Belépés
2018. október 17. szerda | 42. hét | 290. nap | 03:25 | Hedvig
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
görögdinnye



A görögdinnye csodás hatásai

Görögdinnye szezon van. Szinte minden ember szereti ezt a sok folyadékot tartalmazó gyümölcsöt, melynek több mint 90%-a egyszerűen víz, ezért telít.
A görögdinnye szezonja hagyományosan július elejétől szeptember elejéig tart, de ma már a későn érő típusoknak köszönhetően az ősz első hónapjában is élvezheted az ízét. Kiváló hűsítő a meleg nyári napokon, és még finom is. Ha nem elég édes a vásárolt gyümölcs, készíthetsz belőle salátát zöldségekkel vegyítve, a héját pedig befőttnek is elteheted. Nagyjából 500 fajtája van, melyek színükben, ízükben vagy érési idejükben különböznek egymástól. Súlyuk négy és tíz kilogramm között mozog. Az érett dinnyének megkopogtatáskor mély hangja van. A kiválasztásnál figyelj arra is, hogy sima és mindenhol szép zöld legyen. Segítségedre lehet a kacs: ha elszáradt, biztosan érett gyümölccsel van dolgod.

Annak ellenére, hogy édes, viszonylag kalóriaszegény. 100 g görögdinnye energiatartalma átlagosan 29 kcal. Fehérje- (0,5 g) és zsírtartalma (0,2 g) minimális. 6,5-8,5 g szénhidrátja sem túl sok, nagyrészt gyorsan felszívódó cukrokból áll, ezért viszonylag gyorsan megemeli a vércukor-szintet. Emellett növényi rostokat is tartalmaz. A-vitamint, 0,04 mg B1-, 0,02 mg B2-vitamint, valamint 7 mg C-vitamint tartalmaz. Húsának pirosas színét nagyrészt színes antioxidánsainak köszönheti, emiatt még rákellenes hatást is tulajdonítanak neki. Nyomokban tartalmaz karotint és valamennyi likopint. 100 g dinnye 0,8 mg-1 mg vasat, káliumot, kalciumot, magnéziumot, cinket és szelént is tartalmaz.
Fogyasztása jól oltja a szomjat a nyári melegben, víztartalma és teltségérzetet okozó volta miatt akár fogyókúrás ételnek is beválik, bár némelyeket puffaszt. Méregtelenítő kúrákhoz és a vese és hólyag átmosásához is kiválóan alkalmas, sőt könnyed nyári salátát is készíthetünk belőle. Magas folsavtartalma miatt kismamáknak kifejezetten ajánlott fogyasztása. A folsav létfontosságú a magzati gerincvelő egészséges kifejlődéséhez a fogantatás utáni első három hónap során, ennek hiányában nyitott gerinc alakulhat ki.

Magas víztartalmának köszönhetően igen kevés kalóriával, zsírral, fehérjével és szénhidráttal rendelkezik, ezért kitűnő alapanyaga lehet a különböző diétáknak. Tarthatsz kifejezetten görögdinnye-diétát. A gyümölcs nem kényszerít koplalásra, mert kalóriaszegény ugyan, de nagyon laktató, mindemellett tartalmazza a szükséges ásványi anyagokat. Egy napra is érdemes dinnyekúrát tartani, de a három nap számít ideálisnak. A diéta ideje alatt a dinnyét kiegészítheted sovány tejtermékekkel, zöldségekkel és teljes kiőrlésű kenyérrel.





Ime négy dolog, amit nem biztos, hogy tudott a görögdinnyéről!

Több likopint tartalmaz, mint a paradicsom: agy átlagos méretű görögdinnye 12 mg likopént tartalmaz. A likopin egy vörös színű karotinoid, ami erős antioxidáns. Képes a szabad gyököket semlegesíteni, ami hatékonynak bizonyulhat a rák megelőzésében. Elsősorban prosztatarák megelőzésében találták hatékonynak. A maximális hatás érdekében szobahőmérsékleten fogyasszuk a dinnyét. Talán nem is gondolnád, de az édes gyümölcs még az UV-sugárzás elleni védelemben is fontos szerepet játszik. Ez szintén likopintartalmának köszönhető - hiszen ez az anyag fogja fel a bőrt érő káros sugarak hatásait.

A dinnyelé csökkenti az izomfájdalmat: ha sikerült megfelelőképpen kifárasztanunk magunkat, ajánlott, hogy dinnyeitallal oltsuk utána a szomjunkat, mivel a dinnye citrullin összetevője hatásosan enyhíti az izomlázat. A dinnye a tökfélék családjába tartozik: sokan édes íze miatt gyümölcsnek tartják, de termesztéstechnikailag zöldségnek számít. A legtöbb vizet tartalmazó gyümölcs: víztartalma 91,5%, ezért a legjobb választás a hosszú nyári délutánokra. A forró napokon különösen oda kell figyelnünk a folyadékpótlásra, és a dinnye kiválóan alkalmas erre a feladatra.
Hogyan válasszuk ki az igazit?

A dinnyék érettségét úgy lehet megállapítani, hogy a kacsuk elszárad, illetve több harmat ül meg az érett példányokon, ekkor a gyümölcs szüretelhető. A piacokon is figyelni kell a szárra, annak ellenére, hogy az eladók előszeretettel levágják ezeket.

Csak olyan dinnyét válasszunk, mely mindenhol egészséges zöld színű, legbiztosabbak azonban akkor lehetünk, ha megütögetjük a gyümölcsöt és mélyebb hangot hallunk, mint éretlen társainál. A hagyomány szerint dinnyét csak Szent Lőrinc napjáig, vagyis augusztus 10-ig lehet venni, mert utána már "lőrinces" lesz a gyümölcs. Manapság azonban már vannak később érő típusok is, melyek szeptember során is igen zamatosak.

A dinnye behűtve a legfinomabb, de ne hűtsük túl, mert íze és állaga megváltozik. A megfelelő tárolás során frissességét akár egy hétig is megőrizheti.Ha nem elég édes a megvásárolt dinnye, akkor készíthetünk belőle nagyon finom salátát: például paradicsommal, uborkával, olívaolajjal, fűszerekkel, joghurttal ízesítve.
faciendum, 2014. július 21. hétfő, 14:32
Címkék: Szent Lőrinc, görögdinnye csodás, görögdinnye szezonja, meleg nyári, vásárolt gyümölcs, héját pedig,
Kommentek
Mit együnk a fáradtság leküzdésének érdekében?
energiát, amikor szükség van rá.

A joghurtban található probiotikumok a krónikus fáradékonyság tüneteit is enyhítik. Emellett az emésztőrendszer egészségének fenntartásában is kulcsfontosságú szerepet játszanak.

Joghurtot bármely napszakban fogyaszthat. Egyen naponta legalább egy pohár zsírszegény joghurtot. Amennyiben nem szereti a natúr joghurtot, adjon hozzá fagyasztott erdei gyümölcsöket, vagy más gyümölcsöket és magvakat illetve készítsen belőle smoothie-t.

6. Görögdinnye

Ha szomjas egy forró nyári napon edzés után, visszanyerheti energiáját egy szelet görögdinnye elfogyasztásával. A görögdinnye vízben és elektrolitekben gazdag, ezáltal megelőzve a dehidratációt és enyhítve a fáradtság tüneteit.
Emellett olyan fáradékonyság elleni anyagokban is gazdag, mint a kálium, a C-vitamin, a likopin, a béta-karotin és a vas.

Legközelebb, ha fáradt és energiára van szüksége, egyen egy szelet görögdinnyét. Görögdinnyéből egészséges italt is készíthet
vorosrozsa66, 2018. október 13. szombat, 17:40
A megfelelő étkezés biztosítja a jó éjszakai alvást
A megfelelő étkezés biztosítja a jó éjszakai alvást


A jó éjszakai alvás hozzájárul az egészséges testhez és lélekhez, így az ember felkészültebben veszi a kihívásokat másnap.
Miért fontos a jó éjszakai alvás?

1. Egészséges marad a szív:

Átlagosan egy embernek 6-8 óra alvásra van szüksége.

Az alváshiánytól növekszik a vérnyomás és a koleszterinszint.

2. Csökkenti a rák kialakulásának kockázatát:

A késő éjszaka fekvőknél nagyobb a kockázata a végbél- és a mellrák kialakulásának.

3. Csökkenti a stresszt:

Ha szervezetünktől megvonjuk az alvást, a testet és a lelket is stressznek tesszük ki, mivel a stresszhormon szint nő a szervezetben.

4. Csökkenti a gyulladást:

A szervezetben alvásmegvonáskor nő a stresszhormon szint, így a gyulladás is erősödik.

5. Éberebbé
vorosrozsa66, 2018. október 13. szombat, 17:37
A banán 16 előnye, amit valószínűleg nem tudtál
..... mit is tesz értünk a kálium?
Mentés
Szerző: Egészségtükör-Gruber Rita
2017.03.08
Hirdetés
Hirdetés

A rövid válasz: sokat. Csak néhány a fontosak közül: segíti az izom építését, a szívet támogatja és a kiegyensúlyozott anyagcseréért tesz. Plusz, a banán tartalmaz elektrolitokat, amelyek segítik a sejteket egészségesnek maradni. Plusz, a banán nyerte "Legnépszerűbb Gyümölcs" kategóriát, legalábbis az USDA és Gazdasági Kutató Szolgálat (ERS) szerint. Az alma, görögdinnye, szőlő követi a népszerűségi sorban (ha esetleg kíváncsi lennél rá). Valójában, a banán négyszer több fehérjét tartalmaz, mint az alma, plusz még foszfort, szénhidrátot, valamint sok rostot, vasat és A vitamint. Úgy tűnik, hogy a banánban minden van! De eltekintve a káliumtól, mire jó a banán? Nos, kiderült, hogy szó szerint szinte jó minden testrésznek.

Íme 16 top dolog, amit tarts szem előtt a következő alkalommal, amikor gyümölcsöt vásárolsz. Ne feledkezz meg a banánról, de bizonyosodj
vorosrozsa66, 2018. október 08. hétfő, 21:04
Hónapról hónapra
Mentovics Éva
Hónapról hónapra

Január a tél királya,
pompás szánon érkezik,
februárt még maskarában,
farsangolva élvezik.

Március már mosolyt fakaszt,
derűt csal az égboltra,
áprilisban néha bizony
leszakad az ég fodra.

Májusi szél mámorító
illatfelhőt visz tova,
júniusban - sose bánkódj -
véget ér az iskola.

Július a piros húsú
görögdinnyét kedveli,
augusztusban vízben pancsol
mindenki, ha teheti.

Szeptember már nap érlelte
szőlőszemet szedeget,
október fest minden ágra
rozsdabarna levelet.

November már fagyot lehel,
nagykabátban didereg,
decemberi szép ünnepen
karácsonyfa díszeleg.
vorosrozsa66, 2018. augusztus 30. csütörtök, 19:41
Pezsdítő nyári mentás görögdinnye saláta receptje
Pezsdítő nyári mentás görögdinnye saláta receptje


Nyáron az egyik legegészségesebb gyümölcs, amelyet fogyaszthatunk, nem más, mint a görögdinnye. Nemcsak önmagában fogyaszthatjuk, hanem nagyon változatosan el is készíthetjük, akár még egy grillezős kerti partin is bevethetjük saláta formájában. Kicsit eltér ugyan a magyaros ízvilágtól, de érdemes kísérletezni vele, mert rendkívül egészséges.

A mentás görögdinnyesaláta az egyik kedvencem, amelyet a forró, nyári napokon igazi különlegesség. Nem csupán grillezett húsok mellé passzol, hanem akkor is érdemes elkészíteni, amikor a nagy melegben semmi másra nem vágyunk, csak egy kis hűsítő frissítőre. Ez a saláta nemcsak az étvágyunkat csillapítja, de még a szomjunkat is oltja. Mindamellett nagyon egészséges is, hiszen tele van vitaminokkal és ásványi anyagokkal.

Ebben a zöld héjú gyümölcsben rengeteg
vorosrozsa66, 2018. augusztus 25. szombat, 00:44
Hőség - Véget ért a dinnyeszezon Fejér megyében
Tájékoztatásuk szerint Fejér megyében idén július 5-én kezdődött a dinnyeszüret és egy hónapon át tartott. A betakarított mennyiség jelentősen csökkent a tavalyi évhez képest. Idén 100 mázsa körül alakult a hektáronkénti átlagtermés a megyében, tavaly ez az érték 200 mázsa volt. A késői ültetésnél a hektáronkénti átlagtermés még alacsonyabban, 60 mázsa körül alakult - tették hozzá.

A Fejér megyei termőterületen a kamara közlése szerint a görögdinnyék minősége jó volt, a sárgadinnye minősége azonban elmaradt a megszokottól. A gazdáknak nem kedvezett a nyári időjárás, a termést a nyár eleji sok csapadék és az azt követő hőség is megviselte. A késői ültetésű fajták minőségén látszott meg legjobban az időjárás negatív hatása.

A gazdálkodókat a dinnye felvásárlási ára kompenzálta. A kamara szerint a szezon elején kilónként 150-160 forintos áron tudtak értékesíteni, a nyár végén azonban a darab áron történő értékesítés a jellemzőbb.

Fejér megyében körülbelül hetven gazda foglalkozik
velemenyezd, 2018. augusztus 10. péntek, 13:07
Konyhai kisokos
Konyhai kisokos

Tortasütésnél mindig csak a tortaforma alját szabad zsírozni vagy vajjal megkenni, az oldalát soha, mert különben sütés közben a tészta középen felpúposodik.
Ha a beigli megreped, nem lehet szépen szeletelni. Ezért célszerű a tölteléket hidegen kenni a tésztára. A töltelék kb. olyan vastag legyen, mint a kinyújtott tészta vastagsága, és ne legyen se túl sűrű, se túl híg.

Szép "márványos" lesz a beigli teteje, ha a rudakat tojással bekenjük. Fél óráig tartsuk meleg helyen, kenjük be ismét, majd hideg helyen hagyjuk, hogy a tojás megszáradjon. Mérsékelten meleg sütőben süssük.

A darált dió vagy mák nem avasodik meg, ha porcukorral összekeverve tesszük el a felhasználásig.

A mandulaszemeket könnyen megszabadíthatjuk a barna héjától, ha forrásban levő vízben tartjuk néhány percig. A héj felpuhul, s könnyen kinyomkodhatók a mandulák.

Ha a süteménybe vagy krémbe tojáshabot is kell keverni, azt mindig óvatosan,
skorpiolilike, 2018. július 31. kedd, 14:15
10 vitamin, amit minden nőnek szednie kellene
legfontosabb vitamin a nők számára?

A-vitamin

Az A-vitamin antioxidáns tulajdonságokkal rendelkezik. A nőknek szükségük van A-vitaminra annak érdekében, hogy erősítsék csontjaikat, fogaikat, lágy szöveteiket, bőrüket és nyálkahártyáikat. Az A-vitamin megfelelő szintje emellett csökkenti a krónikus megbetegedések előfordulását, javítja a látást, lassítja az öregedést és erősíti az immunrendszet.

A-vitaminban gazdag ételek: sárgarépa, sárgadinnye, tök, sárgabarack, paradicsom, görögdinnye, brokkoli, kelkáposzta, papaya, őszibarack, piros paprika, spenót, tojás, máj, tej.

B2-vitamin

A riboflavinként ismert B2-vitamin elengedhetetlen a megfelelő egészséghez, a normális növekedéshez és anyagcseréhez. A B2-vitamin energiával látja el szervezetünket, erősíti az immunrendszert, mialatt csökkenti a szorongást, a fáradtságot és a stresszt.

A B2-vitamin hiánya negatív hatással van az anyagcserére, az immunrendszerre és az alábbi tüneteket okozhatja:
tinka1951, 2018. július 31. kedd, 06:51
Képek, videók
tökéletes görögdinnye
irmus
2018. augusztus 26. vasárnap, 12:04
Görögdinnye
irmus
2017. augusztus 16. szerda, 15:55
görögdinnye.jpg
durcimarcika
2017. július 09. vasárnap, 16:27
Görögdinnye -vízhajtás-ar
pacsakute
2015. szeptember 26. szombat, 12:24
görögdinnye 4
taltos1
2015. szeptember 03. csütörtök, 12:36
görögdinnye
taltos1
2015. augusztus 13. csütörtök, 12:17
görögdinnyék
eva6
2015. július 24. péntek, 17:20
Görögdinnye magok.jpg
pacsakute
2014. november 20. csütörtök, 13:10
Görögdinnye.jpg
pacsakute
2014. augusztus 19. kedd, 22:06
görögdinnyék.gif
szicu
2014. július 30. szerda, 18:45
görögdinnye_n.jpg
lilagondolatok
2014. július 17. csütörtök, 20:44
Szent Lőrinc-folyó
mecsery
2013. január 24. csütörtök, 04:58
Szent Lőrinc folyó sziget
pacsakute
2011. december 12. hétfő, 21:39
Szent Lörinc-félsziget.jp
farkas1945
2011. január 14. péntek, 10:35
Szent Lőrinc folyó,Boldt
megyerimihaly
2008. szeptember 22. hétfő, 22:03
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.