Belépés
2018. október 22. hétfő | 43. hét | 295. nap | 09:56 | Előd
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
6 tipp a rák megelőzéséhez
felelős a túlsúly, illetve az elhízás.

Egyes kutatások szerint megfelelő életmóddal és ideális táplálkozással a rákos betegségek legnagyobb része megelőzhető lenne.
2, Hagyjuk el a finomított szénhidrátokat!

A fejlett világ sok millió, krónikusan magas inzulinszinttel rendelkező lakosa között azonban vannak olyanok, aki se nem túlsúlyosak, se nem elhízottak, vagyis csupán az, hogy nem tartozunk az elhízottak táborába, még nem véd meg minket a magas inzulinszint kialakulásának veszélyétől. Ezért a legjobb megelőzési módszer a finomított cukrok és keményítők minimálisra csökkentése, vagy teljes elhagyása. Cseréljük az üdítőitalokat vagy cukrozott gyümölcsleveket vízre, zöldséglevekre és teákra, a fehér kenyeret teljes kiőrlésűre. Sőt, a legjobb a kenyérféleségeket elhagyni, helyette ott van a sokkal egészségesebb burgonya vagy a rizs. Cukrok, csokik és hasonló édességek helyett együnk gyümölcsöt, és édesítsünk sztíviával.
3, Figyeljünk oda az alkoholfogyasztásra!

A
vorosrozsa66, 2018. október 10. szerda, 20:29
A dióról
hatást.

http://biobody.hu/blog/milyen-betegsegeknel-jo-a-dio/



Gazdag omega-3 zsírsavakban és nagyobb mértékben tartalmaz antioxidánsokat más ételeknél - a dió rendszeres fogyasztása a szervezet működésének számos területén fejthet ki jótékony hatást.
A dió tömegének 65 százaléka zsír, ennek megfelelően magas a kalóriatartalma, ami által energiadús ételként tartják számon. Egyes kutatások ráadásul azt mutatják, ez a finomság így sem növeli az elhízás veszélyét. Olyan fontos ásványi anyagok és vitaminok is megtalálhatók benne, mint a folsav, foszfor, magnézium, B6 és E-vitamin, valamint további komplex bioaktív összetevők.

A csonthéjas gyümölcs fogyasztásához több egészséges hatást is társítanak, így például egyes szívbetegségek előfordulási kockázatának csökkenését, az agyfunkciók javítását, illetve lehetséges eszközként vizsgálják a rákmegelőzés kapcsán.

Termése
lovaszmarika, 2018. május 17. csütörtök, 15:12
Zöldségek-gyümölcsök-magvak jó hatásai
mennyiségű B6-vitamint, cinket, kaciumot, és magnéziumot tartalmaz.
A rendszeres spárga fogyasztása csökkenti a cukorbetegség kialakulásának kockázatát, megakadályozza a vesekő kialakulását, és csökkenti a csecsemők idegcső rendellenességeinek kialakulását is.

Banán
A banán természetes módon zsír-, koleszterin-, és só mentes, azonban nagy mennyiségű káliumot tartalmaz.
A banán fogyasztása csökkenti a vérnyomást, csökkenti a gyermekkori leukémia kialakulásának veszélyét, és segíti a szív egészségének fenntartását.

Bazsalikom
A bazsalikom A-, K- és C-vitaminban gazdag, ezen túl pedig magnéziumot, vasat, káliumot és kalciumot is tartalmaz.
A bazsalikom fogyasztásával csökkentheti a szervezet gyulladásait és duzzanatait, megakadályozhatja az idősödés káros hatásait, valamint az izületi gyulladást és a gyulladásos bélproblémákat is kezelheti vele.

Cékla
A cékla napjaink legújabb szuperétele, hiszen a zöldség
pacsakute, 2016. április 08. péntek, 11:57
lenmag jótékony hatásai
vérben lévő koleszterin értékét.
A magok hatása ugyanis megegyezik a gyógyszerekével, amelyeket a magas koleszterinszinttel rendelkező betegeknek írnak elő az orvosok.

Szintén a rostoknak köszönhetően, a lenmag kíméli a szívet és az érrendszert a megbetegedésektől.

Továbbá az Omega 3 és 6 zsírsav hatására kordában tartja a vérnyomást, így segítséget nyújt a magas vérnyomással küzdőknek.

Megelőzi a vérrögök képződését, ezáltal csökkenti a szívinfarktus vagy agyvérzés veszélyét is.

Védelmet nyújt a rák ellen.
Segít a változókorú nőknek.

A magok azon nők számára is jók, akik a menopauza határán vagy már a változókorban vannak.

A bennük rejlő összetevők ugyanis hasonlóak a hormonokhoz, amelyek meggátolják a mellrák kialakulásának veszélyét.

Ugyanakkor linolsavat és lignint is tartalmaz, amely védelmet nyújt a prosztata- és vastagbélrákkal szemben.

Egyszóval, a lenmag természetes ellenszere a rákos sejtek
faciendum, 2016. április 06. szerda, 15:21
A várandósok túlzott halfogyasztása miatt nőhet a gyerekek elhízásának kockázata
Akár 22 százalékkal is növelte a gyerekkori elhízás veszélyét, ha a várandós nő heti három alkalomnál többször evett halat - idézte a The Independent online kiadása a JAMA Pediatrics című szaklapban ismertetett nagyszabású kutatást.

A halfogyasztást a születés utáni két év gyors növekedésével is összefüggésbe hozták. A kutatók úgy vélik, a halakban található szennyező anyagoknak lehet hormonális hatása, bár elismerték, hogy ez csak spekuláció.

A tanulmány 26 184 amerikai és európai várandós nő és gyerekeik adatait gyűjtötte össze. A nők halfogyasztásának gyakorisága a belgiumi havi kétszeritől a spanyol heti 4,45 alkalomig terjedt.

A vizsgálatba vont gyerekek 15,2 százaléka, azaz 3476 volt túlsúlyos vagy elhízott négy-hatéves korában. A kismama túlzott halfogyasztása 14 százalékkal növelte az esélyét annak, hogy a gyerekek négyéves korukra túlsúlyosak vagy elhízottak legyenek, és 22 százalékkal annak, hogy hatéves korukra elhízzanak.

A hatás általában erősebb volt a lányoknál, mint a
velemenyezd, 2016. február 16. kedd, 15:59
Egészséges ételek
mennyiségű B6-vitamint, cinket, kalciumot, és magnéziumot tartalmaz.

A rendszeres spárga fogyasztása csökkenti a cukorbetegség kialakulásának kockázatát, megakadályozza a vesekő kialakulását, és csökkenti a csecsemők idegcső rendellenességeinek kialakulását is.

Banán
A banán természetes módon zsír-, koleszterin-, és só mentes, azonban nagy mennyiségű káliumot tartalmaz.

A banán fogyasztása csökkenti a vérnyomást, csökkenti a gyermekkori leukémia kialakulásának veszélyét, és segíti a szív egészségének fenntartását.

Bazsalikom
A bazsalikom A-, K- és C-vitaminban gazdag, ezen túl pedig magnéziumot, vasat, káliumot és kalciumot is tartalmaz.

A bazsalikom fogyasztásával csökkentheti a szervezet gyulladásait és duzzanatait, megakadályozhatja az idősödés káros hatásait, valamint az izületi gyulladást és a gyulladásos bélproblémákat is kezelheti vele.

Cékla
A cékla napjaink legújabb szuperétele, hiszen a zöldség maga, vagy a
pacsakute, 2016. január 20. szerda, 20:27
Tíz hiba, amit szemünk ellen elkövetünk
"emlékezik" évtizedeken át a károsodásokra, mint a bőr. Ezért a napszemüveg használata nagyon fontos minden alkalommal, amikor nagyobb UV sugárzásnak vagyunk kitéve: erős napsütésben, víz mellett, téli, havas sportok közben.

Nem mindegy az sem, milyen napszemüveget használunk: az egyszerű sötétített, UV-védelmet nem tartalmazó napszemüveg ugyanis többet árt, mint használ.

Sérülésveszély
Vannak olyan tevékenységek, amelyek végzésekor állandó veszélyben van a szemünk. A sérülés veszélyét sokan nem veszik komolyan például motoros fűkaszával végzett fűnyírás, fűrészelés, motorozás közben. A védőszemüveg ilyen esetekben súlyos szemsérüléstől, látáskárosodástól menthet meg. Még kevesebben gondolnak arra, hogy akár szórakozás közben is adódhat ilyen jellegű baleset: egy rossz technikával nyitott pezsgő, a paintballozás közben levett fejvédő, a tűzijáték helytelen használata, de akár a lézermutató szemre irányítása is okozhat súlyos szemsérülést.

A szemet is lehet
lovaszmarika, 2015. december 31. csütörtök, 13:01
Nem fáj, de gyilkol: a magas koleszterinszint
koleszterin- és trigliceridszintje normalizálható, és ezzel a koszorúér-betegség, a szívinfarktus, az agyi infarktus és a hirtelen halál rizikója is csökken.

A magas vérzsírszintet nemcsak a túl zsíros táplálkozás, hanem a túl sok szénhidrát- és alkoholfogyasztás, a rosszul beállított cukorbetegség, a kövérség (alma típusú elhízás), esetenként fogamzásgátlók és bizonyos gyógyszerek is okozhatják. A vérzsírszint 1 százalékos csökkentése 2 százalékkal csökkenti a szívinfarktus és a hirtelen halál veszélyét.

Tévhitek a koleszterinről

A mérések alapján minden harmadik magyart érintő betegségben egyebek mellett az is szerepet játszhat, hogy még mindig sok tévhit kering a koleszterinnel kapcsolatban. Lássuk a három legelterjedtebbet:

,,Ha nem fáj, nincs baj"

A magas koleszterinszint sokáig nem fáj, nincsenek tünetei, ezért hívják ,,csendes gyilkosnak". Az elnevezés sajnos nagyon is találó, hazánkban ugyanis régóta a szív- és érrendszeri
anna4459, 2015. december 07. hétfő, 08:49
Az elhízás ellen is hatásos a vörösbor
Fischer-Posovszky.

Kiderült, hogy a reszveratrol megakadályozza az elősejtek növekedését és felnőtté érését, ráadásul megakadályozza a zsír raktározódását is.
Még ennél is érdekesebb azonban az, hogy a reszveratrol csökkenti bizonyos citokinek termelődését, márpedig ezek a kapcsolatba hozhatóak az elhízással kapcsolatos betegségek (diabétesz, koronaér-elzáródás) kialakulásával.
Mindemellett a reszveratol ösztönzi annak a fehérjének a kialakulását, amelyről tudjuk, hogy csökkenti a szívroham veszélyét.

A kutatás eredménye megerősíti azt az elméletet, amely szerint a reszveratrol magyarázza az úgynevezett "francia paradoxont", vagyis azt az ellentmondást, hogy bár a franciák viszonylag zsírosan étkeznek, mégis kevesebben halnak meg közülük szívbetegség következtében, mint más fejlett államokban.
Mivel a reszveratrol közvetlenül a zsírsejtekre hat, megelőzheti az elhízást, illetve segíthet annak legyőzésében - hangsúlyozta
eva6, 2015. október 06. kedd, 09:05
Közkedvelt ételek jótékony egészségügyi hatásai
nagy mennyiségű B6-vitamint, cinket, kaciumot, és magnéziumot tartalmaz.

A rendszeres spárga fogyasztása csökkenti a cukorbetegség kialakulásának kockázatát, megakadályozza a vesekő kialakulását, és csökkenti a csecsemők idegcső rendellenességeinek kialakulását is.

Banán
A banán természetes módon zsír-, koleszterin-, és só mentes, azonban nagy mennyiségű káliumot tartalmaz.
A banán fogyasztása csökkenti a vérnyomást, csökkenti a gyermekkori leukémia kialakulásának veszélyét, és segíti a szív egészségének fenntartását.

Bazsalikom
A bazsalikom A-, K- és C-vitaminban gazdag, ezen túl pedig magnéziumot, vasat, káliumot és kalciumot is tartalmaz.
A bazsalikom fogyasztásával csökkentheti a szervezet gyulladásait és duzzanatait, megakadályozhatja az idősödés káros hatásait, valamint az izületi gyulladást és a gyulladásos bélproblémákat is kezelheti vele.

Cékla
A cékla napjaink legújabb szuperétele, hiszen a zöldség maga, vagy a zöldség leve
pacsakute, 2015. szeptember 07. hétfő, 09:24
Négy ok, amiért kezeltetni kell a horkolást
időszakát követően az alvási apnoe előfordulása nagyjából azonos a nők és a férfiak körében.

Az alvási apnoe következményei

Az alvási apnoe tünetei nemcsak a nyugodt éjszakai pihenést zavarják meg, de az oxigénhiányos állapot a szervezetben olyan kedvezőtlen folyamatokat indít el, amelyek rövid távon az életminőséget rontják, de hosszú távon súlyos betegségekhez vezethetnek.

1. Az éjszakai légzéskimaradások megnövelik a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának veszélyét. Alvási apnoeban szenvedő betegek körében nagyobb a kamrai ritmuszavar, szívmegállás és agyvérzés kockázata, az éjszakai légzéskimaradás okozhat alvás alatti szívritmuszavart, szívinfarktust vagy stroke-ot, mely végzetes kimenetelű is lehet.

2. A gyakori éjszakai légzéskimaradás stresszt jelent a szervezet számára. Általánosan ismert, hogy a stressznek szerepe van a magasvérnyomás-betegség kialakulásában, illetve ronthatja a már meglévő betegség tüneteit. A vér oxigénszintjének gyakori és
anna4459, 2015. január 31. szombat, 08:51
A stroke rizikófaktorai
koleszterin szintje. Az erős dohányzás - napi 20 szál cigaretta - 2-6 szorosára emeli az agyi infarktus kockázatát. Komoly veszélyt jelent a passzív dohányzás is.

A helytelen életmód, az elhízás is befolyásolja a gutaütés kialakulását. A túlzott sófogyasztás magas vérnyomást, a túl sok telített - állati eredetű - zsiradék és a transzzsír magas koleszterinszintet, érelmeszesedést okoz.

A mindennapi stresszhelyzetek és jelentősen megnövelik a stroke kialakulásának veszélyét, ugyanakkor a krónikus alkoholizmus négyszeresére növeli a gutaütés rizikóját.

A pitvar-fibrilláció is növeli a stroke kialakulásának kockázatát. Aki ebben a betegségben szenved, annak ötször nagyobb az esélye, hogy megüsse a guta.

Ezen kívül a vér húgysavszintjének magas volta is hajlamosító tényezőként jelentkezik.

Nagyon nagy hangsúlyt kell fektetni a hagyományos rizikófaktorok vizsgálatára, azonban a lelki tényezőket sem szabad elhanyagolni. Jelentősen
horvathnemagdi, 2014. október 21. kedd, 16:38
1/9
Képek, videók
Trombózis megelőzése utaz
pacsakute
2018. június 11. hétfő, 20:12
Májbetegségek megelőzésér
pacsakute
2018. április 24. kedd, 22:18
Norovírus megelőzése.jpg
pacsakute
2018. január 11. csütörtök, 12:24
Vénás betegségek ellen.jp
pacsakute
2018. április 06. péntek, 20:50
Egyes betegségekre, probl
irmus
2018. február 02. péntek, 08:17
Pajzsmirigy betegségek
pacsakute
2015. március 09. hétfő, 19:06
viragpor-betegsegek.jp g
astropapa58
2013. október 16. szerda, 18:30
autóimmun betegségek.jpg
dnemethk
2013. március 22. péntek, 22:14
ujabb fertözö betegségek
lacipecsenye
2012. május 30. szerda, 13:38
DAGANAT BETEGSÉGEKRE
husika66
2007. május 06. vasárnap, 13:51
szénhidrátok.jpg
sarkadykati
2013. május 21. kedd, 10:45
szénhidrátok.jpg
snbela44
2013. május 19. vasárnap, 05:49
szénhidrátok.jpg
dnemethk
2013. március 22. péntek, 22:26
Címkék
nyugodt éjszakai, szívroham veszélyét, vérrögök képződését, sokkal egészségesebb, szívinfarktus vagy, szervezet működésének, JAMA Pediatrics, spanyol heti, halakban található, zöldség leve, elősejtek növekedését, napszemüveg használata, esélyét annak, várandósok túlzott, túlzott sófogyasztás, gutaütés kialakulását,
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.