Regisztráció  Belépés
2018. augusztus 18. szombat | 33. hét | 230. nap | 14:43 | Ilona
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
A jó alvás titkai
étrenddel is hozzá tudunk járulni. Íme néhány alvást segítő élelmiszer. Mit érdemes ennünk, hogy kielégítő legyen az éjszakai pihenés?


- Halat: a legtöbb hal - különösen a tonhal, lazac és a laposhal - tele van B6-vitaminnal. Erre szükségünk van a melatonin-képzéshez. Ez olyan hormon, amely sötét hatására alvásra késztet.

- Jázmin rizst: ha egy nehezen elalvó ember szénhidrátban gazdag ételeket eszik, így zöldségekkel vagy paradicsomszósszal készült rizst, sokkal előbb álomba merül - a magas glikémiás indexel (GI) rendelkező élelmiszernek köszönhetően, mint amilyen a jázmin rizs. Még a tudósok sem tudják igazán, hogyan működik a dolog, de úgy vélik, a magas glikémiás indexű étel nagyobb mennyiségű inzulint eredményez, mindez növeli a vérben az alvás-előidéző triptofán arányát más aminosavakhoz.

- Meggylét: egy tanulmány szerint a melatoninban gazdag meggylé alvást segítő ital.
vorosrozsa66, 2018. augusztus 13. hétfő, 20:22
Hold horoszkóp
Szerdai holdhoroszkóp(2018-08-08)
- Mai napi horoszkóp -

Ma érzékeny hangulatban leszünk, - nincs ínyünkre a kíméletlen munkahelyi robot. A kritikának sem örülünk, napokra megsértődünk a bírálat miatt. Visszavonulunk és egyedül nyalogatjuk a sebeinket. Ma a gyomrunk lesz érzékenyebb, a nehéz, vagy túl zsíros ételek nagyon megterhelik emésztőrendszerünket. A hangulatunknak is jót tesz, ha inkább csak könnyű ételeket fogyasztunk. Együnk inkább kevesebbet, de naponta többször. Főleg zöldfélét fogyasszunk!

(harmonet.hu)
jjanosne, 2018. augusztus 08. szerda, 06:37
Hogyan viseljük el könnyeben a hőséget...
Az embernek a nyárról az üdülés,és a kikapcsolódás
jut az eszébe,de sokunknak nehéz időszak a hőség és a kánikula.
Egy - két tanács,hogyan tegyük könnyebbé ezt az időszakot.
Ne menjünk a napra de. 11- du.15 óra között,ha mégis megtesszük
mindíg legyen nálunk ivóvíz.
A nagy melegben az ember étvágya sem az igazi.
Fogyasszunk folyadékban gazdag gyümölcsöket,zöldségeket.
Kerüljük a csípős,fűszeres ételeket.Este soha ne együnk nehéz ételt.
Fogyasszunk sok folyadékot,vizet, teát,savmentes üditőt.
Jót tesz a kefír,a joghurt,és hasznosak a levesek is.
Nem ajánlott a szénsavas üditő,az alkohol,sőt még a kávé fogyasztása sem!
Hűtse le nappalra lakását,csak hajnalban,éjszaka szellőztessen.
Ha van rá lehetősége zuhanyozzon naponta akár többször is langyos vízzel.
Könnyű,világos,bő szabású,pamut alapanyagú ruhát viseljen.
Az éjszakai alváshoz,vékony nyári paplant,természetes alapanyagból
készült,(pl len,pamut,vadselyem) ágyneműt használjon.
mircsimarcsi, 2018. augusztus 06. hétfő, 21:41
Farkas Anna
vidám s boldog az élet,
hegy, erdő, völgy, nyújt ott nekünk szépet.
A napsugár, sűrű erdő tetején felragyog,
szívünkben a boldogság zakatol-dobog.

A hajnali kelés, mindenkinek nehéz,
meditálás, jóga, tai-chi, lelkünkbe benéz.
Kitárja a bánat, rossz emlék kapuit,
kisöpri mindazt, mi minket szomorít.

Hosszú asztalokon fehér terítő virít,
szem-szájnak ingere, hívogatva csábít.
Elképzelt diéta most szóba sem jöhet,
ha a pincér hozza a finom ételeket.

Nehéz ellenállni, pedig szeretnénk,
vagy legalábbis, csak a felét ennénk!
De ki bele kóstol, az mohón folytatja,
kilók lefaragása, őt már nem izgatja.

Jókedvű társaság ismerkedik, mesél,
szeretet, vidámság itt mindenkit elér!
Lombos fák alatt, pad-asztal hívogat,
ott töltünk emlékezetes, kedves órákat.

Tere-fere, kávé, fagyi, megnyitja érzékünk,
sokféle emberrel, egy húron pendülünk.
Jóga tábor hatása boldogság
menusgabor, 2018. augusztus 06. hétfő, 20:30
Így állítsuk át pajzsmirigyünket zsírégetésre és az anyagcse
túlműködése, mely a pajzsmirigy hormonok túlzott termelődését jelenti. Ez az állapot hirtelen fogyáshoz vezet a felgyorsult anyagcsere miatt, valamint szabálytalan szívritmust is okoz.

A hormonok kiegyensúlyozatlansága helyreállítható életmódbeli változtatásokkal. Kezdetben együnk sok nyers élelmiszert, mozogjunk rendszeresen, alakítsunk ki egészséges kapcsolatokat és próbáljuk csökkenteni az életünkben a stresszt.

Dr. Emerson azt javasolja, tegyük fel magunknak a kérdést: A megfelelő ételeket eszem? Jó vizet iszom? Elég napfényhez jutok? Alszom eleget? Mozgok annyit, amennyit kell? Vannak gyógyszerek az ételeimben?
Dr. Schwartz azt is hozzáteszi, meg kell hallgatnunk, amit testünk mond nekünk. Ha nem tudunk éjjel aludni, gondolkodjunk el rajta, vajon miért nem tudunk. Túl sokat ittunk és felébredtünk az éjszaka közepén? Túl sokat ettünk? Nehéz ételt fogyasztottunk lefekvés előtt? Túl későn edzettünk? Az ágyunk körül túl sok az elektromos berendezés? Úgy feküdtünk le, hogy közben
tinka1951, 2018. július 21. szombat, 14:55
Vércsoportod megmutatja milyen betegségekre vagy hajlamos!
vízbe.
• Akinek folsavhiánya van, általában rosszul reagál az antidepresszánsokra. A 0-ás vércsoportúaknak folyamatosan kellene folsavat szedniük.
AB-és vércsoport
Az A-vércsoporthoz tartozó emberek nehezebben emésztik az állati fehérjéket, inkább a szénhidráttartalmú rizs és gabonatermékeket, a növényi táplálékot hasznosítják, könnyebben át tudnak térni a vegetáriánus táplálkozásra, míg a B-vércsoportúak emésztőrendszerüknek köszönhetően igen változatosan táplálkozhatnak, viszont az ételeket olyan nagy hatékonysággal képesek feldolgozni, hogy hajlamosabbak a hízásra. Most lássuk, milyenek az AB-vércsoportúak adottságai! Az AB-vércsoportúak az emberiség elenyésző hányadát teszik ki, mindössze körülbelül az öt százalékát. Érzelmileg gazdagok, áldozatkészek, ám nyugtalan természetűek. Érzéseik erősen befolyásolják a tetteiket. Inkább az ösztöneik, mintsem a józan eszük irányítja őket. Az AB-vércsoportú embert a kapcsolataiban állandóan kétségek gyötrik, gyakran alaptalan félelmek
irmus, 2018. július 01. vasárnap, 15:40
Tallóztam
A reggeli sokak szerint a nap legfontosabb étkezése, amikor (legalább is sokan azt gondolnánk), szinte bármit ehetünk.. Van viszont pár olyan étel és ital, amiket jobb, ha nem fogyasztunk éhgyomorra..

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, sokak szerint. Nem mindenki reggelizik és aki eszik is valamit reggel, az sem feltétlenül egészséges ételeket választ. Nem mindent szabad éhgyomorra fogyasztani, mert egyes finomságok akár károsak is lehetnek a szervezetre, ha reggelire eszed. A következőket ne fogyaszd éhgyomorra.

1. Citrusfélék

A tévében mindig azt látjuk, hogy a fiatal szépségek egy pohár narancslével kezdik a napot. Azonban ez tilos, mert ha éhgyomorra fogyasztod, akár gyomorhurutot és még allergiát is kiválthat.

2. Banán

Fantasztikus gyümölcs, de meg vannak a hátrányai is. Nehezen emészthető, ha étkezés előtt fogyasztod puffadást is okozhat. Ha banánt eszel utána nem ajánlatos vizet innod. Étkezés után egy órával érdemes banánt fogyasztani, hogy
horvathnemagdi, 2018. június 17. vasárnap, 05:50
Kánikulai tanácsok- Idősebbeknek
hőmérséklethez, mivel testük kevésbé képes elviselni a hőmérséklet hirtelen változásait, az esetleges krónikus betegségek pedig negatívan befolyásolják a szervezet reakcióit a melegre. Bizonyos gyógyszerek gátolhatják az izzadást és megváltoztathatják a test hőmérséklet szabályozását.

10 praktikus tanács idősebbeknek kánikula idejére

1, Igyanak sok vizet, attól függetlenül, hogy szomjasnak érzik-e magukat, kerüljék az alkoholt és a koffeint.

2, Fogyasszanak hűsítő ételeket, akár otthon készített jégkrémet, fagyasztott gyümölcsöket.

3, Kerüljék a nehéz ételeket, helyette könnyű csirkét, salátát vagy tésztát egyenek.

4, Helyezzenek hideg vizes törölközőt a nyakukra.

5, Ülés közben lógassák bele a lábukat egy mosdótál hűsítő (nem túl hideg) vízbe

6, Tartsák otthonukat minél hűvösebben, a legforróbb időszakban eresszék le a redőnyöket.

7, Könnyű pamut ruhát viseljenek, ami hagyja lélegezni bőrüket.

8,
pacsakute, 2018. június 14. csütörtök, 09:15
5000 éve bevált tippek a kánikula enyhítésére...
körömvirág, levendula, mályva, orbáncfű, útifű
Tejtermékek: Tej, joghurt, kefir szintén hűtő hatásúak.
Gyümölcsök, gyümölcslevek: Édes alma, körte, édes bogyós gyümölcsök, gránátalma, görögdinnye, sárgadinnye

Mit együnk kánikulában?
Az édes, fanyar, keserű ízek hűtő hatásúak. A sós, savanyú és csípős, pikáns ízeket kerülni kell ebben az időben, mert azok belülről fűtenek. Nem elég, hogy kívül kánikula van, úgy fogjuk érezni magunkat, mint egy kazán! A hűtő hatású ízeket, könnyű ételeket kell előnyben részesíteni. A lédús, főtt ételek, nyers saláták, levesek előnyösek.

A fűszeres, sült, nehéz, emésztést megterhelő ételeket most el kell felejteni. Ilyenkor a csökkenő étvágy is jelzi, hogy a szervezetnek kisebb adag ételre van szüksége. Nagy melegben napi kétszeri étkezés elegendő: délelőtt és kora délután. Ajánlatos kerülni a száraz ételeket is, a túlzott só használatot, chipseket.

A következő élelmiszerek ajánlottak, mivel hűtő hatásúak a
suzymama, 2018. június 08. péntek, 08:46
Hogyan fogyjunk a hasunkról – 6 tipp
káliumban gazdag ételek fogyasztása, mint a banán vagy az édesburgonya, segíti lecsökkenteni a csípőtájék szélességét. Fontos azonban, hogy eleget és megfelelően eddzen, mivel ezek az ételek hizlalóak is lehetnek.

Maradjon hidratált: A megfelelő mennyiségű vízfogyasztás biztosítja, hogy a rost eléri célját és meggátolja a

székrekedést. Ha azonban nem fogyaszt elegendő vizet, ez megnövelheti a kálium és nátrium szintet is.
Kerülje az emésztési stresszt: Kerülje a nehezen emészthető ételeket, mint a túl cukros vagy zsíros élelmiszerek.

Ehelyett inkább az egyszerűbb ételeket részesítse előnyben, amelyek teljes kiőrlésű alapanyagokból készültek, illetve párolt zöldségeket tartalmaznak, hogy ezzel is gyógyítsa emésztőrendszerét.

Hanyagolja a mesterséges édesítőszereket: Az ízesített vizekben, diétás ételekben, csökkentet energiatartalmú vagy cukormentes termékekben található mesterséges édesítőszereket nem tudja teljesen megemészteni a szervezet, A vastagbélben
pacsakute, 2018. június 07. csütörtök, 18:30
Hogyan hűtsük le a lakásunkat a hőségben?
Ha a lakásunkban nincs légkondicionáló berendezés, és nem is akarunk klímát beszereltetni, akkor is lehűthetjük a szobáinkat kánikulában.

Erre számos egyszerű, közismert módszer létezik, de ajánlunk olyat is, ami a meglévő - közkeletű - metódusok kombinálásából, illetve egy kis pluszötletből fakad.
Iszonyatos melegben a lakásunk hűtése fontos, hiszen ha nap közben otthon vagyunk, akkor el kell kerülnünk a hőgutát. De a munkába járóknak is lényeges, hogy éjjelente ki tudják pihenni magukat.

Márpedig kánikula idején az éjszakai alvás is nehezen szokott menni. Néhány tippet összegyűjtöttünk most, ami segítheti a lakásunk légkondicionáló nélküli hűvösen tartását.
Mielőtt erre rátérnénk, a legfontosabb hangsúlyozni, hogy nagy melegben a megfelelő mennyiségű folyadék, és elsősorban víz fogyasztása ajánlatos, ez az egyik legfontosabb óvintézkedés, akárhol tartózkodunk: lakásban, utcán vagy a munkahelyünkön.

1. Sötétítsünk!
Engedjük le a redőnyt, a rolót és
suzymama, 2018. május 31. csütörtök, 15:00
Tallóztam
szerepe van az anyagcserét illetően, és több mint 300 enzimben megtalálható a szervezetünkben. Segít a testünk méregtelenítésében, és növeli az energiaszintünket. Ez is segít az emésztésben.

Tehát miért nem jutunk manapság elég magnéziumhoz? Nos, régen a talajban megtalálható volt a magnézium, ami manapság már nincs így. Az emberek étrendje drasztikusan megváltozott, és sokan nem fogyasztanak már dióféléket, babokat, magokat, makrélát, sötét leveles zöldeket és hasonló, magnéziumban gazdag ételeket.

Íme, a magnéziumhiány leggyakoribb jelei:

1. Szorongás
2. Asztma
3. Vérrögök
4. Bélbetegség
5. Kalciumhiány
6. Zavartság
7. Székrekedés
8. Hólyaggyulladás
9. Depresszió
10. Nehéz nyelés
11. Szédülés
12. Fáradtság
13. Termékenység / koraszülés
14. Magas
horvathnemagdi, 2018. május 31. csütörtök, 10:48
1/130
Képek, videók
A Grand Central titkai
sanci81
2017. május 27. szombat, 14:52
Böbétől éjszakai pihenés
csalogany13
2012. február 25. szombat, 18:39
Tilinger Attila - Nehezen
sanci81
2018. április 14. szombat, 19:11
Nehezen tanuló.gif
pacsakute
2012. augusztus 27. hétfő, 08:07
cic nehezen indul a hét.j
sarkadykati
2012. augusztus 05. vasárnap, 19:54
nehezen gyógyul a szív
lovaszmarika
2011. november 08. kedd, 14:27
Már nehezen bírom
pirine
2009. május 21. csütörtök, 18:48
A felállás már nehezen me
bocskai63-71
2008. június 10. kedd, 11:54
nehezen nyílík, ha a mási
aranyemberke
2007. november 21. szerda, 19:04
Nehezen megy még az alvás
bushidog
2007. november 02. péntek, 08:19
Nehezen állt össze.jpg
miday
2007. szeptember 01. szombat, 21:26
de nehezen csúszott
kovacsdeniel
2006. szeptember 14. csütörtök, 00:46
Magas-Tátra (Szlovákia.jp
eckerkata
2018. július 30. hétfő, 10:49
recept magas vérnyomás cs
irmus
2018. január 16. kedd, 08:25
magasles.png
chillik
2017. november 23. csütörtök, 13:36
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.