Belépés
2018. október 16. kedd | 42. hét | 289. nap | 02:17 | Gál
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Vasban gazdag gyümölcsök
Lehet, hogy kevesen tudják, de vasszükségletünk egy részét gyümölcsfogyasztással is fedezhetjük. Ez azért is jó ötlet, mert a gyümölcsök C-vitamint tartalmaznak, ami segíti a bevitt vas felszívódását. Az alábbiakban komoly mennyiség található belőle.

Napon szárított paradicsom
Kevesen tudják, de a paradicsom valójában gyümölcs és nem zöldség. Napon szárított verziója az egyik legjobb növényi vasforrás - 100 grammban 9,1 miligramm vas található. Ez a napi szükséges bevitel több mint fele. Nyersen és főtt állapotban fogyasztva is vasat juttat a szervezetbe.

Aszalt szilva
Az aszalt szilva rendszeres fogyasztása segít felvenni a harcot a vashiánnyal. Egy adag aszalt szilvában a napi szükséglet körülbelül 9 százaléka megtalálható.

Mazsola
A mazsola, vagyis az aszalt szőlő a legtöbb gyümölcsnél nagyobb mennyiségben tartalmaz vasat. Egy csészényiben körülbelül 3,2 miligrammnyi található. Érdemes a mazsolát olyan C-vitaminban gazdag gyümölcsökkel együtt
lovaszmarika, 2018. július 30. hétfő, 07:58
Ételek , amiktől csak úgy ragyogni fog a bőrünk
bőrünk


Az antioxidánsokban, vitaminokban és egyéb tápanyagokban gazdag ételek fogyasztása nemcsak természetes ragyogást adhat bőrünknek, de még a fényvédelemben is segítségünkre lehetnek.
Citrusfélék

A citrusfélékben található C-vitamin nemcsak bőrünk kollagéntermelését segíti, de antioxidánsként védelmet nyújt a napártalmak és a hiperpigemntáció ellen is.
Áfonya

Az áfonya mély lila színe magas antioxidánstartalmára utal - konkrétan a benne található, rákmegelőző hatású antocianinokra és gyulladáscsökkentő bioflavonoidokra. De az áfonya rendszeres fogyasztása a méreganyagok kivezetésében is segít.

Zöld tea

A forró zöld teából olyan antioxidánsok szabadulnak fel, amelyek bizonyítottan gyulladásgátló és rákmegelőző tulajdonságokkal rendelkeznek, ráadásul pedig fokozhatják a bőr vérkeringését is. Fontos tudni, hogy ha kihűl a
vorosrozsa66, 2018. június 14. csütörtök, 16:27
Nagyanyáink bölcsességei a konyhából!!!
Cseresznye
Pattanások, ekcéma: Diófa
Pattanásos bőr: Spárga
Petefészek és húgyhólyag gyulladás: Sütőtök
Pikkelysömör, ekcéma: Zeller
Pikkelysömör, sömör, ótvar: Diófa
Prosztata- húgyhólyag- gyulladás, vízhajtó: Csirázott lucernamag, Tökmag, Lenmag, Napraforgó mag, Sütőtök, Füge
Rák esetén Páfrány fenyő, Lenmag, Sárgabarack, Sárgarépa, Vizitorma, Csirázott búza, árpa, vagy rozs, Cékla répa, Kelkáposzta, Káposzta, Szeder,
Rák, immun rendszer: Simahéjú őszibarack
Rákmegelőző, rákgyógyító: Kékparadicsom, Paprika
Reuma és atherosclerosis: Citrancs
Reuma fájdalmakra: Póréhagyma
Reuma: Citrom
Reuma: 5 Birsalma
Reuma: Cseresznye
Reuma: Körte
Reumás bántalmak ellen: Bodza bogyó,
Reumatikus fájdalmak, köszvény: Spárga, Meggy
Ritkítja a vért: Saláta, Mandarin
Rovar csípés: Uborka, Krumpli, Lenmag
Sav-lúg egyensúly: Simahéjú őszibarack
Segít a betegségből felépülni: Görögdinnye
Serkenti a vérképzést: Mustár,
vorosrozsa66, 2018. június 07. csütörtök, 13:46
Ha sokáig fiatalosak akarunk maradni....
A paradicsom igazi szuperélelmiszer, amely minden ember étrendjében gyakran kellene szerepeljen, aki szeretne sokáig fiatalos és egészséges maradni.
Számos kutatás igazolja, hogy a paradicsomban lévő likopin, illetve általában a karotinoidok hozzájárulnak a bőr megóvásához a napfény okozta károsító hatástól. Egy új tanulmány szerint pedig a rendszeres paradicsomfogyasztás csökkentheti egyes krónikus betegségek, közte daganatos betegségek kialakulásának kockázatát is.A paradicsom rákmegelőző hatását sokan a likopinnal hozzák összefüggésbe, de a szakemberek szerint ebben más összetevőknek is szerepük van. Ugyanakkor tény, hogy a likopin a karotinoidok közül a legerősebb antioxidáns, amely nemcsak az UV sugárzás okozta károsodástól véd, hanem bizonyos baktériumok károsító hatásától is. Emellett gátolja a kollagén lebontásáért felelős enzimek termelődését, így nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a
pacsakute, 2018. április 20. péntek, 17:53
Sokáig fiatalos és egészséges szeretnénk maradni
Paradicsomot

A paradicsom igazi szuperélelmiszer, amely minden ember étrendjében gyakran kellene szerepeljen, aki szeretne sokáig fiatalos és egészséges maradni.

Számos kutatás igazolja, hogy a paradicsomban lévő likopin, illetve általában a karotinoidok hozzájárulnak a bőr megóvásához a napfény okozta károsító hatástól. Egy új tanulmány szerint pedig a rendszeres paradicsomfogyasztás csökkentheti egyes krónikus betegségek, közte daganatos betegségek kialakulásának kockázatát is.A paradicsom rákmegelőző hatását sokan a likopinnal hozzák összefüggésbe, de a szakemberek szerint ebben más összetevőknek is szerepük van.

Ugyanakkor tény, hogy a likopin a karotinoidok közül a legerősebb antioxidáns, amely nemcsak az UV sugárzás okozta károsodástól véd, hanem bizonyos baktériumok károsító hatásától is. Emellett gátolja a kollagén lebontásáért felelős enzimek termelődését, így nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a bőr sokáig megőrizze fiatalosságát és feszességét.

A
suzymama, 2018. április 16. hétfő, 12:38
Az avokádóról
avokádó magas vitamin és ásványi anyag tartalma

Az avokádó nagyon gazdag tápanyagokban A, B-komplex, C, D, H, K viteminokban és kiemelkedően sok E vitamint tartalmaz. Ásványi anyag tartalma is magas, található benne kálium, vas, foszfor, magnézium, kalcium, nátrium és kitűnő antioxidáns hatása is van.

Egészségre gyakorolt hatása

Egészséges zsírtartalma miatt nagyon jó a szívnek és a keringésnek.
Jó hatással van a látásra.
Megelőzi a csontritkulást.
Rákmegelőző hatása is bizonyított.
Terhes nők számára nagyon előnyös.
Jótékonyan hat az idegrendszerre, általa megelőzhető a depresszió.
Magas rosttartalma miatt segíti az emésztést, illetve méregtelenít.
Immunerősítő hatása van.
Segíti a fogyást.
Kisgyermekeknek és időseknek különösen javasolt a fogyasztása, mert erősíti az idegrendszert.
Magas rosttartalma miatt, rendszeres fogyasztásával megelőzhetőek a szívrendszeri betegségek, magas vérnyomás és stroke, cukorbetegség, túlsúly
lovaszmarika, 2017. október 16. hétfő, 15:09
Ma van a dinnye világnapja........
szezonja.


Megvéd a hőgutától: Na ebben a melegben ez épp jól is jön! A görögdinnye ugyanis segít megelőzni a magas vérnyomást és csökkenteni a testhőmérsékletet. A mediterrán országokban élők előszeretettel fogyasztják délutánonként, ezzel megelőzve, hogy hőgutát kapjanak. Ráadásul a benne lévő hatóanyagok serkentik a felesleges folyadék izzadtsággal való távozását, ezzel is hűtve a szervezetedet.

Rákmegelőző: Magas likopintartalmának köszönhetően (ez a hatóanyag még a paradicsomban található meg nagyobb mennyiségben) megvédi a sejteket a szabad gyökök felszabadulásától. Kifejezetten a prosztata-, mell-, tüdő- és bélrák megelőzésében hatásos.

Cukorbetegek is fogyaszthatják: Ha valakinek alacsony cukor- és kalóriatartalmú diétát kell tartania a diabétesz miatt, gyakran hiányolja az édes ízeket az étrendjéből. Nos, nekik szuper megoldást jelenthet, hiszen bár van benne cukor, rengeteg
agica2004, 2017. augusztus 04. péntek, 15:41
Nagyanyáink bölcsességei a konyhából
Cseresznye
Pattanások, ekcéma: Diófa
Pattanásos bőr: Spárga
Petefészek és húgyhólyag gyulladás: Sütőtök
Pikkelysömör, ekcéma: Zeller
Pikkelysömör, sömör, ótvar: Diófa
Prosztata- húgyhólyag- gyulladás, vízhajtó: Csirázott lucernamag, Tökmag, Lenmag, Napraforgó mag, Sütőtök, Füge
Rák esetén Páfrány fenyő, Lenmag, Sárgabarack, Sárgarépa, Vízitorma, Csirázott búza, árpa, vagy rozs, Cékla répa, Kelkáposzta, Káposzta, Szeder,
Rák, immun rendszer: Simahéjú őszibarack
Rákmegelőző, rákgyógyító: Kékparadicsom, Paprika
Reuma és atherosclerosis: Citrancs
Reuma fájdalmakra: Póréhagyma
Reuma: Citrom
Reuma: 5 Birsalma
Reuma: Cseresznye
Reuma: Körte
Reumás bántalmak ellen: Bodza bogyó,
Reumatikus fájdalmak, köszvény: Spárga, Meggy
Ritkítja a vért: Saláta, Mandarin
Rovar csípés: Uborka, Krumpli, Lenmag
Sav-lúg egyensúly: Simahéjú őszibarack
Segít a betegségből felépülni: Görögdinnye
Serkenti a vérképzést: Mustár,
pacsakute, 2017. július 18. kedd, 17:47
A görögdinnye 3 áldásos egészségügyi hatása
daganatos betegségek megelőzésében lehet a segítségedre. A likopin gyorsan köti meg a káros szabadgyököket, melyek elősegítik a rák, valamint a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását.
Talán nem is gondolnád, de az édes gyümölcs még az UV-sugárzás elleni védelemben is fontos szerepet játszik. Ez szintén likopintartalmának köszönhető - hiszen ez az anyag fogja fel a bőrt érő káros sugarak hatásait.

Kitűnő vitaminforrás

A görögdinnye nem csupán likopintartalma miatt hatékony rákmegelőző. Magas vitamin- és ásványianyag-tartalma szintén hozzájárul immunrendszered megerősítéséhez. A-, C- és B-vitaminokban egyaránt gazdag, emellett magas foszfor-, cink- és szeléntartalommal bír.

Gyógyító erő számos betegség ellen

Ha megfáztál, a görögdinnye nemcsak a folyadékpótlásban tesz jó szolgálatot, hanem a lázadat is csillapítja. Enyhíti az emésztési zavarokat, a légúti panaszokat, és gyakori fogyasztása esetén kisebb valószínűséggel küzdesz majd ízületi gyulladásokkal.
eva6, 2017. július 18. kedd, 14:30
Júniusi zöldségfélék
azonban étkezésre is felhasználják. Hazánkban csupán szórványosan terjedt el. C-, A-, B1-, B2-, PP-vitamint, ezenkívül ásványi anyagokat is tartalmaz. Csípős, mustáros íze nagyon karakteres. Készíthető belőle főzelék, kiránthatjuk, salátának vagy savanyúságnak is jó.

Brokkoli
brokkoli
Közeli rokona a karfiolnak, sok A- és C-vitamint tartalmaz, de jelentős a tiamin, riboflavin, niacin, kalcium, és vastartalma is. Főleg C-vitamin, folsav, és béta-karotin forrás, fontos szerepe van a rákmegelőző étrendben. A brokkolit sokféleképpen használhatjuk és mélyhűtésre is alkalmas. Kukta fazékban készítve megóvhatjuk a bennlévő vitaminokat. Nem csak rózsája, hanem szára is ehető.

Zöldborsó (cukorborsó)
zöldborsó
A vitaminok közül B1-, B2-, és C-vitamint tartalmaz, de nem csak vitaminokban gazdag, hanem fehérje értéke és szénhidrát tartalma is jelentős. Kalória értéke megközelíti a burgonyáét, fehérje tartalma pedig kb. háromszor annyi. A zsenge, friss cukorborsó a gyerekek
lovaszmarika, 2017. június 20. kedd, 16:40
Egy lista minden betegségről, mivel gyógyították magukat
Diófa

Pattanásos bőr: Spárga

Petefészek és húgyhólyag gyulladás: Sütőtök

Pikkelysömör, ekcéma: Zeller

Pikkelysömör, sömör, ótvar: Diófa

Prosztata- húgyhólyag- gyulladás, vízhajtó: Csirázott lucernamag, Tökmag, Lenmag, Napraforgó mag, Sütőtök, Füge

Rák esetén Páfrány fenyő, Lenmag, Sárgabarack, Sárgarépa, Vízitorma, Csirázott búza, árpa, vagy rozs, Cékla répa, Kelkáposzta, Káposzta, Szeder,

Rák, immun rendszer: Simahéjú őszibarack

Rákmegelőző, rákgyógyító: Kékparadicsom, Paprika

Reuma és atherosclerosis: Citrancs

Reuma fájdalmakra: Póréhagyma

Reuma: Citrom

Reuma: 5 Birsalma

Reuma: Cseresznye

Reuma: Körte

Reumás bántalmak ellen: Bodza bogyó,

Reumatikus fájdalmak, köszvény: Spárga, Meggy

Ritkítja a vért: Saláta, Mandarin

Rovar csípés: Uborka, Krumpli, Lenmag

Sav-lúg egyensúly: Simahéjú
nagyuska, 2017. január 18. szerda, 18:18
1/12
Képek, videók
gyümölcsök.jpg
durcimarcika
2018. augusztus 13. hétfő, 12:37
Gyümölcsök
eva6
2018. július 08. vasárnap, 16:31
gyümölcsök
eckerkata
2018. július 07. szombat, 11:35
Gyümölcsök
eva6
2018. június 24. vasárnap, 09:49
junius-gyumolcsok.jpg
eva6
2018. június 16. szombat, 15:37
Margaretták gyümölcsökkel
eva6
2018. június 08. péntek, 16:59
Boldogok, akik komolyan t
katalin_53
2018. március 30. péntek, 15:57
Komoly állás
sanci81
2018. január 16. kedd, 17:44
Komoly tekintettel
sanci81
2017. június 04. vasárnap, 17:12
a komolyka
orban47
2017. április 23. vasárnap, 08:21
Komoly lett már 01.jpg
chillik
2017. március 05. vasárnap, 08:14
Komoly lett már 02.jpg
chillik
2017. március 05. vasárnap, 08:14
de komoly vagy
orban47
2016. október 06. csütörtök, 23:00
Mondd, doki ez komoly?
sanci81
2016. július 16. szombat, 18:27
Komoly kapcsolatot
sanci81
2015. december 10. csütörtök, 16:26
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.