Regisztráció  Belépés
2017. október 24. kedd | 43. hét | 297. nap | 11:42 | Salamon
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Hogyan legyünk energikusabbak? Frissítő praktikák
A TAVASZI FÁRADTSÁG OKAI:

Tagadhatatlanul, visszafordíthatatlanul itt a tavasz!
Rügyeznek a fák, zöldül a határ, mi meg ahelyett, hogy erőre kapnánk a természettel, fáradtabbnak érezzük magunkat, mint a téli hónapokban.

Vajon mik a tavaszi fáradság okai, és mit tehetünk ellene?

Minden kellemetlen tünete ellenére, a tavaszi fáradtság nem betegség, hanem a szervezet normális reakciója, ahogyan a téli üzemmódról átvált tavaszira.

1. Annyi bizonyos, hogy az időjárás változása nagy szerepet játszik kialakulásában. Az első melegebb napok, hetek következtében a véredényeink falai kitágulnak, leesik a vérnyomásunk, ezért fáradtnak, levertnek érezzük magunkat.

2. A hormonháztartásunkban lezajló folyamatok szintén felelőssé tehetők.
Konkrétabban az ,,alvási hormon", a melatonin, és a ,,boldogsághormon", a szerotonin szintjének szezonális ingadozása a bűnös. A tavaszi napfény ugyanis hiába aktiválja a szerotonin nevezetű hormonokat, ha az alvásért felelős - télen felhalmozódott - melatonin hormonok szintjét meg lecsökkenti. Az utóbbi alacsony szintje okozza ugyanis az átmeneti depressziónkat, a kedvetlenségünket.

3. A tavaszi kimerültségért azonban nem csupán a hőmérséklet, illetve a hormonszint változások a felelősek, hanem az étrendünk is. A téli hónapokban általában zsírban gazdagabb és kalóriadúsabb ételeket fogyasztottunk, lényegesen kevesebb friss gyümölccsel és zöldségfélével, amely most ásványi só- és vitaminhiánnyal bosszulja meg önmagát.
HOGYAN HOZZUK MAGUNKAT FORMÁBA? TIPPEK TAVASZI FÁRADTSÁG ELLEN:

- Mozogjunk minél többet a napfényes szabadban, a friss levegőn!
Hohó, nicsak, nicsak, hát éppen ezt tették nagyanyáink, amikor a mezőn kapáltak! :)
Sétáljunk, kocogjunk, fussunk, kerékpározzunk, ki-ki kedve, kora és vérmérséklete szerint! A rendszeres testmozgás nem csupán keringésünket, izmainkat, csontjainkat, immunrendszerünket erősíti, hanem a stresszválaszban részt vevő anyagok termelését is növeli. Közben pedig endorfin szabadít fel, melyek a jó közérzetet garantálja.

- Változtassunk étkezési szokásainkon! - tanácsolják a szakértők.
Napi többszöri, kisebb mennyiségű étkezést iktassunk be, mert ezáltal a szervezetünk energiaellátása egyenletesebb lesz! Ugyanakkor fontos, hogy a megszokottnál is több folyadékot igyunk, víz, ásványvíz, gyümölcslé, zöldséglé formájában. Hmm ...
Nagyanyáink tutira csak vizet ittak kint a határban, amikor néha a sorok végén megpihentek. Az elemózsiás batyujukban, kosarukban meg nem volt más, csak friss túró, sajt, házikenyér, meg hagyma, mert a szalonna csakis a férfiaknak dukált.

- Fogyasszunk minél több gyümölcsöt, zöldségfélét, tejet és tejterméket! - hangzik a következő jó tanács.
Az immunerősítő, sejtvédő C-vitaminnal szinte felturbózzuk a szervezetünket és gyorsan megszabadulhatunk a kimerültségtől.

Elhiszem. A régi öregek a hordós savanyú káposztának köszönhetően sohasem szenvedtek C- vitaminhiányban. Nagy szegénységi bizonyítvány volt, ha valamelyik házban nem készítettek belőle annyit, hogy kitartson tavaszig. Az alma, a sütőtök is jó sokáig elállt a pincékben, bár az új esztendők mindig megráncosították az almák héját.
Azt mondják különösen javasolt a joghurt és a kefir fogyasztása is, mert ezek könnyen emészthetők és nem okoznak étkezés utáni bágyadtságot. Nagyanyáink ezt is nagyon jól tudták és a frissen fejt házi tejből mindezeket az egész családjuknak előteremtették.
Íme, néhány olyan tanács, ami új keletű, hajdanában még nem volt módiban:

- A reggeli váltózuhany felfrissít! A meleg, bágyasztó kádfürdőzés helyett zuhanyozzunk és garantáltan fitt lesz a napunk!

- Jóga: Tulajdonképpen bármilyen rendszeresen végzett mozgásforma segít megszabadulni a tavaszi fáradtságtól. A jóga azért különösen szerencsés választás, mert nem csak testileg, de lelkileg is segít megújulnunk.

- A szauna erősíti az immunrendszert és felpezsdíti a vérkeringést. Beindítja a test méregtelenítő folyamatait, alaposan megmasszírozza izmainkat, fokozza életkedvünket, így segít megszabadulni a tavaszi fáradságtól-

- Kínai ujj-játék: Az ujjhegyekben végződnek a tüdő, a szív és a keringés meridiánjai, a pajzsmirigy, a vékony- és vastagbél meridiánjai pedig ott kezdődnek. Helyezzük a jobb mutatóujjat a bal kéz hüvelykjének alapízületére, majd érintsük össze a hüvelykujj és a gyűrűsujj begyeit. Három percig tartsuk így, aztán ismételjük meg az ellenkező oldalon is, napközben többször. Ez az ujjtartás kimerültség esetén kiegyensúlyozó hatású a szervezetre, és mobilizálja öngyógyító erőinket.

- Tenyérmasszázs: Vegyünk egy 4 centi átmérőjű fa- vagy agyaggolyót a tenyerünkbe, majd szorítsuk össze 4-5 percig előbb a jobb, utána a bal kézben. Ezzel is aktiválhatjuk a napfonatot, a légzés megnyugszik, kiegyensúlyozódik, feltöltődik energiával.

A test mellett ápoljuk lelkünket is! Olvassunk könyveket, hallgassunk zenét, mert a művészet befogadása lélekgyógyító. Az igazi emberi kapcsolatok segítenek, legyünk együtt többet családtagjainkkal, barátainkkal, és merítsünk erőt a felőlük áradó szeretetből. Gondolkozzunk pozitívan, legyen bennünk erős a hit, és az elkötelezettség a Jó iránt. Ne keltsünk, de kerüljük a felesleges konfliktusokat, forduljunk szeretettel a világ, embertársaink felé.
ENERGIZÁLÓ GYÓGYNÖVÉNYEK:

Egy párnapos tisztítókúra beiktatása áldásos lehet! Nem szükséges azonnal komoly léböjtkúrába kezdenünk, de két- három napot azért mindenképpen szánjunk rá, mert ha sikerül száműznünk a felhalmozódott salakanyagokat, testünk felfrissül, elmúlik a krónikus fáradtságunk.

Számításba jöhető teák: csalán, illetve cickafarktea.

A méregtelenítésnél gyakran felmerül a cayenne-i bors neve. A csilipaprika durva őrleménye is nagymértékben fokozza a vérkeringést, serkenti az anyagcserét, ami annak köszönhető, hogy kitágítja a vérereket.

A Koreai-félszigetről származó ginzeng a fáradtság és a stressz egyik leghatásosabb ellenszere.
A benne található szaponinoknak, E- és B-vitaminoknak, valamint ásványi anyagoknak (cink, mangán, réz) köszönhetően nagyfokú energialöketet ad, mivel fokozza a keringést, és növeli a sejtek oxigénfelvételét

A gyömbér az egyik legsokoldalúbb gyógynövény, így nem csoda, hogy óriási népszerűségnek örvend.
Bárhogy fogyaszthatjuk - teaként, süteményekben, fűszerként -, minden esetben élénkítő hatással bír, mivel fokozza a vérkeringést.

Igaz, nem gyógynövény, de a tavaszi fáradtság esetén sokat segíthet a méhpempő is. A proteinekben és B-vitaminban gazdag anyag leginkább immunerősítőként ismert, de egyúttal remek energetizáló is, és segítségével eredményesen legyőzhető a kimerültség is. Támogatja továbbá az agyalapi mirigy és a mellékvese működését, ami elűzi a depressziót, valamint a fizikai fáradtságot.
eva6, 2017. április 26. szerda, 15:49
Címkék: téli hónapokban, tavaszi fáradság, tavaszi fáradtság, szervezet normális, téli üzemmódról, időjárás változása,
Kommentek
CITROM és a FOKHAGYMA
CITROM és a FOKHAGYMA **JÓTÉKONY HATÁSAI***


Ha a test erei, az agyi vagy a szívkoszorú erek beszűkültek, vagy elmeszesedtek, igyunk naponta egy kupicányi kivonatot a következő vegyülékből.

Hozzávalók:
30 gerezd fokhagyma,
5 db citrom (lehetőleg természetes körülmények között termesztett, nem permetezett gyümölcsöt hsználjunk),
1 l víz.

Elkészítése
A fokhagymáról leszedjük a héját és felaprítjuk (lehet robotgéppel vagy turmixszal is). A citromot alaposan megmossuk, héjával együtt aprítjuk és robotgéppel vagy mixer segítségével elegyítjük a fokhagymával.
Egy liter vízzel buggyanásig forraljuk, lefedve kihűlésig állni hagyjuk, majd leszűrjük, palackba töltjük, és hűtőszekrényben tároljuk.

Adagolása
Naponta egy kupicányi mennyiséget ajánlatos fogyasztani reggel, étkezés előtt. Egy kúra három hétig tart, amely 8 nap szünet után még egyszer megismételhető. Általában ezt követően áll be egy tartósabb eredmény. Szükség esetén
aranyag, 2017. február 15. szerda, 19:52
Himalája sófürdő hatásai
A himalájai sófürdő megtisztít minden negatív energiától. 15 perc alatt teljesen megújulsz!

Az életünket nagyban befolyásolják a körülöttünk levő energiák, és rezgések. Ha a körülöttünk levő emberek boldogtalanok, akkor nagy az esélye annak, hogy mi is hamar átvesszük a negatív rezgéseket. Ha valaki tele van negatív energiákkal, akkor dühös, agresszív, fáradt, szomorú lesz, és kilátástalannak fogja látni az egész életét.

Mit tehetünk, hogy megszabaduljunk a hangulatunkat, és egészségünket befolyásoló negatív energiáktól?

Ha úgy érezzük nem vagyunk boldogak, kiegyensúlyozottak, és energikusak, akkor itt az ideje egy alapos nagytakarításnak. Egy esti fürdő által megtisztíthatjuk az egész szervezetünk. Töltsük fel a kádat számunkra kellemes hőmérsékletű vízzel, majd keverjünk bele 1-2 csésze himalájai sót, és merüljünk el a vízben.

A sós fürdő az egyik
pacsakute, 2016. szeptember 17. szombat, 17:29
Már egy ideje tudjuk
nélkül.

10. Örülni annak, ami van

Bár folyamatosan törekszünk a többre, jobbra szebbre, azt is észre kell vennünk, ami már a miénk. Sőt, Simone Weil szerint meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk. A magas EQ-jú emberek nem kergetik a tökéletességet, mert tudják, hogy olyan nem létezik, közben pedig hálásak azért, amit már elértek, és erőt merítenek belőle. A Kaliforniai Egyetem kutatói kimutatták, hogy azok, akik napi szinten gyakorolják a hálás gondolkodásmódot, energikusabbak és kiegyensúlyozottabbak, kortizol-szintjük (stresszhormon) is alacsonyabb.

11. Kikapcsolódás

Hiába sikeres valaki a munkájában, időnként el kell szakadnia a stresszforrástól, pihennie kell, kikapcsolni minden gépet, kütyüt, és ebben az érzelmileg intelligens emberek nagyon jók. Felügyelik saját stressz-szintjüket, és tudják, mikor kell engedniük a gyeplőn.

12. Negatív gondolatok

Hasonlóan a haraghoz vagy a fájdalomhoz, a magas EQ-val élő emberek nem
horvathnemagdi, 2016. július 11. hétfő, 10:26
Érdekességek
nélkül.

Örülni annak, ami van

Bár folyamatosan törekszünk a többre, jobbra szebbre, azt is észre kell vennünk, ami már a miénk. Sőt, Simone Weil szerint meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk. A magas EQ-jú emberek nem kergetik a tökéletességet, mert tudják, hogy olyan nem létezik, közben pedig hálásak azért, amit már elértek, és erőt merítenek belőle. A Kaliforniai Egyetem kutatói kimutatták, hogy azok, akik napi szinten gyakorolják a hálás gondolkodásmódot, energikusabbak és kiegyensúlyozottabbak, kortizol-szintjük (stresszhormon) is alacsonyabb.

Kikapcsolódás

Hiába sikeres valaki a munkájában, időnként el kell szakadnia a stresszforrástól, pihennie kell, kikapcsolni minden gépet, kütyüt, és ebben az érzelmileg intelligens emberek nagyon jók. Felügyelik saját stressz-szintjüket, és tudják, mikor kell engedniük a gyeplőn.

Negatív gondolatok

Hasonlóan a haraghoz vagy a fájdalomhoz, a magas EQ-val élő emberek nem ragaszkodnak
kirscha, 2016. április 12. kedd, 12:14
A MAGAS ÉRZELMI INTELLIGENCIA 12 jele
nélkül.

Örülni annak, ami van

Bár folyamatosan törekszünk a többre, jobbra szebbre, azt is észre kell vennünk, ami már a miénk. Sőt, Simone Weil szerint meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk. A magas EQ-jú emberek nem kergetik a tökéletességet, mert tudják, hogy olyan nem létezik, közben pedig hálásak azért, amit már elértek, és erőt merítenek belőle. A Kaliforniai Egyetem kutatói kimutatták, hogy azok, akik napi szinten gyakorolják a hálás gondolkodásmódot, energikusabbak és kiegyensúlyozottabbak, kortizol-szintjük (stresszhormon) is alacsonyabb.

Kikapcsolódás

Hiába sikeres valaki a munkájában, időnként el kell szakadnia a stresszforrástól, pihennie kell, kikapcsolni minden gépet, kütyüt, és ebben az érzelmileg intelligens emberek nagyon jók. Felügyelik saját stressz-szintjüket, és tudják, mikor kell engedniük a gyeplőn.

Negatív gondolatok

Hasonlóan a haraghoz vagy a fájdalomhoz, a magas EQ-val élő emberek nem ragaszkodnak
janna53, 2016. január 21. csütörtök, 08:40
6 ok, amiért vonzóak az alacsony nők
láttán.

4. Ments meg!

Köztudott, hogy az alacsonyabb lányok mellett a férfiak hajlamosak egy izomkolosszusnak érezni magukat, mivel mi folyamatosan segítségre szorulunk. Gondoljatok csak bele: amikor nem érjük el a konyhában a lisztet, vagy ha nem tudjuk kinyitni a lekváros üveget, vagy amikor bevásárlás után majdnem nagyobb a zacskó, mint mi. Ők pedig erőszeretettel mentik meg a bajba jutott hölgyüket!

5. Kicsi a bors, de erős

Tudtátok, hogy a picike lányok sokkal energikusabbak, mint a többiek? Képesek vagyunk egyszerre hat helyen lenni, és mellette még másik tíz dolgot csinálni, ráadásul sokkal harciasabbak vagyunk az átlagnál. Ugyan lehet, hogy ez azért van, mert valahol tudat alatt a magasságunkat próbáljuk ezzel ellensúlyozni, mégis mindig elérjük azt, amit akarunk. Sőt, a legtöbb híres és befolyásos nő, bizony az alacsonyak táborából került ki!

6. A divatdiktátor

Igaz, hogy sokszor nehéz ruhát találnunk a méretünkben, a cipőkről nem is
horvathnemagdi, 2016. január 17. vasárnap, 12:20
Képek, videók
Frissítő
eva6
2017. július 29. szombat, 16:10
Frissítők
eva6
2017. július 24. hétfő, 10:34
Dinnye ès frissítő
eva6
2017. július 21. péntek, 14:06
Egy kis frissitő
farkasterezia
2017. július 10. hétfő, 10:19
rec egyp frissitő.jpg
gabfe
2017. április 06. csütörtök, 11:31
frissítő
eva6
2017. február 20. hétfő, 17:53
frissítő.png
eva6
2016. augusztus 14. vasárnap, 17:12
Régi magyar hónapok21.JPG
erzsikepuskas
2017. március 15. szerda, 19:59
Régi magyar hónapok20.JPG
erzsikepuskas
2017. március 15. szerda, 19:59
Régi magyar hónapok19.JPG
erzsikepuskas
2017. március 15. szerda, 19:58
Régi magyar hónapok17.JPG
erzsikepuskas
2017. március 15. szerda, 19:57
Régi magyar hónapok16.JPG
erzsikepuskas
2017. március 15. szerda, 19:56
Régi magyar hónapok15.JPG
erzsikepuskas
2017. március 15. szerda, 19:56
Régi magyar hónapok14.JPG
erzsikepuskas
2017. március 12. vasárnap, 19:47
Régi magyar hónapok13.JPG
erzsikepuskas
2017. március 12. vasárnap, 19:42
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.