter, férfiak esetében napi 2,5 liter.
A folyadékigényt számos tényező befolyásolja: nagyobb energia bevitel, nagyobb konyhasófogyasztás, sport vagy fizikai munka, hányás, hasmenés, láz stb. De leginkább kell ügyelni a folyadék bevitelre nyáron, mert a nagy melegben fokozódik a bőrön keresztüli párologtatás (izzadás), ami jelentősen megemelheti a folyadék igényt. A kiszáradás úgy előzhető meg, ha nem tartózkodunk tűző napon, és a legforróbb órákban kerüljük a nehezebb fizikai munkát.izzadás
A folyadékbevitellel nem szabad megvárni a
lovaszmarika, 2017. augusztus 03. csütörtök, 12:26
Szakértő: a túlsúlyos fiatalok felnőttkorukban is azok lehetnek
Azt mondta, egyes felmérések szerint a gyermekek negyede-harmada súlyfelesleggel küzd, bár az utóbbi időben nem emelkedik az elhízottak száma.

A menzareformmal is az egészséges táplálkozást igyekeznek megtanítani. Sarkalatos kérdés a zöldségek, gyümölcsök mindennapos fogyasztása, a cukor- és sóhasználat visszaszorítása, valamint a megfelelő mennyiségű tej, tejtermék bevitele - sorolta a szakértő.

Megjegyezte: a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége a Magyar Tudományos Akadémiával együttműködve táplálkozási ajánlást dolgozott ki a felnőtt lakosságnak. Az Okostányér az interneten elérhető, és a közeljövőben a "gyerekváltozata" is megjelenik.

Miháldy Kinga arról is beszélt, hogy a kondíció tartásához heti háromszor fél óra mozgás ajánlott, amit egyszeri, intenzív, egy-másfél órás fizikai aktivitással is ki lehet váltani.
velemenyezd, 2017. május 19. péntek, 10:21
Egészségfüzettel a gyerekek fittségi állapotának javításáért
vázizomzatot és hajlékonyságot mérő teszten a "fokozott fejlesztés szükséges" zónába került. Náluk az egyes életmóddal összefüggő betegségek valószínűbben és korábban alakulhatnak ki, mint az egészségzónába kerülő társaiknál. Ennek elkerülésében és a helyes életmód kialakításában segít az anyag. Az egészségfüzetet több mint 30 ezer példányban nyomtatták ki, amely első körben 500 iskolához jut el májusban országszerte.

A kiadvány első részében táplálkozási tanácsokat olvashatnak az érdeklődők a Magyar Dietetikusok Szövetsége jóvoltából, a másodikban pedig testmozgással kapcsolatos tudnivalók vannak, amelyeket a Magyar Diáksport Szövetség szakértői állítottak össze. A táplálkozást illetően a füzetben olyan általánosabb információk is megtalálhatók, hogy mennyi kalóriára van szüksége egy kamasz fiúnak és lánynak, mit, mikor és mennyit javasolt ennie, és mennyi folyadékot kell fogyasztaniuk a gyermekeknek. Az életmódváltásra vonatkozóan egyszerű, a hétköznapokba is könnyen beépíthető tippek segítik a
velemenyezd, 2017. május 05. péntek, 11:11
Kiválasztották a Magyarország Tortája és a Magyarország Cukormentes Tortája verseny döntőseit
A Magyar Cukrász Iparosok Országos Ipartestülete és az Egy Csepp Figyelem Alapítvány által szervezett versenyek döntőjébe 5-5 torta került be, melyek közül a zsűri júniusban választja ki az idei győztest - tájékoztatták a szervezők az MTI-t.

A Magyarország Tortája verseny döntősei közé került a budapesti Hisztéria Cukrászda Szent Erzsébet elnevezésű, roppanós diós piskótájú, áfonyás sajttortája, a budapesti Nándori Cukrászda joghurtos ribizlibetéttel kombinált Zalai Gesztenyés Fátyolfelhő nevű tortája, a szintén budapesti Horváth Cukrászda Balatoni Habos Mogyoró nevű kreációja feketeribiszkével és tejcsokoládés karamellel, a Frer Cukrászda Fertődi Fekete fantázianevű, barnarizs-liszttel és céklás-diós tésztával készült, feketeribizli-krémes tortája és a dunaföldvári Tóth Cukrászda Ingyom-Bingyom nevet viselő, málnás ropogós réteggel kombinált, citromos és aszalt gyümölcsös piskótával és pillecukorrétegekkel készült édessége.

A Magyarország Cukormentes Tortája verseny döntőjébe a pomázi
velemenyezd, 2017. március 27. hétfő, 18:18
Április közepéig lehet nevezni a közétkeztetési szakácsversenyre
A Nébih szerdai közleménye szerint a szakácsverseny célja egyebek közt a hagyományos ízek, ételek modernizálása, az étkezési kultúra fejlesztése. A versenymenüben kötelező szerepelnie csirkének vagy afrikai harcsának, friss parajnak és/vagy spárgának, szezonális gyümölcsnek és/vagy zöldségnek, valamint rizsnek vagy tésztának. Az előírt alapanyagokon túl bármilyen további élelmiszer felhasználható, azonban az ételsorok elkészítésekor a felhasznált alapanyagok beszerzési összértéke nem haladhatja meg az egy étkezőre jutó nettó 450 forintot.

A háromfordulósversenyen 2 fős csapatok vehetnek részt. A versenyzőknek 3 fogásos, felnőtteknek szánt menüt kell megtervezniük, amely előételből vagy levesből, főételből és desszertből áll.

A verseny kiemelt támogatója a Földművelésügyi Minisztérium, és a mostani megmérettetéshez támogatóként csatlakozott az Emberi Erőforrások Minisztériuma is. Szakmai támogatóként csatlakozott a kezdeményezéshez egyebek mellett a Magyar Bocuse d'Or Akadémia, a Magyar Nemzeti
velemenyezd, 2017. február 08. szerda, 15:48
Novák Katalin: napokon belül megjelenik a közétkeztetési rendelet módosított változata
főzni - tette hozzá.

Pozsgay Csilla bejelentette, hogy az OGYÉI elindítja egészségnevelő kampányát, amely során a diákok szavazatai alapján keresik Magyarország ötven legfinomabb menzáját, és a gyerekek dönthetnek arról is, hogy mely cég legyen 2016 közétkeztetője.

A kampány november 21-én indul, a részleteket az iskolák megtalálják a www.merokanal.hu oldalon. A programban két-két menzahetet lehet értékelni leves(ek), főétel(ek) és desszert(ek) kategóriában.

Kubányi Jolán, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének (MDOSZ) elnöke a rendezvényen azt mondta, a rendelet célja - amelyhez a szövetség szakmai segítséget nyújtott -, hogy minél egészségesebb felnőttek legyenek a mai gyerekekből, és ehhez a közétkeztetésnek is hozzá kell járulnia.

Idézte az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatait, miszerint 41 millió elhízott gyerek él a világon, és a MDOSZ felmérései is azt mutatják, hogy a 4-10 éves korosztály 23-24 százaléka elhízott, és hasonló az arány a 6-12 éves korosztályban is.

A
velemenyezd, 2016. november 16. szerda, 15:42
Képek, videók
Isten szövetségének jele
dandej
2017. július 15. szombat, 10:35
A gyűrű szövetsége.jpg
pacsakute
2014. július 17. csütörtök, 05:13
Úttörők szövetsége 40 éve
lacipecsenye
2013. december 11. szerda, 08:43
Új szövetséged elfogadom
erzsebet1969
2012. október 04. csütörtök, 17:53
A gyűrük szövetsége.bmp
mbartis
2011. május 02. hétfő, 22:05
Harcosok Szövetsége.hu.c.
finike
2007. október 10. szerda, 14:17
A Penge Szövetsége.en.c.j
finike
2007. augusztus 05. vasárnap, 09:33
Shaolinok Szövetsége.hu.j
rambobby
2007. május 23. szerda, 04:44
Harcosok Szövetsége.hu.jp
rambobby
2007. április 13. péntek, 20:31
Farkasok Szövetsége.hu.jp
finike
2007. március 12. hétfő, 04:46
A Penge Szövetsége.hu.jpg
rambobby
2007. február 18. vasárnap, 07:53
ÖKO-Pack Nonprofit Kft.
zoldkaszino
2011. január 12. szerda, 04:53
0 a nő vízben fekszik 4nd
lovaszmarika
2019. február 14. csütörtök, 17:07
0 a ketten a vízben fax9i
lovaszmarika
2019. január 22. kedd, 18:55
0 a a férfi a vízben mezt
lovaszmarika
2018. október 28. vasárnap, 18:31
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.