Belépés
2020. február 27. csütörtök | 9. hét | 58. nap | 14:13 | Ákos, Bátor
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
vesekövet okozhat
hogy mivel a vesekövek kb. 80%-a kalcium (kalcium-oxalát) tartalmú, ezért a kalciumbevitelünk csökkentésével megakadályozhatjuk a vesekövek kialakulását. Ez azonban csak egy tévhit. Kutatások azt bizonyítják, hogy az alacsony kalciumtartalmú diétáknál nagyobb az esély a vesekő kialakulására. Sokkal biztonságosabb azonban, ha a kalciumhoz élelmiszereken keresztül jutunk hozzá, mintha étrend-kiegészítőket szednénk, utóbbikat ugyanis kapcsolatba hozták már a vesekőképződéssel.

Túl sok leveles zöldséget fogyasztunk
A leveles zöldség, mint például a spenót, a cékla vagy rebarbara oxalátokat tartalmaznak. Az oxalátok pedig a kalciumhoz kötődve vesekövet képezhetnek. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy egyáltalán ne fogyasszuk őket - hiszen egyébként egészségesek - de próbáljunk mértéket tartani.

A vesekövesség rendkívül gyakori betegség világszinten és Magyarországon egyaránt: idehaza a népesség 5-6 százalékát érinti. Mégis kevesen tudják, hogy a különböző embereknél jelentkező
foldinefehereva, 2020. február 21. péntek, 21:23
Vesefunkció javítása gyógynövényekkel
Citrom, görögdinnye, gyömbér, zeller, zsurló

A legtöbb ember csak keveset gondol a veséjére, illetve annak egészségére és a vese egészségének megőrzésére. Sokan csak akkor kapnak észbe, hogy veséjük is van, amikor vesekő vagy más, vesét érintő betegség miatt szenvednek, és kénytelenek valamilyen gyógyszeres kezelésen vagy kórházi terápián átesni, hogy a veseproblémájuk mihamarabb megszűnjön.

Sok ember hajlamos elhanyagolni a saját veséjét, vagyis fittyet hány a hidratáltságra. Főleg a gyerekek és az idős személyek felejtenek el inni, és sokan már csak akkor nyúlnak vizespohárért, amikor a testi tünetek is jelentkeznek és emiatt nem túl jó a közérzetük.

A veséket szervezetünk fontos szűrőinek tekinthetjük, hiszen a szervezetben felgyülemlő méreganyagok a vizelettel együtt távoznak a testünkből. Amennyiben nem iszunk eleget, úgy csak keveset fogunk a mellékhelyiségbe járni, és így nagy az esélye, hogy a szervezetünkből sem távoznak el a toxikus anyagok, de még az is
pacsakute, 2020. február 04. kedd, 23:23
Az öregedés mítoszai
vezethet. Idősebb korban az immunrendszert szükséges megtámogatni kevesebb zsír, sok gyümölcs, zöldség, rost, B6-, C- és E-vitamin, cink és szelén fogyasztásával. A tápanyaghiány oka lehet a szenilitásnak, ezért lényeges, hogy idősebb korban is gondoskodjunk szervezetünk vitamin és ásványianyag-szükségletének kielégítéséről.

A másik mítosz, hogy öregkorunkban le kell mondanunk a finom falatokról és csak a diétás étrend a helyes. Nos, az igaz, hogy az egészséges táplálkozás sok gyümölcsöt és zöldséget tartalmaz, amellyel vitaminokat és ásványi anyagokat tudunk a szervezetünkbe bevinni. Viszont az egészséges táplálkozás egyáltalán nem azt jelenti, hogy ne ehetnénk finom falatokat. Lehet ilyen ételeket is fogyasztani, de jobb, ha ezt csak mértékkel tesszük. Idősebb személyeknél többnyire sok tényező miatt alakul ki tápanyaghiány és ezzel együtt a kognitív funkciók csökkenése. Az okok szerteágazók lehetnek, például krónikus betegség, nem megfelelő mentális és fizikai állapot, egyes gyógyszerek. Az is
pacsakute, 2020. február 02. vasárnap, 22:24
A szerves magnéziumról
eddig.

Viszont a legeslegjobb természetes és szerves magnézium mégis a növényekben lelhető meg, ami mindennapi táplálékunk 70%-át kellene képezze. A legtöbb magnézium érték a magvas növényekben lelhető meg (napraforgómag, tökmag, szezámmag), bizonyos halfajtákban (halibut) és a zöld levelű növényekben (búzafű, árpafű, zabfű, spenót, brokkoli), babfélék (tarkabab, feketebab), tök, banán, paradió, mandula.

A természetes, lúgosító, zöld ásványi anyagok pótlására azonban elég nagy mennyiségű nyers zöldséget kellene magunkhoz vennünk nap, mint nap. A frissen facsart zöldleveknél; a zöldárpalénél, a búzafűlénél, csalánlénél, a zöld csíráknál nincs jótékonyabb egészségünk szempontjából. Nem létezik semmi, ami a sav-bázis egyensúlyra ezeknél jobb hatást gyakorolna. De csak kevesen tehetik meg, hogy rendszeresen, minden reggel friss zöldeket, zöldségleveket fogyasszanak. Az ő részükre fejlesztettek ki a lúgosító puffereket töltő táplálék-kiegészítőket szerte a világon. Ezek általában lucerna,
pacsakute, 2020. január 30. csütörtök, 20:58
25 szuper étel az anyagcsere javítására
vagy egy egyszerű harapnivalóért az egészségesebb életstílus felé vezető úton.

Hagyma

A hagymák rendkívüli hatással vannak a májra. A nyers hagyma gazdag forrása a kénalapú aminosavaknak, és glutationnal, egy gyorsan ható méregtelenítővel látja el a testet. A hagymákban található egy természetes vérrög-gátló anyag, amely csökkenti a koleszterinszintet és a vérnyomást. A hagymát általában nyersen, salátában vagy főtt ételek részeként fogyasztják. Mivel gyakran használjuk ezt a zöldséget, sokan folyamatosan érezhetik a jótékony hatásait. Akik még nem, kezdjenek minél előbb hagymát fogyasztani az erős ízéért és a rengeteg gyógyhatásáért!

Ananász

Mindenki kedvenc trópusi gyümölcse a méregtelenítésre is kitűnő. Az ananász jó sok bromelaint tartalmaz - ez egy emésztőenzim, amely segít megtisztítani a vastagbelet és javítja az emésztési folyamatokat. A bromelain segít a fehérjék megemésztésében, csökkenti a test gyulladásait és hozzájárul a zsírok lebontásához is.
pacsakute, 2020. január 25. szombat, 20:22
Rostdús ételek
A brokkoli egy szupertáplálék, hiszen tartalmaz egy szulforafán nevű vegyületet, amely antioxidáns hatással rendelkezik. De rákellenes tulajdonságairól is szólnak a tanulmányok, így nagyon fontos, hogy rendszeresen fogyasszuk ezt a keresztesvirágú zöldséget. A brokkoli sok rostot is tartalmaz, amelynek az emésztésben van kitüntetett szerepe. A rostok, a rostos táplálékok könnyedén eltelítenek, ezért kevesebbet fogunk enni, így pedig a nem kívánt testsúlynövekedést és a hízást is el tudjuk kerülni. A brokkoli tehát egy rostban gazdag táplálék, de vannak olyan ételek, amely még a brokkolinál is sokkal több rostot tartalmaznak.

A chiamag is bővelkedik rostban, emellett sok antioxidánst, kalciumot és omega-3 zsírsavat tartalmaz.

Egy csészényi avokádó körülbelül 10 gramm rostot tartalmaz. A benne lévő rost csökkenti a koleszterinszintet és az olyan betegségek kockázatát is, mint rákos megbetegedés vagy szívbetegség, de a vércukorszint szabályozásában is kitüntetett szerepet
pacsakute, 2020. január 24. péntek, 23:37
Zöldség és gyümölcsfogyasztásról
sorában még mindig a zöldségek és a gyümölcsök a legegészségesebbek. Hiszen ezek a táplálékok tele vannak vitaminokkal, ásványi anyagokkal, antioxidánsokkal és rostokkal.

Ha rendszeresen fogyasztunk zöldségeket és gyümölcsöket, nagy esély van arra, hogy elkerüljenek bennünket az olyan betegségek, mint rákos megbetegedés, magas vérnyomás, emésztőrendszeri betegségek, de a szívbetegségek kialakulásának is jóval alacsonyabb lesz a kockázata.

Ha valaki nem fogyaszt elegendő mennyiségű zöldséget és gyümölcsöt, nagy esélye van a korai halálozásra. Erről nagyon sok tanulmány számolt be az utóbbi évtizedekben.

A zöldségek éppúgy fontosak, mint a gyümölcsök, hiszen ezek a táplálékok jelentősen lecsökkentik a korai halálozás, illetve a különféle szívbetegségek kialakulásának a kockázatát. Ide tartozik például a stroke is.

Kutatások igazolják, hogy ha egy ember megfelelően táplálkozik, mely táplálkozásnak része a gyümölcs és a zöldség, a fent említett betegségek
pacsakute, 2020. január 15. szerda, 23:15
A magyarországi cigányság integrálása, magyarság áldozatával
hogy a magyar-magyarság rovására segélyezték a cigány-magyarságot.
Olvastam olyan ormánysági POLGÁRMESTERI KEZDEMÉNYEZÉSRŐL, amikor az önkormányzat cigány családokat telepített az elhagyott házakba. Továbbá, a KERTET MEGMŰVELÉSRE ÖSZTÖNZŐ PÁLYÁZATOKAT írt ki - a hozzá tartozó anyagi ösztönzőkkel. És, bizony SIKERTELENSÉGBE torkollott a kezdeményezés, mert a kertművelés elmaradt, mert az ott is cirkáló MIRELIT-es KOCSIKRÓL - viszonylag olcsón megvehették a cigány háziasszonyok a mirelit zöldséget és minden mást, mi szem-szájnak ingere.
MIÉRT TÚRJA A FÖLDET BÁRKI IS, amikor ilyen ,,modern" módszerrel is hozzájuthat a főznivaló alapanyaghoz?...
Ugyanez a szociológiai tanulmány arról is szólt, hogy egy-egy CIGÁNY CSALÁDFŐT VALÓSÁGGAL ELTARTANAK A GYEREKEK, oly módon, hogy az ÉRTÜK JÁRÓ MINDENFÉLE (CSALÁDI)PÓTLÉKBÓL és SEGÉLYEKBŐL már MEGÉLHET egy család. Csakhogy, míg 6 évvel ezelőtt 6 gyerek is elég volt ehhez, ma már legalább 8 gyerekre van szükség a szűkös megélhetés
furaila, 2020. január 14. kedd, 18:32
Ételekkel kapcsolatos tények és tévhitek
Az egészséges táplálkozást megvalósítani manapság nem is olyan egyszerű dolog, hiszen az egyik évben egészségesnek nyilvánítanak egy táplálékot, míg a másik évben megcáfolják az állításaikat a hozzáértők. Sok esetben csak kapkodjuk a fejünket és azt sem tudjuk, hogy mitévők legyünk, annyi információ kering körülöttünk. Most néhány olyan tény és tévhit következik, ami talán még jobban összezavarhat bennünket.

A friss gyümölcsök nagyon egészségesek, azonban vannak olyan esetek, amikor a fagyasztott társaikat kell előnyben részesíteni. Egyes hozzáértők szerint a fagyasztott gyümölcsökben bizonyos tápanyagok nagyobb koncentrációban megtalálhatók, mint a friss gyümölcsökben. Ilyen tápanyag az E-vitamin, a kalcium és a vas.

A pizzát egészségesen is el lehet készíteni, és jobban is járunk, ha mi magunk sütjük meg, mivel a boltban kapható fagyasztott pizza igencsak sok sót tartalmaz. A túlzott sóbevitel pedig egyáltalán nem egészséges.

Manapság már a gyorséttermekben is válogathatunk
pacsakute, 2019. december 04. szerda, 22:57
Időskori helyes táplálkozás
körülbelül ötven százaléka legyen szénhidrát, harminc százaléka zsír, amelynek nagyobb hányada elsősorban telítetlen zsírokból kell, hogy álljon.

A fehérjebevitel is lényeges, amely egy része állati eredetű, a másik része növényi eredetű legyen. Az élelmi rostok is nagyon fontosak. Ennek két csoportja létezik. Az emészthető rostok, amelyek például a gyümölcsökben vagy a zöldségekben vannak és a nem emészthető rostok, amelyek megtalálhatók például a teljes kiőrlésű gabonákban. Gyümölcsöt és zöldséget érdemes tehát rendszeres fogyasztani, és ezeket is változatosan. Például gyümölcsöt lehet mindennap enni, de zöldséget egyik nap például eheti az idős személy nyers formában, a másik nap pedig főzelékként elkészítve.

A teljes kiőrlésű gabonákból készült kenyérféléket és péksüteményeket kellene előnyben részesíteni és a tejtermékeket sem lenne szabad kihagyni az étrendből. Itt is a zsírszegényeket kellene előnyben részesíteni.

Húst csak hetente két-három alkalommal javasolt
pacsakute, 2019. november 04. hétfő, 19:02
Az ISZB gyógyítása
teljeskiőrlésű ételekben gazdag étrend egyértelműen csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának kockázatát. A Wake Forest Orvosi Egyetem kutatása alapján a stroke és a szívbetegség is megelőzhető ily módon. Naponta 2,5 adag teljeskiőrlésű étel fogyasztása 21 százalékkal csökkenti a kockázatot, ahhoz képest, aki csak 0,2 adag teljeskiőrlésű ételt fogyaszt. Érdemes tehát olyan élelmiszereket venni, melyek címkéjén a “100%-ban teljeskiőrlésű" szöveg szerepel.

3. Pároljuk a zöldséget ahelyett, hogy olajban sütnénk!
Mossuk meg a zöldségeket, és helyezzük őket egy edénybe forrásban lévő víz fölé. Fedjük le, és attól függően, hogy milyen zöldséget készítünk, pár percen belül el is készül olaj hozzáadása nélkül. Azon kívül, hogy az olajban sütés káros hatásait kikerüljük, még a zöldségek előnyeit is élvezhetjük. A zöldségekben és más ételekben rejlő rostok segítik csökkenteni a vérnyomást, és a szívbetegségek kialakulásának esélyét.

4. Sima tej helyett
lovaszmarika, 2019. október 07. hétfő, 17:45
Hyaluronsav a fiatalság elixirje
lelassíthatjuk, vagy akár vissza is fordíthatjuk. Hyaluronsavat olyan szövetekből lehet kinyerni, amelyeknek magas a hyalurontartalma (pl. kakastaréj), de bakteriális erjesztéssel is előállítható.

Milyen élelmiszerekben található természetes formában a hyaluronsav?

- Gyökeres zöldségekben - azok a gyökeres zöldségek melyek keményítőt (amidont) tartalmaznak serkentik szervezetünkbe a hyaluronsav termelődését. Kutatások kimutatták, hogy azok az emberek akik több gyökeres zöldséget fogyasztanak hosszabb életkort érnek el az átlagnál és nem szenvednek degenerativ betegségekben, mint ( Alzheimer, rák, cukorbetegség) és azok ellenére, hogy sokat tartózkodnak a napon, bőrük síma és fiatalos kinézetű.

- Állati eredetű porcok, inak, bőrök, csontok, cápa porc, vagy étkezési zselatin - ezek az állati testszövetek nagy mennyiségű kollagént és hyaluronsavat tartalmaznak, mindazok ellenére, hogy sokan nem szeretik és nem is fogyasztják az állatoknak ezen
pacsakute, 2019. október 04. péntek, 18:20
1/175
Képek, videók
Vesekő ellen.jpg
pacsakute
2019. október 15. kedd, 22:48
kalciumbevitel.gif
ibolya1964
2007. január 02. kedd, 18:18
szerelem kialakulása.jpg
bbbarbara
2015. december 26. szombat, 14:56
Éghajlat kialakulásának t
pacsakute
2014. november 30. vasárnap, 11:23
Az élet kialakulása.gif
pacsakute
2013. május 10. péntek, 20:17
Kalciumtartalmú élelmisze
pacsakute
2013. február 20. szerda, 18:29
Friss élelmiszerek
sanci81
2014. április 21. hétfő, 19:02
élelmiszerek kezelése
lacipecsenye
2013. április 16. kedd, 11:54
élelmiszerek éfakulcsa.jp
dnemethk
2013. február 16. szombat, 23:05
génkezelt élelmiszerek.jp
dnemethk
2012. július 22. vasárnap, 22:15
Alapvető élelmiszerek.jpg
pazpeti
2008. december 02. kedd, 23:56
alapvető élelmiszerek
magdaseppa
2007. november 12. hétfő, 10:07
leveles4.jpg
durcimarcika
2019. november 29. péntek, 16:40
moz.leveles1.jpg
durcimarcika
2019. november 23. szombat, 18:15
Leveles kel.jpg
pacsakute
2019. november 14. csütörtök, 12:46
Címkék
vércukorszint szabályozásában, különböző embereknél, szervezetben felgyülemlő, cékla vagy, zöld csíráknál, zöldséget ahelyett, okok szerteágazók, emberek akik, táplálékok jelentősen, veséket szervezetünk, hagymák rendkívüli, zöldségek előnyeit, szervezetünkbe bevinni, utóbbi évtizedekben, szociológiai tanulmány, öregedés mítoszai,
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.