2020. július 02. csütörtök | 27. hét | 184. nap | 20:11 | Ottó
20 orvosbiológiai tanulmány bizonyítja
a kannabisz rákölő tulajdonságait

cannabis-plant
A kannabisz az utóbbi időben nagyon népszerű lett az alternatív médiában. Az USA-ban és a világ számos más országában sikeresen legalizálták az orvosi marihuána használatát, az uruguayi parlament nemrég hozta létre a világ első legális marihuána piacát. Ez jó hír, mert a kannabisz egészségügyi előnyei hatalmasak és több orvosi és tudományos kutatás is megerősíti ezt a tényt.

A mai napig sincs semmiféle tudományos bizonyíték arra, hogy a kannabisz káros lenne az emberi egészségre. Az azt támadó pszichológiai értékelések általában nagyrészt feltételezéseken, javaslatokon és észrevételeken alapulnak.

Ha megnézzük a tényleges tudományos tanulmányok hadát, a kannanisz egészségügyi előnyei elsöprőek. Újra leírom, nincs semmilyen tudományos bizonyíték arra nézve, hogy a marihuána káros lenne az emberi egészségre. A közelmúltban sok orvosi kutatás középpontjába is került, hangsúlyozottan potenciális rákellenes terápiás kezelések részeként.

A drogokat elítéli a társadalom, azonban nem minden kémiai anyag olyan rossz, mint amilyennek a kormányok beállították. Ennek egyik példája az autó-és energiaipar. A kenderből készült autóalkatrész erősebb mint az acél, és ez az autó üzemanyagként csupán kendert használ. Henry Ford ezt sok évvel ezelőtt már be is bizonyította. A kender valójában több mint 50.000 alkalmazási területtel rendelkezik.

Vessünk egy pillantást a kannabisz és a rák tudományára. Bár a kannabiszról bebizonyosodott, hogy igen hatékony a széles körű betegséggyógyításban, ez a cikk elsősorban rákellenes hatékonyságára tér ki. Kiderült az is, hogy a rák elleni küzdelemben a kannabinoidok elfogyasztása jobb hatékonyságú, mint annak elfüstölése.

A kannabinoidok egy csoport olyan rokon vegyületek, amelyek magukban foglalják a kannabinolt és a kannabisz aktív összetevőit. Ezek aktiválják a szervezetben lévő receptorokat. A szervezet maga is termel úgynevezett endokannabinoidokat, amik szerepet játszanak a test számos folyamatában és az egészséges környezet létrehozásában segítenek.

A kannabinoidok szerepet játszanak az immunrendszer generációjában és regenerációjában. A test akkor regenerálódik a legjobban, ha növényi kannabinoidokkal van telítve. A kannabinoidok a kannabiszban is megtalálhatók. Fontos megjegyezni, hogy rengeteg kannabinoid van a kenderben és a kannabiszban. Az egyik fő megkülönböztetés a kender és kannabisz között egyszerűen az, hogy a kender csak 0,3% THC-t tartalmaz, míg a kannabisz 0,4% THC-t vagy többet. (Technikailag mindketten a Cannabis Sativa törzsbe tartoznak).

A kannabinoidok bizonyítottan csökkentik a rákos sejtek mennyiségét úgy, hogy nagy hatással vannak az immunrendszer újjáépítésére. Bár nem minden kannabisz törzs rendelkezik ugyanazzal a hatással, egyre több beteg tapasztal sikereket a rákos sejtek számának csökkentésében, mégpedig elég rövid idő alatt.

Az alábbiakban megemlített 20 orvosi tanulmány korántsem reprezentálja az eddigi összes kutatási eredményt.
Agydaganat

1. Egy, a British Journal of Cancer -ben megjelent tanulmány, amelyet Madridban a Biokémiai és Molekuláris Biológiai Egyetemen végeztek megállapította, hogy a tetrahidrokannabinol (THC) és más kannabinoidok gátolják a tumorok növekedését. Ez volt az olyan első klinikai vizsgálat amely azért volt felelős, hogy felmérje a kannabinoidok daganatellenes hatásait. Azt találták, hogy a THC: kilenc beteg közül kettőnél csökkentette a tumorsejtek számát.

2. A Journal of Neuroscience -ben megjelent tanulmány akut idegi károsodásnál és lassan progresszálódó neurodegeneratív betegségek esetén fennálló biokémiai folyamatokat vizsgálta. Mágneses rezonancia vizsgálattal arra a következtetésre jutottak, hogy a THC (a marihuána fő aktív vegyülete) csökkenti a patkányok idegi sérülését. A tanulmány eredményei azt bizonyítják, hogy a kannabinoid rendszer képes arra, hogy megvédje az agyat a neurodegeneráció ellen.

3. A Journal of Pharmacology and Experimental Therapeutics magazinban megjelent tanulmány elismerte, hogy a kannabinoidok daganatellenes tulajdonságokkal rendelkeznek. A tanulmány a kannabidiolok (CBD, nem pszichoaktív kannabinoid vegyület) emberi glioma sejtvonalra mért hatását vizsgálta. Kannabidiol szervezetbe juttatva drámaian csökkentette a glioma (agytumor) sejtek élettevékenységeit. A tanulmány arra a következtetésre jutott, hogy a kannabidiol jelentős tumorellenes aktivitást mutatott.

4. A Molecular Cancer Therapeutics -ban megjelent tanulmány felvázolja, ahogy az agydaganat sejtjei rendkívül ellenállóak a jelenlegi rákellenes kezeléseknek! Ez a tanulmány azt is bizonyította, hogy a tumor (glioblastoma multiforme) aktivitását csökkentette.
Mellrák

5. Az amerikai National Library of Medicine - ben megjelent tanulmány, amelyet a kaliforniai Pacific Medical Center-ben végeztek megállapította, hogy a kannabidiol (CBD) gátolja a humán emlőrák sejtek szaporodását és metasztázisát. Azt is kimutatták, hogy a CBD jelentősen csökkenti a tumor tömegét.

6. A Journal of Pharmacology and Experimental Therapeutics -ban megjelenő tanulmány megállapította, hogy a THC, valamint a kannabidiolok drámaian csökkentették a mellrák sejtek növekedését. A tanulmány e vegyületek potenciáját és hatékonyságát bizonyítja.

7. A Journal of Molecular Cancer -ben megjelenő tanulmány azt mutatta, hogy a THC csökkentette a tumorok növekedését és a daganatok számát. Megállapították, hogy a kannabinoidok gátolják a rákos sejtek szaporodását, sőt mi több, a ráksejtek apoptózisát (sejthalál) idézik elő és akadályozzák a tumor angiogenezist is (mindez nagyon jó!). Ez a tanulmány erős bizonyítékot szolgáltat arra, hogy a kannabinoid alapú terápiák nagyon jól beválnak a mellrák kezelésében.

7. A Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America -ban megjelent tanulmány megállapította, hogy a kannabinoidok gátolják az emberi mellrák sejtek szaporodását.
Tüdőrák

9. A Journal of Oncogene szerint a Harvard egyetem kísérleti Orvostudományi Osztálya megállapította, hogy a THC gátolja a tüdőrák sejtek migrációját. Tovább is mennek, és azt állítják, hogy a THC-t fel kellene tárni új terápiás molekulaként a tüdőrák növekedésének és áttétjeinek megakadályozásában.

10. Az amerikai National Library of Medicine -ben megjelenő német tanulmány a németországi toxikológiai és farmakológiai intézet általános sebészeti osztályának kutatói megállapították, hogy a kannabinoidok gátolják a ráksejtek terjedését. Primer tumor tüdőrákos betegeken le is tesztelték hatásukat, ahol csak megerősítést nyertek elméletükre. Összességében az adatok azt mutatták, hogy a kannabinoidok csökkentik a rákos sejtek invazivitását.

11. A US National Library of Medicine publikálta a Harvard Medical School kutatóinak eredményeit, akik a kannabinoid receptorok szerepét vizsgálták tüdőrákos sejtekben. A tapasztalt hatékonyság miatt azt javasolták, hogy a tüdő rákos sejteit kannabinoidokkal kellene kezelni.
Prosztatarák

12. Az amerikai National Library of Medicine ugyancsak illusztrálja, ahogy a prosztatarákos sejtek száma csökkent amint a kannabinoid receptorok aktivitása nőtt.

13. Az amerikai National Library of Medicine -ben több felvázolt tanulmány bizonyítja a kannabisz hatékonyságát a prosztatarák legyőzésében.

14. Egy másik tanulmány az amerikai National Library of Medicine -ben megállapította, hogy a CBD szerepe a prosztatarák legyőzésében elengedhetetlen. A kannabinoid receptor aktiválása indukálta a prosztata karcinóma sejtek apoptózisát. Megállapították, hogy a kannabidiol jelentősen gátolta a rákos sejtek életképességét.
Leukémia

15. A Molecular Pharmacology -ban publikált tanulmány nemrég kimutatta, hogy a kannabinoidok növekedést gátló és apoptózis elősegítő hatást fejtenek ki a matle"sejtes lymphomára. A tanulmányt támogatták: a svéd rákellenes szövetség, a svéd kutatási tanács és a stockholmi rákellenes szövetség.

16. Az International Journal of Cancer megállapította, hogy a kannabinoidok antiproliferatív és proapoptotikus hatást fejtenek ki a különböző típusú ráksejtekre és a köpeny-sejtes lymphomára.

17. A tanulmány amely az amerikai National Library of Medicine -ben olvasható, a Virginia Commonwealth University farmakológiai és toxikológiai osztályán végzett kutatásban a kutatók arra a konklúzióra jutottak, hogy a kannabinoidok leukémiás sejtekben apoptózist indukálnak.
Szájrák

18. Az amerikai National Library of Medicine -ben közölt eredmények azt mutatják, hogy a kannabinoidok hatékonyan gátolják a sejtlégzést és a rendkívül rosszindulatú orális daganatokat.
Májrák

19. Az amerikai National Library of Medicine megállapította, hogy a THC a humán HCC sejtvonalak (humán hepatocelluláris máj karcinóma sejtvonal) növekedését csökkentette.
Hasnyálmirigy rák

20. A The American Journal of Cancer tanulmánya megállapította, hogy a kannabinoid receptorok a humán hasnyálmirigy tumor-sejtvonalain és a tumor biopsziákban sokkal jobban expresszálódnak, mint a normál hasnyálmirigy-szövetben. Az eredmények azt mutatták, hogy kannabinoidok beadása a szervezetbe apoptózist indukált. Csökkentette a tumorsejtek növekedését és gátolta a tumorsejtek terjedését a hasnyálmirigyben.

Forrás
horvathnemagdi, 2014. december 19. péntek, 19:23
Címkék: Henry Ford, Cannabis Sativa, British Journal, Molekuláris Biológiai Egyetemen, Experimental Therapeutics, Molecular Cancer Therapeutics,
Koronavírus - Putyin: az elkövetkező két-három hét döntő jelentőségű lesz
Közölte, hogy a közvetlenül a koronavírus-fertőzötteket kezelő orvosok esetében negyedéven át 80 ezer, a felcserek és ápolók esetében 50 ezer, a kisegítő egészségügyi személyzet tagjai esetében pedig 25 ezer rubellel növelik a havi juttatást, 50 ezerrel megemelik mentőorvosok és 25 ezerrel a mentőautók személyzetének juttatásait is. Erre a célra a régióknak plusz 10 milliárd rubelt utalnak át. (A forint jelenleg mintegy 4,36 forintot ér).

A fertőzött páciensekkel dolgozó egészségügyi szakemberek a katonákénak megfelelő emelt biztosítási garanciákban részesülnek a szövetségi költségvetésből. A fertőzési osztályok 33 milliárd rubel kapnak további férőhelyek kialakítására, 23 milliárdot pedig orvosi felszerelés, egyebek között lélegeztető gépek és mentőautók beszerzésére.

Putyin kötelezte a régiók vezetőit, hogy minden eshetőségre dolgozzanak ki cselekvési tervet, és teremtsék meg annak feltételeit, hogy a vállalatok visszatérjenek a normális munkarendhez. Gyakorlatilag megtiltotta a régiók
velemenyezd, 2020. április 08. szerda, 17:02
A fehérjék szerepét vizsgálják a pécsi és a debreceni egyetem kutatói
A mintegy három éve indult és jövő decemberben záruló, 1,3 milliárd forintos uniós támogatású kutatás célja, hogy a PTE és a Debreceni Egyetem (DE) szakemberei feltárják, az egyes fehérjék hogyan vesznek részt a szervezet egészséges működésének szabályozásában és fenntartásában.

Ehhez kapcsolódóan azt is vizsgálják, a fehérjéknek milyen szerepük van egyes betegségek, a többi között a sokízületi gyulladás, a pikkelysömör, az immunológiai kórképek és a daganatos elváltozások, gyulladásos betegségek kialakulásában.

A két egyetem által létrehozott "stratégiai műhely" olyan új szemléletet kíván meghonosítani, amely rendszerszinten vizsgálja a fehérjék szerepét a betegségek megelőzésében és személyre szabott terápiájában is. A kutatásoktól azt remélik, hogy azok eredményei a betegségek jövőbeni megelőzésében és kezelésében is hasznosíthatók lesznek.

A közleményben megjegyezték: a két egyetem számos intézete és kutatócsoportja vesz részt a programban, a kutatók modern orvosbiológiai,
velemenyezd, 2019. december 19. csütörtök, 10:41
Átadták a Szegedi Tudós Akadémia képzési központját
Hegyi Péter, az SZTA programigazgatója elmondta, a nemzetközileg is egyedülálló oktatási és tehetséggondozó kezdeményezés célja kiválasztani és képezni azokat a fiatal tehetségeket, akik tovább erősíthetik Magyarország tudományos hírnevét. Hozzátette: a másik fő célkitűzés, hogy a tehetségeket továbbkísérjék egészen a posztdoktori időszakig.

A programhoz már az ország 123 gimnáziuma csatlakozott több mint ezer diákkal. A természettudományos oktatásban országosan és nemzetközi szinten is sikereket elérő Radnóti Miklós Kísérleti Gimnáziumban kialakított képzési központban gyakorlati foglalkozásokat tartanak a 11. és 12. évfolyamosoknak. A kétéves képzés alatt a laboratóriumokban a fiatalok megismerkedhetnek a biológiai kutatási módszerek alapjaival.

A központ - amelyben a kísérletek típusától függően 30-60 diák dolgozhat egy időben - felszereltsége megegyezik a hasonló egyetemi laboratóriumokéval.

A szegedi országos középiskolai képzési központ - amelyhez hasonló működik a hódmezővásárhelyi
velemenyezd, 2018. december 07. péntek, 12:52
Brexit - A brit tudósok fele nem biztos abban, hogy Nagy-Britanniában marad a Brexit után
A Londonban működő, de globális orvosbiológiai kutatási tevékenységet folytató Francis Crick Institute 1862 munkatársának bevonásával elvégzett, az intézet szerint a tudományos élet egészére kivetítve is reprezentatív jellegű felmérés szerint a válaszadók 51 százaléka mondta azt, hogy a Brexit miatt a korábbinál "kevésbé valószínűnek" - közülük 25 százalék "sokkal kevésbé valószínűnek" - tartja nagy-britanniai munkájának folytatását megbízatása lejárta után.

Az intézet ezzel összefüggésben hangsúlyozza, hogy a programjain dolgozó tudósok 42,7 százaléka más EU-tagállamokból érkezett.

A felmérés szerint a Francis Crick Institute tudós közösségén belül igen komor a hangulat a Brexittel kapcsolatban. A válaszadók 97 százaléka adott hangot annak a véleményének, hogy a "kemény Brexit" - vagyis ha Nagy-Britannia úgy lép ki az Európai Unióból, hogy nem születik megállapodás az EU-val a jövőbeni kapcsolatrendszerről - nagyon rossz következményekkel járna a brit tudományra.

A kutatóműhely
velemenyezd, 2018. október 23. kedd, 13:31
Moszkva magyarázatot kér Washingtontól egy Tbilisziben működő mikrobiológiai laboratórium tevékenységéről
A közlés előzménye, hogy Igor Giorgadze volt georgiai belbiztonsági miniszter kedden sajtótájékoztatót tartott, ahol azt állította, hogy a - meg nem nevezett - hazai barátaitól kapott "dokumentumoldalak százai és ezrei" szerint amerikai katonaorvos biológusok és magánvállalkozók "a Richard Lugar (Közegészségügyi Kutatóközpont elnevezésű) laboratóriumban georgiai állampolgárokon titkos kísérleteket folytathattak".

Giorgadze azt mondta, hogy a dokumentumok szerint 2015 decemberében 30, a Lugar-központban kezelt ember halt meg hepatitis C májgyulladásban, közülük 24-en ugyanazon a napon. Ugyanezekre a forrásokra hivatkozva az exminiszter azt állította, hogy 2016 áprilisában 30-an, augusztusban pedig 13-an haltak meg úgy, hogy a halál okát a hivatalos iratokban ismeretlenként nevezték meg. Szavai szerint a halálozások ügyében nem indult vizsgálat.

Az exminiszter, aki szerda este szerepelt a Rosszija 1 televízió szerda esti vitaműsorában is, arra hívta fel Donald Trump amerikai elnököt, hogy
velemenyezd, 2018. szeptember 13. csütörtök, 17:12
Haracska Lajos kapta az idei Szent-Györgyi Talentum Díjat
A szakembernek csütörtök este az Agy-díjas (Brain Prize) Buzsáki György, valamint Varró András professzor, a Szegedi Orvosbiológiai Kutatások Jövőjéért Alapítvány elnöke adta át az elismerést a Szegedi Nemzeti Színházban rendezett gálán.

A Szent-Györgyi Talentum Díjat 2013-ban alapította a Szegedi Orvosbiológiai Kutatások Jövőjéért Alapítvány. Az elismerésre érdemes kutatót az alapítvány kuratóriuma az adott évben Szegedre látogató Nobel-díjas kutatókkal közösen választja ki.

A díjat az elmúlt egy-két évben publikált, nemzetközi szinten is meghatározó felfedezésért adják át. Emellett feltétel, hogy a díjat olyan szegedi tudós kapja, aki - a díj névadójához, Szent-Györgyi Alberthez hasonlóan - a felfedezéséhez kapcsolódó kutatói munka jelentős részét a Tisza-parti városban végezte.

Haracska Lajos 1991-ben szerzett biológus diplomát, majd 1998 PhD-fokozatot Szegeden. 1997-től hat éven át az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban dolgozott, majd 2004-ben megalapította az MTA
velemenyezd, 2018. március 22. csütörtök, 21:26
Március 15. - Széchenyi-díj - Hunyady László orvos
kutatási feladatot bízott rám. Ez a bizalom nagyon nagy motivációt jelentett számomra, és ennek sikeres megvalósítása indított el a tudományos pályán" - idézte fel Hunyady László, hozzátéve, hogy kutatócsoport-vezetőként és intézetvezetőként is mindig szem előtt tartja, milyen nagy jelentősége van a fiatalok tudományos munkájában annak, hogy teret kapnak az önálló gondolatokra és kreativitásra.

"A következő fontos mérföldkő az volt, hogy viszonylag fiatalon kijutottam az Egyesült Államok vezető orvosbiológiai kutatóintézetébe, ahol Kevin J. Catt munkacsoportjában dolgoztam, aki hazatérésemet követően is folyamatosan támogatta a munkámat. Legjelentősebb tudományos eredményeimet az ő laboratóriumában elsajátított molekuláris biológiai módszerekkel értem el, amelyeket itthon is sikerült meghonosítanom" - mondta a szakember.

Hunyady László fő kutatási területe a hormonok hatását közvetítő receptorok, köztük a vérnyomás-szabályozásban kiemelt szerepet játszó angiotenzin receptor működésének vizsgálata.
velemenyezd, 2018. március 15. csütörtök, 18:02
Elégett műhold okozhatta a ruténiumsugárzást a Roszatom által elvégeztetett vizsgálat szerint
A vizsgálatban a Roszatom, az Orosz Tudományos Akadémia Nukleáris Biztonsági Intézet és az orosz Szövetségi Orvosbiológiai Ügynökség szakemberei vettek részt. A november 29. és december 1. között elvégzett helyszíni ellenőrzés megállapította, hogy a sugárzás nem az atomerőművekben elhasznált fűtőelemeket feldolgozó Majak Temelési Egyesüléstől, hanem külső forrásból eredt.

"Ilyen forrás egyebek között egy olyan mesterséges műholdnak (vagy egy darabjának) a légkörben való elégése lehetett, amelynek fedélzetén volt található a nagy aktivitású ruténium 106 forrása" - vonta le végkövetkeztetését a bizottság.

A francia Sugárzásvédelmi és Nukleáris Biztonsági Intézet (IRSN) november 9-én arról számolt be, hogy az egészségre és a környezetre káros hatásokkal nem bíró radioaktív felhő vonul végig Európa fölött. Az IRSN szerint a sugárzó anyag Oroszországban vagy Kazahsztánban kerülhetett a levegőbe szeptember utolsó hetében. Ezt a megnevezett országok tagadták.

Az Oroszországi Föderáció