Regisztráció  Belépés
2018. június 25. hétfő | 26. hét | 176. nap | 19:11 | Vilmos
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
A chiamag...
a sejteket a szabad gyököktől. Ezáltal védi a szervezetet a rossz étkezés és a stressz hatásaitól, valamint az Alzheimer-kór kialakulásától. Az öregedés lassításában is szerepet játszik.

A magnézium tartalom miatt hasznos kismamáknak, segít ellazulni, és oldja a menstruációs görcsöket. Ha érzékeny vagy néhány adalékanyagra, akkor sem kell lemondanod erről a szuperételről, mert gluténérzékenyek is fogyaszthatják, természetes formájában ugyanis a chia gluténmentes. Az élelmi rostoknak köszönhetően a chiamag segíti az emésztést és felpörgeti az anyagcserét. Az oldható rostok segítségével csökkenti a koleszterinszintet, az oldhatatlan rostok viszont a bélrendszer helyes működéséhez járulnak hozzá. A chiamag segíti a szénhidrátok felszívódását, így nem fognak falási rohamok rád törni a diéta alatt, és beindul a súlycsökkenés.
Emellett erősíti a csontokat és szépíti a bőrt. A többi magféléhez viszonyítva a chia fehérjetartalma a legmagasabb.

Ha állandóan fáradt és ingerült vagy,
lenke1964, 2018. március 23. péntek, 16:51
Nincs Cím
gyümölcsöt már évezredek óta használják, sőt az előzetes laboratóriumi kutatások és a klinikai vizsgálatok is igazolták a gránátalma számos pozitív hatását. DE mik is pontosan a gránátalma előnyei?
FONTOS SZEREPE VAN A SÚLYKONTROLLBAN
A gránátalma magjai alacsony kalóriatartalmúak, viszont rostokban igen gazdagok, ezért kiválóan alkalmasak méregtelenítésre és súlycsökkentésre is. A gránátalma 100 grammjában mindössze 83 kalóriáa van, viszont több, mint 4 gramm élelmi rost. A rostoknak köszönhetően javult az emésztés, fokozódik az anyagcsere és a zsírégető folyamatok is beindulnak.


JÓ HATÁSSAL VAN A SZÍV- ÉS ÉRRENDSZERRE
Néhány kutatás arra az eredményre jutott, hogy a gránátalma fogyasztásával hatékonyan lehet csökkenteni a szívbetegségek kialakulásáért felelős kockázati tényezőket például e gyümölcs levével csökkenthető az LDL koleszterinszint, a sejtek oxidációja és a szabad gyökök kialakulása. 2000-ben jelent meg az American Journal of Clinical Nutrition egyik számában egy
eva6, 2018. március 11. vasárnap, 17:49
Cukorbetegeknek : a 10 legjobb szénhidrát
C-vitamin, mangán és béta-karotin forrás, amit a szervezet A-vitaminná alakít át, védve ezzel a szem, bőr, fogak és csontok egészségét.

6, Édesburgonya
Az édesburgonya a hagyományos krumplihoz képest kevésbé gyorsan emeli meg a vércukorszintet, ami természetesen a benne lévő rostoknak köszönhető. Az édesburgonya szintén kiváló béta-karotin forrás.

7, Görög joghurt
A görög joghurt is tartalmaz a tejcukor révén szénhidrátot, azonban a benne lévő fehérjének és kalciumnak köszönhetően jobb választássá válik, mint a többi tejtermék. A zsírmentes görög joghurt egy adagja 7 gr szénhidrátot, 18 gr fehérjét tartalmaz és fedezi a szervezet napi szükséges kalcium bevitelének 20%-át.

8, Bulgur
A bulgur szintén viszonylag sok fehérjét és rostot tartalmaz, ezért nem emeli meg olyan hirtelen a vércukorszintet, mint a finomított lisztből készült tészta. A bulgur teljes kiőrlésű búzából készül, egy adag 25g szénhidrátot, 6g rostot és 4g fehérjét tartalmaz.

9,
pacsakute, 2018. február 25. vasárnap, 10:05
A chiamag
magnéziumban, foszforban, cinkben, káliumban és B-vitaminokban.

Az apró, nagyjából 1 mm átmérőjű, barna, fekete, szürke és fehér színű magok különlegessége, hogy képesek folyadékból a saját súlyok tizenkétszeresét is felvenni. A magok beáztatva megduzzadnak és zselés állagúvá válnak.

Miért érdemes chiamagot fogyasztani?

A chiamagnak számos pozitív egészségügyi hatása van, amelyek miatt érdemes rendszeresen beiktatni az étrendünkbe.

Magas mikrotápanyag-tartalmának köszönhetően hatékonyan képes feltölteni a szervezetünk vitaminraktárait.

A benne található rostok segítenek a cukorbetegség elleni küzdelemben, mert kiegyensúlyozottabbá teszik az emésztést és megelőzik a vércukorszint hirtelen megugrását.

A rostoknak több kutatás szerint nagy szerepe van bizonyos daganatos betegségek megelőzésében is.

Az omega-3 zsírsavak sok szempontból nélkülözhetetlenek, hozzájárulnak például az idegrendszer megfelelő működéséhez, a szív- és
irmus, 2017. december 04. hétfő, 18:36
5 szuperétel nőknek
növeléséhez

2.) Lenmag

Miért lenmag?

A lenmag fitoösztrogént tartalmaz, segít helyreállítani a hormonháztartást. Éppen ezért klimax esetén természetes segítségként szolgál.

A lenmagban rejlő összetevők hasonlóak a hormonokhoz, amelyek meggátolják a mellrák kialakulásának veszélyét.

Magas rosttartalmuk által a lenmagok segítik az emésztést, hozzájárulnak a méreganyagok kiszűréséhez a szervezetből, és orvosolják a székrekedést.

Szintén a rostoknak köszönhetően, a lenmag kíméli a szívet és az érrendszert a megbetegedésektől.

Hetente négy alkalommal egyél két teáskanál őrölt vagy egész lenmagot, bő folyadékkal (vízzel, teával). Ezáltal nemcsak a székrekedést, hanem a gyomorban vagy a bélben lévő gyulladásokat is megszüntetheted, még a vesebántalmakat is.

Egy másik nyomós ok a lenmag fogyasztására, hogy visszaszorítja a vérben lévő koleszterin értékét. A magok hatása ugyanis megegyezik a gyógyszerekével, amelyeket a magas
irmus, 2017. október 29. vasárnap, 08:37
Lúgosító-savasitó ételek
hatással rendelkezik és erősen lúgosít. Tovább sok E-vitamint és rostot tartalmaz.

Extra szűz olíva olaj
Tele van E-vitaminnnal és egyszeresen telítetlen zsírsavakkal. Bármilyen diétába beleillik.

Bogyós gyümölcsök

Antioxidánsokat és rostokat tartalmaznak, melyek a legegészségesebb gyümölcsökké teszik őket.

Dinnye
A dinnye nagyszerűen hidratálja a testet és méregtelenítő az emésztőrendszert a benne nagy mennyiségben megtalálható rostoknak és víznek köszönhetően. Emellett intenzíven lúgosít is.

Mangold
Antibakteriális, antivirális és antioxidáns tulajdonságokkal rendelkezik. Kitűnő lúgosító.

Egyéb élelmiszerek, melyek beleillenek a lúgosító étrendbe:

Lúgosító zöldségek:
szareptai mustár hagyma gomba paradicsom répafélék burgonyafélék karfiol cékla paszternák (magas a glikémiás indexe) fejes káposzta zeller édesburgonya zsázsa sárgarépa brokkoli
lucerna búzafű tök paprika vadon növő zöldek árpafű borsó retek
pacsakute, 2016. szeptember 11. vasárnap, 18:36
lenmag jótékony hatásai
A csodás Lenmag

A lenmag eredete a távoli időkbe nyúlik vissza, i.e. ötezer évvel már Mezopotámiában és Egyiptomban is termesztették.

A lenmag népi gyógyászati felhasználása sokrétű.

A benne található nyálkaanyagoknak köszönhetően a bélben megduzzad, és nyomást gyakorol a bélfalra, ezáltal hozzájárul a

káros méreganyagok kiürüléséhez.

Ha székrekedéssel küzdesz, fogyassz el naponta két-háromszor egy evőkanál lenmagot elegendő mennyiségű folyadékkal.

Fontos!

Minden rosttartalmú étel esetében figyelj a napi magas folyadékfogyasztásra - legalább 2-2,5 liter -, ugyanis csak így várható hatásos súlycsökkentő, emésztést segítő hatás.

A lenmag magas rosttartalma miatt továbbá gátolja a Candida szaporodását a bélrendszerben, növényi hatóanyagai pedig rákellenes hatással rendelkeznek.

Ezenkívül
faciendum, 2016. április 06. szerda, 15:21
Chia mag: miért fogyasszuk?
magnéziumban, foszforban, cinkben, káliumban és B-vitaminokban.

Az apró, nagyjából 1 mm átmérőjű, barna, fekete, szürke és fehér színű magok különlegessége, hogy képesek folyadékból a saját súlyok tizenkétszeresét is felvenni. A magok beáztatva megduzzadnak és zselés állagúvá válnak.

Miért érdemes chiamagot fogyasztani?

A chiamagnak számos pozitív egészségügyi hatása van, amelyek miatt érdemes rendszeresen beiktatni az étrendünkbe. Magas mikrotápanyag-tartalmának köszönhetően hatékonyan képes feltölteni a szervezetünk vitaminraktárait, a benne lévő kalcium, foszfor és mangán főleg a csontok egészségének megőrzéséhez járul hozzá.

A benne található rostok segítenek a cukorbetegség elleni küzdelemben, mert kiegyensúlyozottabbá teszik az emésztést és megelőzik a vércukorszint hirtelen megugrását. A rostoknak több kutatás szerint nagy szerepe van bizonyos daganatos betegségek megelőzésében is.

Az omega-3 zsírsavak sok szempontból nélkülözhetetlenek,
yaskane, 2016. április 02. szombat, 17:52
Sárgarépa fogyasztás 4
hasnyálmirigy-, a gége-, a nyelőcső-, a prosztata- és a húgyhólyagrák ritkább előfordulásával is összefüggésbe hozható.
Rostjai
Kutatók összehasonlítva a korpa, a káposzta, az alma meg a sárgarépa bélműködésre kifejtett hatását arra jutottak, hogy 1 kiló főtt sárgarépa rosttartalma a székletet puhította, és mennyiségét megduplázta. Ez a hatása a vastagbélrák kialakulásának megelőzésében is szerepet játszhat. Kutatások szerint napi két (20 dkg) nyers sárgarépa, a benne lévő oldható rostoknak köszönhetően átlagosan 11%-kal csökkenti a vér koleszterinszintjét.
Mérgező vegyületek
A sárgarépa is azok közé a zöldségek közé tartozik, amelyek hajlamosak a nitrogéntartalmú műtrágyákból származó nitrát és az egyéb növényvédő szerek mérgező vegyületeinek felhalmozására attól függően, hogy a talajt vagy a növényt milyen mértékben kezelték velük. Azonban a napi legalább 5 adag gyümölcs vagy zöldség, s így a sárgarépa fogyasztása is sokkal nagyobb hasznot hajt, mint amennyi kárt okozhat, ha
kicsoda57, 2016. március 01. kedd, 21:03
Gránátalma
igazolták a gránátalma számos pozitív hatását. DE mik is pontosan a gránátalma előnyei?
Fontos szerepe van a súlykontrollban

A gránátalma magjai alacsony kalóriatartalmúak, viszont rostokban igen gazdagok, ezért kiválóan alkalmasak méregtelenítésre és súlycsökkentésre is. A gránátalma 100 gramjában mindössze 83 kalóriáa van, viszont több, mint 4 gramm élelmi rost. A rostoknak köszönhetően javult az emésztés, fokozódik az anyagcsere és a zsírégető folyamatok is beindulnak.

Jó hatással van a szív- és érrendszerre

Néhány kutatás arra az eredményre jutott, hogy a gránátalma fogyasztásával hatékonyan lehet csökkenteni a szívbetegségek kialakulásáért felelős kockázati tényezőket például e gyümölcs levével csökkenthető az LDL koleszterinszint, a sejtek oxidációja és a szabadgyökök kialakulása. 2000-ben jelent meg az American Journal of Clinical Nutrition egyik számában egy
klementinagidro, 2015. október 19. hétfő, 14:29
Húsvét
kell...

A kalendáriumok szerint az Európában őshonos répa már mintegy 4000 éves kultúrnövény. Jóllehet sem a görögök, sem pedig a rómaiak nem lelkesedtek érte. Mentségükre szóljon: a répa akkoriban vékony, kemény és vad ízű gyökér volt. A 17. században holland kertészek nemesítették ki a narancsszínű fajtáit, majd úgy 100 évvel később már a rövid gyökerű sárgarépát, az ún. karottát is termesztették. Ezzel együtt íze is sokat változott az idők folyamán, kellemesen édeskés lett, melynek köszönhetően minden formában fogyaszthatjuk, nyersen, főzve, párolva, sütve, stb.

Aki sok sárgarépát eszik jól fog fütyülni - tartja a mondás.

fofoto_13 Igaz, ezt tudományosan nem sikerült igazolni, azt viszont igen, hogy sok benne a vitamin. A répa fogyasztása mindenkinek tanácsos, aki úgy szeretne enni, hogy megőrizze egészségét. Már nagyanyáink is tudták, hogy karotin tartalmának köszönhetően - mely
faciendum, 2015. március 12. csütörtök, 20:38
Gránátalma csodálatos hatásai
évezredek óta használják, sőt az előzetes laboratóriumi kutatások és a klinikai vizsgálatok is igazolták a gránátalma számos pozitív hatását. DE mik is pontosan a gránátalma előnyei?



Fontos szerepe van a súlykontrollban

A gránátalma magjai alacsony kalóriatartalmúak, viszont rostokban igen gazdagok, ezért kiválóan alkalmasak méregtelenítésre és súlycsökkentésre is. A gránátalma 100 gramjában mindössze 83 kalóriáa van, viszont több, mint 4 gramm élelmi rost. A rostoknak köszönhetően javult az emésztés, fokozódik az anyagcsere és a zsírégető folyamatok is beindulnak.



Jó hatással van a szív- és érrendszerre

Néhány kutatás arra az eredményre jutott, hogy a gránátalma fogyasztásával hatékonyan lehet csökkenteni a szívbetegségek kialakulásáért felelős kockázati tényezőket például e gyümölcs levével csökkenthető az LDL koleszterinszint, a sejtek oxidációja és a szabadgyökök kialakulása. 2000-ben jelent meg az American Journal of Clinical
puszatlaj, 2015. január 29. csütörtök, 16:14
1/3
Képek, videók
CHIARA-L.jpg
katolikusokoldala
2017. január 25. szerda, 16:48
Chia mag.jpg
pacsakute
2016. november 19. szombat, 19:55
chia.jpg
lilagondolatok
2016. augusztus 30. kedd, 13:56
Chia ( Azték zsálya).jpg
pacsakute
2015. április 07. kedd, 10:19
Chia mag tartalma.png
pacsakute
2014. május 04. vasárnap, 11:58
Chia mag
pacsakute
2014. május 04. vasárnap, 11:49
Chiajna-kolostor;Bukar est
farkas1945
2011. október 18. kedd, 09:32
Chiajna-kolostor romjai;B
farkas1945
2011. október 18. kedd, 09:32
chia.533span.jpg
margitanya
2010. december 21. kedd, 12:33
year9_chia_cake.gif
veronika74
2010. szeptember 28. kedd, 19:51
„Meg is szabadít en
katalin_53
2018. június 24. vasárnap, 22:09
Nem szabad feledni 01.jpg
chillik
2018. június 10. vasárnap, 05:55
Nem szabad feledni 02.jpg
chillik
2018. június 10. vasárnap, 05:55
teázás a szabadba0605.jpg
maroka
2018. június 05. kedd, 09:54
Egész indulatát szabadjár
katalin_53
2018. május 24. csütörtök, 11:57
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.