Regisztráció  Belépés
2018. augusztus 18. szombat | 33. hét | 230. nap | 20:21 | Ilona
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
A D-vitamin-hiány izomkárosodást is okozhat
megelőzni a D-vitamin hiányát.

A D-vitamin segít a szervezetnek fenntartani a kalcium és a foszfor normál szintjét és segíthet a szervezetnek a kalcium felszívódásában, ezzel együtt fenntartva a csont egészségét és fejlődését. A D-vitaminnal kombinált kalcium rendszeres fogyasztása megakadályozza a csontok törékenységét. A D-vitamin segíthet megakadályozni a rákos megbetegedéseket, a csontritkulást és a magas vérnyomást is.

A D-vitamin hiányát számos mentális betegséggel, például a depresszióval, az Alzheimer-kórral és a skizofréniával is összefüggésbe hozták.

A D-vitamin segít fenntartani az izom erejét, az izom tömegét és az izmok megfelelő működését is biztosítani tudja. A D-vitamin-hiánynak kitett embereknek nagyobb esélye van izomsérülésekre és izomhúzódásokra.

Kik vannak veszélyben? Legfőképpen az idősebb és az elhízott emberek, de azok a személyek is, akik csak keveset tartózkodnak a szabadban. A cisztás fibrózisban - a tüdőben kialakuló
vorosrozsa66, 2018. július 25. szerda, 19:38
Vércsoportod megmutatja milyen betegségekre vagy hajlamos!
fordulók, introvertáltak, érzékenyek mások véleményére. Fantasztikus energiával vetik bele magukat az elvállalt feladatok végrehajtásába. Hivatásukat lelkiismeretesen látják el. Képesek szinte minden mást háttérbe szorítani annak érdekében, hogy teljesítményük felülmúlhatatlan legyen. A felszínességet nem ismerik semmiben. Vagy szenvedélyesen tesznek valamit, vagy sehogyan. Gyerekeknél a magas kortizolszint összefüggésbe hozható a félénkséggel és az óvatos viselkedéssel, az anyáknál a szülés utáni depresszióval és a szorongással, a hiperaktív, érzelmeit elfojtó, valamint a dadogó és a kommunikációs nehézségekkel küszködő gyerekekkel.
Pihenjenek, relaxáljanak!
Az A-sok gyakran akkor érik el a mentális egyensúlyi állapotot, amikor lehetőségük van az önkifejezésre.Tanulják meg beosztani a saját idejüket, és kerüljék a megoldatlan helyzeteket, mert azok krónikus stresszt okoznak a számukra. A rendezetlen érzelmek rontják az egészséget, az élet minőségét, korlátozzák a világos gondolkodást, a
irmus, 2018. július 01. vasárnap, 15:40
Tallóztam
százaléknál

Japánban az egyik legalacsonyabb az elhízás, és a legmagasabb a 100
éven felüli emberek aránya. Hogy mi a titkuk? Abba hagyják az evést,
amikor úgy érzik, hogy kb. 80 százalékban jóllaktak. A felesleges
ételt a tányéron hagyja.
Amerikai kutatók is megállapították, hogy az állatok is kétszer olyan
hosszú ideig élhetnek, ha csökkentik a táplálékbevitelt.

7. Feküdj le egy órával korábban

Az alváshiány is nagy kockázatot jelent az egészségünkre, depressziót
és szívbetegséget eredményezhet.
A Harvard egyik kutatása szerint, legalább hét órát kell aludni
éjszaka ahhoz, hogy jól regenerálódjanak a sejtjeink. Aki kialussza
magát éjjel, annál csökken a szívroham és az agyvérzés kockázata.

8. Rendszeresen használj fogselymet

Az ínybetegségek a legelterjedtebbek a világon. Mivel nem tűnik olyan
nagyon komoly betegségnek, sokan nem fordítanak rá kellő figyelmet.
Pedig elősegíti a szívbetegségek
horvathnemagdi, 2018. június 16. szombat, 16:43
A gyakran használt gyógyszerek egy része növelheti a depresszió kockázatát
A Journal of the American Medical Association című folyóiratban publikált tanulmány 26 ezer olyan amerikai felnőtt - 18 éves, vagy annál idősebb ember - bevonásával készült, aki legalább egyfajta receptre kapható gyógyszert szedett 2005 és 2014 között.

A kutatók szerint az érintett gyógyszerek, köztük fájdalomcsillapítók és savlekötők betegtájékoztatóinak 37 százalékában szerepelt a depresszió mint lehetséges mellékhatás - írja a BBC News.

Az eredmények szerint a vizsgált gyógyszerek közül csupán egyet szedők körében 7 százalék, a kettőt szedőknél 9 százalék, míg a hármat, vagy többet szedőknél 15 százalék volt a depressziósok aránya.

Az Egyesült Államokban élő felnőttek nagyjából 5 százaléka küzd depresszióval.

"Sokak számára meglepő lehet, hogy a gyógyszerük, annak ellenére, hogy nem küzdenek hangulatzavarral, szorongással vagy a depresszióval összefüggő bármely egyéb állapottal, növelheti a depresszió tüneteinek, és végső soron akár a depresszió diagnózisának kockázatát is " -
velemenyezd, 2018. június 13. szerda, 16:02
4 élelmiszer, amely égeti a hasi zsírt
illeti: számos omega-3-at hordozó étel fehérjében gazdag és eltelít.

Különösen ajánlott tehát a szardínia, lazac, laposhal, dió, lenmag és a sötét levelű zöldsaláták rendszeres fogyasztása, de tarts otthon hal- vagy lenmagolajat is.

Diófélék

Az egészséges zsírokban bővelkedő olajos magvak nagyszerű hangulatnövelő magnéziumforrások. Ha a szervezetedben nincs elég ebből az ásványi anyagból, a már említett melatonin megzavarja az alvásodat, sőt erősen hajlamosíthat a depresszióra. Az őszi/téli időszakban érdemes nagyon figyelni a pótlására!

Egy 2010-es tanulmány 51 év feletti embereket osztott két csoportra. Az egyik tagjai napi 320 milligramm magnéziumot szedtek, a másik csoport csak placebót kapott. 7 hét elteltével azok, akik valóban megkapták az ásványi anyagot, jobban aludtak, és bónuszként kevesebb veszélyes gyulladásos betegségről számoltak be, mint a társaik.

A magnéziumban gazdag élelmiszerek fokozottan súlycsökkentés pártiak: fehérjében gazdag hal
vorosrozsa66, 2018. május 22. kedd, 18:45
Ha minden reggel kávét iszol, ezt el kell olvasnod!
Ha minden reggel kávét iszol, ezt el kell olvasnod!


Az emberek többsége általában kávéval kezdi a reggelt. A tudósoknak jó hírük van a kávékedvelők számára! A kávéfogyasztás nagyon hasznos, megmutatjuk miért érdemes minden nap fogyasztanod a finom forró ébresztőből-

1. Antioxidánsokban gazdag

A szervezet a gyümölcsökből és a zöldségekből is sok antioxidánst nyer, de a legtöbbet a kávéból tudja kiszűrni.
2. A kávé illata stresszűző

A tudósok szerint a kávé illata elűzi a stresszt és így a kávéfogyasztóknak jobb lesz a kedvük.

3. A parkinson kór tüneteit is csökkentheti

A 2012-ben publikált Science Daily cikk szerint a parkinson kórban szenvedők jobban tudják irányítani a mozdulataikat, a kávé hatására.
4. Jót tesz a májnak

22 éven keresztül tartott a kutatás, amely folyamán 125.000 embert
vorosrozsa66, 2018. május 21. hétfő, 15:29
NÉHÁNY OK,hogy több ölelést adj!!!
megölelünk valakit orvosilag is bizonyított, hogy segíti a szívműködést. Egy 20-másodperces ölelés képes csökkenteni a stressz káros hatását, a vérnyomás-emelkedést és a szívfrekvencia növekedést. Csökkenti a szívbetegség kockázatát és erősíti az immunrendszert.

Felnőtt- és idős korban fokozódnak a pozitív hatása: az Ohio-i Egyetem kutatása szerint az ölelés és a fizikai érintés jótékony hatásai a kor előrehaladtával fokozódnak. Tanulmányok igazolják, hogy az időskori egyedüllét kedvez a depresszió kialakulásának, ezért mindenképpen jó, ha van a közelünkben valaki, akit megölelhetünk, és aki megölel.

A sokat ölelgetett gyerekekből nyugodt, jó kedélyű felnőttek válnak: különösképp nem szükséges hangsúlyozni a gyerekkori ölelgetés előnyeit. A mellett, hogy kifejezzük gyerekeink iránt érzett érzelmeinket, egyúttal a stresszhatást is csökkentjük. Az Emory Egyetem patkányokon végzett kutatásából kiderült, hogy a patkányok stressz szintje jelentősen csökkent érintés hatására, különösen a
vorosrozsa66, 2018. március 24. szombat, 09:57
A magnézium hiány...
MAGNÉZIUMFORRÁS, AMELLYEL CSÖKKENTHETŐ A SZORONGÁS, DEPRESSZIÓ ÉS SZÍVINFARKTUS KOCKÁZATA

1. KÍNOZZÁK-E IZOMGÖRCSÖK, IZOM FÁJDALMAK?

Ez a magnézium hiány egyik leggyakoribb jele. A magnézium-kalcium egyensúly felborulása csak úgy mint az ereinkben, úgy az izmainkban is túlzott kalcium lerakódáshoz vezethet ami keményíti az érfalainkat és az izmainkat.

2. GYÖRTI-E ÁLMATLANSÁG?
Az álmatlanság egyik kiváltója az agyunkban fellépő magnézium hiány lehet. Az idegsejtekben található NDMA repectorok aktiválásáért a kalcium, míg az inaktiválásáért a magnézium felel. A magnézium hiány hatására a receptorok aktivizálódnak és képletesen szólva az agyunk nem tud kikapcsolni.

2. VAN-E MAGASVÉRNYOMÁSA?
Ez talán a legtöbbet tudományosan is tanulmányozott területe a magnézium hiánynak.
A magas vérnyomás akkor jelentkezik amikor az érfal összeszűkül és a vér nem tud eljutni a testünk minden területére. Ilyenkor akár zsibbadás is jelentkezhet. Mint tudjuk
skorpiolilike, 2018. március 23. péntek, 15:20
B6-vitamin-hiány: a százféle egészségügyi gond okozója
A B6-vitamin, vagy más néven a piridoxin, pontosabban annak hiánya több mint 100-féle egészségügyi panaszt generálhat az emberi szervezetben. Most csak néhány ezen tünetek közül: keringési zavarok, ízületi gyulladás, izomgyengeség, kar- és lábzsibbadás, fáradtság, szorongás, rossz hangulat, depresszió, ingerlékenység, idegesség, repedezett szájzug és hajhullás.

A piridoxin részt vesz a szénhidrát- és a zsíranyagcserében, a fehérjefeldolgozásban és a vörösvértestek termelésében. Biztosítja a nátrium és a kálium egyensúlyát az emberi szervezetben, szabályozza a vércukorszintet és az egészséges idegműködést. Legfontosabb feladata azonban az aminosavak és a fehérje építőköveinek anyagcseréjében van.

A mai teljesítményorientált világban az emberek többsége lót-fut, rohan, állandó feszültségben él és bizony sok-sok konfliktussal kell szembenéznie. Ezeknek az embereknek
pacsakute, 2018. március 18. vasárnap, 16:30
A mindennapos kóla fogyasztás 8 következménye
hatással van az immunrendszerre, valamint a szívrendszerre, továbbá az ízületeidre és csontjaidra, amik a kalciumhiány következtében már egyébként is le vannak gyengülve.

6. Nyugtalanság

Az alváshiány mellett, a nyugtalanság is a koffeinbevitel egyik mellékhatása. Minden egyes kólás doboz annyi koffeint tartalmaz, mint egy csésze igen erős kávé. A függőséget okozó hatását is bebizonyították már, ezért ha egyszer a kevesebb kóla mellett döntesz, fejfájást, ingerlékenységet, sőt akár depressziót is tapasztalhatsz.

7. Fogromlás

A Coca-Cola magas savtartalma és a cukrozott hozzávalók a fogzománc károsodásához és lyukas fogakhoz vezethetnek. Ha a vitaminhiány következtében, a szervezetedben alacsony a kalcium bevitel, akkor a fogaid akár kívül-belül elkezdhetned rohadni, s ez bizony semmi jóhoz nem vezet.

8. Vitaminhiány

A kóla koffein mellett foszforsavat is tartalmaz, aminek vizelethajtó hatása van, s ennek következtében elkezdi kimosni a
vorosrozsa66, 2018. március 18. vasárnap, 13:05
B Vitaminok
elő az élelmiszerekben.

B5-vitamin (pantoténsav) vegyes táplálkozás esetén elegendő mennyiségben jut a szervezetbe.

A szénhidrát-, fehérje- és zsíranyagcserében, a hámépítésben és a hajnövekedésben is fontos szerepet játszik.

Egyes kutatások szerint serkenti a mellékvese hormonjainak termelődését, és feltételezik, hogy lassíthatja az öregedést.

B6-vitamin:

Általánosan ajánlott: szív- és érrendszeri betegségek, valamint a szélütés megelőzésére, depressziós tünetek enyhítésére, álmatlanság enyhítésére, alagút-szindróma kezelésére, a premenstruációs szindróma tüneteinek csökkentésére, asztmás rohamok enyhítésére.

A B6-vitamin vízben oldódó vitamin, elterjedt neve még a piridoxin is.

Számos anyagcsere-folyamat szabályozásában vesz részt, nélkülözhetetlen az idegrendszer működéséhez, a bőr anyagcseréjéhez és a vérképzéshez.

Stimulálja a védekezőrendszert, és segíti a fehérje-anyagcserét.

A legújabb ismeretek
irmus, 2018. március 10. szombat, 10:56
1/34
Képek, videók
C-vitamin hiány.jpg
dnemethk
2013. január 13. vasárnap, 16:34
K-vitamin tartalmú táplál
pacsakute
2018. április 24. kedd, 22:08
B6 vitamin.jpg
pacsakute
2018. március 18. vasárnap, 16:27
Vitaminok télre
pacsakute
2018. február 21. szerda, 20:41
Természetes vitaminok.jpg
pacsakute
2018. február 20. kedd, 21:20
vitamin mix
taltos1
2018. február 03. szombat, 22:37
B12 vitamin.jpg
pacsakute
2018. február 02. péntek, 11:08
vitamin.jpg
sznejuci
2018. január 20. szombat, 17:14
Vitamintál.jpg
pacsakute
2018. január 19. péntek, 21:52
Vitaminok és folsavtartal
pacsakute
2018. január 10. szerda, 13:55
b12-vitamin.jpg
sz719eszter
2017. november 26. vasárnap, 17:58
tavaszi vitaminok0520.jpg
maroka
2017. május 20. szombat, 10:45
ló-vitamin.jpg
agica2004
2017. május 12. péntek, 19:08
Címkék
része növelheti, Ohio-i Egyetem, kávé illata, vitaminhiány következtében, idegrendszer működéséhez, magas vérnyomást, elvállalt feladatok, kalcium bevitel, fizikai érintés, másik csoport, saját idejüket, depressziósok aránya, egyik tagjai, fogaid akár, koffeinbevitel egyik, parkinson kórban,
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.