Belépés
2019. december 14. szombat | 50. hét | 348. nap | 03:33 | Szilárda
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Magnéziumtartalmú ételek
MAGNÉZIUMFORRÁS
Miben van magnézium? Rengeteg természetes magnéziumforrás létezik, amelyeket az élelmiszercsoportok szerint rangsorolhatunk. Magnéziumban gazdag élelmiszernek alapvetően öt csoportot nevezhetünk: a zöldségek és gyümölcsök többségét, az olajos magvakat, a teljes kiőrlésű gabonaféléket, a hüvelyeseket és a számos halfélét.

MAGAS MAGNÉZIUMTARTALMÚ ÉTELEK 1: ZÖLD LEVELES ZÖLDSÉGEK ÉS GYÜMÖLCSÖK
Köztudott, hogy a zöldségek és gyümölcsök színe gyakran tanúskodik a bennük lévő ásványi anyagok mértékéről. A klorofillban gazdag, sötétzöld színű növények, mint az avokádó, spenót, sóska, vagy a búzafűlé nemcsak, hogy nagyon szépek és vonzzák a tekintetet, de magnéziumban kimagaslóan gazdag élelmiszerek is egyben. A különböző káposztafélék szintén kiváló magnéziumforrások, elkészítésük során azonban érdemes odafigyelni, hogy a lehető legkevesebb hőkezeléssel - elsősorban párolással - készüljenek, a minél magasabb magnéziumszint megtartása érdekében. Ha pedig szeretne
pacsakute, 2019. október 01. kedd, 10:32
Élesztő és a szobanövények
Ki gondolta volna, hogy az élesztő nem csak a finom péksütemények elkészítéséhez használható? Az élesztőt sokan használják táplálékkiegészítőként is, mivel köztudottan jó hatással van a szervezetre, de remek növényápoló is. Az élesztő gazdag ásványi anyagokban és mikroelemekben. Vízben feloldva az élesztőből olyan anyagok bocsájtódnak ki, amelyek elősegítik a növények gyorsabb növekedését. Ellenállóbbak lesznek tőle a virágok és az átültetést is jobban fogják bírni. Csak egyetlen dologra kell figyelned: az élesztő, csak meleg földben fejti ki a hatását.

Hogyan tápláld a virágföldet élesztővel

Hagyományos élesztő

1 kg hagyományos élesztőt oldj fel 5 liter vízben. Mielőtt ezt a készítményt a virágaidra öntenéd, tovább kell hígítani. Az 5 liter élesztős folyadékot 50 liter vízzel kell elkeverni.
( EZ AZÉRT MEGFONTOLANDÓ - SZERINTEM AZ 1 kg elírás lehet : CzI )
Porélesztő

10 g porélesztőt oldj fel 10 liter vízben és kavarj hozzá 2 evőkanál cukrot. Hagyd állni
pacsakute, 2019. szeptember 29. vasárnap, 12:58
Naspolya és gyógyhatásai
A téli hónapok értékes növénye, mert tápláló gyümölcsének igen magas a C-, B-, E vitamintartalma, érésének idején más hazai gyümölcs már ritkán található. Finom lekvárt lehet főzni belőle, magas pektintartalma miatt zselének is kiváló. Édeskésen fanyar, kellemes ízű, ilyenkor már nyersen is fogyasztható. A vastartalma miatt fogyasztása vérzékenyeknek kifejezetten ajánlott és ezen kívül még csonterősítő hatása is van. Gyulladáscsökkentő hatású növényként ismeri a természetgyógyászat. Az ásványi anyagokban (kálcium, kálium, magnézium, cink, mangán, vas és réz) és karotinban is gazdag.

A népi gyógyászatban kérgének főzetét vérzések csillapítására alkalmazták, magvainak főzetét pedig vesekő elhajtására. A naspolyafa terméséből és leveléből előállított készítmények a szájüreg és a garat gyulladásainak csökkentésére használhatók.
Forrás :
pacsakute, 2019. szeptember 26. csütörtök, 22:29
zöld turmix
Az örök képlet, amire a zöld turmix elkészítéséhez szükséged van.
Amikor a barátaim tanácsot kérnek, hogy milyen kisebb változtatással érhetnek el nagymértékű fejlődést az egészségükben, mindig azt ajánlom nekik, hogy cseréljék le a szokásos reggelijüket egy zöld turmixra. Nincs is jobb érzés annál, amikor reggel 9 előtt elfogyasztod a zöld levelek különféle változatait - még akkor is, ha napközben csokit, chipset, sült krumplit, vagy süteményeket eszel, mégis vittél be rostot, vitaminokat, ásványi anyagokat. Ráadásul amikor reggel zöld turmixot iszol, kevésbé esel kísértésbe a nap folyamán (ez egy egészséges trükk, nem muszáj elhinned, inkább győződj meg róla saját magad).

Az internet tele van nagyszerű zöld turmix receptekkel, viszont a titok az, hogy nincs szükséged receptre. Sokkal egyszerűbb megtanulni az alap képletet, ami mindig biztosítja számodra megfelelő mennyiségű tápanyagokat és a jó ízt. Ezután
faciendum, 2019. szeptember 26. csütörtök, 11:00
Immunrendszer erősítése
steril üvegbe. Tárolja hűtőszekrényben. Naponta pár cseppet adjon a teájához, hogy ezzel is megerősítse az immunrendszerét.

Az immunrendszert a következő három táplálékkal is megerősítheti. Az egyik ilyen a citrus gyümölcs, amely rengeteg C-vitamint tartalmaz. A C-vitamin növeli a fehérvérsejtek termelését. Ezek kulcsfontosságúak a fertőzésekkel szembeni küzdelemben. Milyen citrusfélék léteznek? Ilyen a narancs, a mandarin, a lime, a grépfrút és a citrom.

A brokkoli vitaminokkal és ásványi anyagokkal van tele. Értékes antioxidánsokat tartalmaz, A-, E- és C-vitaminokban gazdag, de rostokat is tartalmaz. A brokkoli a világon az egyik legegészségesebb zöldségnek számít.

A paprika is sok C-vitamint tartalmaz, amely szintén elengedhetetlen vitamin az immunrendszer egészségének fenntartásához. De van még benne béta-karotin is, amely az immunrendszer fokozása mellett segít megőrizni a bőr és a szem egészségét.
Forrás :
pacsakute, 2019. szeptember 25. szerda, 22:02
Gyógyító méz: melyik fajta mire jó?
A méz egészségünkre gyakorolt kiváló hatását már nem kell ecsetelni: a sejtek táplálásához szükséges minden anyagot tartalmaz, emellett természetes immunerősítő, baktériumölő, gyulladásgátló. Jó, ha tudjuk, hogy az egyes mézfajták hatóanyaga eltér egymástól. Milyen panaszra milyen mézet fogyasszunk?

A méz jótékony hatása a benne található 100-nál is több aromaanyagnak, 28 féle aminosavnak, 12 féle ásványi anyagnak, 10 féle szénhidrátnak, 8 féle vitaminnak, továbbá enzimeknek, szerves savaknak, és baktériumölő anyagoknak köszönhető.

A különböző mézfajtáknak eredetük szerint más és más az összetételük, és más a szervezetre gyakorolt gyógyhatásuk. Csokorba szedtük a leggyakoribb betegségekre ajánlható mézeket.

Megfázás:
Bármelyik méz jó választás megfázás kezelésére, de az akácmézet tartják a leghatékonyabb segítségnek. Torokfájás: a napraforgóméz kitisztítja a torkot, az akácméz és a repceméz a fertőtlenítő hatása révén segít a
suzymama, 2019. szeptember 24. kedd, 13:00
A vörösáfonyalé
tápanyagértéke.

A vörösáfonyalé tápanyagértéke:
• A vörösáfonylé nagy mennyiségben tartalmaz antioxidánsokat más zöldségekhez és gyümölcsökhöz képest.
Egy csésze vörösáfonyában 8983 antioxidáns található.
• 100 gramm vörösáfonya antocianin flavonoidokat, szianidint, peonidint, quercetint, tannint és 87, 13 gramm vizet tartalmaz. Ezen kívül jó szalicil és C-vitamin-forrás.
A vörösáfonya táplálja a szervezetet szénhidrátokkal, proteinekkel és olyan ásványi anyagokkal, mint a kalcium, foszfor, vas, nátrium, magnézium, kálium, cink és olyan vitaminokat, mint a niacin, riboflavin, B6-, E- és K-vitamin.

A vörösáfonyalé egészségre gyakorolt jótékony hatása
A vörösáfonya egy sokféleképpen felhasználható gyümölcs, amely rendkívüli hatással van az egészségre. Gyógyhatásai évszázadok óta ismertek. Az indiánok nyers vörösáfonyával kezelték a sebeket. A gyümölcsben található fitovegyületek sokféle egészségügyi probléma kialakulását meggátolják. A
pacsakute, 2019. szeptember 20. péntek, 14:10
Gránátalmalé és gyógyhatásai
mennyiségben. Bizonyosodjon meg róla, hogy a gyümölcslé nem édesített, mivel a cukor gyulladásgátló hatása ellensúlyozza a gyümölcs egészségre gyakorolt jótékony hatásait.

A gránátalma tápanyagértéke:

A gránátalma nagy mennyiségben tartalmaz ellaginsavat, antioxidánst és egy olyan omega-5 többszörösen telítetlen zsírsavat, amely rendkívül jótékony hatással van a sejtek regenerációjára és a sejtek osztódására. A gyümölcs leve nagy mennyiségben tartalmaz A-, C- és E-vitamint, valamint olyan ásványi anyagokat, mint a kalcium, foszfor, kálium, vas, folsav, niacin, tiamin és riboflavin.

A gránátalmalé egészségre gyakorolt jótékony hatása
A gránátalmát gyógyászati célokra évezredek óta használják a Közép-Kelet területein. Levével olyan problémákat orvosoltak, mint a fekélyek és a hasmenés. Mivel a gránátalma leve olyan antioxidánsokat tartalmaz, mint az antocianin és az ellaginsav, olyan vegyületeket, mint a galluszsav, és olyan flavonoidok találhatóak benne, mint a quercetin,
pacsakute, 2019. szeptember 20. péntek, 13:48
Dietetikus: a zöldség-gyümölcs mellett állati fehérjére is szükség van
A dietetikus elmondta, az ajánlás szerint naponta négy-öt adag, körülbelül 400-500 grammnyi zöldség-gyümölcsöt kell fogyasztani.

Ugyanakkor bizonyos vitaminok, ásványi anyagok miatt húst, valamilyen tejterméket, tojást vagy halat is enni kell.

Például a B12 vitamin csak az állati eredetű termékekben van meg, de a vas is sokkal jobban szívódik fel az ilyen ételekből, mint a növényekből - mutatott rá.
velemenyezd, 2019. szeptember 14. szombat, 11:21
Élelmiszermentő város lett Debrecen
város" kezdeményezés legfőbb célja, hogy az emberi fogyasztásra még alkalmas élelmiszerfelesleg ne a szemétbe kerüljön, hanem a szigorú élelmiszerbiztonsági szabályok betartásával összegyűjtsék és kiosszák a rászorulók között - tette hozzá a polgármester, rámutatva: Debrecen egyedülálló szociális ellátó rendszerében több mint kétezer ember napi ellátásáról gondoskodnak.

Örömét fejezte ki Papp László amiatt, hogy a kezdeményezéshez elsőként csatlakozott a Hajdúsági Sütödék Zrt., amelynek különféle ásványi anyagokat, vitaminokat tartalmazó "okostermékcsaládja" felajánlásával a rászorulók egészségmegőrzéséhez is hozzájárul.

Szakács Tamás, a Hajdúsági Sütödék vezérigazgatója hozzátette: húszéves kutatómunkával dolgozták ki az "okosélelmiszer-koncepciót", amely már számos pékáruban, cipóban testet öltött. E termékek mellett más készítményük is bekerül majd napról napra az élelmiszermentő programba - fűzte hozzá.

Szántó László, a megyei élelmiszerbank egyesület elnöke jelezte: eddig 11 áruházból
velemenyezd, 2019. szeptember 12. csütörtök, 18:52
Szinte teljesen megvakult egy tinédzser, miután évekig élt sült krumplin és chipsen
látásvesztést diagnosztizáltak nála.

Kezelőorvosa, Denize Atan elmondta, hogy a fiú étrendjét továbbra is sült krumpli, burgonyachips, fehér kenyér és alkalmankénti sonka, valamint kolbász tette ki, és szinte egyáltalán nem fogyasztott gyümölcsöt és zöldséget.

Atan szerint a fiú mindezt azzal magyarázta, hogy egyszerűen undorodik bizonyos textúrájú ételektől, csak a hasábburgonyáról és a chipsről érzi úgy, hogy meg akarja és meg is tudja enni.

Az orvosok számos fontos vitamin - köztük a B12 - és ásványi anyag hiányát állapították meg a fiúnál, aki nem volt sem kövér, sem sovány, de súlyos alultápláltsággal küzdött. "A csontjaiból kivesztek az ásványi anyagok, ami egészen megdöbbentő az ő korában" - jegyezte meg Atan.

A fiúnál olyan mértékű látásvesztést állapítottak meg, hogy hivatalosan vaknak számít. Atan szerint a fiú látását vakfoltok nehezítik, amelyek miatt nem tud vezetni, gondjai vannak az olvasással, a tévénézéssel és az arcfelismeréssel. "Ugyanakkor képes egyedül sétálni, mivel
velemenyezd, 2019. szeptember 03. kedd, 11:11
A savanyú káőoszta gyógyhatásairól
tápanyaggal, mint például : A- provitaminnal, B1-vitaminnal(0,03 mg/100 g) és B Complex Vitaminokkal, E Vitaminnal, K Vitaminnal (100 g tartalmazhatja a napi ajánlott adagnak akár a kétszeresét is), niacinnal (0,1 mg/100 g) és karotinnal(0,02 mg/100 g). Tartalmaz továbbá folsavat - B9-vitamint is, amely javítja a C-vitamin hasznosulását a szervezetben. Magas kolin tartalma (B komplex tagja), a zsírok anyagcseréjében tölt be fontos szerepet, melyről köztudott hogy csökkenti a vér zsírszintjét. Az ásványi anyagok közül pedig foszfor, kalcium, kálium, magnézium, cink, és nátrium található benne, valamint fontos nyomelemek is, amelyek közül legfontosabb a kén. Víztartalma is magas (92,5 g/100 g), 100 gramm káposzta mindössze 3,4 gramm szénhidrátot, 1,1 gramm fehérjét, 0,2 gramm zsírt, ként tartalmazó aminósavakat, mustárolajat és 2,47 gramm élelmi rostot is tartalmaz. A savanyú káposzta energiatartalma alacsony: 100 grammja csupán 20 kilokalóriát (kcal) tartalmaz, magas rosttartalma miatt viszont rendkívül
pacsakute, 2019. augusztus 31. szombat, 01:23
3/498
Képek, videók
Magnéziumtartalmú ételek.
pacsakute
2019. október 01. kedd, 10:25
OLAJOS-MAGVAK.png
1951anna
2014. augusztus 13. szerda, 04:30
Olajos magvak.jpg
pacsakute
2014. május 06. kedd, 18:05
teljes kiörlésü
iraziviki
2009. július 23. csütörtök, 21:15
Teljes kiőrlésű kenyér
koliboli
2009. március 20. péntek, 13:15
Teljes kiörlésű lisztből
tonfruzsi
2008. március 11. kedd, 15:07
Teljes kiőrlésű kenyér
cristina77
2008. február 09. szombat, 15:03
Halfeti.jpg
feviroza
2015. június 07. vasárnap, 12:08
Halfeti, Törökörszág.jpg
feviroza
2015. június 07. vasárnap, 12:08
halfej
anitazs
2014. december 28. vasárnap, 16:57
halfejű búvár.jpg
dnemethk
2011. november 29. kedd, 19:12
halfej
walcsy
2010. március 15. hétfő, 01:45
halfej
mindenes66
2010. március 12. péntek, 09:31
halfej
peterimajoridozsahe
2009. december 09. szerda, 15:47
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.