Regisztráció  Belépés
2018. augusztus 18. szombat | 33. hét | 230. nap | 20:22 | Ilona
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
A görögdinnye 9 jótékony hatása
A görögdinnye egészségügyi előnyei közé tartozik a vesebetegségek, a magas vérnyomás, a rák , a cukorbetegség , a szívbetegségek , a hőveszteség, a makula degeneráció és az impotencia megelőzése.

Ami a görögdinnye teljes gyógyhatásait illeti, nagymértékben függ a görögdinnye és az érettség változatosságától. A béta-karotin és a likopin általában nagy mennyiségben található benne, ha a görögdinnye teljesen érett.


A Görögdinnye Táplálkozási Értéke
A görögdinnye egészséges vagy jótékony hatásai főleg az egyedülálló tápanyagokból,vitaminokból , ásványi anyagokból és szerves vegyületekből származnak. Ezek közé tartozik a jelentős mennyiségű C-vitamin , kalcium , magnézium , rost, fehérje és nagy mennyiségű kálium . Továbbá tartalmaznak A - vitamint, B6-vitamint , niacint , tiamint és karotinoidok és fitonutriensek széles választékát, beleértve a likopint is!

A Görögdinnye Egészségügyi Előnyei
A görögdinnye összes fenti összetevője hozzájárul az egészségre gyakorolt ​​jelentős hatásukhoz; vizsgáljuk meg az alábbi előnyök további részleteit.

Kezeli a vese rendellenességeket
A görögdinnye sok káliumot tartalmaz, ami nagyon hasznos a toxikus lerakódások tisztításában a vesében. Ezenkívül segítenek a húgysav koncentrációjának csökkentésében a vérben, ezáltal csökkentve a vesekárosodás esélyét és a vesekövek kialakulását. Ezen túlmenően, mivel magas a víztartalma, a görögdinnye vizelet hajtó hatású , ami ismét hasznos a vesék tisztítására. A görögdinnye-ben jelen lévő antioxidánsok hosszú ideig is biztosítják a vesék egészségét, és csökkentik a korai öregedés jeleit, például a ráncokat és a bőröregedéseket.

Megakadályozza a hőgutát
A görögdinnye hatékonyan csökkenti a testhőmérsékletet és a vérnyomást. Sok ember a trópusi régiókban minden nap nyáron délután eszi ezt a gyümölcsöt, hogy megvédje magát a hőgutáktól. A görögdinnye nagy vízmennyisége is serkenti a felesleges folyadéktól való szabadságot izzadság formájában, ami tovább melegíti a testet a forró nyári napokban.

Szabályozza a vérnyomást
A görögdinnyében jelen levő kálium és magnézium mennyisége nagyon előnyös a vérnyomás csökkentése szempontjából. A káliumot vasodilatátornak tekintik, ami azt jelenti, hogy felszabadítja az ereket és az artériákat, ezáltal stimulálja a véráramlást és csökkenti a szívkoszorúér stresszét . Az ilyen gyümölcsökben jelen levő karotinoidok megakadályozzák az artériák és az erek keményedését, ezáltal csökkentik a vérnyomást és a vérrögök , agyvérzés, szívrohamok és az érelmeszesedés esélyét.

Megakadályozza a rákot
A görögdinnye az utóbbi években nagy figyelmet szentelt, elsősorban a likopin lenyűgöző szintje miatt, amely egy karotinoid fitonutriens vegyület, amely egyre inkább összefügg a rákmegelőzéssel. A likopin jelentősen csökkentette a prosztata, a mell, a vastagbél, a tüdő és az endometriális rák kockázatát. Összességében a C-vitamin antioxidáns potenciálja és a likopin hatása között a görögdinnye nagyszerű rákellenes gyümölcs!


Ellenőrzi a cukorbetegséget
A cukorbetegek , akiknek alacsony energiájú és alacsony cukorszintű tápláléka van, gyakran panaszkodnak az éhezés miatt, mivel nem kapják meg a vágyott táplálékukat, ami azt jelenti, hogy félig táplálják őket. A görögdinnye jó kiegészítés lehet számukra. Annak ellenére, hogy ízletes ízű, a olyan kevés kalóriát eredményez, mivel teljes tömegének kilencvenkilenc százaléka vízből áll. Továbbá a vitaminok és ásványi anyagok, például a kálium és a magnézium segítenek az inzulin helyes működésében a szervezetben, csökkentve ezáltal a vércukorszintet.

Az arginin, a görögdinnye más komponense, nagyon hatásos az inzulin hatásának fokozására a vércukorszintre.

A cukorbetegeknek ideális étel lehett curries, steaks és saláta , amelyek görögdinnye-rudakból készülnek, és amelyek még alacsonyabbak a cukorban.

Szív Egészség
A likopin, a görögdinnyeben gazdag karotinoid, javítja a szívműködést. A béta-karotin, amelyet nagy antioxidáns és öregedésgátló tulajdonságaikról ismert, megőrzi a fiatalokat, és megakadályozza az életkorral kapcsolatos szívproblémákat.

A görögdinnye, a C-vitamin, a karotinoidok és a kálium (a kálium csökkenti a szívrohamot) csökkenti a koleszterinszintet, és megóvja a szívét számos veszélyes körülménytől.

Megakadályozza a makuladegenerációt
Ne aggódj a szemek egészségéért és a makuladegenerációért, ha sok görögdinnyét eszel. A béta-karotin, a C-vitamin, a lutein és a zeaxantin köszönhetően a szeme jól védett lesz.

Ők biztosítják a szemünk védelmét az életkorral összefüggő vakságtól és degenerációktól, és megakadályozzák a szemet olyan betegségektől, mint a szemek és az optikai idegek felszívódása, valamint a glaukóma.

Jót tesz a libidónak
A görögdinnyében lévő arginin segíthet az erekciós gondok leküzdésében, és stimuláló hatással van a libidóra nőknél és férfiaknál egyaránt.



Forrás: organicfacts.net
suzymama, 2018. június 07. csütörtök, 08:02
Címkék: Görögdinnye Táplálkozási Értéke, Görögdinnye Egészségügyi Előnyei, Szív Egészség, görögdinnye egészségügyi, magas vérnyomás, makula degeneráció,
Kommentek
Konyhai kisokos
Konyhai kisokos

Tortasütésnél mindig csak a tortaforma alját szabad zsírozni vagy vajjal megkenni, az oldalát soha, mert különben sütés közben a tészta középen felpúposodik.
Ha a beigli megreped, nem lehet szépen szeletelni. Ezért célszerű a tölteléket hidegen kenni a tésztára. A töltelék kb. olyan vastag legyen, mint a kinyújtott tészta vastagsága, és ne legyen se túl sűrű, se túl híg.

Szép "márványos" lesz a beigli teteje, ha a rudakat tojással bekenjük. Fél óráig tartsuk meleg helyen, kenjük be ismét, majd hideg helyen hagyjuk, hogy a tojás megszáradjon. Mérsékelten meleg sütőben süssük.

A darált dió vagy mák nem avasodik meg, ha porcukorral összekeverve tesszük el a felhasználásig.

A mandulaszemeket könnyen megszabadíthatjuk a barna héjától, ha forrásban levő vízben tartjuk néhány percig. A héj felpuhul, s könnyen kinyomkodhatók a mandulák.

Ha a süteménybe vagy krémbe tojáshabot is kell keverni, azt mindig óvatosan,
skorpiolilike, 2018. július 31. kedd, 14:15
10 vitamin, amit minden nőnek szednie kellene
legfontosabb vitamin a nők számára?

A-vitamin

Az A-vitamin antioxidáns tulajdonságokkal rendelkezik. A nőknek szükségük van A-vitaminra annak érdekében, hogy erősítsék csontjaikat, fogaikat, lágy szöveteiket, bőrüket és nyálkahártyáikat. Az A-vitamin megfelelő szintje emellett csökkenti a krónikus megbetegedések előfordulását, javítja a látást, lassítja az öregedést és erősíti az immunrendszet.

A-vitaminban gazdag ételek: sárgarépa, sárgadinnye, tök, sárgabarack, paradicsom, görögdinnye, brokkoli, kelkáposzta, papaya, őszibarack, piros paprika, spenót, tojás, máj, tej.

B2-vitamin

A riboflavinként ismert B2-vitamin elengedhetetlen a megfelelő egészséghez, a normális növekedéshez és anyagcseréhez. A B2-vitamin energiával látja el szervezetünket, erősíti az immunrendszert, mialatt csökkenti a szorongást, a fáradtságot és a stresszt.

A B2-vitamin hiánya negatív hatással van az anyagcserére, az immunrendszerre és az alábbi tüneteket okozhatja:
tinka1951, 2018. július 31. kedd, 06:51
Vesefunkciók javításáért
Citrom, görögdinnye, gyömbér, zeller, zsurló

A legtöbb ember csak keveset gondol a veséjére, illetve annak egészségére
és a vese egészségének megőrzésére. Sokan csak akkor kapnak észbe,
hogy veséjük is van, amikor vesekő vagy más, vesét érintő betegség miatt
szenvednek és kénytelenek valamilyen gyógyszeres kezelésen vagy
kórházi terápián átesni, hogy a veseproblémájuk mihamarabb megszűnjön.

Sok ember hajlamos elhanyagolni a saját veséjét, vagyis fittyet hány a
hidratáltságra. Főleg a gyerekek és az idős személyek felejtenek el inni,
és sokan már csak akkor nyúlnak vizespohárért, amikor a testi tünetek
is jelentkeznek és emiatt nem túl jó a közérzetük.

A veséket szervezetünk fontos szűrőinek tekinthetjük, hiszen a szervezetben
felgyülemlő méreganyagok a vizelettel együtt távoznak a testünkből.
Amennyiben nem iszunk eleget, úgy csak keveset fogunk a mellékhelyiségbe
járni és így nagy az esélye, hogy a szervezetünkből
klarika47, 2018. július 29. vasárnap, 08:20
A hasi zsírpárnák leadásának otthoni módszerei
fogyókúrának. Egyen tehát bátran zellert, és egyéb zöld színű zöldséget. Szervezete megtisztítása és a nem kívánt hasi zsírpárnák eltüntetése érdekében ebéd és vacsora előtt fogyasszon el fél pohárnyi zeller levet, vagy adja a zellert levesekhez és salátákhoz. A hasi zsírpárnák csökkentése mellett a zeller a méhrák kialakulási esélyeit is csökkenti a benne található apigenin nevű természetes összetevőnek köszönhetően. A problémák megelőzése érdekében rendszeresen fogyasszon zellert.

15. Görögdinnye

A görögdinnye 91%-ban vizet tartalmaz, segíti a teltségérzet fenntartását, természetes vízhajtó hatásának köszönhetően pedig csökkenti a szervezet felhalmozott víztartalmát és segíti a hasi zsírpárnák csökkentését. B1-, B6-, és C-vitaminban, káliumban és magnéziumban gazdag. Kalóriatartalma alacsony, koleszterint pedig egyáltalán nem tartalmaz.


A görögdinnye levének rendszeres fogyasztása az izomtömeg megváltoztatása nélkül csökkenti a felhalmozott zsír
tinka1951, 2018. július 28. szombat, 05:14
A hasi zsírpárnák leadásának otthoni módszerei
fogyókúrának. Egyen tehát bátran zellert, és egyéb zöld színű zöldséget. Szervezete megtisztítása és a nem kívánt hasi zsírpárnák eltüntetése érdekében ebéd és vacsora előtt fogyasszon el fél pohárnyi zeller levet, vagy adja a zellert levesekhez és salátákhoz. A hasi zsírpárnák csökkentése mellett a zeller a méhrák kialakulási esélyeit is csökkenti a benne található apigenin nevű természetes összetevőnek köszönhetően. A problémák megelőzése érdekében rendszeresen fogyasszon zellert.

15. Görögdinnye

A görögdinnye 91%-ban vizet tartalmaz, segíti a teltségérzet fenntartását, természetes vízhajtó hatásának köszönhetően pedig csökkenti a szervezet felhalmozott víztartalmát és segíti a hasi zsírpárnák csökkentését. B1-, B6-, és C-vitaminban, káliumban és magnéziumban gazdag. Kalóriatartalma alacsony, koleszterint pedig egyáltalán nem tartalmaz.

A görögdinnye levének rendszeres fogyasztása az izomtömeg megváltoztatása nélkül csökkenti a felhalmozott zsír mennyiségét. Látványos
tinka1951, 2018. július 28. szombat, 05:09
Gyógynövények a vesefunkciók javításáért
Gyógynövények a vesefunkciók javításáért


Citrom, görögdinnye, gyömbér, zeller, zsurló

A legtöbb ember csak keveset gondol a veséjére, illetve annak egészségére és a vese egészségének megőrzésére. Sokan csak akkor kapnak észbe, hogy veséjük is van, amikor vesekő vagy más, vesét érintő betegség miatt szenvednek, és kénytelenek valamilyen gyógyszeres kezelésen vagy kórházi terápián átesni, hogy a veseproblémájuk mihamarabb megszűnjön.

Sok ember hajlamos elhanyagolni a saját veséjét, vagyis fittyet hány a hidratáltságra. Főleg a gyerekek és az idős személyek felejtenek el inni, és sokan már csak akkor nyúlnak vizespohárért, amikor a testi tünetek is jelentkeznek és emiatt nem túl jó a közérzetük.

A veséket szervezetünk fontos szűrőinek tekinthetjük, hiszen a szervezetben felgyülemlő méreganyagok a vizelettel együtt távoznak a testünkből.
vorosrozsa66, 2018. július 26. csütörtök, 16:51
Pezsdítő nyári mentás görögdinnye saláta receptje
Pezsdítő nyári mentás görögdinnye saláta receptje


Nyáron az egyik legegészségesebb gyümölcs, amelyet fogyaszthatunk, nem más, mint a görögdinnye. Nemcsak önmagában fogyaszthatjuk, hanem nagyon változatosan el is készíthetjük, akár még egy grillezős kerti partin is bevethetjük saláta formájában. Kicsit eltér ugyan a magyaros ízvilágtól, de érdemes kísérletezni vele, mert rendkívül egészséges.

A mentás görögdinnye saláta az egyik kedvencem, amelyet a forró, nyári napokon igazi különlegesség. Nem csupán grillezett húsok mellé passzol, hanem akkor is érdemes elkészíteni, amikor a nagy melegben semmi másra nem vágyunk, csak egy kis hűsítő frissítőre. Ez a saláta nemcsak az étvágyunkat csillapítja, de még a szomjunkat is oltja. Mindamellett nagyon egészséges is, hiszen tele van vitaminokkal és ásványi anyagokkal.

Ebben a zöld héjú gyümölcsben rengeteg
vorosrozsa66, 2018. július 22. vasárnap, 16:52
Kutya meleg van
táplálkozás és a gyógyszerszedés is, ezért fontos, hogy megfelelően alkalmazkodjunk a nyári, forró napokhoz!

Napi vízfogyasztásunk azonban nem csak a kortyolt italokból, hanem különféle ételekből is származhat.

A bogyós gyümölcsök akár 90%-a is tartalmazhat vizet, de például a joghurt vagy kefír is közel ugyanekkora arányban áll vízből (kálium és nátrium tartalma miatt pedig még véd is a kiszáradástól). Rengeteg vizet pótolhatunk ezekkel a finomságokkal is: kivi, körte, spenót, görögdinnye, zeller, uborka. A nagy melegben érdemes könnyű, friss salátákat fogyasztani, de egy finom zöldség- vagy gyümölcsleves, rántás nélküli főzelék is frissítően hat. Ezekben a napokban kerüljük a nehéz, zsíros, fűszeres fogásokat - és inkább többször együnk keveset!

A víz mellett azonban - pláne komoly fizikai munka végzésekor - az ásványi anyagok pótlásáról sem szabad megfeledkezni, ezért érdemes ilyenkor az 500-1000 mg/liter közötti összsótartalmú ásványvizeket, rostos
menusgabor, 2018. július 20. péntek, 19:30
Képek, videók
Görögdinnye
irmus
2017. augusztus 16. szerda, 15:55
görögdinnye.jpg
durcimarcika
2017. július 09. vasárnap, 16:27
Görögdinnye -vízhajtás-ar
pacsakute
2015. szeptember 26. szombat, 12:24
görögdinnye 4
taltos1
2015. szeptember 03. csütörtök, 12:36
görögdinnye
taltos1
2015. augusztus 13. csütörtök, 12:17
görögdinnyék
eva6
2015. július 24. péntek, 17:20
Görögdinnye magok.jpg
pacsakute
2014. november 20. csütörtök, 13:10
Görögdinnye.jpg
pacsakute
2014. augusztus 19. kedd, 22:06
görögdinnyék.gif
szicu
2014. július 30. szerda, 18:45
görögdinnye_n.jpg
lilagondolatok
2014. július 17. csütörtök, 20:44
görögdinnye 8
taltos1
2013. július 27. szombat, 11:55
táplálkozási piramis.jpg
sarkadykati
2012. október 17. szerda, 10:48
Táplálkozási piramis
pacsakute
2012. szeptember 30. vasárnap, 10:15
táplálkozási piramis.jpg
zsuzso3
2010. február 16. kedd, 23:22
Táplálkozási piramis
sarkadykati
2009. április 04. szombat, 07:54
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.