Belépés
2020. április 06. hétfő | 15. hét | 97. nap | 06:59 | Vilmos, Bíborka
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Dr.Patkó Katalin írása: Otthoni higiénés rendszabályok!!!!
mások nem járnak! Szerencsés vagy, ha kertes házban laksz, vagy teraszod, erkélyed van,használd ki!
- lehetőleg NE EGYÉL AZ UTCÁN! Semmit! a kocsiban is csak akkor, ha fertőtlenítetted előtte a kezed! Az ember óhatatlanul, reflexesen is hozzányúl a kajához, szájához, vagy lenyalja az ujját! Hát ez most elég necces!

Boltban:
- legyen bevásárló listád! Ne ténferegj erre-arra, célirányosan szedd össze, ami kell és a lehető legrövidebb időt töltsd bent!
- ne tapizz össze semmit! A zöldséget, gyümölcsöt se! A pékárút meg végképp ne, mert azt nem mossuk meg! Zero waste ide, vagy oda, most fogd meg zacskóval és mindjárt húzd is rá! - a kocsi-kosár füle tele van nünükével és eddig azt fogtad!
- a pénztárnál is tartsd a 2m távolságot, ha lehet
- lehetőleg pakolj be mindent a szatyrodba, mielőtt a pénzhez nyúlsz!
- ha visszatoltad a kocsit is, és van kitéve kézfertőtlenítő, most használd.(Befelé a boltba is lehet, de kifelé mindenképpen!)
- a legrövidebb úton menj haza,
lilagondolatok, 2020. április 04. szombat, 09:24
Táplálékok az optimális egészségért
Az utóbbi évtizedekben kimutatták, hogy az, amit megeszünk, igenis hatással van az egészségi állapotunkra. A rákellenes táplálkozás azt jelenti, hogy sok organikus gyümölcsöt és zöldséget kell fogyasztanunk és természetesen a halaknak is szerepelniük kell az étrendünkben. A rák elleni harcba nemcsak ezek a táplálékok, hanem a minőségi fehérjék, illetve a gyógy- és fűszernövények is beletartoznak. Ezek a táplálékok eredményesen harcolnak a szervezetben kialakuló gyulladás ellen, ami sok esetben a daganatos megbetegedések okozója lehet. Néhány táplálék a gyulladás ellen harcol, mások a rákos sejtek halálát idézik elő, megint mások pedig segítik a szervezetet a toxinok eltávolításában és védik azt a szabad gyökök okozta károsodásoktól.

A bab sok rostot és fitokemikáliát kínál. A fitokemikáliák - például a szaponinok - meggátolják a ráksejt szaporodást. A bab tartalmaz
pacsakute, 2020. március 10. kedd, 20:00
Táplálékok érelzáródás ellen
vitaminokban, ásványi anyagokban és rostokban, amelyek elengedhetetlenek a megfelelő keringéshez és véráramláshoz. A spárga és a paprika például nagyon gazdag B6-vitaminban, amely alacsonyabb homociszteinszintet eredményez. A magas homociszteinszint a szívbetegségekhez kapcsolódik, illetve megemeli a C-reaktív fehérje szinjét is, ami egy gyulladásjelző marker a szervezetben.

A sárgarépa, a paradicsom, a narancs és a banán likopinban gazdag, amely egy antioxidáns vegyület. Akik naponta több adag zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, kisebb eséllyel szenvednek el sztrókot vagy szívrohamot, hiszen ezek a táplálékok jó hatással vannak az erek egészségére.

Az arugula saláta, a cékla, a kelkáposzta és a spenót a zöld leveles zöldségek csoportjába tartoznak, meglehetősen gazdagok nitrátvegyületekben, amelyek megakadályozzák a rendellenes véralvadást - vérrögképződést - és az artériák szűkületét is meggátolják. Ezek a zöldségek a vérnyomás csökkentésében is szerepet játszanak, ami a
pacsakute, 2020. március 08. vasárnap, 21:59
A világ leggazdagabb országai (2019)
a legfeljettebb gazdasági ága.

Érdekesség: Az ország exportjának 90%-át csak az olaj teszi ki.

14. Hollandia

Egy főre jutó GDP: $58,255


Hollandia rendelkezik Európa-szinten az egyik legmagasabb színvonalú gazdaságával. Ez főleg a mezőgazdaságra igaz, hiszen az óceáni éghajlat miatt nagy a takarmánymennyiség. Rengeteg virágot és zöldséget termesztenek. A mezőgazdaságon kívül az állattenyésztés is fejlett.

Érdekesség: Hollandiában található a világ legegyedibb, vizen úszó virágpiaca. Minden egyes virágtartó külön hajón helyezkedik el, és a bolt egész évben nyitva áll.

13. San Marino

Egy főre jutó GDP: $61,552


San Marino, teljes nevén San Marino Köztársaság a világ egyik
menusgabor, 2020. március 06. péntek, 19:00
Az elhízás rizikófaktorai
és cukorban gazdagok és nem a legjobb minőségűek. Sajnos ez utóbbi probléma ellen nem sokat lehet tenni, azonban hagyományos alapanyagokból is lehet kicsivel egészségesebb ételeket készíteni, amelyek már egy kis lépéssel közelebb viszik ezeket az embereket, hogy ne kerüljenek az elhízottak táborába.

Az elhízást a dohányzás abbahagyása vagy éppen a kevés alvás is okozhatja. Ezekre az a megoldás, ha elegendő időt fordítunk az alvásra, illetve a dohányzás abbahagyásakor nem édességet, hanem zöldséget nassolunk.

Vannak olyan betegségek, élethelyzetek, amelyek szintén okozói lehetnek a túlsúlynak. Ilyenek lehetnek az anyagcsere-rendszer megbetegedései, a hormonháztartás betegségei, de a menopauza is kiválthatja a súlygyarapodást. Ezekben az esetekben feltétlenül konzultáljon kezelőorvosával, hogy ő milyen étrendet, milyen mozgásformát javasol, illetve milyen lehetőségek vannak a súlygyarapodás elkerülésére, illetve jelenlegi testsúlya megtartására, amennyiben az az Ön számára
pacsakute, 2020. március 01. vasárnap, 11:56
Gyümölcs - zöldség hámozzuk vagy ne hámozzuk?
Melyik gyümölcsöt és zöldséget tilos és melyiket szabad meghámozni?

Gyümölcsöt és zöldséget azért szükséges fogyasztani, mivel rendkívül sok vitamint, ásványi anyagot és antioxidánst tartalmaznak. Azonban vannak olyan gyümölcsök és zöldségek, amelyeket vétek meghámozni, míg más hasonló táplálékot tilos héjastól megenni.

Egyes gyümölcsöknek és zöldségeknek a tápanyagtartalma a héjába koncentrálódik, így már csak emiatt sem szabad azokat meghámozni. A hámozatlan zöldségek és gyümölcsök több rostot is tartalmaznak. A rostos ételek rendszeres fogyasztása jót tesz az emésztőrendszer működésének. Aki gyakran küzd székrekedéssel, mindenképpen egyen minden nap zöldséget és gyümölcsöt, de ez voltaképpen mindenkinek javasolható, hiszen a zöldségek és a gyümölcsök az egészséges táplálkozás szerves részei.

Nyilván a bogyós gyümölcsöket nem kell meghámozni. Nem szoktunk bíbelődni a cseresznye, a meggy vagy a szőlő meghámozásával és milyen jól tesszük, hiszen ezeknek a gyümölcsöknek
pacsakute, 2020. március 01. vasárnap, 09:56
vesekövet okozhat
hogy mivel a vesekövek kb. 80%-a kalcium (kalcium-oxalát) tartalmú, ezért a kalciumbevitelünk csökkentésével megakadályozhatjuk a vesekövek kialakulását. Ez azonban csak egy tévhit. Kutatások azt bizonyítják, hogy az alacsony kalciumtartalmú diétáknál nagyobb az esély a vesekő kialakulására. Sokkal biztonságosabb azonban, ha a kalciumhoz élelmiszereken keresztül jutunk hozzá, mintha étrend-kiegészítőket szednénk, utóbbikat ugyanis kapcsolatba hozták már a vesekőképződéssel.

Túl sok leveles zöldséget fogyasztunk
A leveles zöldség, mint például a spenót, a cékla vagy rebarbara oxalátokat tartalmaznak. Az oxalátok pedig a kalciumhoz kötődve vesekövet képezhetnek. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy egyáltalán ne fogyasszuk őket - hiszen egyébként egészségesek - de próbáljunk mértéket tartani.

A vesekövesség rendkívül gyakori betegség világszinten és Magyarországon egyaránt: idehaza a népesség 5-6 százalékát érinti. Mégis kevesen tudják, hogy a különböző embereknél jelentkező
foldinefehereva, 2020. február 21. péntek, 21:23
Vesefunkció javítása gyógynövényekkel
Citrom, görögdinnye, gyömbér, zeller, zsurló

A legtöbb ember csak keveset gondol a veséjére, illetve annak egészségére és a vese egészségének megőrzésére. Sokan csak akkor kapnak észbe, hogy veséjük is van, amikor vesekő vagy más, vesét érintő betegség miatt szenvednek, és kénytelenek valamilyen gyógyszeres kezelésen vagy kórházi terápián átesni, hogy a veseproblémájuk mihamarabb megszűnjön.

Sok ember hajlamos elhanyagolni a saját veséjét, vagyis fittyet hány a hidratáltságra. Főleg a gyerekek és az idős személyek felejtenek el inni, és sokan már csak akkor nyúlnak vizespohárért, amikor a testi tünetek is jelentkeznek és emiatt nem túl jó a közérzetük.

A veséket szervezetünk fontos szűrőinek tekinthetjük, hiszen a szervezetben felgyülemlő méreganyagok a vizelettel együtt távoznak a testünkből. Amennyiben nem iszunk eleget, úgy csak keveset fogunk a mellékhelyiségbe járni, és így nagy az esélye, hogy a szervezetünkből sem távoznak el a toxikus anyagok, de még az is
pacsakute, 2020. február 04. kedd, 23:23
Az öregedés mítoszai
vezethet. Idősebb korban az immunrendszert szükséges megtámogatni kevesebb zsír, sok gyümölcs, zöldség, rost, B6-, C- és E-vitamin, cink és szelén fogyasztásával. A tápanyaghiány oka lehet a szenilitásnak, ezért lényeges, hogy idősebb korban is gondoskodjunk szervezetünk vitamin és ásványianyag-szükségletének kielégítéséről.

A másik mítosz, hogy öregkorunkban le kell mondanunk a finom falatokról és csak a diétás étrend a helyes. Nos, az igaz, hogy az egészséges táplálkozás sok gyümölcsöt és zöldséget tartalmaz, amellyel vitaminokat és ásványi anyagokat tudunk a szervezetünkbe bevinni. Viszont az egészséges táplálkozás egyáltalán nem azt jelenti, hogy ne ehetnénk finom falatokat. Lehet ilyen ételeket is fogyasztani, de jobb, ha ezt csak mértékkel tesszük. Idősebb személyeknél többnyire sok tényező miatt alakul ki tápanyaghiány és ezzel együtt a kognitív funkciók csökkenése. Az okok szerteágazók lehetnek, például krónikus betegség, nem megfelelő mentális és fizikai állapot, egyes gyógyszerek. Az is
pacsakute, 2020. február 02. vasárnap, 22:24
A szerves magnéziumról
eddig.

Viszont a legeslegjobb természetes és szerves magnézium mégis a növényekben lelhető meg, ami mindennapi táplálékunk 70%-át kellene képezze. A legtöbb magnézium érték a magvas növényekben lelhető meg (napraforgómag, tökmag, szezámmag), bizonyos halfajtákban (halibut) és a zöld levelű növényekben (búzafű, árpafű, zabfű, spenót, brokkoli), babfélék (tarkabab, feketebab), tök, banán, paradió, mandula.

A természetes, lúgosító, zöld ásványi anyagok pótlására azonban elég nagy mennyiségű nyers zöldséget kellene magunkhoz vennünk nap, mint nap. A frissen facsart zöldleveknél; a zöldárpalénél, a búzafűlénél, csalánlénél, a zöld csíráknál nincs jótékonyabb egészségünk szempontjából. Nem létezik semmi, ami a sav-bázis egyensúlyra ezeknél jobb hatást gyakorolna. De csak kevesen tehetik meg, hogy rendszeresen, minden reggel friss zöldeket, zöldségleveket fogyasszanak. Az ő részükre fejlesztettek ki a lúgosító puffereket töltő táplálék-kiegészítőket szerte a világon. Ezek általában lucerna,
pacsakute, 2020. január 30. csütörtök, 20:58
25 szuper étel az anyagcsere javítására
vagy egy egyszerű harapnivalóért az egészségesebb életstílus felé vezető úton.

Hagyma

A hagymák rendkívüli hatással vannak a májra. A nyers hagyma gazdag forrása a kénalapú aminosavaknak, és glutationnal, egy gyorsan ható méregtelenítővel látja el a testet. A hagymákban található egy természetes vérrög-gátló anyag, amely csökkenti a koleszterinszintet és a vérnyomást. A hagymát általában nyersen, salátában vagy főtt ételek részeként fogyasztják. Mivel gyakran használjuk ezt a zöldséget, sokan folyamatosan érezhetik a jótékony hatásait. Akik még nem, kezdjenek minél előbb hagymát fogyasztani az erős ízéért és a rengeteg gyógyhatásáért!

Ananász

Mindenki kedvenc trópusi gyümölcse a méregtelenítésre is kitűnő. Az ananász jó sok bromelaint tartalmaz - ez egy emésztőenzim, amely segít megtisztítani a vastagbelet és javítja az emésztési folyamatokat. A bromelain segít a fehérjék megemésztésében, csökkenti a test gyulladásait és hozzájárul a zsírok lebontásához is.
pacsakute, 2020. január 25. szombat, 20:22
Rostdús ételek
A brokkoli egy szupertáplálék, hiszen tartalmaz egy szulforafán nevű vegyületet, amely antioxidáns hatással rendelkezik. De rákellenes tulajdonságairól is szólnak a tanulmányok, így nagyon fontos, hogy rendszeresen fogyasszuk ezt a keresztesvirágú zöldséget. A brokkoli sok rostot is tartalmaz, amelynek az emésztésben van kitüntetett szerepe. A rostok, a rostos táplálékok könnyedén eltelítenek, ezért kevesebbet fogunk enni, így pedig a nem kívánt testsúlynövekedést és a hízást is el tudjuk kerülni. A brokkoli tehát egy rostban gazdag táplálék, de vannak olyan ételek, amely még a brokkolinál is sokkal több rostot tartalmaznak.

A chiamag is bővelkedik rostban, emellett sok antioxidánst, kalciumot és omega-3 zsírsavat tartalmaz.

Egy csészényi avokádó körülbelül 10 gramm rostot tartalmaz. A benne lévő rost csökkenti a koleszterinszintet és az olyan betegségek kockázatát is, mint rákos megbetegedés vagy szívbetegség, de a vércukorszint szabályozásában is kitüntetett szerepet
pacsakute, 2020. január 24. péntek, 23:37
1/176
Képek, videók
Katalin Nógrádi Vihar köz
foldinefehereva
2020. január 25. szombat, 22:06
Katalin Nógrádi Velence.j
foldinefehereva
2020. január 25. szombat, 22:05
Katalin Nógrádi Friss ken
foldinefehereva
2020. január 25. szombat, 22:04
Katalin Nógrádi Félig bef
foldinefehereva
2020. január 25. szombat, 22:04
Katalin Nógrádi Féláron e
foldinefehereva
2020. január 25. szombat, 22:04
Katalin Nógrádi Apátság.j
foldinefehereva
2020. január 25. szombat, 22:03
B_katalin és Judit asszon
maroka
2019. december 08. vasárnap, 13:16
0 a rozsa-szep Katalin na
lovaszmarika
2019. november 25. hétfő, 17:09
0 s KATALIN névnapra -6
lovaszmarika
2019. november 24. vasárnap, 10:51
A T Katalin mesemultban.j
liliana01
2019. augusztus 26. hétfő, 18:07
Tancos-Katalin.jpg
lilagondolatok
2019. augusztus 21. szerda, 11:52
katalin-meghan.jpg
agica2004
2019. augusztus 14. szerda, 19:01
Mi az emberek.jpg
liliana01
2020. március 25. szerda, 22:41
vak ember újra lát0322.pn
maroka
2020. március 22. vasárnap, 08:34
Boldog ember az aki
dandej
2020. január 02. csütörtök, 13:13
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.