Belépés
2018. október 15. hétfő | 42. hét | 288. nap | 17:14 | Teréz
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Szerotonin - boldogsághormon növelése
Így serkentsd az idegrendszered boldogsághormonnal természetesen, mellékhatások nélkül!

Ahogy minden érzelem, így az öröm is minden embernél más-más formát ölt, másként jelentkezik. Van aki csendesen, higgadtan boldog, más meg extrém sportoktól, kalandoktól, utazásoktól érzi ugyanezt a szívében, lelkében.

A kezdetekben a szerotonin nem nevezhető hormonnak, mert tulajdonképpen egy neurotranszmitter, azaz idegsejtek közötti ingerületátvívő anyag, és csak azután válik hormonná, miután a vérbe jut.

Hol található a szerotonin?
A szerotonin számos belső szervben, így a bélrendszerben, az izmokban, a keringési rendszerben megtalálható, de a legtöbb az agyban van, ahol a sejtek közötti információk átvitelében játszik fontos szerepet. A szerotonin befolyással van az illető hangulatára, társasági viselkedésére, memóriájára, intim vágyaira, munka- és koncentrációképességére, teljesítményére.

Ha nem termelődik elég szerotonin, kevés lesz jelen belőle az agyban, akkor a következő tünetek várhatók:

rossz közérzet;
ingerlékenység;
erőtlenség;
koncentrációzavar;
a libidószint csökkenése;
depresszió;
negatív gondolatok;
megszállottság;

Hogyan növeld a szerotonin termelést?
A legjobban azzal növelheted a szerotonin termelését, ha sok időt töltesz természetes fényben. A téli hónapokban is szerezz be több kis lámpát, és világítsd be a szobádat, amitől jobb kedvre derülsz.

A testtartásod is befolyásolja a szerotonin szintjét, hiszen ha görbén ülsz, lehajtott fejjel jársz, akkor ez az önbizalmadra is negatív hatással lesz. Ezért járj egyenesen, és növeld az önértékelésed, mert ez jó hatással lesz a szerotonin termelésre is.

Íme, azon élelmiszerek, amelyek növelik a szerotonin szintjét!

kemény sajt;
nem túl zsíros húsok;
tojás;
lencse;
bab;
tehéntejből készült túró;
búza;
hajdina;

B-vitaminok, amely jelen vannak a májban, hajdinában, zabban, babban, zöldsalátában;
magnéziumban gazdag élelmiszerek, ilyen a banán, a sárgadinnye, a datolya, a narancs, a tök;
Emellett figyelj oda, hogy rendszeresen napi 8 órát aludj, legyél friss levegőn, mozogj legalább napi 20 percet, és élvezd az élet szépségeit.
Forrás : Link
pacsakute, 2018. október 09. kedd, 23:11
Címkék: szerotonin számos, keringési rendszerben, sejtek közötti, szerotonin befolyással, illető hangulatára, következő tünetek,
Kommentek
20 érdekes tény a kutyákról
izzadni, mert egyedül a talppárnáikon vannak verejtékmirigyeik. Éppen ezért a hő leadását is csak lihegéssel tudják végezni.

A kutyák szaglása 100.000-szer erősebb, mint az embereké!

A kutyák a sötétben is elég jól látnak - köszönhetően az úgynevezett tapetum lucidumnak, amely koncentrálja a fényt, és vissza is veri azt.

Bizonyított tény, hogy a kutyák ki tudnak ,,szagolni" bizonyos típusú rákbetegségeket.

A kutyák agyában oxitocin (boldogsághormon) szabadul fel, amikor más kutyákkal vagy emberekkel játszanak.

A kutyák történelme

A tüskés nyakörv az ókori görögöktől ered, akik ezzel próbálták óvni kutyáik torkát a farkastámadásoktól.

A kutyák egy ősi ösztön miatt gömbölyödnek össze, amikor alszanak - így ugyanis jól tudják védeni a létfontosságú szerveiket még akkor is, amikor szundikálnak.
A legkorábbi
anna4459, 2018. április 25. szerda, 21:40
Tipikus tavaszi betegségek
,,tavaszi fáradtság" sajátságait jelentik, mely nem egy konkrét betegség, csupán a nyáron felhalmozott vitamin és energiatartalékaink téli hónapokban történő kiürülését jelenti. Tehát szerveztünk normális reakciójáról van szó, hogy a téli üzemmódból kapcsoljunk át tavaszira és töltsük fel kiürült raktárainkat.

Biokémiai háttere:

Hormonháztartásunkban lezajló változások okozzák a tavaszi fáradtság tüneteit. Az ,,alvási hormonként" emlegetett melatonin és a ,,boldogsághormonnak" titulált szerotonin szezonális ingadozása tehető felelőssé a tünetek kialakulásában. A rövid téli nappalokban a kevesebb fénynek köszönhetően fokozódik a melatonin-képződés és így nő az alvásigény. Tavasszal meghosszabbodnak a nappalok, csökken a melatonin képződés, zavart okozva az alvási bioritmusunkban. A szerotonin képződését is a fény fokozza, így télen szervezetünkben szerotonin hiány alakul ki, mely ,,boldogtalanságot" akár depressziót is
eva6, 2018. április 10. kedd, 12:31
Egyszóval
Az emberek többsége éjszaka alszik, nappal pedig aktív. Azonban úgy néz ki, délutánonként is érdemes kicsit pihenni, hiszen az 1-2 órás alvásnak számtalan jótékony hatása van.

Az első pozitív hozadéka a délutáni pihenésnek, hogy megemelkedik a szerotonin nevű boldogsághormon a vérünkben, ami alváskor termelődik, így jobb kedvűek, vidámabbak leszünk, miután felébredtünk.

A kutatók igazolták, hogy az alkalmazottak sokkal jobban tudnak teljesíteni a munkahelyükön, ha nem egy huzamba kell dolgozniuk, ha van szünet, amikor lazíthatnak, feltöltődhetnek sokkal produktívabbak.

A NASA által elvégzett kutatás szerint egy 40 perces alvást követően az emberek figyelme 100 százalékossá válik, ez felér 200 mg koffein elfogyasztásával, ezért érdemes délután szieszta időt tartani, ha a nap hátralévő részében aktívak, figyelmesek szeretnénk lenni.

Sokkal kreatívabbak leszünk, ha délutánonként legalább 1 órát aludni tudunk. Fejlődik a képzeleterőnk, problémamegoldó képességünk
horvathnemagdi, 2018. február 25. vasárnap, 17:19
A méz
A méz valódi gyógynedű", hiszen a benne rejlő rengeteg értékes anyag rendkívül jó hatással van az egészségre. Annyira elterjedt és hatásos ezzel az édes masszával való gyógyítás, hogy külön nevet is adtak neki: apiterápiának hívják a méz gyógyászatba való bevonását.

TELE VAN VITAMINOKKAL ÉS ÁSVÁNYI ANYAGOKKAL
A szervezetnek mindig szüksége van megfelelő mennyiségű vitaminokra és ásványi anyagokra, ám ilyenkor télen különösen nagy hangsúlyt kell fektetni ezek bevitelére, pótlására. A méz bővelkedik kalciumban, rézben, vasban, magnéziumban, mangánban, foszforban, káliumban, és B-vitaminokban és C-vitaminban is. Azok a mézek, amelyek sötétebbek, több ásványi anyagot tartalmaznak, mint a világos színűek.

BAKTÉRIUMÖLŐ
Neked is eleged van az állandó antibiotikum szedéséből? Képzeld, a méz még a bakteriális megbetegedéseket is eredményesen tudja kezelni, hiszen természetes antibiotikum. Persze nem szabad az egészséggel játszani, ha az orvos szerint mindenképpen be kell venned a
vorosrozsa66, 2018. február 06. kedd, 23:31
EZÉRT FOGYASSZ MÉZET MINDEN NaP!
CUKORDIÉTAÉDESÍTŐSZEREGÉSZSÉGMEZ

ÍRTA: MÁRKUS ADRIENN

A MÉZ A LEGTERMÉSZETESEBB ÉS EGYBEN LEGFINOMABB TERMÉSZETES ÉDESÍTŐSZERÜNK. DE EMELLETT RENGETEG OLYAN ÉLETTANI HATÁSA IS VAN, AMI MIATT KÖTELEZŐ JELLEGŰVÉ KELLENE TENNI A MÉZ MINDENNAPI FOGYASZTÁSÁT, KÜLÖNÖSEN EBBEN A VÍRUSOKKAL TELI IDŐSZAKBAN.

A méz valódi “gyógynedű", hiszen a benne rejlő rengeteg értékes anyag rendkívül jó hatással van az egészségre. Annyira elterjedt és hatásos ezzel az édes masszával való gyógyítás, hogy külön nevet is adtak neki: apiterápiának hívják a méz gyógyászatba való bevonását.

TELE VAN VITAMINOKKAL ÉS ÁSVÁNYI ANYAGOKKAL
A szervezetnek mindig szüksége van megfelelő mennyiségű vitaminokra és ásványi anyagokra, ám ilyenkor télen különösen nagy hangsúlyt kell fektetni ezek bevitelére, pótlására. A méz bővelkedik kalciumban, rézben, vasban, magnéziumban, mangánban, foszforban, káliumban, és B-vitaminokban és C-vitaminban is. Azok a mézek, amelyek sötétebbek, több
tinka1951, 2018. február 04. vasárnap, 08:56
Az öröm vitaminja: folsav
Az embereknek folsavra van szükségük ahhoz, hogy boldogsághormonok termelődjenek a szervezetükben. Amennyiben elegendő a folsav, akkor két anyag - szerotonin és noradrenalin - termelődik a szervezetünkben. Az előbbi nyugtató és csillapító hatásokkal rendelkezik, míg az utóbbi felel a jókedvünkért és az aktív, lendületes mindennapjainkért. Amennyiben kevés noradneralin termelődik, akkor nyugtalanná és feszültté válhatunk, viszont ha nem szenvedünk hiányt belőle, akkor derűsen és vidáman vágunk neki egy-egy napnak.

Folsavra van szükségünk a vérképzéshez, az agy, az idegek, a gyomor és a bél egészséges működéséhez. A folsav felel a növekedésért, az étvágyunkért, de a hajnövekedéshez is erre a vitaminra van szükségünk. Milyen tünetekkel kell számolnunk, ha nincs elegendő folsav a szervezetünkben? Nyelvgyulladással, emésztési zavarokkal és vérszegénységgel. Folsav hiányában
pacsakute, 2018. január 10. szerda, 13:58
Ezeket lehet tenni a téli rosszkedv ellen
-, akkor se keseredjünk el. Inkább lassítsunk a tempón és fokozatosan vezessük be a változásokat.

​​Irány a szabad levegő
A hideg időjárás ellenére igyekezzünk minél több időt a szabadban tölteni, ez ugyanis pozitív hatással van az egészségünkre. Például erősíti az immunrendszert, a szívet, a tüdőt, javítja a vérkeringést, sőt a hidegnek köszönhetően több kalóriát éget el a szervezetünk.

Mozogjunk rendszeresen
A testmozgás hatására endorfin, azaz boldogsághormon szabadul fel a szervezetünkben, ami az egyik legjobb orvosság a téli lehangoltság ellen.

Próbáljuk ki a szaunát
Érdemes tudni, hogy a rendszeres szaunázás megelőzi a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását, fokozza a vérkeringést, méregteleníti a szervezetet, segít a fogyásban, és támogatja a nyugodt alvást. Emellett természetesen a közérzetet is pozitívan befolyásolja.
Feküdjünk le korábban

Előfordulhat, hogy a kimerültségtől vagyunk lehangoltak. Ezért próbáljunk
foldinefehereva, 2018. január 08. hétfő, 21:14
Képek, videók
eladások növelése.jpg
lenke1964
2016. január 06. szerda, 19:28
A lázadó Szamos 01.jpg
chillik
2016. december 12. hétfő, 17:34
A lázadó Szamos 02.jpg
chillik
2016. december 12. hétfő, 17:34
Szamos bazár...Erdély.jpg
bbbarbara
2016. június 18. szombat, 18:54
Univerzum számos.png
sz719eszter
2016. május 04. szerda, 10:17
szamos-madarak2.jpg
borigit
2015. február 03. kedd, 13:49
Szamos Marcipán
margoboszi
2014. december 02. kedd, 21:43
Erdély 2012 139 - Szamosú
lenkeanna
2014. augusztus 07. csütörtök, 05:31
Kolozsvár-szamoshid.jp g
maria_kadar_148
2014. április 09. szerda, 14:49
dr_Szamos_Gyorgy.jpg
gigi55
2013. február 07. csütörtök, 12:01
szamos.jpg
snbela44
2012. december 24. hétfő, 03:03
mona ÚJ SZÁMOS1.jpg
feeling1975
2012. szeptember 14. péntek, 11:53
Valhalla 4N rendszerben
hitecheng
2009. február 08. vasárnap, 20:44
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.