Regisztráció  Belépés
2018. július 22. vasárnap | 29. hét | 203. nap | 01:12 | Magdolna
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Ételek , amiktől csak úgy ragyogni fog a bőrünk
bőrünk


Az antioxidánsokban, vitaminokban és egyéb tápanyagokban gazdag ételek fogyasztása nemcsak természetes ragyogást adhat bőrünknek, de még a fényvédelemben is segítségünkre lehetnek.
Citrusfélék

A citrusfélékben található C-vitamin nemcsak bőrünk kollagéntermelését segíti, de antioxidánsként védelmet nyújt a napártalmak és a hiperpigemntáció ellen is.
Áfonya

Az áfonya mély lila színe magas antioxidánstartalmára utal - konkrétan a benne található, rákmegelőző hatású antocianinokra és gyulladáscsökkentő bioflavonoidokra. De az áfonya rendszeres fogyasztása a méreganyagok kivezetésében is segít.

Zöld tea

A forró zöld teából olyan antioxidánsok szabadulnak fel, amelyek bizonyítottan gyulladásgátló és rákmegelőző tulajdonságokkal rendelkeznek, ráadásul pedig fokozhatják a bőr vérkeringését is. Fontos tudni, hogy ha kihűl a
vorosrozsa66, 2018. június 14. csütörtök, 16:27
Nagyanyáink bölcsességei a konyhából!!!
Cseresznye
Pattanások, ekcéma: Diófa
Pattanásos bőr: Spárga
Petefészek és húgyhólyag gyulladás: Sütőtök
Pikkelysömör, ekcéma: Zeller
Pikkelysömör, sömör, ótvar: Diófa
Prosztata- húgyhólyag- gyulladás, vízhajtó: Csirázott lucernamag, Tökmag, Lenmag, Napraforgó mag, Sütőtök, Füge
Rák esetén Páfrány fenyő, Lenmag, Sárgabarack, Sárgarépa, Vizitorma, Csirázott búza, árpa, vagy rozs, Cékla répa, Kelkáposzta, Káposzta, Szeder,
Rák, immun rendszer: Simahéjú őszibarack
Rákmegelőző, rákgyógyító: Kékparadicsom, Paprika
Reuma és atherosclerosis: Citrancs
Reuma fájdalmakra: Póréhagyma
Reuma: Citrom
Reuma: 5 Birsalma
Reuma: Cseresznye
Reuma: Körte
Reumás bántalmak ellen: Bodza bogyó,
Reumatikus fájdalmak, köszvény: Spárga, Meggy
Ritkítja a vért: Saláta, Mandarin
Rovar csípés: Uborka, Krumpli, Lenmag
Sav-lúg egyensúly: Simahéjú őszibarack
Segít a betegségből felépülni: Görögdinnye
Serkenti a vérképzést: Mustár,
vorosrozsa66, 2018. június 07. csütörtök, 13:46
Ha sokáig fiatalosak akarunk maradni....
A paradicsom igazi szuperélelmiszer, amely minden ember étrendjében gyakran kellene szerepeljen, aki szeretne sokáig fiatalos és egészséges maradni.
Számos kutatás igazolja, hogy a paradicsomban lévő likopin, illetve általában a karotinoidok hozzájárulnak a bőr megóvásához a napfény okozta károsító hatástól. Egy új tanulmány szerint pedig a rendszeres paradicsomfogyasztás csökkentheti egyes krónikus betegségek, közte daganatos betegségek kialakulásának kockázatát is.A paradicsom rákmegelőző hatását sokan a likopinnal hozzák összefüggésbe, de a szakemberek szerint ebben más összetevőknek is szerepük van. Ugyanakkor tény, hogy a likopin a karotinoidok közül a legerősebb antioxidáns, amely nemcsak az UV sugárzás okozta károsodástól véd, hanem bizonyos baktériumok károsító hatásától is. Emellett gátolja a kollagén lebontásáért felelős enzimek termelődését, így nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a bőr sokáig megőrizze fiatalosságát és feszességét.

A likopin szintén hasznos az
pacsakute, 2018. április 20. péntek, 17:53
Sokáig fiatalos és egészséges szeretnénk maradni
Paradicsomot

A paradicsom igazi szuperélelmiszer, amely minden ember étrendjében gyakran kellene szerepeljen, aki szeretne sokáig fiatalos és egészséges maradni.

Számos kutatás igazolja, hogy a paradicsomban lévő likopin, illetve általában a karotinoidok hozzájárulnak a bőr megóvásához a napfény okozta károsító hatástól. Egy új tanulmány szerint pedig a rendszeres paradicsomfogyasztás csökkentheti egyes krónikus betegségek, közte daganatos betegségek kialakulásának kockázatát is.A paradicsom rákmegelőző hatását sokan a likopinnal hozzák összefüggésbe, de a szakemberek szerint ebben más összetevőknek is szerepük van.

Ugyanakkor tény, hogy a likopin a karotinoidok közül a legerősebb antioxidáns, amely nemcsak az UV sugárzás okozta károsodástól véd, hanem bizonyos baktériumok károsító hatásától is. Emellett gátolja a kollagén lebontásáért felelős enzimek termelődését, így nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a bőr sokáig megőrizze fiatalosságát és feszességét.

A
suzymama, 2018. április 16. hétfő, 12:38
Az avokádóról
avokádó magas vitamin és ásványi anyag tartalma

Az avokádó nagyon gazdag tápanyagokban A, B-komplex, C, D, H, K viteminokban és kiemelkedően sok E vitamint tartalmaz. Ásványi anyag tartalma is magas, található benne kálium, vas, foszfor, magnézium, kalcium, nátrium és kitűnő antioxidáns hatása is van.

Egészségre gyakorolt hatása

Egészséges zsírtartalma miatt nagyon jó a szívnek és a keringésnek.
Jó hatással van a látásra.
Megelőzi a csontritkulást.
Rákmegelőző hatása is bizonyított.
Terhes nők számára nagyon előnyös.
Jótékonyan hat az idegrendszerre, általa megelőzhető a depresszió.
Magas rosttartalma miatt segíti az emésztést, illetve méregtelenít.
Immunerősítő hatása van.
Segíti a fogyást.
Kisgyermekeknek és időseknek különösen javasolt a fogyasztása, mert erősíti az idegrendszert.
Magas rosttartalma miatt, rendszeres fogyasztásával megelőzhetőek a szívrendszeri betegségek, magas vérnyomás és stroke, cukorbetegség, túlsúly
lovaszmarika, 2017. október 16. hétfő, 15:09
Ma van a dinnye világnapja........
szezonja.


Megvéd a hőgutától: Na ebben a melegben ez épp jól is jön! A görögdinnye ugyanis segít megelőzni a magas vérnyomást és csökkenteni a testhőmérsékletet. A mediterrán országokban élők előszeretettel fogyasztják délutánonként, ezzel megelőzve, hogy hőgutát kapjanak. Ráadásul a benne lévő hatóanyagok serkentik a felesleges folyadék izzadtsággal való távozását, ezzel is hűtve a szervezetedet.

Rákmegelőző: Magas likopintartalmának köszönhetően (ez a hatóanyag még a paradicsomban található meg nagyobb mennyiségben) megvédi a sejteket a szabad gyökök felszabadulásától. Kifejezetten a prosztata-, mell-, tüdő- és bélrák megelőzésében hatásos.

Cukorbetegek is fogyaszthatják: Ha valakinek alacsony cukor- és kalóriatartalmú diétát kell tartania a diabétesz miatt, gyakran hiányolja az édes ízeket az étrendjéből. Nos, nekik szuper megoldást jelenthet, hiszen bár van benne cukor, rengeteg
agica2004, 2017. augusztus 04. péntek, 15:41
Nagyanyáink bölcsességei a konyhából
Cseresznye
Pattanások, ekcéma: Diófa
Pattanásos bőr: Spárga
Petefészek és húgyhólyag gyulladás: Sütőtök
Pikkelysömör, ekcéma: Zeller
Pikkelysömör, sömör, ótvar: Diófa
Prosztata- húgyhólyag- gyulladás, vízhajtó: Csirázott lucernamag, Tökmag, Lenmag, Napraforgó mag, Sütőtök, Füge
Rák esetén Páfrány fenyő, Lenmag, Sárgabarack, Sárgarépa, Vízitorma, Csirázott búza, árpa, vagy rozs, Cékla répa, Kelkáposzta, Káposzta, Szeder,
Rák, immun rendszer: Simahéjú őszibarack
Rákmegelőző, rákgyógyító: Kékparadicsom, Paprika
Reuma és atherosclerosis: Citrancs
Reuma fájdalmakra: Póréhagyma
Reuma: Citrom
Reuma: 5 Birsalma
Reuma: Cseresznye
Reuma: Körte
Reumás bántalmak ellen: Bodza bogyó,
Reumatikus fájdalmak, köszvény: Spárga, Meggy
Ritkítja a vért: Saláta, Mandarin
Rovar csípés: Uborka, Krumpli, Lenmag
Sav-lúg egyensúly: Simahéjú őszibarack
Segít a betegségből felépülni: Görögdinnye
Serkenti a vérképzést: Mustár,
pacsakute, 2017. július 18. kedd, 17:47
A görögdinnye 3 áldásos egészségügyi hatása
daganatos betegségek megelőzésében lehet a segítségedre. A likopin gyorsan köti meg a káros szabadgyököket, melyek elősegítik a rák, valamint a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását.
Talán nem is gondolnád, de az édes gyümölcs még az UV-sugárzás elleni védelemben is fontos szerepet játszik. Ez szintén likopintartalmának köszönhető - hiszen ez az anyag fogja fel a bőrt érő káros sugarak hatásait.

Kitűnő vitaminforrás

A görögdinnye nem csupán likopintartalma miatt hatékony rákmegelőző. Magas vitamin- és ásványianyag-tartalma szintén hozzájárul immunrendszered megerősítéséhez. A-, C- és B-vitaminokban egyaránt gazdag, emellett magas foszfor-, cink- és szeléntartalommal bír.

Gyógyító erő számos betegség ellen

Ha megfáztál, a görögdinnye nemcsak a folyadékpótlásban tesz jó szolgálatot, hanem a lázadat is csillapítja. Enyhíti az emésztési zavarokat, a légúti panaszokat, és gyakori fogyasztása esetén kisebb valószínűséggel küzdesz majd ízületi gyulladásokkal.
eva6, 2017. július 18. kedd, 14:30
Júniusi zöldségfélék
azonban étkezésre is felhasználják. Hazánkban csupán szórványosan terjedt el. C-, A-, B1-, B2-, PP-vitamint, ezenkívül ásványi anyagokat is tartalmaz. Csípős, mustáros íze nagyon karakteres. Készíthető belőle főzelék, kiránthatjuk, salátának vagy savanyúságnak is jó.

Brokkoli
brokkoli
Közeli rokona a karfiolnak, sok A- és C-vitamint tartalmaz, de jelentős a tiamin, riboflavin, niacin, kalcium, és vastartalma is. Főleg C-vitamin, folsav, és béta-karotin forrás, fontos szerepe van a rákmegelőző étrendben. A brokkolit sokféleképpen használhatjuk és mélyhűtésre is alkalmas. Kukta fazékban készítve megóvhatjuk a bennlévő vitaminokat. Nem csak rózsája, hanem szára is ehető.

Zöldborsó (cukorborsó)
zöldborsó
A vitaminok közül B1-, B2-, és C-vitamint tartalmaz, de nem csak vitaminokban gazdag, hanem fehérje értéke és szénhidrát tartalma is jelentős. Kalória értéke megközelíti a burgonyáét, fehérje tartalma pedig kb. háromszor annyi. A zsenge, friss cukorborsó a gyerekek
lovaszmarika, 2017. június 20. kedd, 16:40
Egy lista minden betegségről, mivel gyógyították magukat
Diófa

Pattanásos bőr: Spárga

Petefészek és húgyhólyag gyulladás: Sütőtök

Pikkelysömör, ekcéma: Zeller

Pikkelysömör, sömör, ótvar: Diófa

Prosztata- húgyhólyag- gyulladás, vízhajtó: Csirázott lucernamag, Tökmag, Lenmag, Napraforgó mag, Sütőtök, Füge

Rák esetén Páfrány fenyő, Lenmag, Sárgabarack, Sárgarépa, Vízitorma, Csirázott búza, árpa, vagy rozs, Cékla répa, Kelkáposzta, Káposzta, Szeder,

Rák, immun rendszer: Simahéjú őszibarack

Rákmegelőző, rákgyógyító: Kékparadicsom, Paprika

Reuma és atherosclerosis: Citrancs

Reuma fájdalmakra: Póréhagyma

Reuma: Citrom

Reuma: 5 Birsalma

Reuma: Cseresznye

Reuma: Körte

Reumás bántalmak ellen: Bodza bogyó,

Reumatikus fájdalmak, köszvény: Spárga, Meggy

Ritkítja a vért: Saláta, Mandarin

Rovar csípés: Uborka, Krumpli, Lenmag

Sav-lúg egyensúly: Simahéjú
nagyuska, 2017. január 18. szerda, 18:18
1/12
Képek, videók
Vérépítő ételek.jpg
pacsakute
2018. április 05. csütörtök, 08:29
Lúgosító ételek.jpg
pacsakute
2018. február 23. péntek, 20:17
Csontépítő ételek.jpg
pacsakute
2017. november 28. kedd, 12:47
etelek_w_10_1.jpg
katalin_53
2017. augusztus 19. szombat, 17:07
egészséges ételek
herbert-fam
2017. január 17. kedd, 11:32
ételek (68).jpg
lenke1964
2017. január 13. péntek, 20:07
ételek (67).jpg
lenke1964
2017. január 13. péntek, 20:07
ételek (66).jpg
lenke1964
2017. január 13. péntek, 20:07
ételek (65).jpg
lenke1964
2017. január 13. péntek, 20:07
ételek (64).jpg
lenke1964
2017. január 13. péntek, 20:07
ételek (63).jpg
lenke1964
2017. január 13. péntek, 20:07
ételek (62).jpg
lenke1964
2017. január 13. péntek, 20:06
Ragyogni a mindennapokban
senorpedro
2010. január 10. vasárnap, 20:50
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.