Regisztráció  Belépés
2018. szeptember 23. vasárnap | 38. hét | 266. nap | 10:34 | Tekla
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Sokáig fiatalos és egészséges szeretnénk maradni
Sokáig fiatalos és egészséges szeretnénk maradni , együnk mindennap Paradicsomot

A paradicsom igazi szuperélelmiszer, amely minden ember étrendjében gyakran kellene szerepeljen, aki szeretne sokáig fiatalos és egészséges maradni.

Számos kutatás igazolja, hogy a paradicsomban lévő likopin, illetve általában a karotinoidok hozzájárulnak a bőr megóvásához a napfény okozta károsító hatástól. Egy új tanulmány szerint pedig a rendszeres paradicsomfogyasztás csökkentheti egyes krónikus betegségek, közte daganatos betegségek kialakulásának kockázatát is.A paradicsom rákmegelőző hatását sokan a likopinnal hozzák összefüggésbe, de a szakemberek szerint ebben más összetevőknek is szerepük van.

Ugyanakkor tény, hogy a likopin a karotinoidok közül a legerősebb antioxidáns, amely nemcsak az UV sugárzás okozta károsodástól véd, hanem bizonyos baktériumok károsító hatásától is. Emellett gátolja a kollagén lebontásáért felelős enzimek termelődését, így nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a bőr sokáig megőrizze fiatalosságát és feszességét.

A likopin szintén hasznos az ínyünk és a fogaink egészségének megtartásában. Tanulmányok szerint antibakteriális és gombaölő hatása is van, így hozzájárul ahhoz, hogy mosolyunk szép maradjon. Ezen kívül védi a szervezetet a különböző méreganyagok káros hatásaitól, különösen a penészféléktől és a cigarettafüstben lévő kadmiumtól. Támogatja a vérkeringést, segíti szívünk megfelelő működését, egyben csökkenti a szívbetegségek kialakulásának veszélyét is.
Link
suzymama, 2018. április 16. hétfő, 12:38
Címkék: paradicsomban lévő, karotinoidok hozzájárulnak, napfény okozta, paradicsom rákmegelőző, likopinnal hozzák, szakemberek szerint,
Kommentek
Ha sokáig fiatalosak akarunk maradni....
A paradicsom igazi szuperélelmiszer, amely minden ember étrendjében gyakran kellene szerepeljen, aki szeretne sokáig fiatalos és egészséges maradni.
Számos kutatás igazolja, hogy a paradicsomban lévő likopin, illetve általában a karotinoidok hozzájárulnak a bőr megóvásához a napfény okozta károsító hatástól. Egy új tanulmány szerint pedig a rendszeres paradicsomfogyasztás csökkentheti egyes krónikus betegségek, közte daganatos betegségek kialakulásának kockázatát is.A paradicsom rákmegelőző hatását sokan a likopinnal hozzák összefüggésbe, de a szakemberek szerint ebben más összetevőknek is szerepük van. Ugyanakkor tény, hogy a likopin a karotinoidok közül a legerősebb antioxidáns, amely nemcsak az UV sugárzás okozta károsodástól véd, hanem bizonyos baktériumok károsító hatásától is. Emellett gátolja a kollagén lebontásáért felelős enzimek termelődését, így nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a
pacsakute, 2018. április 20. péntek, 17:53
Ételek nátha és megfázás ellen
a szomszéd, a nagyi ontja a jobbnál jobb tippeket. Az azonban egyáltalán nem biztos, hogy mind hatékonyan csillapítja is a kellemetlenségeket, vannak köztük tévhiten alapulók, sőt ártalmasak is.
Citrusfélék

A citrusfélékben található C-vitamin gyulladáscsökkentő hatású, és megfelelő mennyiségben a szervezetbe juttatva 23 százalékkal enyhíti a megfázás tüneteit. A citrusfélék mellett sok a C-vitamin a paprikában, a brokkoliban, a kelbimbóban, a sütőtökben, az édesburgonyában és a paradicsomban is.
Hagyma és fokhagyma

Tele vannak antiszeptikus és gyulladáscsökkentő hatóanyagokkal, így nátha és megfázás esetén érdemes őket fogyasztani, de megelőzésként is kiválóak.

Gyömbér

Nagyszerű vírusölő, emellett természetes láz- és fájdalomcsillapító is, és hányinger ellen is jó. A gyömbérből főzött tea nagyon hasznos mindenkinek, aki náthás, és húslevesbe, curry-be is főzhetünk egy kis nyers, reszelt gyömbért.
Méz

A méz is antiszeptikus hatású, enyhíti
anna4459, 2018. január 25. csütörtök, 09:35
Milyen színű gyümölcsöt egyek, hogy egészséges maradjak?
recept a mindennapos céklafogyasztásra: a meghámozott céklát, sütőben alufóliába csomagolva kb. 40 percig sütjük, majd ezt követően hagyjuk kihűlni az alufóliában, és amikor már hideg, kicsomagoljuk és vékony szeletekre vágjuk, minimális sóba forgatjuk és tetszés szerint egy fél citromot kifacsarunk és ezzel leöntjük a kb 1 kg sült céklából készült salátánkat, amit a legvégén két evőkanál akácmézbe is beleforgatunk úgy, hogy a sült céklaszeleteink ne sérüljenek. (Recept: Both Ildikó)

A paradicsomban C- és E-vitamin található a legnagyobb mennyiségben, amelyek megvédenek a betegségektől és a bőr idő előtti öregedésétől. De található még benne karotin, kálium, magnézium, kalcium és nátrium is, ezen kívül pedig vízben és rostokban is nagyon gazdag. Minden nap egy pohár paradicsomlé, vagy egy pár szem nyersen elfogyasztott koktélparadicsom nagyon jó hatással lesz a szervezetre.

Paradicsomnarancs ital: a narancsot és a citromot kettévágjuk, levüket kifacsarjuk. Az újhagymát megtisztítjuk,
bordat, 2017. november 25. szombat, 16:11
Egyél paradicsomot minden nap
minél többet, hiszen rengeteg jótékony hatása van a szervezetre.

Szószok, mártások, levesek - ezek mind készíthetőek a paradicsomból. Sőt, nyári estéken igazi ínyencségként grillezett paradicsomszeletekkel is kínálhatod a vendégeket. Persze a szervezetre gyakorolt jótékony hatásait úgy tudod a legjobban kamatoztatni, ha nyersen fogyasztod az étel mellé vagy pedig fincsi saláták formájában. Addig edd, amíg szezonja van!
Bővelkedik vitaminokban és ásványi anyagokban

A paradicsomban C- és E-vitamin található a legnagyobb mennyiségben, amik megvédenek a betegségektől és a bőr idő előtti öregedésétől. De található még benne karotin, kálium, magnézium, kalcium és nátrium is. Ha esetleg nem a kedvenc zöldséged, vitamin és ásványi anyag tartalma miatt érdemes időnként azért legalább egy keveset fogyasztanod belőle.
Erősíti az immunrendszert

Éppen a fent említett jótékony összetevők miatt a paradicsom kiválóan edzésben tartja az immunrendszert. Mivel gyakorlatilag késő
anna4459, 2017. augusztus 19. szombat, 07:24
Ma van a dinnye világnapja........
szezonja.


Megvéd a hőgutától: Na ebben a melegben ez épp jól is jön! A görögdinnye ugyanis segít megelőzni a magas vérnyomást és csökkenteni a testhőmérsékletet. A mediterrán országokban élők előszeretettel fogyasztják délutánonként, ezzel megelőzve, hogy hőgutát kapjanak. Ráadásul a benne lévő hatóanyagok serkentik a felesleges folyadék izzadtsággal való távozását, ezzel is hűtve a szervezetedet.

Rákmegelőző: Magas likopintartalmának köszönhetően (ez a hatóanyag még a paradicsomban található meg nagyobb mennyiségben) megvédi a sejteket a szabad gyökök felszabadulásától. Kifejezetten a prosztata-, mell-, tüdő- és bélrák megelőzésében hatásos.

Cukorbetegek is fogyaszthatják: Ha valakinek alacsony cukor- és kalóriatartalmú diétát kell tartania a diabétesz miatt, gyakran hiányolja az édes ízeket az étrendjéből. Nos, nekik szuper megoldást jelenthet, hiszen bár van benne cukor, rengeteg
agica2004, 2017. augusztus 04. péntek, 15:41
Mit egyél reggeli előtt?
százalékát. Hozzájárul az emésztőrendszer normális működéséhez.

Kukoricakása: Segít eltávolítani a mérgeket és nehéz fémeket a testedből és beállítja a bélflóránkat.

Ezeket semmiképpen ne edd éhgyomorra:

Joghurt és más fermentált tejtermékek: ha üres gyomorra eszel joghurtot, a benne lévő hidrokloridsav elpusztítja a tejsavbaktériumokat. A tejsavbaktérium segít megakadályozni a vastagbélrák kialakulását. Érdemes reggeli után joghurtot enni.

Paradicsom: A paradicsomban sok a csersav, amely növeli a gyomor savasságát és nehezíti a gyomor működését, ez pedig gyomorfekély kialakulásához vezethet.

Uborka és más zöld színű zöldségek: A nyers zöldségeknek magas aminosav tartalmuk van, ami alapvetően nagyon jó, de ha éhgyomorra fogyasztod őket, akkor gyomorégést, hasi fájdalmat okozhatnak.

Banán: Ha éhgyomorra fogyasztasz banánt, akkor a véredben hirtelen megemelkedik a magnézium szint. Ez pedig károsíthatja a szívet.

Fűszerek: A
eva6, 2017. május 16. kedd, 14:02
Tíz szupertáplálék a lapos hasért
Uborka
Az uborka egy rendkívül frissítő zöldség kevés kalóriával. 100 g uborkában kb. 96 százalék víz és csak 46 kalória található, emellett tele van ásványi anyagokkal, rosttal és vitaminokkal.

Az uborkasaláta napi fogyasztása hatékony és egészséges módszer a méreganyagok eltávolítására a szervezetünkből, valamint segít a fogyásban is. Az uborka mindemellett ragyogó bőrt kölcsönöz a fogyasztóinak a magas B és C-vitamintartalmának köszönhetően.

6, Paradicsom
Egy nagyobb paradicsomban csupán 33 kalória van. Tartalmaz viszont egy 9-oxo-ODA nevű vegyületet, amely csökkenti a zsírok szintjét a vérben, ezzel pedig segít szabályozni a hasi zsírt is. Ez a vegyület az elhízással kapcsolatos krónikus betegségek kezelésében is segítséget nyújt.

A paradicsomban található likopin nevű antioxidáns csökkenti a ráncokat, csökkenti a koleszterinszintet és a rák ellen is felveszi a harcot. A paradicsom remek vas- és káliumforrás, valamint tartalmaz A és C-vitamint is. Az egészségünk
pacsakute, 2017. április 06. csütörtök, 22:27
Képek, videók
Egészséges életmód alapel
pacsakute
2018. április 24. kedd, 21:25
Az egészséges ember
irmus
2018. február 24. szombat, 11:59
egészséges ételek
herbert-fam
2017. január 17. kedd, 11:32
Egészséges gyümölcsök-zöl
pacsakute
2016. november 28. hétfő, 22:13
Egészséges nasik.jpg
pacsakute
2016. szeptember 02. péntek, 13:45
Egészséges gyümölcsök.jpg
pacsakute
2016. június 08. szerda, 23:46
egészséges életmód.jpg
enjoy75
2016. január 05. kedd, 06:12
00003044-egeszseges-bo dza
snbela44
2015. május 20. szerda, 03:52
00003044-egeszseges-bo dza
sarkadykati
2015. május 17. vasárnap, 10:41
Ételek a vese egészséges
irmus
2015. április 30. csütörtök, 06:58
egészséges.jpg
zsokica45
2014. november 24. hétfő, 17:15
0 Ádám Éva paradicsomban.
lovaszmarika
2015. január 24. szombat, 17:38
a paradicsomban
eva6
2013. július 21. vasárnap, 15:05
paradicsomban 1.jpg
anione
2011. november 30. szerda, 17:07
paradicsomban.jpg
anione
2011. november 30. szerda, 17:05
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.