Belépés
2018. október 16. kedd | 42. hét | 289. nap | 21:02 | Gál
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
A málna jótékony hatásai
Nem is gondolnád, hogy mennyi egészségmegőrző hatással rendelkezik ez az apró bogyós, sötétpiros gyümölcs. Ismerd meg közelebbről és fogyaszd bátran! Most úgyis szezonja van.
A málna a rózsafélék családjába tartozik. A málnabokor 1-2 méter magasra növő, szőrös, tüskés szárral rendelkező félcserje. Magyarországon őshonosnak számít. A vadon élő fajták júniustól szeptemberig, míg a termesztett változatok májustól júliusig adnak termést. Kedveli a jó vízellátottságú, félárnyékos, párás helyeket. Megfelelő gondozás hiányában rekordidő alatt képes elburjánzani.

A legenda szerint először Kréta szigetén kezdték el termeszteni, innen terjedt tovább a rómaiak közvetítésével. A középkorban már ismert gyógynövénynek számított, a kolostorkertek népszerű növénye volt.

A málna, sok piros gyümölcshöz hasonlóan rengeteg C-vitamint és antioxidánst tartalmaz, így erősíti az immunrendszert és megelőzi a rákos megbetegedéseket. Kitűnő vértisztító, vérszegénység ellen is hatásos és csillapítja a lázat. A-vitamin tartalma révén segít a látásjavításban. Különböző vérzések csillapítására is alkalmazható. Ezeken kívül jelentős mennyiségű B1, -és B2-vitamint is tartalmaz. Rendkívül gazdag színanyagokban, flavonoidokban, gyümölcssavakban, cserzőanyagokban és növényi rostokban. Pektin is található benne, ez az anyag emésztésjavító hatásáról ismert. Az ásványi anyagok közül a kálcium-, kálium-, megnézium- és vastartalma kiemelkedő, mennyiségét tekintve pedig a szervezet napi szükségletének 10 %-át fedezi. Jól teszed, ha frissen és nyersen fogyasztod, ugyanis így érvényesül leginkább a benne lévő vitaminok jótékony hatása. Kevesen tudják, hogy másnaposság ellen és antibiotikum kúra után is jó szolgálatot tesz, mert segít helyreállítani a megterhelt emésztőrendszert és a károsodott bélflórát. Sőt, még szépülhetünk is vele! Ez a szépségvitaminként emlegetett magas biotintartalmának köszönhető, amely szépíti a bőrt, csillogóvá és dússá teszi a hajat. Antocianintartalma révén mérsékli a magas vérnyomást. Emellett szabályozza a vércukorszintet, enyhíti a menstruációs görcsöket. Megfázás esetén készíts málnaszörpöt, majd szobahőmérsékletű állapotban kortyolgasd el! Levelei értékes gyógynövény-alapanyagnak számítanak. A málnából készült tea pedig antibakteriális, ér, -és pórusösszehúzó hatású. Cukorbetegség, húgyúti panaszok, meghűlés és lázcsillapítás esetén is hasznos málnából készült teát inni. Cseranyagai hasmenéskor segítenek, antibakteriális, összehúzó hatása pedig a szájnyálkahártya gyulladásos állapotainak megszüntetésében segédkezik. Rovarcsípések okozta duzzanatok borogatására is használható.
A málna rendkívül sérülékeny gyümölcs, így oda kell figyelni a megfelelő tárolására. A legjobb, ha hűtőben tartod, itt 2-3 napig is eláll, napon és szobahőmérsékleten nagyon hamar megromlik. Kiválóan alkalmas mélyhűtésre, ízét, zamatát jól megőrzi. Csak közvetlenül fogyasztás előtt mosd meg!

A málnát sokféleképpen használhatod fel a konyhában. Készíthetsz belőle szörpöt, lekvárt vagy teát. Feldobhatod vele a reggelidet vagy a desszertedet, például úgy, ha natúrjoghurtba, tejszínbe vagy mézbe kevered. Sütemények készítésénél is nagy hasznát veheted.


eva6, 2018. június 07. csütörtök, 10:37
Címkék: málna jótékony, apró bogyós, rózsafélék családjába, termesztett változatok, legenda szerint, rómaiak közvetítésével,
Kommentek
Az áfonya hatásai
gyümölcsnél vagy zöldségnél erősebb és hatékonyabb antioxidánsokat tartalmaz

Az antioxidánsok egyébként elengedhetetlenek az egészséges életmódhoz, mivel védenek a sejtszerkezetet és a DNS-t károsító szabad gyökökkel szemben. Általában ugyanis a szabad gyökök felelősek a sejtmembrán, a DNS és a szövetek károsodásáért, és végső soron ezek az okozói számos degeneratív betegségnek is.

Az antociánok rendkívül erős antioxidánsok, és gyulladáscsökkentő hatásúak.

Az áfonya jótékony hatása tehát elsősorban a rendkívül magas fitonutriens- és antioxidáns-tartalmának köszönhető, ezek közül is az úgynevezett antociánoknak (ezek a pigmentek felelnek az áfonya intenzív kékeslila színéért: minél sötétebb a bogyó, annál magasabb az abban lévő antocián-tartalom).

Az antociánok sok gyümölcshöz és zöldséghez hasonlóan az egyes bogyók védőburkában koncentrálódnak, mivel ez védi a gyümölcsöt az erős napsütés és más környezeti ártalmak hatásaitól.

Az antociánok
eva6, 2018. május 26. szombat, 14:18
Miért olyan egészséges az eper? Bemutatjuk
tápanyagok találhatóak, melyek rendkívül egészségessé teszik.

Az ellenállhatatlan illatú, édes, lédús és mélyvörös eper szinte bármilyen étel ízét és megjelenését képes feldobni. Nem csak ízletes és finom gyümölcs, de egészséges is: nagy mennyiségben tartalmaz egészségvédő antioxidánsokat. Az antioxidánsok segítenek a szervezetnek védekezni a szabad gyökök sejteket és DNS-t károsító hatásai ellen.


Az eper gazdag antioxidánsokban, elsőrangú C-vitamin-forrás, továbbá jótékony hatású fitonutrienseket tartalmaz ellagitanninok és antocianinok formájában (ez utóbbiak felelnek az eper gazdag mélyvörös színéért).

Persze az epret nem csak azért érdemes beilleszteni a mindennapi egészséges étrendünkbe, mert egészséges, tápláló és finom, hanem azért is, mert kimondottan kalóriaszegény: kb. 15 dkg eper mindössze 43 kalóriát tartalmaz, így ideális választás fogyókúrázóknak.

Kismamáknak is érdemes gyakran epret enni, mert foláttartalma hozzájárul az egészséges
suzymama, 2018. április 28. szombat, 11:10
A szeder mint gyógynövény...
A szeder az emberiség egyik legrégebben ismert és fogyasztott gyümölcse, gyógynövénye.
Jótékony hatásai már az ókorban ismertek voltak. Már Hippokratész is leírta általános gyógyító hatását.

Később a középkorból is fennmaradtak írások alkalmazására. A szeder a rózsafélék családjába,
ezen belül a szeder nemzetségbe tartozik. Több száz faj alkotja a nemzetséget, mely a mérsékelt éghajlati övben található meg. Vadon termő és nemesített fajtái is léteznek. Fekete szeder,
vad szeder és földi szeder elnevezése is ismert. Félcserje vagy indás cserje-szerű növény gyümölcse, nagyon hasonlít a málnához. A bogyók folyamatosan érnek augusztus közepe
és szeptember vége között. A termések először zöld, piros, majd fekete színűek. A gyümölcsök
íze nagyon kellemes, zamatos, kissé savanykás. A szeder-növények nemcsak a gyümölcse,
hanem a levele is
skorpiolilike, 2017. október 10. kedd, 15:23
Zsírcsökkentő diéta
valamint azt, hogy a diétázó egy naplóban vezesse, hogy halad a diétával.

A diéta célja
A zsírcsökkentő diéta először is méregteleníti a szervezetet, ezáltal serkenti a zsírégetést. Ezután a diéta a gyors fogyást célozza meg, amit egy állandósult étrend-terv követ. Sokak által egészségesnek tartott diétáról van szó (vagyis kiegyensúlyozott diétáról), mivel jelentős mennyiségű testmozgást kell végezni a diéta során, és a diétát az embernek élete végéig be kell tartania.

A diéta jótékony hatásai:
A zsírcsökkentő diéta jótékony hatásai a következők:

- méregteleníti a májat és a nyirokrendszert
- az első hétben akár 4,5 kilogrammot is le lehet fogyni vele, méghozzá elég gyorsan
- megszünteti a puffadást
- a fogyással együtt a test is izmosabb, tónusosabb lesz
- fenntartható vele a fogyás
- csökken a csípő, derék és comb mérete

Gittleman szerint a diéta ezen kívül:

- serkenti az anyagcserét
-
pacsakute, 2017. március 29. szerda, 20:24
Mik is azok a szabadgyökök?
mangán.

Hazánkban ismert zöldségek és gyümölcsök közül a legmagasabb ORAC (Antioxidáns tartalom mértéke) értékű növények:

Zöldségek:

Kelkáposzta, fokhagyma, spenót, tök, kelbimbó brokkoli, cékla, paprika.

Gyümölcsök:

Gránátalma, mazsola, feketeáfonya, földi szeder, tőzegáfonya, eper, málna, szilva.

És végül mi az a mindenki által ismert és kedvelt élelmiszer, ami az antioxidáns hatását takintve igazi csodaszer?

A csokoládé!!!

A csokoládé jótékony hatásainak a középpontjában a flavonoidok állnak.

A növények között a kakaónak van a legmagasabb flavonoid tartalma.

Az elmúlt kétezer év történelme bizonyítja a kakaó gyógyászatban történt felhasználását.

Közép-, és Dél-Amerika egyes részein ma is élnek olyan népcsoportok, akik a kakaófa termését használják fel egyes gyógyszereik elkészítéséhez.

Az elmúlt évek során tudósok megállapították, hogy a flavonoidokban gazdag zöldségek és
lenke1964, 2016. szeptember 28. szerda, 21:32
Zöldturmix - az élet itala
évvel ezelőtt még el sem tudtam képzelni, hogy egy zöld sűrű ,,löttyel" fogom kezdeni a napomat, azt meg végképp, hogy lelkes rajongással fogom fogyasztani minden nap. Az én reggeli ,,kávém" friss, édes, és minden cseppje érezhetően vérré válik a testemben. Ez az ital nem más, mint a zöldturmix.

A nyersvegánság elterjedésével és az internet segítségével, ma már könnyen elérhetőek azok a régi-új irányzatok, amelyek a friss zöld leveles zöldek és a gyümölcsök hatalmáról, jótékony hatásairól számolnak be. Én először nyersvegán külföldi, majd magyar blogokon találkoztam először a zöldtrurmix, vagy, ahogy ők mondják, a green smoothie fogalmával, majd nyomon követhető térhódításával. Áldásos erejéről, pozitív szervezetre gyakorolt hatásáról magam is hamar meggyőződtem, és az eredmény önmagáért beszél. Az ember teste a klorofill, az élő enzimek, vitaminok ásványi anyagok, valamint az érett gyümölcsben található benzinként működő gyümölcscukor kombinációjától egyszerűen életre kel.
klementinagidro, 2016. március 14. hétfő, 14:57
Milyen tápanyagok bevitelére kell figyelni vegán étrend eset
4000NE-ben (100µg) maximalizálták. A napi minimumot pedig kb. 600NE-ben azaz 15µg-ban határozták meg.
D-vitamint tartalmazó növények és ételek: gombák fajtától függően (5-12µg/100g), lenmagolaj, kakaóbab
vegan etrend e-vitaminVegán étrend és az E-vitamin:
A zsírban oldódó E-vitamin egy könnyedén bevihető vitamin típusnak számít, mely antioxidáns hatású, erősíti az immunrendszert - kifejezetten idős korban -, óvja a szív és érrendszert, gátolja a sejtfalroncsolódást, valamint jótékony hatással bír az agyi működésre. Az ajánlott napi mennyiség felnőttek számára 15mg.
Magas E vitamin tartalmú növények: főtt spenót (2,1mg/100g), mángold (3,2mg/180g), mandula (26,2mg/100g), mogyoró (4,3mg/28g), pirított napraforgó mag (36,3mg/100g), egyéb magvak és diófélék, avokádó (2,1mg/100g), olíva olaj (14,4mg/100g), kivi (1,5mg/100g), főtt brokkoli (1,5mg/100g), búzacsíra, teljes kiőrlésű gabonák, mangó, paradicsom, spárga
Vegán étrend és K-vitamin:
A zsírban oldódó K-vitaminnak
lenke1964, 2016. február 17. szerda, 21:43
Képek, videók
Vilmos-Katalin-jótékon ysá
agica2004
2018. május 20. vasárnap, 16:38
Jótékony célra 021.JPG
dnemethk
2016. december 26. hétfő, 11:04
Jótékony célra 020.JPG
dnemethk
2016. december 26. hétfő, 11:04
Jótékony célra 019.JPG
dnemethk
2016. december 26. hétfő, 11:04
Jótékony célra 017.JPG
dnemethk
2016. december 26. hétfő, 11:03
Jótékony célra 016.JPG
dnemethk
2016. december 26. hétfő, 11:03
Jótékony célra 015.JPG
dnemethk
2016. december 26. hétfő, 11:03
Jótékony célra 014.JPG
dnemethk
2016. december 26. hétfő, 11:03
Jótékony célra 013.JPG
dnemethk
2016. december 26. hétfő, 11:03
Jótékony célra 011.JPG
dnemethk
2016. december 26. hétfő, 11:03
Jótékony célra 010.JPG
dnemethk
2016. december 26. hétfő, 11:03
Jótékony célra 009.JPG
dnemethk
2016. december 26. hétfő, 11:03
alma bogyós.jpg
durcimarcika
2018. október 14. vasárnap, 17:22
bogyós kisl.jpg
durcimarcika
2018. október 14. vasárnap, 17:15
1bogyós.jpg
durcimarcika
2018. október 11. csütörtök, 19:57
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.