Regisztráció  Belépés
2018. augusztus 17. péntek | 33. hét | 229. nap | 21:06 | Jácint
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Besenyei Péter




Besenyei Péter
"A boldogság egyik alapja az elégedettség. Érhetünk el bármit, kaphatunk a sorstól bármi jót, ha azzal nem vagyunk elégedettek, boldogtalanságra vagyunk ítélve. De az elégedettség nem jelenti azt, hogy ülhetünk a babérjainkon, és nem kell törekednünk többre és jobbra."
Besenyei Péter

Tizenöt éves kora óta repül, huszonnyolc éve hivatásos pilóta, repülőoktató, berepülőpilóta, műrepülő versenyző.

Különböző repülőgép-típusokon eddig 7000 órát töltött a levegőben.
Húsz éves korában indult első versenyén - vitorlázógéppel -; ahol második lett.
Első nemzetközi motoros műrepülő versenyén - 1982-ben az Osztrák Nemzeti Bajnokságon - minden versenyszámot megnyert.
Ettől kezdve minden világ- és kontinens-bajnokságon a legeredményesebb magyar pilóta.
Tízszeres magyar nemzeti bajnok. Huszonegy alkalommal az "Év Sportolója" motoros műrepülésben.
1994-ben motoros műrepülő világbajnok.
1995-ben motoros műrepülő Európa-bajnok.

1997-98-ban a FAI műrepülő-világkupa összetett bajnoka.
2000-ben motoros műrepülő világbajnok.
2001-ben műrepülő világkupa első helyezett.
Európa-és világbajnokságokon, valamint világkupa-futamokon több mint harminc-dobogós- helyezést ért el. (A Világkupában az elmúlt évek versenyeredményei alapján a legjobb kilenc, korlátlan kategóriában repülő pilótának van joga indulni)

Sporteredményei elismeréseként Göncz Árpád Köztársasági Elnöki Aranyéremmel tüntette ki, valamint a Nemzetközi Repülőszövetségtől megkapta a Paul Tissandier-diplomát.2007 júniusában átvehette a Magyar Örökség Díjat.


Magyar Örökség Díj



Valaki azt írta: Besenyei Péter országunk harmadik legismertebb

embere. Nem nevezte meg a másodikat, negyediket, ötödiket vagy

elsőt. Nem is a sorszámon van a hangsúly, hanem a jelzőn.

Legismertebb!

Senna és Prost Formula1-es világbajnokok csodálattal és sóvárgó

irigységgel figyelték légi kollegájukat, a műrepülő pilótát: Besenyei

Pétert.

Amikor átrepült a Lánchíd alatt, 5 földrész 47 országa közvetítette

a bravúrt. Azóta a versenyek részévé vált ez a feladat.

Egy légi bemutatón a műsorvezető így jelentette be: ,,Most

következik (a világ egyik legjobb pilótája) a magyarok büszkesége, a

magyarok szárnya.

Versenyeken, bemutatókon a magyarság hírét növeli sikereivel, az

ég és föld közötti szédületes mutatványaival.

Eredményhirdetéskor magyar himnuszt ismerteti meg a nézők

százezreivel, amikor az egy közösséghez, egy nemzethez

tartozásunkat jelentő dallamot tiszteletére eljátsszák.

Tavaly, Barcelonában bevallása szerint az ő szája is sírásra

görbült, amikor meglátta azt a rengeteg magyar zászlót, amellyel a

kint lévő szurkolók jeleztek: vele éreznek.

A gyermek Besenyei Peter a budaörsi reptér mellett nőtt fel, a

hangár volt a játszótere. 15 évesen mar vitorlázó repülőn ült. 25 éve hivatásos pilóta, repülőoktató, motoros berepülő pilóta és műrepülő versenyző. Előbb volt repülőgép-vezetői engedélye, mint autóvezetői

jogosítványa. Különböző repülőgéptípusokon eddig 7000 órát töltött a

levegőben (7000 órát, azaz 292 napot). A Malév mégsem vette fel;

állítólag létszámstop miatt.

Első nemzetközi versenyen Ausztriában minden versenyszámot

megnyerve lett első. Az 1990-es világbajnokságon a mezőny

legelavultabb repülőgépével nyert ezüstérmet.

Mindent megnyert már, amit ebben a sportágban

lehet: volt világbajnok kétszer, Európa-bajnok és összetett Világkupa-győztes. Tízszeres magyar bajnok, 21 alkalommal az "Év

sportolója" motoros műrepülésben, a többszázezres, olykor milliós

tömegeket vonzó Red Bull Air Race-sorozat ötletgazdája.

Az idei sorozatában Abu Dhabiban és a

Utah állam-beli Monument Valleyben futamgyőztes.

Olyan ország szülötteként érte el mindezt, amelynek nincs

repülőgép gyára, a gépparkja elavult, egyáltalán: a motorizált

sportágakban magyar versenyző előtte sohasem tett szert

világhírnévre. (Baumgartner Zsolt utána tűnt fel a Formula-1-ben,

Talmácsi Gábor pedig manapság gyorsasági motorkerékpározásban)

A műrepüléshez jó térlátás, fizikai állóképesség, jó reflexek,

gyors döntéskészség kell. Az eleven szemű, barátságos, finom

arcvonású, mégis huncutságot sejtető, szikár Besenyei Péter

rendelkezik ezekkel a képességekkel.

A gép 330 kilométeres sebességgel halad, 420-szal zuhan, az

ülésről a testsúlya tízszeresével szakad kifelé, ő azonban

biztonságosan csinálja a flikk-flakkot vagy a lapos dugóhúzót háton,

mert rengeteg gyakorlás van mögötte, kellő körültekintés, önfegyelem

és alázat, így aztán azt csinál a géppel, amit akar.

A legkisebb rés, amin még át lehet vinni a gépet függőlegesen víz

felett 2 méter, beton vagy fű felett 4 méter, vízszintesen például két

karó között 10 méter. A hangsúly a pontosságon van!" - mondja.

Bemutatója egyfajta improvizáció, de azért a váz fel van építve, a

begyakorolt figurák közül mindig azt választja, amelyik az adott

pillanatban leginkább megfelel a körülményeknek.

Számára a legteljesebb szabadságérzetet a levegőben végzett

mozgás adja.

Besenyei Péter nyitott szinte mindenre. Zongorázott,

kyokushinkai karatéban kék övig jutott, 104 ejtőernyős ugrás van

mögötte, imád fotózni, gyermekkora óta

horgászik, szeret búvárkodni, síelni. Kedveli Vangelis, Mike Oldfield,

Oliver Shanti zenéjét, de nagy gyűjteménye van kelta dallamokból is.

"Ha valamit csinál, azt csak teljes gázzal teszi, vagy hagyja a

csudába".

"A boldogság egyik alapja az elégedettség vallja. Érhetünk el bármit, kaphatunk a sorstól bármi jót, ha azzal nem vagyunk

elégedettek, boldogtalanságra vagyunk ítélve. De az elégedettség nem

jelenti azt, hogy ülhettünk a babérjainkon, és nem kell törekednünk

többre és jobbra." Besenyei Péter méltatását Dusán szavaival fejezem be: ,,Milyen jó lenne, ha Miklósa Erika énekelhetne a Köztársasági Elnöki

Aranyéremmel és Paul Tissandier-diplomával kitüntetett Besenyei

Péternek, a 2004-es év Aviátorának.

Az ég szabad.

"Lesz új idő, lesz új világ

Az ég szabad, és

Lesz új idő, lesz új világ

Az ég szabad és hív, hogy szállj tovább"

Budapest, 2007. június 12.

Novotny Zoltán


Műrepülő program

Műrepülő bemutató programja a klasszikus és egyéni műrepülő elemek kombinációja; egyfajta improvizáció. A következő figurát mindíg a pillanatnyi helyzetnek legjobban megfelelően választja. Minden bemutató más és más, sohasem repüli pont ugyanazt, de azért jellegében, stílusában félreismerhetetlenül "besenyeis". Az abszolút szabad programban nyert már aranyérmet EB-n, VB-n, valamint Világkupán is. Műrepülő bemutatóját a szakemberek a világ egyik legjobbjának - ha nem a legjobbnak - tartják.
Életrajz

Hat éves korában látott először repülőgépet a budaörsi repülőtéren. Szerelem volt első látásra, de tizenöt éves koráig csak plátói.

Ekkor kezdett el Dunakeszin a KIM (Könnyűipari Minisztérium) repülőklubjában vitorlázó repülni. Tizenkilenc évesen szerzi meg a szakszolgálati engedélyt és húszévesen indul első versenyén, a Budapest-bajnokságon egy Super Futár típusú öreg vitorlázó repülőgéppel. Ez volt Besenyei számára az első, a repülőgép számára pedig - a kora miatt - az utolsó verseny.

Az első versenyszámban a legmesszebb repült, teljesítményét mégis 0-ra értékelték, mivel a barográfja (magasságíró készülék) nem működött. De a versenyen összetettben így is a második helyen végzett.

Ezután két év sorkatonai szolgálat következik, ahol ejtőernyősként szolgál (104 ugrása van), és Furkó Kálmán első karate klubjában megismerkedik a Kyokushinkai karatéval. Később Adámy István mesternél kék övre vizsgázik. 1979-ben repülőklubja Budaörsre küldi motoros repülő átképzésre. 1980-ban megszerzi a motoros szakszolgálati engedélyt és 1981 tavaszán megkezdheti a műrepülő kiképzést. Ősszel már a Nyírség Kupa műrepülő versenyen a haladó kategóriában - újoncként, nem kis feltűnést keltve - az első két versenyszámot megnyeri, majd a harmadik számban figurát téveszt, s így végül a negyedik helyen végez. Ettől kezdve már a korlátlan kategóriában indul. Még ez év őszén a válogatott keret akkori edzője, Simon László beválasztja az A-keretbe.

1982-ben tragikus repülőszerencsétlenség történt, ahol a műrepülő keret minden férfitagja odaveszett (a szerencsétlenül járt gépre csak őt nem engedték a többiekkel együtt felszállni), az akkori MHSZ válogatottból csak ő maradt, ami lelkileg nagyon megviselte és felkészülésére is évekig rányomta a bélyegét. Később, közel tíz éven keresztül, az MHSZ központi repülőterén, Budaörsön dolgozik mint repülőgép vezető oktató és berepülőpilóta, majd a Jet Stream-nél és az Indicator Rt-nél repülőgép vezető.

Évek óta - amennyire ideje engedi - a gyorsasági autóversenyzéssel is foglalkozik. Két évig az Opel Astra Kupában, utána pedig a Shell Power Racing Renault Clio Kupában versenyez. 2001 óta főtámogatója a Red Bull.

2002-től meghatározó tagja a Red Bull Air Race-t kidolgozó csapatnak, amelynek első hivatalos versenyét 2003-ban Magyarországon rendezték meg. Ettől kezdve ennek a versenysorozatnak - szinte minden alkalommal - dobogós helyezést elérő versenyzője.


Eredmények
1982: Osztrák Nemzeti Bajnokság Összetett 1.
1984: Világbajnokság Szabad program 7.
1985: Európa-bajnokság Szabad program 3.
Európa-bajnokság Kötelező program 5.
1986: Szocialista országok versenye Szabad program 1.
Nyírség Kupa Nemzetközi Verseny Összetett 1.
Magyar Nemzeti Bajnokság Összetett 1.
1988: Szocialista országok versenye Szabad program 1.
Lengyel Nemzeti Bajnokság Összetett 2.
Nyírség Kupa Nemzetközi Verseny Összetett 1.
Magyar Nemzeti Bajnokság Összetett 1.
1989: Európa-bajnokság Kötelező program 4.
Európa-bajnokság Szabad program 4.
Nyírség Kupa Nemzetközi Verseny Összetett 1.
Magyar Nemzeti Bajnokság Összetett 1.
1990 NNyírség Kupa Nemzetközi Verseny Összetett 1.
Swedinfort Kupa Összetett 1.
Magyar Nemzeti Bajnokság Összetett 1.
Világbajnokság Szabad program 2.
Csehszlovák Nemzeti Bajnokság Összetett 1.
1991 Európa-bajnokság Szabad program 4.
Magyar Nemzeti Bajnokság Összetett 1.
1992 Morse Master Nemzetközi Verseny Összetett 2.
Morse Computer Kupa Összetett 2.
Német Nemzeti Bajnokság Összetett 1.
Német Mesterek Kupája Összetett 1.
Brit Nemzeti Bajnokság Összetett 2.
David Perrin Kupa Összetett 1.
Magyar Nemzeti Bajnokság Összetett 1.
Peugeot Kupa Összetett 1.
1993 Európa-bajnokság Kötelező program 4.
Magyar Nemzeti Bajnokság Összetett 1.
Peugeot Kupa Összetett 1.
Breitling Világkupa / Bex / 2.
Breitling Világkupa / Ferhberlin / 3.
Breitling Világkupa / Pompano Beach / 2.
Breitling Világkupa Összetett 3.
1994 Világbajnokság Kötelező program 1.
Breitling Világkupa/ Orlando / 3.
Világbajnokság Szabad program 4.
Világbajnokság Összetett 3.
1995 Európa-bajnokság Kötelező program 1.
Európa-bajnokság Zárt kötelező program 2.
Európa-bajnokság Szabad program 1.
Európa-bajnokság Összetett 2.
Breitling Világkupa(after 6 World Cup heats) Összetett 4.
1996 FAI Műrepülő Világkupa / Tajima / 2.
1998 FAI Műrepülő Világkupa/ Neuchatel / 2.
FAI Műrepülő Világkupa/ Shanghai / 1.
FAI Műrepülő Világkupa/ Nanjing / 1.
FAI Műrepülő Világkupa / Jinan / 2.
FAI Műrepülő Világkupa / Tianjin / 1.
FAI Műrepülő Világkupa /Zhengzhou / 1.
FAI Műrepülő Világkupa '96-98 Összetett 1.
1999 Európa-bajnokság Szabad program 3.
FAI Műrepülő Világkupa / Zhang Jia Jie 3.
2000 FAI Műrepülő Világkupa / Wuxian / 2.
FAI Műrepülő VilágkupMűrepülő Világkupaa / Motegi / 1.
FAI '99-00 Összetett 2.
Világbajnokság Szabad program 1.
2001 FAI Műrepülő Világkupa Összetett 1.
2002 FAI Műrepülő Világkupa Összetett 3.
2004 FAI Műrepülő Világkupa / Al Ain / 2.
2005 FAI Műrepülő Világkupa / Lausanne / 1.
2006 FAI Műrepülő Világkupa / Motegi / 3.
Achievements Red Bull Air Race
2003 Zeltweg / Ausztria / prolog / 1st
Tököl 1st
2004 Budapest 3rd
Kemble/ Anglia 2nd
2005 Abu Dhabi / Egyesült Arab Emírségek 1st
Rotterdam / Hollandia 3rd
Zeltweg / Ausztria 2nd
Rock of Cashel / Írország 1st
Longleat / Anglia 3rd
Budapest 4th
San Francisco / USA 3rd

Total for 2005 2nd

2006 Abu Dhabi / Egyesült Arab Emírségek 3rd
Barcelona / Spanyolország 1st
Berlin / Németország 2nd
Istanbul / Törökország 3rd
Budapest --
Longleat / Anglia 2nd
San Francisco / USA 2nd
Perth / Ausztrália 1st

Total for 2006 2nd

2007 Abu Dhabi / Egyesült Arab Emírségek 1st
Rio de Janeiro / Brazília 5th
Monument Valley / USA 1st
Istanbul /Törökország 5th
Interlaken/Svájc 3rd
London/Anglia 3rd


RelatedLinks

Red Bull Air Race World Series
Red Bull Copilot
Zivko Edge 540
Az oklahomai Zivko Aeronautic nem egyebet tűzött maga elé célként, mint hogy olyan repülőgépet készítsen, amely gyorsan és pontosan hajtja végre a szabványos, nagysebességű manővereket, ugyanakkor a megfelelően képzett pilóták számára elegendő kreatív teret enged új elemek kifejlesztéséhez is. Az említett megfontolások nyomán született meg az Edge 540. Ez a kisméretű együléses gép (amely kétüléses változatban is kapható) precíz és jól uralható. Az Edge felsőszárnyas gép, rendkívül teherbíró szárnyakkal. A törzs is nagyon szilárd: akár 15G-t is kibír. Nem véletlenül ennyire népszerű: ezzel repül Besenyei Péter, Alejandro Maclean, Mike Mangold, Kirby Chambliss, Paul Bonhomme és Steve Jones is. Műszaki adatok: Ülés: 1 Hossz: 6,30 m Szárnyfesztávolság: 7,34 m Súly: 530 kg Teljesítmény: 344 LE Végsebesség: 426 km/h Orsózási sebesség: 420 fok/másodperc Maximális G: +/-12
Specifications
Seats 1
Length 6.30 m
Span 7.34 m
Weight 530 kg
Performance 344 HP
Maximum Speed 426 km/h
Rolling Speed 420 degrees/second
Maximum G +/- 12


RelatedLinks

Red Bull Air Race World Series
Red Bull Copilot
GYIK
Hogyan kezdte pályafutását?

Hat éves koromban láttam először repülőgépet, amikor a szüleimmel a budaörsi repülőtér szomszédságába költöztünk. Szerelem volt első látásra, de tizenöt éves koromig csak plátói.
Ekkor kezdtem el Dunakeszin a KIM (Könnyűipari Minisztérium) repülőklubjában vitorlázó repülni. Tizenkilenc évesen szereztem meg a szakszolgálati engedélyt és húszévesen indultam életem első versenyén, a Budapest-bajnokságon egy Super Futár típusú öreg vitorlázó repülőgéppel, ahol második lettem.


Milyen eredményei vannak? Melyekre a legbüszkébb?

Tízszeres magyar nemzeti bajnok vagyok, huszonegy alkalommal választottak az Év Sportolójának motoros műrepülésben. EB-ken, VB-ken és világkupa-futamokon több mint harminc dobogós helyezést értem el.
Egyet sem emelnék ki szívesen, hiszen minden győzelem egyformán kedves a szívemnek.


Milyen sportokat kedvel még?

Az autóversenyzést, a horgászatot, a búvárkodást, a vitorlázást, a síelést, az ejtőernyőzést, és a karatét, melyeket -ha szabadidőm engedi- szívesen űzök is.


Mivel tölti szívesen szabadidejét?

Zene, autóversenyzés, fotózás, horgászat, vitorlázás és a búvárkodás.
Hogyan csöppent bele a Red Bull Air Race-be?
Immáron öt éve, hogy a Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz szorgalmazta egy Forma-1-hez hasonló repülős verseny létrehozását. Megkért, hogy -mint repülésben jártas - dolgozzam ki a verseny koncepcióját, amire egy ccsapat állt fel. Velük dolgoztuk ki másfél év alatt az Air Race-t.
Hogyan lehetvalakiből Red Bull Air Race pilóta?

Sok pilóta szeretne a versenysorozaton megmérettetni. A biztonságos verseny egyik kulcsa a pilóták rutinja, ennek köszönhető a szigorú kiválasztási folyamat.

Csak a legjobb, és más korlátlan kategóriás nemzetközi versenyeken már eredményes pilóták kerülhetnek be a Red Bull Air Race Bizottsága által szervezett ún. Rookie Camp-be, ahonnan kikerülnek a következő évad versenyzői.

A legfontosabb kritériumok: a tökéletes térlátás és reflexek, a kiváló reakcióidő és a jó szellemi- illetve fizikai kondíció.


Mekkora a balesetek valószínűsége?
A szigorú követelményrendszernek megfelelő pályakialakítás és a magas kvalitású pilóták mellett a balesetek valószínűsége minimális.
Miből készülnek a kapuk?

A verseny koncepciójának kitalálásakor az egyik legnehezebb feladat a kapuk kifejlesztése volt: figyelembe kellett venni a biztonsági és a praktikai szempontokat egyaránt. A legfontosabb, hogy egy esetleges repülőgép-kapu ütközéskor nem sérülhet sem a jármű, sem a pilóta.

Teszteltünk füst-, lézer-, karton-, vízsugár- és lufi-kapukat is, míg rájöttünk a megoldásra. A feladat ellátására a nagynyomású levegővel felfújt pillonok a legalkalmasabbak, melyeket folyamatosan fejlesztenek


Mit kell tudni az Air Race-en versenyző repülőgépekről? Mik az alapvető különbségek a különböző típusok között és ez hogyan befolyásolja a verseny eredményét?

A futamokon részt vevő repülők nagy szilárdságú, jól manőverezhető és korlátlanul műrepülhető versenygépek. A típusok közötti alapvető különbség általában súlyban illetve lóerőben jelentkezik. A könnyebb és erősebb gépek technikai előnyt élveznek.


Mi az Air Race sikerének titka?

Egyedülálló sportág, mely nincs helyhez kötve, hiszen a versenyek többségét nem reptéren rendezik.

A kulcsszavak: kis magasság, nagy sebesség, látványos küzdelem, mely a laikusok számára is érthetővé és élvezhetővé teszi a versenyt.

Folyamatos változatosságot garantál a helyszíni megújulás, hiszen szebbnél szebb tájak fölött zajlik a verseny. (Az idei versenyek ,,díszletéül" szolgáltak: az ezeregy éjszaka meséit megelevenítő arab épületek, a riói Cukorsüveghegy és a western filmekből ismert vadnyugati sziklák.)


Mit gondol, milyen eredménnyel zárul a 2007-es szezon? Kit tart legnagyobb ellenfelének?

Az idei szezon rendkívül izgalmasnak ígérkezik, mivel most már szinte minden versenyző azonos típussal repül (bár a típusokon belül vannak technikai különbségek), így szoros küzdelemre számíthatunk. Az amerikai és az angol versenyzők szerintem nagyon jól fognak szerepelni.


Mennyire kell fittnek lenni ahhoz, hogy ezeket az erőhatásokat kibírja?

Maximálisan, hiszen olykor 10 G nehezedik a szervezetemre. Ehhez ugyan hozzá lehet szokni, de minden egyes manőver intenzív izommunkát igényel, hogy a vér ne áramoljon ki az ember fejéből. A fizikai felkészültség mellett ugyanolyan lényeges, hogy agyban is fitt legyek
Mire kell leginkább koncentrálni a verseny közben?

A repülés maga aktív és teljes körű koncentrációt igényel. Minden egyes hatásra azonnal reagálni kell, melyhez elengedhetetlen a teljes figyelem-összpontosítás.


Mennyi idő kell egy mutatvány begyakorlásához?

Ez nagyban függ a manőver nehézségétől, és attól, hogy milyen szinten szeretné valaki azt begyakorolni. Minél jártasabb az ember a műrepülésben, annál hamarabb sajátítja el az új mutatványokat.
A verseny közben van önökön ejtőernyő?

Igen, kötelező.
A versenyekre a saját gépével megy?

Ha az Air Race-t Európán belül rendezik, akkor a versenygépemmel repülök a helyszínre. Az Európán kívüli országokba szétszerelve szállítjuk a repülőt.
Melyik volt élete legszebb/legérdekesebb/legizgalmasabb landolása?

Landoltam már Forma-1-es pályán, angliai nemzeti parkban, de talán a legérdekesebb földet érésemnek egy budapesti utca volt a színhelye.


Melyik volt a legehezebb pálya idén?

A következő versenyek pályáit még nem ismerem. 2007-ben Monument Valley bizonyult a legnehezebbnek, részben a pályakialakítás, részben a nagy tengerszint feletti magasság miatt. A korábbi futamok közül az angliai Longleatet emelném ki, ahol dimbes-dombos, ősfákkal és természetes akadályokkal nehezített pályán kellett bizonyítanunk.
Mit érez, amikor 10 G nehezedik Önre?

Tíz G terhelés = a 80 kilós ember 800 kilósnak érzi magát. A vér nagy erővel próbál kiáramolni a fejből a láb irányába. G-ruha hiányában ezt nagyon intenzív izommunkával lehet megakadályozni. Az ember arca megnyúlik, teste belepréselődik az ülésbe. Egy műrepülésben nem gyakorlott ember ekkora hatásra el is ájulhat.


Fizikaliag meddig űzhető ez a sportág ilyen szinten és ön meddig tervezi?

Alkati kérdés, ha valaki benne van, akkor tovább. A legidősebb Air Race-es pilóta a 61 éves Klaus Schrodt, aki ereje teljében van; húzza, nyomja, csűri, csavarja. Én azért nem tervezem ilyen sokáig
Ha egyszer valamiért abba kellene hagynia, milyen tevékenyésgbe fogna?

Végre lenne időm a többi hobbymnak élni: zene, autóversenyzés, fotózás, horgászat, vitorlázás, kerékpározás, búvárkodás és ejtőernyőzés.
vvargamarcsi, 2008. augusztus 04. hétfő, 08:26
Címkék: Besenyei Péter, Osztrák Nemzeti Bajnokságon, Göncz Árpád Köztársasági Elnöki Aranyéremmel, Nemzetközi Repülőszövetségtől, Paul Tissandier-diplomát, Magyar Örökség Díjat,
Kommentek
We Shall Fight! We Shall Never Surrender! - Harcolni fogunk! És soha nem adjuk fel! - Vetted, Fidesz-bagázs...?
kapott tiszteletdíjait, meg a kereskedelmi reklámokból befolyó milliókat illeti...)
De csak egy idióta gondolhatja, hogy ez, lopás lenne!...) :((
● Szóval, J. K. Rowling a Földkerekség egyik legnépszerűbb írója, azzal lett multi-milliárdos, mert elvette mástól! (Végül is, ha a kiadott könyvei után járó szerzői honoráriumokat, meg a könyvei alapján készült filmek után járó jogdíjakat nézzük...)
De csak egy idióta gondolhatja, hogy ez, lopás lenne!...) :((
● Szóval, Besenyei Péter a Földkerekség egyik legjobb műrepülő-pilótája, azzal lett vagyonos ember, mert elvette mástól! (Végül is, ha a számtalan pénzdíjas műrepülő versenyen elért eredményeiért kapott tiszteletdíjakat, majd a verseny-győzelmek nyomán a Red Bull Air Race műrepülős verseny koncepciójának finomításáért felkért kétszeres műrepülő világbajnok szaktudása és tapasztalata igénybevétele elismeréseként számára kifizetett munkadíjakat, továbbá a Besenyei által megnyert jó-néhány Red Bull verseny után, meg a
foxworkinspace, 2018. május 01. kedd, 20:27
Nagy Futam - Kétszázezer néző Budapest belvárosában
A program délelőtt az autó- és motorsport bemutatóval kezdődött az Erzsébet tér-Károly körút-Astoria-Ferenciek tere útvonalon kialakított "pályán", a sztárvendég pedig Max Verstappen, a Forma-1-es Red Bull istálló holland pilótája volt, aki egy 2015-ös F1-es versenyautót vezetett.

A német túraautó-bajnokságot (DTM) a címvédő René Rast egy Audival, a korábbi F1-es versenyző német Timo Glock pedig egy BMW-vel képviselte, de tartott bemutatót Magyarország eddigi egyetlen Forma-1-es pilótája és pontszerzője, Baumgartner Zsolt is, aki egy Formula Renault típusú versenyautóval szórakoztatta a kilátogatókat.

Végigment a pályán a múlt hétvégén a Hungaroringen versenyző túraautó-világkupa (WTCR) mezőnyének néhány autója, valamint a ralisok, terepralisok, autókrosszosok, ralikrosszosok és gyorsasági kamionversenyzők is megmutatták magukat. Érdekesség, hogy a nézők az egyesült államokbeli NASCAR versenysorozat Magyarországon ritkán látható autóit is megtekinthették menet közben.

A program délután
velemenyezd, 2018. május 01. kedd, 16:41
Red Bull Air Race - Újra a Lánchíd alatt repülnek át a pilóták
A viadal hétfői sajtótájékoztatóján elhangzott, a pályát az eddig megszokottak szerint ismét a Duna felett, a Lánchíd és a Margit-híd közötti szakaszon alakítják ki.

Besenyei Péter korábbi versenyző, a sorozat egyik ötletgazdája leszögezte, a résztvevő pilóták a világ legjobb műrepülői, nekik nem jelent extra veszélyt a híd.

"Bármi lehet veszélyes, ha nem megfelelő felkészültséggel és rutinnal állunk hozzá. Inkább úgy fogalmaznék, hogy ez egy különleges lehetőség a pilótáknak, egy kis plusz figyelmet is igényel" - jelentette ki.

A két éve visszavonult Besenyei elmondta, a versenyzés hiányzik neki, s nagyon várja a lehetőséget, hogy a viadal előtt kalibrációs repülést végezhessen a pályán, illetve bemutatót tarthasson a közönségnek. A sorozat 2003-as bajnoka bemutatta a repülés során viselt tűzálló overallját is.

Clemens Jaeger repülési és sportigazgató kiemelte, a budapesti futam különleges kihívás a pilótáknak és a szervezőknek is.

"Előbbieknek azért, mert nem csupán a pályára,
velemenyezd, 2017. június 26. hétfő, 12:02
Besenyei Péter kapja a Nemzetközi Repülő Szövetség díját
A tízszeres magyar bajnok, világ- és Európa-bajnok, világkupa-győztes pilóta - a Red Bull Hungaria Kft. tájékoztatása szerint - a második magyar, akit ezzel a kitüntetéssel jutalmaznak: 2006-ban Katona Sándor az 1962-es világbajnok csapat tagjaként vehette át.

Besenyei Péter - aki Lausanne-ban kapja meg az elismerést - tavaly 66 futam és tíz szezon után búcsúzott el a gyorsasági Red Bull Air Race mezőnyétől és a versenyzéstől.

"Nem lettem annyira szabad, mint terveztem, hiszen rengeteg bemutatót, műrepülő show-t vállalok itthon is és külföldön is. Emellett rendszeresen járok iskolákba, egyetemekre, céges rendezvényekre élménybeszámolót tartani, idén húsz ilyen közönségtalálkozón voltam" - mondta.

A 60 éves sportember a borok szakértő ismerete mellett zongorázással tölti szabadidejét:

"Tavaly télen újra nekiálltam zongorázni egy zongoraművész barátommal, de sajnos a sűrű évközbeni programok miatt áprilistól nem volt időm gyakorolni. Most télen azonban újra elkezdem" - mesélte
velemenyezd, 2016. december 19. hétfő, 13:01
Őszi bormustrát és repülőnapokat rendeznek Szegeden
Németh István, a szervező Szegedi Városkép és Piac Kft. vezetője a rendezvényekről tartott közös csütörtöki sajtótájékoztatón elmondta, hogy az indulása óta eltelt hat év alatt a Bor tér az ország egyik legkedveltebb borászati fesztiváljává vált. A szeptember 14-én kezdődő rendezvényen 111 pincészet mutatja be borait a Dóm téren.

A fesztivál koncertjein dzsessz, dixieland muzsika, a Szegedi Szimfonikus Zenekar művészei szórakoztatják majd az egybegyűlteket, a nap végi elcsendesedésre pedig a rézfúvósok figyelmeztetik a közönséget, amikor röviddel éjfél előtt a zenélő óra alatti erkélyről eljátsszák az Il Silenciót. A tér egyik nagyobb méretű faháza a Móra-múzeum kiállításának ad helyet, melyen magyar festők a borkultúrához kapcsolódó műveinek nyomatait mutatják be. Itt, a Múzsák házának nevezett helyszínen esténként bor ihlette irodalmi és zenei alkotásokat hallhatnak majd a vendégek.

Majó-Petri Zoltán, a Szegedi Közlekedési Társaság vezetője elmondta, a repülőnap programjai szeptember 16-án
velemenyezd, 2016. szeptember 08. csütörtök, 13:01
Red Bull Air Race - Matthias Dolderer nyerte a budapesti versenyt - FRISSÍTET (új: időeredmények, pontverseny á
A szombati programokat a szeles és esős időjárás miatt teljesen törölték, míg vasárnap a kísérőprogramok estek áldozatul az időjárásnak, elmaradt a visszavonult Besenyei Péter bemutatója is. Többszöri halasztás után a pilótáknak lehetőségük volt teljesíteni a Duna felett, a Lánchíd és a Margit-híd közötti szakaszon kijelölt pályát. A Lánchíd alatt nem repültek át a gépek.

A tizennégy pilótát felvonultató mezőnyből nyolc versenyző - a tavalyi győztes osztrák Hannes Arch, a spanyol Juan Velarde, a brit Nigel Lamb, a francia Nicolas Ivanoff, az ausztrál Matt Hall, az amerikai Kirby Chambliss és a vb éllovasa, a német Matthias Dolderer, valamint legjobb vesztesként a japán Muroja Josihide - jutott tovább a vasárnap délutáni viadalon. Itt a szokásostól eltérően nem páronként harcoltak a legjobb négybe kerülésért, hogy ott döntsék el a győztest, hanem minden versenyző egyszer repült, s az elért időeredmények alapján állították fel a végső sorrendet.

A legjobb időt Matthias Dolderer repülte, aki így
velemenyezd, 2016. július 17. vasárnap, 18:04
Red Bull Air Race - A tervek szerint rendeznék meg a vasárnapi programokat
A szombati programokat a szeles és esős időjárás miatt törölték, amint azt Jim DiMatteo, a verseny igazgatója az esemény sajtótájékoztatóján elmondta, a szél és különösen az eső nem tette lehetővé, hogy a résztvevők biztonságban repüljenek.

"A szurkolók és a versenyzők miatt is nagyon szerettük volna megrendezni a versenyt, de az időjárás nem volt kegyes" - hangsúlyozta DiMatteo. - "Holnap reggelre mondanak némi esőt, de bízunk benne, hogy délután meg tudjuk rendezni a versenyt. A pilóták nagyon motiváltak, és készek a versenyzésre."

Ha az időjárás lehetővé teszi a futam megtartását, a szervezők tájékoztatása szerint a vb jelenlegi állása szerinti sorrendben kezdik majd meg a vetélkedést a pilóták. Déltől az utánpótlás-osztály, 14 órától pedig a Master Class pilótái mérik össze tudásukat.

Matthias Dolderer, a vb éllovasa azt mondta, Budapest egy fantasztikus helyszín, nagyon technikás a pálya, a Lánchíd alatt pedig csodálatos átrepülni.

"Remélem, hogy a mai rossz idő után holnap
velemenyezd, 2016. július 16. szombat, 17:32
Red Bull Air Race - A szeles időjárás ellenére tartják a programot
"A jelenlegi időjárás előrejelzés ellenére a Red Bull Air Race versenyigazgatósága bízik abban, hogy a szombati budapesti Red Bull Air Race futam kvalifikációs repülései a meghirdetett program szerint alakulnak" - áll a versenyigazgatóságnak az MTI-hez eljuttatott pénteki közleményében.

A sorozat történetének 70. versenyén a pályát ismét a Lánchíd és a Margit-híd közötti Duna-szakaszon alakítják ki.

A Red Bull Air Race sorozatnak a mostani a 10. idénye, a nyolcból még öt futam van hátra, Budapest a bajnokság negyedik állomása. Az úgynevezett Master Classban a német Matthias Dolderer vezet 30 ponttal, mögötte az amerikai Kirby Chamblissnek 20, a francia Nicolas Ivanoffnak pedig 19 pontja van. Az utánpótlás-osztályban (Challenger Cup) az amerikai Kevin Coleman áll az élen 24 ponttal.

A műrepülők időmérő edzését szombaton 16 órától tartják, vasárnap 12 órakor az utánpótlás-osztály, 14 órától pedig a Master Class pilótái mérik össze tudásukat. Besenyei Péter szombaton az időmérő előtt
velemenyezd, 2016. július 15. péntek, 16:31
Képek, videók
Repülés-besenyei-peter .jp
agica2004
2017. március 11. szombat, 21:14
repülés besenyei-peter.jp
agica2004
2015. október 02. péntek, 21:08
Besenyei Péter
mecsery
2010. március 22. hétfő, 21:33
A_boldogság_egyik_kulc sa_
rozsa123
2015. augusztus 30. vasárnap, 22:43
AMIKOR A BOLDOGSÁG EGYIK
hegyesne
2011. november 08. kedd, 06:34
a boldogság egyik akadály
jakabgasparne
2008. november 25. kedd, 07:43
Szép volt a sorstól
bbbarbara
2010. április 17. szombat, 20:58
szép volt a sorstól
afere
2009. szeptember 06. vasárnap, 21:48
Szép volt a sorstól..
nnpapszi
2009. május 11. hétfő, 14:06
a sorstól
nyusa
2007. szeptember 10. hétfő, 22:00
sajo_sandor_magyar_ene k_1
menusgabor
2018. augusztus 12. vasárnap, 19:46
József A. Bus magyar ének
menusgabor
2018. augusztus 12. vasárnap, 18:53
kép-Minden-magyar-fele lős
menusgabor
2018. augusztus 12. vasárnap, 18:22
olasz_magyar_noémi.jpg
maroka
2018. augusztus 09. csütörtök, 12:13
Rohn_Magyar_írók_arcké pcs
menusgabor
2018. augusztus 07. kedd, 18:57
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.