Regisztráció  Belépés
2018. június 21. csütörtök | 25. hét | 172. nap | 23:44 | Alajos, Leila
A gyakran használt gyógyszerek egy része növelheti a depresszió kockázatát
A Journal of the American Medical Association című folyóiratban publikált tanulmány 26 ezer olyan amerikai felnőtt - 18 éves, vagy annál idősebb ember - bevonásával készült, aki legalább egyfajta receptre kapható gyógyszert szedett 2005 és 2014 között.

A kutatók szerint az érintett gyógyszerek, köztük fájdalomcsillapítók és savlekötők betegtájékoztatóinak 37 százalékában szerepelt a depresszió mint lehetséges mellékhatás - írja a BBC News.

Az eredmények szerint a vizsgált gyógyszerek közül csupán egyet szedők körében 7 százalék, a kettőt szedőknél 9 százalék, míg a hármat, vagy többet szedőknél 15 százalék volt a depressziósok aránya.

Az Egyesült Államokban élő felnőttek nagyjából 5 százaléka küzd depresszióval.

"Sokak számára meglepő lehet, hogy a gyógyszerük, annak ellenére, hogy nem küzdenek hangulatzavarral, szorongással vagy a depresszióval összefüggő bármely egyéb állapottal, növelheti a depresszió tüneteinek, és végső soron akár a depresszió diagnózisának kockázatát is " - mondta Dima Qato, az Illinoisi Egyetem munkatársa, aki a tanulmány vezető szerzője volt.

Brit szakértők ugyanakkor arra figyelmeztetnek, hogy az amerikai tanulmány csupán összefüggést és nem ok-okozati kapcsolatot mutat az érintett gyógyszerek szedése és a depresszió megnövekedett kockázata között.

Azt az amerikai szakemberek is elismerik, hogy nem lehet egyértelműen kimondani, hogy a gyógyszerek a felelősek a rossz hangulatért. Az ugyanis, hogy az ember betegnek érzi magát - bármilyen okból is -, már önmagában rossz közérzetet okozhat, és az is lehetséges, hogy az alanyok egy része már korábban is küzdött depresszióval.

"Az nem meglepő, hogy az olyan fizikai betegségek, mint például a szív- vagy a tüdőbetegség kezelésére szedett gyógyszerek összefüggésbe hozhatóak a depresszió tüneteivel, mivel ezek a fizikai betegségek már önmagukban növelhetik a depresszió kockázatát" - mondta David Baldwin, a brit pszichiáterek kollégiumának tagja.

A brit gyógyszerészek királyi társaságának tagja, David Taylor szerint továbbá fontos végiggondolni, hogy létezik-e "elfogadható magyarázat" arra, hogy egy gyógyszer miért okozhat depressziót. A szájon át szedhető fogamzásgátló tabletták esetében például egyértelmű kapcsolat van a hormonok és a hangulat között.

A brit orvosok kollégiumának elnöke, Helen Stokes-Lampard szerint noha az eredmények nem feltétlenül érvényesek teljes egészében Nagy-Britanniára, mivel az Egyesült Államokban más az egészségügyi rendszer, de arra mindenképpen rávilágítanak, hogy a pácienseknek fontos beszámolniuk az összes általuk szedett gyógyszerről az orvosuknak, vagy épp a patikusnak, ha recept nélkül kapható orvosságot vásárolnak.

velemenyezd, 2018. június 13. szerda, 16:02
Címkék: American Medical Association, Egyesült Államokban, Illinoisi Egyetem, David Baldwin, David Taylor, Helen Stokes-Lampard,
Érdekesség
két évtized ilyen témájú kutatásait és megállapította, hogy sikerült késleltetni már gombák, baktériumok, egerek, patkányok, sőt még majmok idősödését is. Azzal érvelt, hogy ha ezeket a kezeléseket kiterjesztik az emberre, a várható élettartam akár 30 százalékkal is növekedhet.

"Az öregedés természetes biológiai folyamat, amelynek alapvető jellemzője az életfunkciók romlása. Bár az öregedési folyamat eltérő a különböző szervezetekben, nagyon hasonló mechanizmusokon alapul. Reméljük, hogy gyógyszerekkel a folyamat lassítható és az élettartam meghosszabbítható, a cél nemcsak az, hogy tovább, hanem az is, hogy egészségben éljen az ember" - tette hozzá.

A test öregszik

Az emberi test- az összes többi élőlényhez hasonlóan - általánosan és folyamatosan öregszik. A gerontológusok (az öregedéssel foglalkozó biológusok és orvosok) már régóta keresik ennek a
kirscha, 2018. június 19. kedd, 22:18
Szép estét kívánok mindenkinek!
MEGÁLLAPÍTOTTÁK, HOGY A MELEGEBB TEST HATÁSOSABBAN HARCOL A FERTŐZÉSEK ELLEN.
Minél magasabb a test hőmérséklete, annál jobban fel tudja gyorsítani a szervezet a védekező rendszert, hogy harcba induljon a daganatok, a sebek és a fertőzések ellen. A Warwicki Egyetem és a Manchesteri Egyetem kutatói kimutatták, hogy a testhőmérséklet kisebb emelkedése felgyorsítja a sejten belüli “órát", amely a fertőzésre adott immunválaszt irányítja.

A felfedezés hatékonyabb, gyorsabban ható gyógyszerek kifejlesztését teszi lehetővé, amelyek a folyamatban fő szerepet játszó fehérjére irányulnak. A gyulladást jelző anyagok működésbe hozzák az úgynevezett NF-kB fehérjéket, ezzel a sejtóra “ketyegni" kezd, a fehérjék a sejt és a sejtmag között ide-oda mozogva ki és be kapcsolnak egyes géneket. Ha a testhőmérséklet eléri a 34 Celsius-fokot, az"óra" lelassul. Az átlagos 37-nél magasabb testhőmérsékleten az óra felgyorsul.

A Warwicki Egyetem tudósai szerint az A20 jelű fehérje
kirscha, 2018. június 19. kedd, 21:14
8 legjobb étel a szív egészségéért
kialakulásának esélyét képes jelentősen lecsökkenteni.

A spárga tele van folsavval, A-, C- és K-vitaminnal, illetve magnéziummal és káliummal, amelyek a megfelelő izomműködést képesek elősegíteni. A spárga is tartalmaz omega-3 zsírsavat és természetesen rengeteg fehérjét is. Kutatók azt is megállapították, hogy a spárgában vannak még fenolos savak, amelyek jelentősen megnövelik a méregtelenítő enzimek hatékonyságát. Ezek az enzimek pedig szerepet játszanak a felhalmozódó toxikus vegyületek és gyógyszerek szervezetből történő kiürülésében.

A csicseriborsó sok A-vitamint tartalmaz, de B-vitamin-komplexben is gazdag, ezen kívül ásványi anyagokban - magnézium, szelén, kálium, cink, vas - is bővelkedik, sőt omega-3 zsírsavakat és aminosavakat is tartalmaz. Egy kutatás során igazolták, hogy a diétába beillesztett csicseriborsó jelentősen képes a koleszterinszintet lecsökkenteni.

A spenótot gyakran nevezik szupertápláléknak, hiszen fitokemikáliákat, C- és K-vitamint,
vorosrozsa66, 2018. június 18. hétfő, 16:48
Az ember és a betegségek
Kegyetlenül őszinte szavak.

Nicolai Amosov a világ egyik legismertebb sebésze volt. Bár hosszú ideig betegeskedett, mégis szép kort ért meg, egy általa kifejlesztett diéta és életfilozófia segítségével. Az alábbiakban néhány jó tanács tőle, a hosszú és egészséges élet titkát illetően!

1. Ne várd, hogy az orvosok adják vissza az egészséged!
Az orvosok életeket mentenek, betegségeket gyógyítanak, de a továbbiakban minden csakis tőlünk függ. Ne becsüljük alá az orvostudományt, de ne is támaszkodjunk kizárólag csak rá a gyógyulás tekintetében. Az egészségük megtartása érdekében ajánlott mindenki számára a sportolás.

2. Az orvosok gyógyítanak, de saját egészségedért te magad vagy a felelős!
Az egészség nem más, mint szervezetünk energiatartaléka, melyre szükségünk van testünk és pszichénk optimális működéséhez.

3. Mindenki számára ismeretes a
lovaszmarika, 2018. június 18. hétfő, 14:05
K-vitamin szerepe cukorbetegségben
Az elmúlt évtizedekben rohamosan nőtt az újonnan diagnosztizált cukorbetegek száma világszerte, a betegség gyermekeket és felnőtteket egyaránt érint. A keringési rendszerben felhalmozódó glükóz lassan, de biztosan pusztítja a szervezet sejtjeit, a létfontosságú fehérjéket, enzimeket és zsírokat.
Mindezek következtében jelentősen megnő az artériák falán kialakuló plakkok előfordulási esélye, ami különböző szív-, és érrendszeri betegségek előtt nyit utat (stroke, infarktus, stb.).

Szerencsére a természetben számos olyan értékes és hatásos vegyületet találunk, amik képesek csökkenteni a vércukorszintet, valamint a kóros szövődmények kialakulását. Ilyen értékes vegyület a K-vitamin is, mely egyes kutatások szerint akár 50%-kal képes csökkenteni a diabétesz rizikóját (American Journal of Clinical Nutrition).

A kutatók szerint a K-vitamin jótékony hatása annak köszönhető, hogy segíti a kalcium kiürülését az erekből, ezáltal képes megelőzni a cukorbetegség és a szívbetegségek
pacsakute, 2018. június 18. hétfő, 11:30
Magyarországi reformátusok által gyűjtött pénzadományt adott át Fekete Károly püspök Kárpátalján
amilyen védett körülmények között nevelik és tanítják őket - tette hozzá.

A püspök kifejtette, a Tiszántúli Református Egyházkerület saját részének tekinti Kárpátalját, hiszen egykor hozzá tartozott. Az összetartozást mutatja a gyűjtés is, ami nem az összegben nyilvánul meg, hanem a szeretetben, amellyel ez történt - emelte ki. Igyekszünk minél többet segíteni Kárpátaljának, mindenekelőtt a Református Szeretetszolgálat közreműködésével, amely heti rendszerességgel támogatja élelmiszerekkel, gyógyszerekkel, ruhával a református családokat és azokat az ukrán családokat is, akik a gyülekezetek területén élnek - emlékeztetett Fekete Károly.

Katkó László, a gyermekotthon igazgatója elmondta, hogy a hárommillió forint pénzadományt mikrobusz vásárlására fordítják, amellyel a fogyatékkal élő és mozgáskorlátozott gyermekeket a helyi iskolába és egészségügyi vizsgálatokra szállítják majd. Köszönetet mondva a magyarországi reformátusok támogatásáért, az igazgató emlékeztetett arra, hogy az önfenntartó
velemenyezd, 2018. június 17. vasárnap, 18:11
Tallóztam
,,Idősek millió gyógyszer koktéllal kezdik és fejezik be a napot, de ha ez huzamos ideig így marad, annak negatív következményei lesznek. Az orvosoknak keményebben kell dolgozniuk, hogy megszüntessék azt az állapotot, ahol a mindennapi gyógyszerszedés szükséges." - mondja Dr. Miriam Stoppard.

Ahogy öregszik az ember, egyre sűrűsödnek az egészségügyi problémák is, és hamarosan azt vesszük észre, hogy maréknyi gyógyszert szedünk minden nap. A tanulmányok szerint ez növeli a demencia kialakulásának esélyét.

Van amikor tényleg kell az orvosság, viszont manapság az orvosok túl nagyvonalúan írnak fel tablettákat. Az antidepresszánsok, a hólyagra felírt gyógyszerek és Parkinson-kór orvosságai felelősek az elbutulásos esetek százezreiért, és az orvosok gondolkodás nélkül írják fel őket. Ide tartoznak azok is, amik az asztmát és allergiát kezelik.

Csak egy évnyi folyamatos gyógyszerszedés ezekből a fajtákból 30%-al növeli a demencia kialakulásának
horvathnemagdi, 2018. június 17. vasárnap, 05:59
Konyhai növények az egészségünkért
10 konyhai élelmiszer, amely jobb, mint a gyógyszerek :

Az elmúlt években egyre inkább elterjedt a természetes szerekkel való gyógyítás, legyen szó kisebb vagy akár súlyos betegségekről. Tulajdonképpen tele van a konyhánk olyan élelmiszerekkel, amelyeknek lenyűgöző gyógyhatásai vannak.

10 konyhai élelmiszer, amely orvosságként is működik:
Ezeket az ételeket nem csak a napi menühöz vagy az ételek ízesítéséhez használhatjuk. Ez a sok hozzávaló több különböző egészségügyi problémára és betegségre lehet gyógyír, ráadásul mellékhatások nélkül. Ezen felül megspórolhatjuk magunknak az időt, energiát és pénzt, amit a rendelőbe látogatásokra és a drága gyógyszerekre költenénk.

1, Kurkuma