Regisztráció  Belépés
2018. szeptember 24. hétfő | 39. hét | 267. nap | 07:44 | Gellért, Mercédesz
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Sorra felrobbannak a dinnyék a földeken
A földeken maradhat a termés egy jó része és sorban robbannak ott fel a gyümölcsök, mert nincs, aki leszedje azokat. A dinnyetermelők kétségbeesettek, mert elméletileg hiába lenne jó a szezon, ha komoly problémáik vannak a gyümölcs betakarításával. Az árak csökkenésével egyre többen vásárolják már idén a dinnyét, jól indult a szezon. Az időjárás idén kegyeibe fogadta a termesztőket, mennyiségre és minőségre is nagyon jó a termés. Nagy gondok adódtak viszont a betakarítással. Hiányoznak a dolgos kezek, akik a dinnyét leszednék. Olyannyira, hogy a termesztők taktikázásra kényszerülnek: van aki választásra kényszerül, mert a görög- és sárgadinnyét egyaránt nem tudja betakarítani. Menti a görögöt, mert több pénze van benne, de ennek eredményeként a sárgadinnyék felrobbannak kint a földön a napsütéstől. Pedig nagyon jó szezonjuk lehetne.A munkaerőhiány oka egyrészt
bordat, 2018. július 16. hétfő, 19:05
Ezért egyél sárgadinnyét !
Ezért egyél sárgadinnyét !


A sárgadinnye az egyik legkedveltebb nyári gyümölcsünk, de finom édes íze mellett számtalan jótékony hatással is rendelkezik. Most összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat.

Gazdag vitaminforrás

A sárgadinnye azokat a vitaminokat tartalmazza nagy mennyiségben, amelyre minden nap szükségünk van. Többek között megtalálható benne az A-, B1-, B2- és a C-vitamin is. Így a nyári fertőzések megelőzésére is kiváló. Ráadásul arról sem szabad elfeledkeznünk, hogy a vitaminoknak köszönhetően antioxidáns hatással is rendelkezik.

Ásványi anyagok

A sárgadinnyében magas arányban található a cink, réz, vas, kálium, kalcium és más gyümölcssavak. A vitamin és ásványi anyag forrásának köszönhetően jó néhány betegség ellenszere is.

Bélgyulladás ellen

Akik esetleg valamilyen bélrendszeri gyulladással küzdenek, érdemes
vorosrozsa66, 2018. július 13. péntek, 14:13
Vércsoportod megmutatja milyen betegségekre vagy hajlamos!
fehérjeszükségletüket elsősorban szójatermékekből és tengeri halakból fedezzék. Kis menynyiségben fogyaszthatnak baktériumkultúrával készített tejtermékeket. A bab alapvető növényi fehérjeforrásuk. Egyenek sok gyümölcsöt és zöldséget. A diófélék és az olajos magvak is ajánlottak - nagy mennyiségben fogyasztva jótékony hatásúak a szívműködésre és az érrendszerre. Igyanak sok zöld teát, mert az jót tesz az immunrendszerüknek. Kerüljön sok A-provitaminban gazdag étel - például brokkoli, sárgarépa, sárgadinnye, spenót - az asztalukra, mert ezek fokozzák a bélrendszeri alkalikus foszfatáz mennyiségét. Szedjenek naponta C-vitamint, amely gátolja a stressz okozta magas kortizolszint kialakulását. Ajánlottak a B-vitaminok is, főleg akkor, ha valaki vegetáriánus életmódot folytat, azért, hogy optimálisak legyenek a stresszreakciói. A cink szintén csökkenti a kortizolszintet. Hasznosak továbbá a nyugtató gyógynövények, mint például az orbáncfű, a kamilla, a macskagyökér, a golgotavirág.
0-s
irmus, 2018. július 01. vasárnap, 15:40
Ezért egyél sárgadinnyét !
A sárgadinnye az egyik legkedveltebb nyári gyümölcsünk, de finom édes íze mellett számtalan jótékony hatással is rendelkezik. Most összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat.

Gazdag vitaminforrás
A sárgadinnye azokat a vitaminokat tartalmazza nagy mennyiségben, amelyre minden nap szükségünk van. Többek között megtalálható benne az A-, B1-, B2- és a C-vitamin is. Így a nyári fertőzések megelőzésére is kiváló. Ráadásul arról sem szabad elfeledkeznünk, hogy a vitaminoknak köszönhetően antioxidáns hatással is rendelkezik.


Ásványi anyagok
A sárgadinnyében magas arányban található a cink, réz, vas, kálium, kalcium és más gyümölcssavak. A vitamin és ásványi anyag forrásának köszönhetően jó néhány betegség ellenszere is.

Bélgyulladás ellen
Akik esetleg valamilyen bélrendszeri gyulladással küzdenek, érdemes minél többet enniük a sárgadinnyéből, ugyanis akár csökkentheti is az ezzel járó kellemetlen panaszokat, emellett pedig tisztítja is a bélrendszert.
suzymama, 2018. június 26. kedd, 19:40
Természetes módszerek a hőhullámok enyhítésére
enyhíthető a hőhullám.

4. Gránátalma
Számos táplálék segít a hormonok kiegyensúlyozásában. A gránátalma például háromféle ösztrogén termelését segíti elő - az ösztron, ösztriol és ösztradiol hormonokét, amelyek enyhítik a hőhullámokat.

5. Kerülje azokat a táplálékokat, amelyek a hőhullámok kiváltásáért felelősek
A koffein, a fűszeres ételek és az alkohol mind hőtermelő anyagok, amelyek felerősítik a hőhullámokat. Ezek helyett próbálja ki az olyan hűsítő ételeket, mint a sárgadinnye, szójacsíra, zeller, alma, spárgs és szőlő.

6. Válasszon bio termékeket
A boltokban található legtöbb hús- és tejtermék hormonokkal kezelt állatokból származik, ezért elősegítheti az ösztrogén egyensúly felborulását. Ezért, ha lehet, mindig válasszon hormonmentes, bió húst és tejterméket.

7. Lenmag
Sok gyümölcs és zöldség gyenge növényi ösztrogéneket tartalmaz, amelyeket fitoösztrogénnel nevezünk. Ezek hozzákapcsolódnak az ösztrogén receptoraihoz, és ösztrogénszerű
pacsakute, 2017. március 29. szerda, 20:15
Ehető fényvédők :
Megérkezett a nyár, egyre többet és erősebben süt a nap, így érdemes a bőrünket védeni annak káros sugaraitól.
A boltokban sokféle fizikai vagy kémiai összetételű fényvédős, hidratáló csodakencéket kínálnak, jó tudni, hogy a megfelelő táplálkozással belülről is erősíthetjük bőrünk ellenálló képességét.
Mit együnk, ha bronzszínű és egészséges bőrt szeretnénk a nyár végére? Mit együnk, hogy a bőrünk meg tudja magát védeni, és ne gyulladjon be a nap első sugaraitól?
A pigmentek - mint a narancs, sárga, piros karotinok, a flavonoidok - a növényeket is védik a napfény káros hatásaitól, ezért kézenfekvő, hogy az embernél is hatásosak lehetnek.
Nézzük mik ezek!

Lutein - az ehető napszemüveg
A lutein a karotinoidok nevű vegyületcsoportba tartozik. Segítségével virul sárgában és narancsszínben a körömvirág, a kukorica, de azért is a lutein felelős, hogy ősszel a szép zöld levelek rozsdás színűre váltanak.
A növényeknél a fény hasznosításában játszik
pacsakute, 2016. június 11. szombat, 21:36
Milyen tápanyagok bevitelére kell figyelni vegán étrend eset
A-vitamin:
A zsírban oldódó A-vitamin nagyon fontos szerepet tölt be a sejtek egészséges működésében, a csontnövekedésben, valamint gátolja a sejtek deformálódását, roncsolódását. Ajánlott napi bevitel 900 és 1500 µg között mozog, de terhesség és szoptatás esetén 2-2,5 mg-ra is megnövekedhet ez az igény.
Magas A-vitamin tartalmú zöldségek: főtt édesburgonya (11,5mg/100g), főtt sárgarépa (10,2mg/100g), leveles zöldségek (6mg-14mg/130g), sült tök (6,7mg/100g), aszalt barack (7,6mg/100g), sárgadinnye (2mg/100g), kaliforniai paprika (1,8mg/100g), valamint a búzafű, spirulina, grapefruit, goji, chlorella alga, mangó, papaja
Vegán étrend és a B-komplex:
B-komplexnek hívják azt a vízben oldódó vitamincsoportot, mely az összes B-vitamint tartalmazza: B1 (thiamin), B2 (riboflavin), B3 (niacin), B5 (pantoténsav), B6 (piridoxin), B7 (biotin), B9 (folsav) és B12 (kobalamin). Ezek mindegyikére szükségünk van és mindegyik vitaminnak megvan a maga funkciója a szervezetben. Ugyanakkor együttesen
lenke1964, 2016. február 17. szerda, 21:43
Természetes ,egészséges ehető fényvédők
Bár a drogériákban, gyógyszertárakban, de még a vízparti bodegákban is tucatjával kínálják az extra fényvédős, hidratáló csodakencénket, jó tudni, hogy a megfelelő táplálkozással belülről is erősíthetjük az elsődleges védelmi vonalat, a bőrt. Mit együnk, ha bronzszínű és egészséges bőrt szeretnénk a nyár végére? A pigmentek - mint a narancs, sárga, piros karotinok, a flavonoidok - a növényeket is védik a napfény káros hatásaitól, ezért kézenfekvő, hogy az embernél is hatásosak lehetnek.

Lutein - az ehető napszemüveg

A lutein a karotinoidok nevű vegyületcsoportba tartozik. Segítségével virul sárgában és narancsszínben a körömvirág, a kukorica, de azért is a lutein felelős, hogy ősszel a szép zöld levelek rozsdás színűre váltanak.

A növényeknél a fény hasznosításában játszik szerepet - az embereknél megakadályozza a kék fény okozta oxidatív stressz és a sejtkárosító szabad gyökök keletkezését. Ezen tulajdonságánál fogva segít megvédeni, hidratáltabbá, rugalmasabbá tenni a
klementinagidro, 2015. szeptember 15. kedd, 17:15
A sárgadinnye élettani hatásai
A sárgadinnye élettani hatásai
A sárgadinnye számos vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, gyógynövényként is ismert. Finom, édes ízével nyaranta meghatározója étrendünknek. Ehetjük lehűtve, felkockázva, gyümölcssalátaként, vagy készíthetünk belőle hűsítő italt, sorbet-et.A sokoldalú sárgadinnye
Meg is süthetjük vagy grillezhetjük, és vanília fagyival is szervírozhatjuk desszertként. Fogyasszunk is minél többet belőle, hiszen amellett, hogy frissít, oltja a szomjat és persze finom is, rengeteg haszna is van. Kalóriaszegény, így a diétázók is bátran fogyaszthatják ezt a vélhetően Ázsiából származó csemegét. Termesztése azokon a vidékeken ajánlott, ahol hosszú és meleg a nyár, így elegendő ideje van a termésnek a beéréshez, s cukortartalmát is befolyásolja az éghajlati hőmérséklet.
Mit tartalmaz a sárgadinnye
Több fajtáját ismerjük: héja lehet sima, rücskös, hálós vagy barázdált, húsa
klementinagidro, 2015. augusztus 22. szombat, 19:20
vércsoportok és a betegségek
fehérjeszükségletüket elsősorban szójatermékekből és tengeri halakból fedezzék. Kis menynyiségben fogyaszthatnak baktériumkultúrával készített tejtermékeket. A bab alapvető növényi fehérjeforrásuk. Egyenek sok gyümölcsöt és zöldséget. A diófélék és az olajos magvak is ajánlottak - nagy mennyiségben fogyasztva jótékony hatásúak a szívműködésre és az érrendszerre. Igyanak sok zöld teát, mert az jót tesz az immunrendszerüknek. Kerüljön sok A-provitaminban gazdag étel - például brokkoli, sárgarépa, sárgadinnye, spenót - az asztalukra, mert ezek fokozzák a bélrendszeri alkalikus foszfatáz mennyiségét. Szedjenek naponta C-vitamint, amely gátolja a stressz okozta magas kortizolszint kialakulását. Ajánlottak a B-vitaminok is, főleg akkor, ha valaki vegetáriánus életmódot folytat, azért, hogy optimálisak legyenek a stresszreakciói. A cink szintén csökkenti a kortizolszintet. Hasznosak továbbá a nyugtató gyógynövények, mint például az orbáncfű, a kamilla, a macskagyökér, a
faciendum, 2015. augusztus 20. csütörtök, 22:03
A sárgadinnye élettani hatásai
A sárgadinnye számos vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, gyógynövényként is ismert. Finom, édes ízével nyaranta meghatározója étrendünknek. Ehetjük lehűtve, felkockázva, gyümölcssalátaként, vagy készíthetünk belőle hűsítő italt, sorbet-et.

A sokoldalú sárgadinnye

Meg is süthetjük vagy grillezhetjük, és vanília fagyival is szervírozhatjuk desszertként. Fogyasszunk is minél többet belőle, hiszen amellett, hogy frissít, oltja a szomjat és persze finom is, rengeteg haszna is van. Kalóriaszegény, így a diétázók is bátran fogyaszthatják ezt a vélhetően Ázsiából származó csemegét. Termesztése azokon a vidékeken ajánlott, ahol hosszú és meleg a nyár, így elegendő ideje van a termésnek a beéréshez, s cukortartalmát is befolyásolja az éghajlati hőmérséklet.

Mit tartalmaz a sárgadinnye

Több fajtáját ismerjük: héja lehet sima, rücskös, hálós vagy barázdált, húsa narancsszínű vagy zöldes árnyalatú. A különféle fajtáknak rendszerint különbözik színük is, sőt tápanyagtartalmuk
lenke1964, 2015. július 23. csütörtök, 21:10
sárgadinnye
A sárgadinnye élettani hatásai
A sárgadinnye számos vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, gyógynövényként is ismert. Finom, édes ízével nyaranta meghatározója étrendünknek. Ehetjük lehűtve, felkockázva, gyümölcssalátaként, vagy készíthetünk belőle hűsítő italt, sorbet-et.


A sokoldalú sárgadinnye
Meg is süthetjük vagy grillezhetjük, és vanília fagyival is szervírozhatjuk desszertként. Fogyasszunk is minél többet belőle, hiszen amellett, hogy frissít, oltja a szomjat és persze finom is, rengeteg haszna is van. Kalóriaszegény, így a diétázók is bátran fogyaszthatják ezt a vélhetően Ázsiából származó csemegét. Termesztése azokon a vidékeken ajánlott, ahol hosszú és meleg a nyár, így elegendő ideje van a termésnek a beéréshez, s cukortartalmát is befolyásolja az éghajlati hőmérséklet.
Mit tartalmaz a sárgadinnye
Több fajtáját ismerjük: héja lehet sima, rücskös, hálós vagy
faciendum, 2015. július 23. csütörtök, 16:30
1/6
Képek, videók
74-5 felrobbannak.jpg
durcimarcika
2017. június 24. szombat, 16:57
Földeken
sanci81
2017. szeptember 02. szombat, 15:19
Őszi munkák a földeken
szabimotor
2006. október 06. péntek, 19:10
Milyen kétségbeesetten
irmus
2010. május 22. szombat, 08:16
milyen kétségbeesetten.pn
_marcsi_
2007. szeptember 27. csütörtök, 19:22
gyümólcs.jpg
durcimarcika
2018. szeptember 05. szerda, 21:56
sencor-gyumolcs-turmix gep
kathyvp
2018. augusztus 26. vasárnap, 16:16
Lélek gyümölcse szeretet,
katalin_53
2018. augusztus 16. csütörtök, 07:41
gyümölcsök.jpg
durcimarcika
2018. augusztus 13. hétfő, 12:37
Ha jó a fa, jó a gyümölcs
katalin_53
2018. augusztus 06. hétfő, 08:51
gyümölcstál
eckerkata
2018. július 27. péntek, 12:50
Gyümölcsös joghurttál.jpg
vorosrozsa66
2018. július 22. vasárnap, 15:45
gyümölcstál
eckerkata
2018. július 22. vasárnap, 15:06
gyümölcstál
eckerkata
2018. július 22. vasárnap, 15:05
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.