Regisztráció  Belépés
2018. május 27. vasárnap | 21. hét | 147. nap | 21:33 | Hella
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Koreai félsziget - Londoni stratégiai elemző: Phenjan a déli hadgyakorlatra vezényelt repülőgéptípusok miatt ge
Phenjan szerdán kilátásba helyezte, hogy lemondja a június 12-ére Szingapúrba kitűzött csúcstalálkozót Donald Trump amerikai elnök és Kim Dzsong Un észak-koreai vezető között, mivel megítélése szerint a most zajló amerikai-dél-koreai hadgyakorlat nem más, mint az Észak-Korea elleni invázió főpróbája.

Mark Fitzpatrick, a Stratégiai Tanulmányok Nemzetközi Intézete (IISS) nevű tekintélyes londoni hadászati elemzőműhely atomfegyverzet-korlátozási kutatási programjának igazgatója szerdán összeállított tanulmányában kifejtette: véleménye szerint nem önmagában a május 25-éig tartó légi hadgyakorlat dühítette fel Észak-Koreát, hanem a gyakorlatban részt vevő repülőgépek típusa. A Max Thunderre érkező száz repülőgép között ugyanis a tervek szerint B-52-es hadászati bombázók és F-22-es "lopakodó" technológiájú harci gépek is jelen lennének. Fitzpatrick szerint Észak-Korea mindig dühödten reagál, ha ilyen repülőgépek megjelennek a térségben, a B-52-esek esetében a típus nukleáris csapásmérő képessége miatt, az F-22-esek esetében pedig azért, mert ezek a gépek képesek precíziós, a rezsimet "lefejező" csapások végrehajtására.

Az IISS vezető szakértőjének értesülése szerint az észak-koreai tiltakozás után amerikai források kilátásba helyezték, hogy - jóllehet az F-22-esek már bekapcsolódtak a légi manőverekbe - a B-52-esek esetleg mégsem vesznek részt a hadgyakorlaton. Mark Fitzpatrick szerint "ez bölcs döntés lenne".

A londoni kutatóintézet elemzője szerint mindazonáltal felmerül az a kérdés, hogy a B-52-esek és az F-22-esek részvételét az idei Max Thunder gyakorlaton egyáltalán miért vették tervbe. A tavalyi Max Thunderen és a múlt hónapban tartott nagyobb szabású, Foal Eagle fedőnevű kombinált kiképzési manővereken ezek a gépek nem vettek részt, vagyis - ellentétben Washington érvelésével - az idei Max Thunder nem "rutinjellegű" gyakorlat.

Mark Fitzpatrick szerint kérdés, hogy az amerikai-észak-koreai csúcstalálkozót előkészítő, szerteágazó diplomáciai erőfeszítéseket miért kellett ezzel megzavarni.

Az IISS kutatási programigazgatója szerint lehetséges, hogy baklövés történt, tekintettel arra, hogy az amerikai kormányzati felépítményben jelenleg mutatkozó számos folytonossági hiány szinte óhatatlanul gyarapodó hibákhoz vezet.

Fitzpatrick szerint azonban ennél is valószínűbb, hogy "egyes kemény fiúk" a Trump-kormányzaton belül úgy gondolhatták: a B-52-esek átrepülése a térség felett hasznos módon jelezhetné Észak-Koreának, hogy az Egyesült Államok politikája a régióban - az erre utaló kommentárokkal ellentétben - "nem puhult fel".

Az IISS elemzője szerint az idei Max Thunder valójában annak bemutatására szolgált, hogy a maximális nyomásgyakorlás politikája van továbbra is érvényben, és ennek lényege az, hogy Észak-Koreát konkrét engedményekre szorítsa rá nukleáris fejlesztési programjának az Egyesült Államok által célként kitűzött teljes, ellenőrizhető és visszafordíthatatlan leszerelése ügyében.

Ha valóban ez volt a cél, a taktika visszafelé sült el, miután az észak-koreaiak megmutatták, hogy ezt a játékot ők is tudják játszani. Észak-Koreát már Trump arról szóló diadalittas kijelentései is irritálhatták, hogy Washington rászorította Kim Dzsong Unt az atomfegyverek leszerelésének elfogadására.

Kim reakciója viszont arra vall, hogy Észak-Korea számára a Koreai-félsziget atomfegyver-mentesítése - amely kitűzött célként szerepel az április végi Korea-közi csúcstalálkozón elfogadott panmindzsoni nyilatkozatban - az amerikai nukleáris fenyegetés megszüntetését jelenti, márpedig a B-52-esek megjelenése a Koreai-félsziget légterében éppen ennek a Phenjan által érzékelt fenyegetésnek a megtestesülése - fejtegeti szerdai tanulmányában az IISS vezető szakértője.

Forrás: MTI
velemenyezd, 2018. május 16. szerda, 18:50
Címkék: Donald Trump, Dzsong Un, Mark Fitzpatrick, Stratégiai Tanulmányok Nemzetközi Intézete, Foal Eagle, Egyesült Államok,
Kommentek
A kecskeméti repülőbázis kiállítása a Cifrapalotában
- Büszke vagyok eredményeinkre, elődeimre, kollégáimra, akiknek szakmai felkészültsége elhivatottsága, áldozatkészsége nélkül mindez nem jöhetett volna létre - mondta Ugrik Csaba tábornok a ,,65 éve Kecskeméten" címmel rendezett jubileumi kiállítás negnyitóján.



A Cifrapalota is készül a Múzeumok Éjszakájára. Ennek egyik eleme a ma (pénteken) megnyílt kiállítás, mely az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis 65 évét mutatja be fotók, makettek, történetek és leírások, valamint különleges relikviák segítségével.
A nyitóbeszédet Ugrik Csaba tábornok, a MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis mondta, aki teljes áttekintést nyújtott a kezdetektől napjainkig.
Mindennek az alapja az volt, amikor Szentkirályszabadjáról Kecskemétre telepítették a 25. Vadászrepülő Hadosztály Parancsnokságot és a 24. Vadászrepülő Ezredet, azonban hamarosan mindkét alakulatot Taszárra helyezték át.
vicus54, 2016. június 24. péntek, 14:01
Irkutszkban bemutatták az MSz-21-es új orosz utasszállító repülőgépet
A miniszterelnök kijelentette, hogy az MSz-21-esek műszaki szintje meghaladja "az összes jelenleg repülő repülőgépét". Az Irkut repülőgépgyártó új utasszállítójára eddig 175 megrendelés érkezett.

Az első MSz-21-300-asokat a legnagyobb orosz légitársaság, az Aeroflot fogja üzembe állítani. A gyártó szerint az új típus "szűzrepülése" december és 2017 februárja között várható, az első gépek leszállítását 2018-ra tervezik, a sorozatgyártás 2020 után kezdődik.

A kéthajtóműves, rövid és közepes hatótávolságú MSz-21-es gépek 150-212 utas szállítására alkalmasak. Oroszországban azt kívánják, hogy ezek lépjenek a szovjet gyártmányú Tu-134-esek, Tu-154-esek, Tu-204-esek és a hasonló polgári repülőgéptípusok helyébe.

Oroszország az MSz-21-essel és az első repülését 2008-ban végrehajtó, regionális közlekedésre kifejlesztett - a 75-95 személyes kategóriában - Szuhoj Superjettel próbálja megtörni az Airbus és a Boeing monopóliumát a repülőgépgyártás világpiacán.

Külföldi források szerint az
velemenyezd, 2016. június 08. szerda, 13:51
10+2 tipp az olcsóbb utazáshoz
költségeit.


1 - A szállodai minibárt ezután legfeljebb csak a napközben a városnézés során vásárolt üdítők és csokik hűtésére használjuk, s bármilyen csábító is az esti tévézés közben a minibárban lévő méregdrága csipsz, ne bontsuk ki, túlságosan drága nassolás lesz.

2 - Kizárólag a fapados légitársaságok bevételeit gyarapítja az elsőbbségi beszállás lehetősége, ugyanis a világon semmi értelme sincs, csak a felárat kell kifizetni érte. A fapadosok által használt repülőgéptípusokban a lehető legtöbb ülőhelyet zsúfolják be, ezért sokkal nagyobb lábtérre nem számíthatunk (legfeljebb a vészkijáratoknál), s a legtöbb reptéren a hátsó ajtóknál is ki lehet szállni. A transzferbusz pedig úgyis megvár, így sok időt nem nyerünk, ha előbb jutunk fel a fedélzetre.

3 - Ha van rá lehetőség, mindig előre foglaljuk le a szállodai szobát (akár interneten, akár
gabfe, 2016. április 09. szombat, 10:49
Bővíti nyírbátori repülőgép-alkatrészgyárát a német Diehl Cégcsoport
során a vasbeton-szerkezetű gyártócsarnok mellett irodaépületeket és parkolóhelyeket is kialakít a magyar kivitelező, a KÉSZ Építő Zrt.

A szabolcsi üzemet, amely a Diehl Aerosystems konszernrész öt vállalati egységének egyike, 2012-ben avatták fel. A jelenlegi, 3300 négyzetméteres repülőgép-alkatrészgyárban 270-en dolgoznak.

Az üzemben az Airbus repülőgépekhez, az A320-as és A330-as típusokhoz készítenek kabinelemeket.

Az új csarnok jövő évi átadása után az A350, valamint az A380 repülőgéptípusokhoz is gyártanak majd alkatrészeket.

A nyírbátori gyár árbevétele az idén várhatóan 15 millió euró - mintegy 4,5 milliárd forint - lesz.

Udo Bosler, a Diehl Aircabin Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, a gyár vezetője az MTI-nek elmondta, hogy a fejlesztés után a bevétel duplázódására számítanak, 30 millió eurón felüli éves forgalmat remélnek.

A Diehl Cégcsoportnak világszerte 14 ezer alkalmazottja van. A Diehl Aerosystems konszernrésznek pedig 4900 munkatársa. Ennek a vállalati
velemenyezd, 2014. november 28. péntek, 14:58
Megszületett Rubik Ernő
taníttatni.

1921-ben, mint jól tanuló hadiárva, pályázat útján a váci Szilágyi Dezső Hadiárva Intézetbe került. 1929-ben a váci kegyesrendi katolikus gimnáziumban kiemelkedő eredménnyel érettségi vizsgát tett, és a Népjóléti Minisztérium támogatásával beiratkozott a Műegyetem Gépészmérnöki Karára.

28 különböző típusú vitorlázó repülőgépet és 5 motoros repülőgépet tervezett 1935 és 1987 között, világviszonylatban is jelentős szabadalmait alkalmazva. Felismerte, hogy a sorozatgyártásra alkalmas repülőgéptípusok létrehozása előfeltétele az ipari méretű repülőgépgyártás megindításának. 1936-ban Mitter Lajossal megalapította az Aero-Ever kft. vitorlázórepülőgép-gyártó üzemet Esztergomban, melynek vezetője, majd üzemigazgatója volt. Az államosítás után különböző repülőgépgyárakban dolgozott. 1961-1967 között a Közlekedési és Postaügyi Minisztérium osztályvezető-helyettese, majd 1971-ig a Malév műszaki tanácsadója volt.

Ő alapozta meg a kétkormányos vitorlázó
schuro, 2009. november 27. péntek, 07:49
Besenyei Péter
bevallása szerint az ő szája is sírásra

görbült, amikor meglátta azt a rengeteg magyar zászlót, amellyel a

kint lévő szurkolók jeleztek: vele éreznek.

A gyermek Besenyei Peter a budaörsi reptér mellett nőtt fel, a

hangár volt a játszótere. 15 évesen mar vitorlázó repülőn ült. 25 éve hivatásos pilóta, repülőoktató, motoros berepülő pilóta és műrepülő versenyző. Előbb volt repülőgép-vezetői engedélye, mint autóvezetői

jogosítványa. Különböző repülőgéptípusokon eddig 7000 órát töltött a

levegőben (7000 órát, azaz 292 napot). A Malév mégsem vette fel;

állítólag létszámstop miatt.

Első nemzetközi versenyen Ausztriában minden versenyszámot

megnyerve lett első. Az 1990-es világbajnokságon a mezőny

legelavultabb repülőgépével nyert ezüstérmet.

Mindent megnyert már, amit ebben a sportágban

lehet: volt világbajnok kétszer, Európa-bajnok és összetett Világkupa-győztes. Tízszeres magyar
vvargamarcsi, 2008. augusztus 04. hétfő, 08:26
Képek, videók
kecskeméti hadgyakorlat.j
agica2004
2010. május 03. hétfő, 15:14
Hadgyakorlaton:)
monni33
2008. február 24. vasárnap, 14:51
Donald Trump-Melani.jpg
agica2004
2017. július 19. szerda, 21:35
Donald Trump és Melania T
agica2004
2017. március 27. hétfő, 20:04
Donald Trump.jpg
agica2004
2017. március 27. hétfő, 20:03
Donald Trump-elnokvalaszt
agica2004
2017. március 27. hétfő, 20:02
Donald Trump-karen-mecdou
agica2004
2017. március 27. hétfő, 20:02
donald-trump mike-tyson.j
agica2004
2017. március 27. hétfő, 20:01
repülőgép-donald-trump -Bo
agica2004
2017. február 25. szombat, 17:37
Donald Trump, 1964..jpg
agica2004
2017. február 18. szombat, 20:50
Donald Trump, 1950.jpg
agica2004
2017. február 18. szombat, 20:50
Donald Trump- ifj. D. Tru
agica2004
2017. február 18. szombat, 20:49
Donald Trump és Ronald Re
agica2004
2017. február 18. szombat, 20:49
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.